Постанова
від 03.09.2013 по справі 927/300/13-г
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" вересня 2013 р. Справа№ 927/300/13-г

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Тарасенко К.В.

суддів: Рєпіної Л.О.

Суліма В.В.

за участі представників:

від позивача: не з'явився

від відповідача: не з'явився

від третьої особи-1: не з'явився

від третьої особи-2: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради на рішення господарського суду Чернігівської області від 02.04.2013 по справі № 927/300/13-г (суддя: Книш Н.Ю.)

за позовом: Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс»

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Виконавчий комітет Прилуцької міської ради

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької районної державної адміністрації

про стягнення 4068,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради звернулось до господарського суду Чернігівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» про стягнення з відповідача безпідставно отриманих коштів з державного бюджету в сумі 4068,00грн.

Рішенням господарського суду Чернігівської області від 02.04.2013 у справі № 927/300/13-г у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради звернулось до Київського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду Київської області від 02.04.2013 у справі № 927/300/13-г скасувати, та прийняти нове рішення яким позовні вимоги задовольнити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що рішення суду першої інстанції винесене з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню.

У своїй апеляційній скарзі скаржник зазначає, що судом першої інстанції не враховано того факту, що відшкодування компенсаційних витрат за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян по маршруту № 1 «Дослідна - Дачі (Манжосівка)» відповідачу проводиться на основі різних методик нарахування, з тих підстав, що кількість пільгового населення у місті Прилуки та селі Манжосівка різна, тому застосовувати якусь одну методику є недоцільним.

Крім того, апелянт зазначає, що у відповіді № 2 від 04.02.2013 на претензію відповідач не відхилив вимоги претензії, а навпаки визнав їх, що не було враховано в оскаржуваному рішенні.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 29.07.2013 апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд справи призначено на 03.09.2013.

02.09.2013 від апелянта надійшли письмові пояснення по справі, а також клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.

Дослідивши зазначене клопотання, колегія суддів приходить до висновку про його задоволення.

Представники сторін у судове засідання 03.09.2013 не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до п. 3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК. За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Враховуючи те, що у матеріалах справи містяться докази належного повідомлення учасників судового процесу про дату, час і місце проведення судового засідання по розгляду апеляційної скарги, колегія суддів вважає можливим здійснити перевірку рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку за наявними матеріалами справи та без участі представників сторін.

Дослідивши доводи апеляційної скарги та письмових пояснень позивача, перевіривши матеріали справи та проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, Київський апеляційний господарський суд встановив наступне.

Рішенням виконавчого комітету Прилуцької міської ради №542 від 25.10.2011 «Про затвердження мережі міських автобусних маршрутів загального користування» затверджено мережу міських автобусних маршрутів загального користування, зокрема, маршрут №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)».

Товариству з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» видана ліцензія Серія АГ №592815 зі строком дії з 02.11.2011 - необмежений на вид господарської діяльності: надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; дозволений вид робіт: внутрішні перевезення пасажирів автобусами.

13.12.2011 Виконавчим комітетом Прилуцької міської ради прийнято рішення №633 «Про затвердження протоколу засідання конкурсного комітету Прилуцької міської ради з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування по м. Прилуки» яким затверджено протокол засідання конкурсного комітету Прилуцької міської ради з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування по м. Прилуки від 05.12.2011 та визнано переможцем конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» по маршруту №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)» (4 одиниці).

Відповідно до п. 1.1. Рішення виконавчого комітету Прилуцької міської ради №2 від 10.01.2012 «Про затвердження паспортів міських автобусних маршрутів загального користування та укладення договорів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» затверджено паспорти міських автобусних маршрутів загального користування №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)» (4 одиниці) - Товариство з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс»

Згідно п. 2.1 вказаного рішення вирішено укласти договори на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування терміном на 5 років між виконавчим комітетом Прилуцької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» по маршруту №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)» (4 одиниці).

10.01.2012 між виконавчим комітетом Прилуцької міської ради (організатор перевезень) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» (перевізник) укладено Договір №1 на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування (надалі - Договір №1 від 10.01.2012).

Пунктом 1 Договору №1 від 10.01.2012 сторони погодили, що організатор перевезень, відповідно до рішення конкурсного комітету надає перевізнику право на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування відповідно з додатком 1, а перевізник зобов'язується надавати транспортні послуги населенню згідно з законом України «Про автомобільний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176 «Про затвердження правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та на умовах, передбачених цим договором.

Положеннями п.5.1 Договору №1 від 10.01.2012 сторони визначили, що договір укладений на 5 років з 10.01.2012р. до 10.01.2017, діє з дня видачі даного договору на перевезення.

Відповідно до п. 1.1.7. Договору №1 від 10.01.2012 організатор перевезень зобов'язався забезпечувати компенсацію втрат від перевезення пасажирів, яким згідно законодавства надано пільги на здійснення оплати поїздки, в рамках фінансування з державного бюджету.

Згідно з п.1.4.8 Договору №1 від 10.01.2012 перевізник має право вимагати від організатора перевезень компенсації збитків від перевезень за регульованими збитковими тарифами та від перевезень пасажирів, яким згідно законодавства надано пільги на здійснення оплати поїздки.

Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2002р. затверджено Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету (надалі - Порядок).

Відповідно до п.2 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення проводиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міста Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі. Забороняється фінансування місцевих програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

16.08.2011 виконавчим комітетом Прилуцької міської ради прийнято рішення №412 «Про Методику нарахування та здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян міським автотранспортом за рахунок субвенцій з державного бюджету» яким затверджено Методику нарахування та здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян міським автотранспортом за рахунок субвенцій з державного бюджету по м. Прилуки, а також затверджено зразок договору між перевізником, виконавчим комітетом та управлінням праці та соціального захисту населення міської ради на фінансування заходів з виконання державних програм соціального захисту.

10.01.2012 між виконавчим комітетом Прилуцької міської ради та Управлінням праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» укладено Договір №14 на фінансування заходів з виконання державних програм соціального захисту (надалі - Договір № 14).

Пунктом п.1.1 Договору №14 сторони погодили, що відповідач зобов'язується належним чином надавати соціальні послуги мешканцям м. Прилук, які згідно з чинним законодавством мають право на безоплатний проїзд, позивач забезпечує фінансування видатків на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту за рахунок субвенцій з державного бюджету у межах обсягів затверджених у бюджеті м. Прилуки. третя особі-1 забезпечує контроль за перевезенням пільгових категорій громадян.

За умовами п.2.1 Договору №14 відповідач зобов'язався надавати позивачу розрахунки пасажиромісткості транспортних засобів, що здійснюють перевезення пасажирів пільгової категорії в звичайному режимі на автобусних маршрутах загального користування до 25 числа звітного місяця відповідно до методики нарахування та здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян міським автотранспортом за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Відповідно до п.2.2 Договору №14 третя особа-1 перевіряє надані відповідачем розрахунки і визначає розмір збитків від перевезення пасажирів пільгових категорій відповідно до методики нарахування та здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян міським автотранспортом за рахунок субвенцій з державного бюджету.

На підставі п.2.3. Договору №14 позивач зобов'язався протягом 5 днів після отримання сум субвенцій державного бюджету здійснювати розрахунки з відповідачем за надані послуги за умови виконання останнім вимог п.2.1. вказаного договору.

Згідно п.3.1 Договору №14 позивач проводить щомісячно розрахунки з відповідачем за надані пільги з урахуванням вимог п.п. 1.1, 2.2, 2.3 договору.

Позивачем в підтвердження проведення з відповідачем на підставі Договору №14 від 10.01.2012 розрахунків за надані пільги подано до матеріалів справи розрахунки обсягів компенсації витрат за перевезення пільгових категорій громадян автомобільним транспортом загального користування, які затверджені заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради О.І.Сивенко та підписані членами комісії з питань розрахунків обсягів компенсації витрат за перевезення пільгової категорії громадян автомобільним транспортом загального користування, за січень 2012р. де сума компенсації витрат відповідачу визначена у розмірі 15217,39грн., за лютий 2012р. - у розмірі 21190,95грн., за березень 2012р. - у розмірі 22396,67грн., за квітень 2012р. - у розмірі 33750,56грн., за травень 2012р. - у розмірі 34399,63грн., за червень 2012р. - у розмірі 29793,41грн., за липень 2012р. - у розмірі 18316,28грн., за серпень 2012р. - у розмірі 7681,00грн.

Крім того, в матеріалах справи містяться підписані та скріплені печатками позивача і відповідача двосторонні акти звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги між Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» та головним розпорядником коштів місцевого бюджету (форма №3-пільга затверджена наказом Мінпраці України від 28.03.2003 №83 за погодженням з Мінфіном та Держкомстатом) станом на 01.03.2012, станом на 01.04.2012, станом на 01.05.2012, станом на 01.06.2012, станом на 01.07.2012, станом на 01.08.2012, станом на 01.09.2012, станом на 01.10.2012.

Дослідивши зазначені докази, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вони не містять визначення розміру компенсаційних витрат відповідачу за перевезення пільгової категорії громадян автомобільним транспортом саме по маршруту №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)».

З матеріалів справи вбачається та не заперечується сторонами, що Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради перерахувало відповідачу суми компенсацій за пільговий проїзд за 9 місяців 2012 року про що свідчать копії платіжних доручень з відмітками Державної казначейської служби України про проведення платежу: №107 від 29.02.2012 на суму 15 217,39грн., №327 від 11.05.2012 на суму 13 995,07грн., №251 від 27.04.2012 на суму 29 592,55грн., №350 від 06.07.2012 на суму 44 889,17грн., №428 від 10.09.2012 на суму 21 451,08грн., №350 від 27.06.2012 на суму 23 261,02грн., №428 від 28.09.2012 на суму 10 248,86грн., №428 від 10.10.2012 на суму 16 409,75грн., №568 від 17.10.2012 на суму 7 681,00грн.

Отримання вище перелічених коштів від позивача відповідач визнає.

Рішенням Прилуцької районної ради від 26.05.2011 затверджено порядок здійснення компенсаційних виплат за перевезення приватним автотранспортом пільгових категорій населення Прилуцького району. У п.2 вказаного Порядку встановлено, що видатки на покриття збитків перевізників від безкоштовного перевезення пільгових категорій громадян здійснюється за рахунок коштів субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам. У п.3 Порядку визначено, що безкоштовне перевезення окремих категорій, що мають право на безоплатний проїзд згідно з чинним законодавством та вказаних у п.1 даного порядку, здійснюється приватним пасажирським автотранспортом на умовах визначених договором на перевезення пасажирів автомобільним транспортом, укладеним між приватним перевізником та Чернігівською облдержадміністрацією, на підставі договорів, укладених між приватними перевізниками та управлінням праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, при пред'явленні пільговиком талону на проїзд та відповідно пільгового посвідчення.

Відповідно до п.8 вказаного вище Порядку перевізники, отримавши талони від перевезених ними безкоштовно осіб, щомісячно до 25 числа звітного місяця, готують розрахунки за встановленою формою (додаток №1) та разом з талонами і актами звіряння розрахунків за надані населенню послуги (додаток №2) подають до управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації для відшкодування суми збитків за пільговий проїзд.

Згідно п.9, п.10 зазначеного Порядку подання розрахунків для відшкодування витрат за надані послуги пільгового перевезення здійснюється безпосередньо перевізником за його особистим підписом та печаткою. Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації щомісячно, після перевірки розрахунків, поданих перевізниками, здійснює відшкодування суми збитків за надані послуги перевезення пільгових категорій населення за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (при надходженні коштів на рахунок управління).

З пояснення Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації вбачається, що село Манжосівка належить до районної територіальної одиниці, та пільговики, які проживають в с. Манжосівка отримують талони на пільговий проїзд за місцем проживання у Дідовецькій сільській раді.

16.01.2012 між Управлінням праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс», який діє також на підставі договору з Прилуцькою міською радою «На перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування» укладено договір №6 на фінансування заходів з виконання державних програм соціального захисту (надалі - Договір №6).

Відповідно до п.1.1 Договору №6 сторони встановили, що предметом договору є безкоштовне перевезення пільгових категорій громадян населення на приміських маршрутах: інвалідів війни, учасників бойових дій, учасників війни, особи, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», постраждалих від аварії на ЧАЕС 1-2 категорії, інвалідів загального захворювання, дітей - інвалідів; ветеранів праці; дітей війни, дітей з багатодітної сім'ї та інших пільгових категорій відповідно до чинного законодавства.

Згідно п.1.2 Договору №6 відповідач зобов'язався належним чином здійснювати перевезення мешканців територіальної громади, визначених п.1.1 договору, відповідно до виданих сільською, селищною радою талонів та без покриття збитків за перевезення учасників бойових дій, які пред'являють перевізнику посвідчення «учасник бойових дій».

У відповідності до п.1.3 Договору №6 головний розпорядник коштів районного бюджету забезпечує фінансування видатків на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту за рахунок субвенції з державного бюджету у межах обсягів, затверджених у бюджеті Прилуцького району.

Положеннями п.п. 2.2, 2.3 Договору №6 передбачено, що перевізник готує дані про нараховані суми щодо пільг та акти звіряння розрахунків за надані послуги відповідного зразка і направляє їх головному розпоряднику коштів районного бюджету щомісячно до 25 числа звітного місяця. Головний розпорядник коштів районного бюджету протягом 5 днів після отримання коштів субвенції з державного бюджету здійснює розрахунки з перевізником за надані соціальні послуги за умови виконання останнім вимог п.2.2 даного договору.

Відповідно до п.3.1 Договору №6 головний розпорядник коштів районного бюджету проводить щомісячно розрахунки з перевізником за надані пільги з урахуванням вимог п.п.1.1, 2.2, 2.3, 2.4 даного договору.

У відповідності до ч. 1 ст. 910 Цивільного кодексу України за договором перевезення пасажира одна сторона (перевізник) зобов'язується перевезти другу сторону (пасажира) до пункту призначення, а в разі здавання багажу - також доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання багажу, а пасажир зобов'язується сплатити встановлену плату за проїзд, а у разі здавання багажу - також за його провезення.

Нормами ч. 2 ст. 916 Цивільного кодексу України передбачено, що плата за перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти, що здійснюється транспортом загального користування, визначається за домовленістю сторін, якщо вона не встановлена тарифами, затвердженими у встановленому порядку. Пільгові умови перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти транспортом загального користування можуть встановлюватися організацією, підприємством транспорту за їх рахунок або за рахунок відповідного бюджету у випадках, встановлених законом та іншими нормативно-правовими актами.

Автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб'єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону (ст. 29 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

За умовами ч.ч. 1, 4 ст. 31 Закону України «Про автомобільний транспорт» відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов'язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під'їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати. У договір можуть бути включені інші питання за згодою сторін.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

Нормами ст. 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

На підставі укладених договорів позивач відшкодовував відповідачу витрати за пільгове перевезення пільговиків, які проживають в с.Манжосівка.

Так відповідно до умов Договору №6 позивач перерахував на рахунок відповідача кошти у сумі 4068,00грн.

Як правильно встановлено в рішенні суду першої інстанції, перерахування коштів відбулося на підставі складених двосторонніх актів звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги між ТОВ «Прилуки Авто-Сервіс» та головним розпорядником коштів УПСЗН Прилуцької РДА (форма №3-пільга затверджена постановою Мінпраці України від 28.03.2003 №83 та погоджено з Мінфінюст та Держкомстатом) станом на 01.03.2012, станом на 01.04.2012, станом на 01.05.2012, станом на 01.06.2012, станом на 01.07.2012, станом на 01.08.2012, станом на 01.09.2012, та на підставі щомісячних відомостей обліку суми збитків Товариства з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» від перевезень пасажирів пільгового контингенту в приміському сполученні по маршруту Дослідна-Манжосівка (Дачі) №1 за липень 2012р. на суму 842,00грн., за червень 2012р. на суму 530,00грн., за травень 2012р. на суму 462,00грн., за квітень 2012р. на суму 564,00грн., за березень 2012р. на суму 152,00грн., за березень 2012р. на суму 548,00грн., за лютий 2012р. на суму 764,00грн., за січень 2012р. на суму 206,00грн., а всього на суму 4068,00грн., в яких також наведено кількість пред'явлених талонів пільговою категорією громадян. Копії вказаних двосторонніх актів звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги між Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» та головним розпорядником коштів УПСЗН Прилуцької РДА (форма №3-пільга), копії вказаних вище щомісячних відомостей до матеріалів справи подано управлінням праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації.

У листопаді 2012 року Прилуцькою об'єднаною Держфінінспекцією проведена планова ревізія використання коштів субвенції, виділеної з державного бюджету місцевим бюджетам для компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

08.01.2013 за №06-11/160 про відшкодування безпідставно перерахованих компенсаційних виплат за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян у сумі 4068,00грн.

04.02.2013 відповідач направив позивачу відповідь №2 на претензію за на претензію від 08.01.2013 у якому повідомив, що підприємство не має змоги погасити суму 4068,00грн. у зв'язку з тим, що відбувається процедура ліквідації підприємства, кошти чи майно, за рахунок якого могла б бути погашена заборгованість у підприємства відсутні.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 01.04.2013 Товариство з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс», ідентифікаційний код 37633231, місцезнаходження Чернігівська обл., Прилуцький р-н, с. Єгорівка, провулок Козацький,3, 25.12.2012 перебуває в стані припинення підприємницької діяльності за рішенням засновників.

Позовні вимоги обґрунтовано посиланням на ст.1212 Цивільного кодексу України та вимогами Прилуцької об'єднаної Держфінінспекції про усунення виявлених ревізією порушень №2-18/1925 від 30.11.2012 а також листом Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації №09-20/3263 від 29.10.2012, в якому повідомляється, що протягом 2011 року та 9 місяців 2012 року Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації проводило відшкодування витрат за безкоштовне перевезення населення Прилуцького району по договору, укладеному облдержадміністрацією з перевізником Товариством з обмеженою відповідальністю «Прилуки Авто-Сервіс» по маршруту Дослідна-Манжосівка, загальна сума відшкодованої субвенції за 9 місяців 2012 року 4068,00 грн., тобто з вини відповідача позивачем проведено відшкодування відповідачу компенсаційних витрат за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян в подвійному розмірі.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно) зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Так у постанові Верховного Суду України №13/003 у справі №5006/18/13/2012 від 22.01.2013 міститься позиція, що обов'язок повернути безпідставно набуте майно виникає за умови існування таких юридичних фактів в їх сукупності: набуття особою майна або його збереження за рахунок іншої особи та відсутність правових підстав для збереження майна або правові підстави для його збереження відпали. У випадку встановлення судами обставин набуття майна за виконану роботу за договором, таке майно (грошові кошти) не може бути витребуване відповідно до статті 1212 Цивільного кодексу України як безпідставне збагачення.

Як вбачається з матеріалів справи Договір №14 на фінансування заходів з виконання державних програм соціального захисту від 10.01.2012 та Договір №6 від 16.01.2012 на фінансування заходів з виконання державних програм соціального захисту є чинними, доказів їх скасування чи розірвання сторонами не надано, а тому, оскільки грошові кошти були отримані на підставі чинного Договору, то підстави для застосування до спірних правовідносин положень ст. 1212 Цивільного кодексу України відсутні.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції, що при визначенні суми компенсації витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, які підлягали відшкодуванню відповідачу за 9 місяців 2012 року, позивачем - Управлінням праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради та третьою особою - Управлінням праці та соціального захисту населення Прилуцької райдержадміністрації застосовані різні методики нарахування компенсаційних виплат відповідачу за пільговий проїзд окремих категорій громадян по маршруту №1 «Дослідна-Дачі (Манжосівка)», які не мають будь-яких застережень щодо їх застосування відносно один-одного.

Щодо посилань апелянта на лист відповідача, яким він відповів на претензію вих. № 06-11/160 від 08.01.2013, колегія суддів зазначає, що в зазначеній відповіді відсутня інформація щодо визнання заборгованості, а лише міститься посилання на відсутність коштів та майна.

Враховуючи, що відповідачем не визнано факт безпідставного набуття коштів, а позивачем не доведено та матеріалами справи не підтверджується факт безпідставного набуття відповідачем коштів в сумі 4 068,00 грн. підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу, а господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Заперечення скаржника, викладені у апеляційній скарзі, не приймається колегією суддів до уваги, оскільки не підтверджуються матеріалами справи та не спростовують висновків суду першої інстанції.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає рішення суду по даній справі обґрунтованим та таким, що відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи, підстав для його скасування чи зміни не вбачається, апеляційна скарга позивача є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Прилуцької міської ради залишити без задоволення, рішення господарського суду Чернігівської області від 02.04.2013 по справі № 927/300/13-г залишити без змін.

Матеріали справи № 927/300/13-г повернути до господарського суду Чернігівської області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку.

Головуючий суддя Тарасенко К.В.

Судді Рєпіна Л.О.

Сулім В.В.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення03.09.2013
Оприлюднено06.09.2013
Номер документу33311376
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/300/13-г

Ухвала від 19.03.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Постанова від 03.09.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Ухвала від 29.07.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Ухвала від 04.07.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 20.05.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Рішення від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні