ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 серпня 2013 рокуСправа №827/887/13-а 13 год. 24 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Матвєєвої М.С.,
за участю: представника позивача, приватного підприємства "ОСОБА_5", ОСОБА_6, довіреність № 1-07/142 від 19.09.2012 року;
3-й особи фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, витяг з ЄДРПОУ № 15918757 від 21.02.2013 року;
представника 3-й особи, фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, ОСОБА_3, довіреність № 3748 від 02.11.2011 року;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом приватного підприємства "ОСОБА_5" до Севастопольської міської державної адміністрації, 3-я особа- фізична особа-підприємець ОСОБА_2 про визнання дій протиправними, скасування результатів конкурсу у частині визначення переможця,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "ОСОБА_5" звернулось до суду з адміністративним позовом до Севастопольської міської державної адміністрації про визнання дій протиправними, що виразились у проведенні конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 119 "2 відділення - площа 50-річчя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Комишевому шосе - Європа -бухта Комишова та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення" в частині визначення переможцем конкурсу фізичну особу-підприємця ОСОБА_2;
- скасування рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом від 12.03.2013 р., в частині визнання переможцем конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 119 "2 відділення - площа 50-річчя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Камишевому шосе - Європа - бухта Камишова та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення" фізичну особу-підприємця ОСОБА_2
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що діями при проведенні конкурсним комітетом конкурсу на автобусних маршрутах загального користування Севастопольської міської державної адміністрації на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 119 та № 9, перевищені повноваження, відповідач діяв не у спосіб, що передбачено законодавством, чим порушені права позивача.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 29.03.2013 р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичну особу-підприємця ОСОБА_2.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, в обґрунтування позову посилався на порушення відповідачем вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 р., просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність.У раніше проведених судових засіданнях представник відповідача був присутнім, надавав пояснення по справі та докази, проти позову заперечував.
Третя особа та її представник в судовому засіданні з позовом не погодилися, надали пояснення, просили відмовити у задоволенні позову.
Суд, заслухавши представника позивача, третю особу та її представника, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 р., № 586-XIV, виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.
Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.
Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Особливості здійснення виконавчої влади у містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України
Основні правові та організаційні основи державного регулювання у сфері перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, а також вимоги до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки встановлені Законом України "Про автомобільний транспорт" № 2344 від 05.04.2011р. (далі Закон № 2344).
Відповідно до положень статті 7 Закону № 2344, забезпечення організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладається на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту, який, зокрема зобов'язаний проводити конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та забезпечувати укладання договору на автобусних маршрутах загального користування із автомобільним перевізником - переможцем конкурсу на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).
Положеннями статті 43 Закону № 2344 передбачено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Як зазначено у статті 44 Закону № 2344, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
- визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
- державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Згідно зі статтею 45 Закону № 2344 у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;
- подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
- не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
- передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнанні з вантажних транспортних засобів.
Відповідно до статті 46 Закону № 2344 для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:
- заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;
- нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів та копії ліцензійних карток на автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті;
- відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;
- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев'ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.
Порядок проведення конкурсу встановлений "Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року (далі Порядок № 1081).
Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1081 організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Згідно з пунктом 19 зазначеного Порядку, переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
Відповідно до пункту 28 Порядку № 1081, організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:
- найменування організатора та робочого органу;
- порядковий номер та основні характеристики кожного об'єкта конкурсу;
- на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);
- умови конкурсу;
- порядок одержання необхідної інформації про об'єкт конкурсу;
- кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
- найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;
- місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
- місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
- розмір плати за участь у конкурсі;
- телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Пунктом 29 Порядку № 1081 встановлено, що для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
- нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
- перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;
- копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;
- копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
- копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
- перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;
- анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
- копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.
Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.
Згідно з пунктом 40 Порядку № 1081, під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками, а саме:
- наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання);
- наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу;
- наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;
- наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення);
- строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації);
- наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам;
- наявність та характеристика виробничої бази;
- умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу;
- умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом;
- умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;
- досвід роботи перевізника-претендента;
- наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов;
- якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу;
- інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності;
- умови контролю за станом здоров'я водіїв.
Встановлено, що Севастопольською міською державною адміністрацією видане розпорядження № 32-ОД від 09.01.2013 р. "Про проведення і затвердження умов конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 119 "2 відділення - площа 50-річчя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Камишевому шосе - Європа - бухта Камишова, бухта Омега" та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення" (далі конкурс № 22, розпорядження № 32-ОД).
Зазначеним розпорядженням визначено характеристику об'єкту конкурсу, у тому числі структуру парку автобусів, клас автобусів (І,ІІ) та відповідну загальну кількість транспортних засобів відповідного класу, а саме:
-5 на маршруті № 119;
- 15 на маршруті № 9 та -2 транспортних засобів для виконання соціальних маршрутів, у тому числі 2 транспортних засобу для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями ( т.1 а.с.45).
Конкурсним комітетом Севастопольської міської державної адміністрації на підставі розрядження № 32-ОД, 12.03.2013 р., проведено відповідний конкурс та своїм рішенням визначено переможцем за об'єктом конкурсу № 22 - на маршрутах № 119 та № 9 фізичну особу-підприємця ОСОБА_2 (далі ФОП ОСОБА_2.). Перевізником, який зайняв друге місце, визнано ПП "ОСОБА_5" .
Підпунктом 4 пункту 12 Порядку № 1081 передбачено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який, не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення.
Відповідно до пункту 37 Порядку №1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
До участі у конкурсі № 22 з перевезення, пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 119 "2 відділення - площа 50-річчя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Камишевому шосе - Європа - бухта Камищова, бухта Омега" та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення) допущено два перевізника-претендента - приватне підприємство "ОСОБА_5" та фізичну особу- підприємця ОСОБА_2
Приватним підприємством "ОСОБА_5" запропоновано для використання на об'єкті конкурсу 22 транспортних засобів, у тому числі 2 за технічними умовами і конструкцією пристосованих для перевезення осіб, з обмеженими фізичними можливостями, та 2 транспортних засоби для використання у якості забезпечення резерву.
ФОП ОСОБА_2 запропоновано для використання на об'єкті конкурсу 22 транспортних засобів, у тому числі 2 за технічними умовами і конструкцією пристосованих для перевезення осіб, з обмеженими фізичними можливостями, та 2 транспортних засоби для використання у якості забезпечення резерву. Крім цього зазначено, що 86 автобусів для перевезень повинні використовуватися відповідно до чинних договорів (т.1 а.с. 186).
Крім того, на об'єкті конкурсу № 10 від 26.02.2013 р. ФОП ОСОБА_2 був визнаний переможцем на міському маршруті загального користування № 6 та № 79, на яких, згідно до умов організатора перевезень зобов'язався використовувати 12 транспортних засобів відповідного класу.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1081 у разі коли організатор залучає робочий орган, на нього покладаються функції з підготовки матеріалів щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інших матеріалів.
Для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев'ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Державтоінспекції.
Підготовлена Державтоінспекцією інформація подається відповідно до вимог пункту 41 цього Порядку
Згідно з даними Управління Держаної автомобільної інспекції УМВС України в м. Севастополі за претендентом-перевізником ФОП ОСОБА_2 на час проведення вказаного конкурсу, зареєстровано за собою власних і орендованих транспортних засобів у кількості 82 автобусів різного класу, та 4 переобладнаних транспортних засоби (т.2 а.с. 38-43).
Як вбачається з матеріалів справи позивач та третя особа подали документи на участь у конкурсі на перевезення пасажирів на маршруті № 119 та № 9. Документи прийняті відповідачем, вивчалися робочим органом, який також перевіряв достовірність інформації, викладеної у заяві, та були предметом розгляду конкурсного комітету про що свідчить протокол № 6 засідання конкурсного комітету від 12.03.2013 р.
Відповідно до цього протоколу на засіданні конкурсного комітету було вислухано всіх претендентів, в тому числі і позивача.
Згідно з пунктом 41 Порядку № 1081 представники органів державного контролю несуть персональну відповідальність за достовірність поданої інформації відповідно до законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, між ФОП ОСОБА_2 та Севастопольською міської державною адміністрацією укладено 11 договорів "Про організацію перевезення пасажирів автомобільним транспортом" на забезпечення 11 автобусних маршрутів загального користування, які, згідно діючих договорів обслуговують 74 транспортних засоби + 10% , разом 81 транспортний засіб (т. 2 а.с.10-11, 91).
Відповідно до листа Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Управління Укртрансінспекції у м. Севастополі на період проведення конкурсу 12.03.2013 р. ФОП ОСОБА_2 видані та діючи 129 ліцензійні картки, я з яких 127 для здійснення робіт з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами, 1 для здійснення робіт з внутрішніх перевезень пасажирів на таксі, 1 для здійснення робіт з внутрішніх перевезень пасажирів на заказ (т. 2 а.с.92).
Отже, при підготовки матеріалів щодо умов конкурсу, робочий орган робочий орган повинен використовувати дані Управління Держаної автомобільної інспекції УМВС України в м. Севастополі про реєстрацію транспортних засобів.
З урахуванням наведеного, ФОП ОСОБА_2 повинен забезпечити пасажирське перевезення на маршрутах загального користування транспортними засобами у кількості не менш ніж 138 автобусів та забезпечити резерв у кількості 14 транспортних засобів.
Таким чином, станом на 12.03.2013 р. перевізник ФОП ОСОБА_2 повинен мати загальну кількість транспортних засобі не менш чим у кількості 152 автобуси, яких фактично не має.
При таких обставинах, згідно до вимог закону, претендент-перевізник ФОП ОСОБА_2 не повинен був бути допущеним до участі у проведенні конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 119 "2 відділення -площа 50-рзччя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Камишевому шосе- Європа - бухта Комишова, бухта Омега" та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення".
ПП "ОСОБА_5" в порядку, передбаченому Порядком № 1081, 12.03.2013 прийняло участь у зазначеному конкурсі № 22 з перевезення пасажирів на міському маршруті загального користування, втім проведення конкурсу з зазначеними порушеннями впливало на його результати щодо визначення переможця.
Оцінюючи правомірність при оскаржувані рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суд керується вимогами частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України та перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд не може погодитися з тим, що конкурсним комітетом були дотриманні вимоги діючого законодавства України щодо визначення автомобільного перевізника з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, виходячи з наступного.
Як вбачається з протоколу № 6 засідання конкурсного комітету від 12.03.2013 р., були розкриті конверті з документами, поданими перевізниками на конкурс, досліджені документі претендентів на конкурс № 17, № 18, № 19, № 20, № 21, № 22, перевізники були допущені до участі у конкурсі.
Суд погоджується з доводами представника позивача стосовно того, що відповідачем, після допущення третьої особи до конкурсу та його участі у ньому, протиправно прийняте рішення про визначення переможця конкурсу № 22.
Так, виходячи з системного аналізу положень Порядку № 1081 вбачається наступне:
- перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу;
- автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються;
- перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками;
- рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій.
Проаналізувавши норми законодавства, яке регулює спірні правовідносини, слід визнати, що відповідачем при проведенні конкурсу було порушено процедуру його проведення. Так, на думку суду, конкурсний комітет, повинен був перевірити достовірність інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента за два дні до проведення конкурсу.
Прийняття рішення про визначення переможця конкурсу № 22 на перевіз пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на автобусному маршруті № 119 "2 відділення -площа 50-рзччя СРСР (через 5-й км Балаклавського шосе, по Камишевому шосе- Європа - бухта Камишова, бухта Омега" та № 9 "5-й км Балаклавського шосе - площа 1-го Травня - 2 відділення", суперечить Порядку № 1081, а тому не є правомірним.
Враховуючи вище зазначене, суд вважає рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом № 6 від 12.03.2013 р, в частині визнання переможцем конкурсу № 22 таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов приватного підприємства "ОСОБА_5" задовольнити.
Визнати протиправними дії Севастопольської міської державної адміністрації в особі конкурсного комітету по проведенню конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 119 в частині визначення переможцем конкурсу фізичну особу-підприємця ОСОБА_2.
Скасувати рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом № 6 від 12.03.2013 р. в частині визнання переможцем конкурсу № 22 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 119 фізичну особу-підприємця ОСОБА_2.
Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "ОСОБА_5" (юридична адреса: вул. Паршина, 6-а, м. Севастополь, 99012, ЄДРПОУ 36634302) судові витрати у розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, повний текст постанови складено та постанова підписана 03.09.2013 року.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2013 |
Оприлюднено | 12.09.2013 |
Номер документу | 33414672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні