Ухвала
від 05.09.2013 по справі 911/721/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. С. Петлюри (Комінтерну), 16 тел. 235-24-26

У Х В А Л А

"05" вересня 2013 р. Справа № 911/721/13-г

За скаргою Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна»

на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області

у справі № 911/721/13-г

за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна»

до Бориспільської міської ради Київської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна»

про розірвання договору оренди земельної ділянки

Суддя Лутак Т.В.

Представники:

від Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна»: не з'явилися

від Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області: Кошовий С.В.

від Бориспільської міської ради Київської області: Жарий О.К.

від Товариства з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна»: не з'явилися

Обставини справи:

Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» звернулося до господарського суду Київської області з позовом про розірвання договору оренди землі (кадастровий номер 3210500000:03:007:0007), укладеного 16.03.2005 р. між Бориспільською міською радою Київської області та Підприємством з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна», зареєстрованого у Бориспільському міському відділенні Київської регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 0405337000 30 від 17.03.2005 р.

Рішенням господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г позовні вимоги Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» задоволено повністю; розірвано договір оренди землі (кадастровий номер 3210500000:03:007:0007), укладений 16.03.2005 р. між Бориспільською міською радою Київської області та Підприємством з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна», зареєстрований у Бориспільському міському відділенні Київської регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 0405337000 30 від 17.03.2005 р.; стягнуто з Бориспільської міської ради Київської області (08300, Київська область, місто Бориспіль, вулиця Київський шлях, будинок 72, ідентифікаційний код - 04054903) на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» (04071, місто Київ, вулиця Верхній Вал, будинок 68, ідентифікаційний код - 30603572) 1 147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору.

14.05.2013 р. на виконання рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г видано наказ.

31.07.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» надійшла скарга № 04/302 від 26.07.2013 р. (вх. № 93 від 31.07.2013 р.) на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області, у якій скаржник просить суд визнати дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області з повернення наказу господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г незаконними та зобов'язати Бориспільське управління Державної казначейської служби України Київської області відкрити виконавче провадження за наказом господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г.

Ухвалою господарського суду Київської області від 05.08.2013 р. (суддя Антонова В.М.) вищезазначену скаргу призначено до розгляду у судовому засіданні на 20.08.2013 р. за участю представників сторін, третьої особи та Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області.

Розпорядженням в.о. голови господарського суду Київської області № 212-АР від 20.08.2013 р. у зв'язку із закінченням відпустки та виходом на роботу судді Лутак Т.В. скаргу Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» № 04/302 від 26.07.2013 р. (вх. № 93 від 31.07.2013 р.) на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області передано для подальшого розгляду судді Лутак Т.В.

Ухвалою господарського суду Київської області від 20.08.2013 р. скаргу Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» № 04/302 від 26.07.2013 р. (вх. № 93 від 31.07.2013 р.) на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області прийнято до провадження суддею Лутак Т.В. та призначено її розгляд у судовому засіданні на 20.08.2013 р.

20.08.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області надійшли письмові пояснення № 04-04/468 від 16.08.2013 р. (вх. № 17906 від 20.08.2013 р.) по суті скарги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 20.08.2013 р. розгляд скарги відкладено на 05.09.2013 р. у зв'язку з нез'явленням у судове засідання представників Бориспільської міської ради Київської області та Товариства з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна» та необхідністю витребування додаткових доказів у справі.

05.09.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» надійшло клопотання № б/н від 05.09.2013 р. (вх. № 18924 від 05.09.2013 р.) про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю явки представника їхнього підприємства по причині знаходження в цей же час в іншому судовому засіданні на 12.09.2013 р.

Розглянувши вищезазначене клопотання, суд відмовляє у його задоволенні, оскільки воно є необґрунтованим, підстави, що зазначені у клопотання для відкладення розгляду справи не підтвердженні будь-якими належними та допустимими доказами. Крім того, Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» є юридичною особою, яка не обмежена колом осіб, які можуть представляти його інтереси, в тому числі і у суді.

У судове засідання 05.09.2013 р. представник Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» не з'явився.

Присутні у судовому засіданні 05.09.2013 р. представники Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області та Бориспільської міської ради Київської області надали суду документи по справі та заперечили проти задоволення скарги на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області.

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна» у судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив.

Оцінивши доводи, що наведені скаржником в обґрунтування поданої ним скарги, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, суд вважає за необхідне відзначити наступне.

Згідно з положеннями ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Статтею 115 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Положеннями ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (далі - Порядок).

Згідно з п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до п. 6 Порядку у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: 1) заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; 2) оригінал виконавчого документа; 3) судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); 4) оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету. До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).

Як вбачається з матеріалів справи, Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» 11.06.2013 р. звернулося до Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області із заявою № 3241 від 11.06.2013 р. про відкриття виконавчого провадження, до якої були додані наступні документи: оригінал наказу господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г, копія рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р., оригінал платіжного доручення № 238254 від 29.05.2013 р. про сплату судового збору, копія довіреності представника.

Бориспільським управлінням Державної казначейської служби України Київської області, в свою чергу, було направлено на адресу Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» лист № 04-04/420 від 17.07.2013 р. щодо виконання наказу по справі № 911/721/13-г, яким повідомлено останнього про те, що було прийнято рішення повернути стягувачеві пакет документів без виконання для подальшого опрацювання, у зв'язку з тим, що боржник - Бориспільська міська рада Київської області відсутній в мережі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів місцевого (державного) бюджету на 2013 рік, що унеможливлює стягнення коштів за відсутності установи та відповідних рахунків.

Згідно з п. 9 Порядку орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли виконавчий документ: не підлягає виконанню органом Казначейства; подано особою, що не має відповідних повноважень; пред'явлено до виконання з пропущенням установленого строку; видано або оформлено з порушенням установлених вимог; рішення про стягнення коштів не набрало законної сили, крім випадків, коли судове рішення про стягнення коштів допущено до негайного виконання в установленому законом порядку; суми коштів, зазначених у судовому рішенні про стягнення коштів, повернуті стягувачеві за поданням органу, що контролює справляння надходжень бюджету, або за рахунок таких коштів виконано грошові зобов'язання чи погашено податковий борг стягувача перед державним або місцевим бюджетом; відсутній залишок невідшкодованого податку на додану вартість, узгоджений із стягувачем; стягувач відмовився від виконання виконавчого документа або відкликав його без виконання; наявні інші передбачені законом випадки.

Пунктом 15 Порядку передбачено, що дії органів Казначейства з виконання виконавчих документів можуть бути оскаржені до Казначейства або суду.

В обґрунтування поданої скарги, Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» посилається на те, що дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області по поверненню документів, поданих для відкриття виконавчого провадження, є незаконними, оскільки відповідно до Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників органи казначейства здійснюють безспірне списання коштів з відповідних рахунків та не наділеними повноваженнями щодо повернення стягувачеві виконавчого документа у зв'язку із тим, що боржник відсутній в мережі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів.

Бориспільське управління Державної казначейської служби України Київської області заперечує проти задоволення зазначеної скарги посилаючись на те, що боржник - Бориспільська міська рада Київської області відсутній в мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів місцевого (державного) бюджету на 2013 рік, що свідчить про відсутність рахунків як на розпорядника (бюджетні установи) та одержувача бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, що унеможливлює стягнення коштів за відсутності установи та відкритих рахунків.

Відповідно до наявної у матеріалах справи довідки Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області № 04-04/481 від 30.08.2013 р. у Бориспільському управлінні Державної казначейської служби України Київської області на боржника - Бориспільську міську раду Київської області за ідентифікаційним кодом - 04054903, адреса: 08300, Київська область, місто Бориспіль, вулиця Київський шлях, будинок 72 - рахунки не відкриті, як на розпорядника та одержувача бюджетних коштів місцевого (державного) бюджету на 2013 рік за відсутності його в мережі, а також підприємство, установу чи організацію.

З довідки Бориспільської міської ради Київської області № 12-34-3639 від 05.09.2013 р., яка міститься у матеріалах справи, вбачається, що Бориспільська міська рада Київської області не є в 2013 році розпорядником та одержувачем бюджетних коштів та не має відкритих рахунків в банківських установах та в органах казначейської служби.

Суд звертає увагу, що відповідно до п. 2 Порядку боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Згідно з п. 24 Порядку стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Відповідно до абз. 1 п. 9 Порядку орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли виконавчий документ не підлягає виконанню органом Казначейства та наявні інші передбачені законом випадки.

Таким чином, оскільки з матеріалів справи вбачається, що Бориспільська міська рада Київської області не є розпорядником та одержувачем бюджетних коштів на 2013 рік та не містить відкритих рахунків у Бориспільському управлінні Державної казначейської служби України Київської області, тобто не обслуговується у зазначеному органі казначейства, суд приходить до висновку, що у даному випадку відсутні підстави для визнання дій Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області з повернення наказу господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г незаконними.

Крім того, скаржник у своїй скарзі просить суд зобов'язати Бориспільське управління Державної казначейської служби України Київської області відкрити виконавче провадження за наказом господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г.

З системного аналізу норм Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845, вбачається, що механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників дещо інший ніж той що передбачений Законом України «Про виконавче провадження», що передбачає собою безспірне списання коштів та не передбачає такої процедури як відкриття виконавчого провадження.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що скарга Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись ст. 86, 121 2 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити Підприємству з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» у задоволенні скарги № 04/302 від 26.07.2013 р. (вх. № 93 від 31.07.2013 р.) на дії Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області.

Суддя Т.В. Лутак

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення05.09.2013
Оприлюднено13.09.2013
Номер документу33430833
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/721/13-г

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 22.11.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Корсакова Г.В.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 05.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 02.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Рішення від 26.04.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 01.03.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні