Ухвала
від 21.10.2013 по справі 911/721/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. С. Петлюри (Комінтерну), 16 тел. 235-24-26

У Х В А Л А

"21" жовтня 2013 р. Справа № 911/721/13-г

Господарський суд Київської області у складі судді Лутак Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» про зміну способу та порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г

за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» до Бориспільської міської ради Київської області третя особа,яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна» про розірвання договору оренди земельної ділянки

Суддя Лутак Т.В.

Представники:

від Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна»: Журавльов О.С., Яковенко Д.А.

від Бориспільської міської ради Київської області: Волошина Ю.Г.

від Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області: не з'явилися

від Товариства з обмеженою відповідальністю «Стеровакс-Україна»: Комаровська В.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» звернулося до господарського суду Київської області з позовом про розірвання договору оренди землі (кадастровий номер 3210500000:03:007:0007), укладеного 16.03.2005 р. між Бориспільською міською радою Київської області та Підприємством з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна», зареєстрованого у Бориспільському міському відділенні Київської регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 0405337000 30 від 17.03.2005 р.

Рішенням господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г позовні вимоги Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» задоволено повністю; розірвано договір оренди землі (кадастровий номер 3210500000:03:007:0007), укладений 16.03.2005 р. між Бориспільською міською радою Київської області та Підприємством з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна», зареєстрований у Бориспільському міському відділенні Київської регіональної філії центру Державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 0405337000 30 від 17.03.2005 р.; стягнуто з Бориспільської міської ради Київської області (08300, Київська область, місто Бориспіль, вулиця Київський шлях, будинок 72, ідентифікаційний код - 04054903) на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» (04071, місто Київ, вулиця Верхній Вал, будинок 68, ідентифікаційний код - 30603572) 1 147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору.

14.05.2013 р. на виконання рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г видано наказ.

До господарського суду Київської області від Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» надійшла заява про зміну способу і порядку виконання рішення № 04/340 від 30.08.2013 р. (вх. № 18489 від 30.08.2013 р.), у якій заявник просить суд змінити спосіб і порядок виконання п. 3 резолютивної частини рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г шляхом стягнення з місцевого бюджету міста Бориспіль на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» 1 147, 00 грн. судового збору.

Ухвалою господарського суду Київської області від 02.09.2013 р. вищезазначену заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 12.09.2013 р. за участю представників сторін та Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області, яких зобов'язано надати суду певні документи.

У судовому засіданні 12.09.2013 р. представник Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» надав суду клопотання № 04/362 від 12.09.2013 р. про приєднання до матеріалів справи доданих документів.

Ухвалою господарського суду Київської області від 12.09.2013 р., за клопотанням представника Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна», продовжено строк вирішення спору у справі № 911/721/13-г на п'ятнадцять днів та відкладено розгляд заяви про зміну способу і порядку виконання рішення на 23.09.2013 р. у зв'язку з нез'явленням у судове засідання представників Бориспільської міської ради Київської області та Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області і невиконанням ними вимог суду.

До господарського суду Київської області від Бориспільської міської ради Київської області надійшла довідка № 12-27-3675 від 06.09.2013 р. (вх. № 19539 від 16.09.2013 р.) про те, що Бориспільська міська рада Київської області не є в 2013 році розпорядником та одержувачем бюджетних коштів та не має відкритих рахунків в банківських установах та в органах казначейської служби; положення про виконавчий Бориспільської міської ради Київської області відсутнє.

17.09.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області надійшли письмові пояснення № 04-04/493 від 06.09.2013 р. (вх. № 19721 від 17.09.2013 р.) по суті заяви про зміну способу і порядку виконання рішення.

Ухвалою господарського суду Київської області від 23.09.2013 р. розгляд заяви про зміну способу і порядку виконання рішення відкладено на 07.10.2013 р. у зв'язку з необхідністю витребування додаткових доказів по справі.

07.10.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області надійшов супровідний лист № 06-04/551 від 02.10.2013 р. (вх. № 21150 від 07.10.2013 р.), до якого додано витребувані судом документи.

Бориспільська міська рада Київської області вимоги ухвали суду від 23.09.2013 р. виконала частково, в той же час у судовому засіданні 07.10.2013 р. представником Бориспільської міської ради Київської області надано пояснення б/н від 07.10.2013 р. (вх. № 21148 від 07.10.2013 р.), на виконання вимог п. 4 ухвали господарського суду Київської області від 23.09.2013 р., в яких зазначено, що у Бориспільській міській раді Київської області відсутні правоустановчі документи виконавчого комітету Бориспільської міської ради Київської області та, крім того, в законодавстві не визначено термін «правоустановчі документи».

Ухвалою господарського суду Київської області від 07.10.2013 р. розгляд справи відкладено на 21.10.2013 р. у зв'язку з неналежним виконанням Бориспільською міською радою Київської області вимог суду.

21.10.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області від представника Бориспільської міської ради Київської області надійшли письмові пояснення по справі б/н від 21.10.2013 р. (вх. № 22004 від 21.10.2013 р.).

У судовому засіданні 21.10.2013 р. представники Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» підтримали заяву про зміну способу і порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г.

Присутній у судовому засіданні 21.10.2013 р. представник Бориспільської міської ради Київської області заперечив проти задоволення заяви про зміну способу і порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г.

Представник Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області у судове засідання 21.10.2013 р. не з'явився, хоча про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Розглянувши заяву Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» про зміну способу та порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Господарський суд на підставі ст. 121 Господарського процесуального кодексу України має право за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови (далі - рішення), змінити спосіб та порядок їх виконання.

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання, в межах строку пред'явлення наказу до виконання.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими.

Згідно з п. 7.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим встановленим господарським судом способом. Вирішуючи питання про зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

Таким чином, для застосування передбачених вищевказаною нормою права заходів, суду необхідно встановити чи є у наявності конкретні обставини, що ускладнюють чи роблять неможливим виконання рішення у справі встановленим господарським судом способом.

В обґрунтування обставин, що ускладнюють виконання рішення у даній справі заявник посилається на неможливість виконання рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г в частині стягнення з Бориспільської міської ради Київської області 1 147, 00 грн. судового збору, оскільки боржник (Бориспільська міська рада Київської області) відсутній в мережі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів.

Статтею 115 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (далі - Порядок).

Згідно з п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до п. 6 Порядку у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: 1) заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; 2) оригінал виконавчого документа; 3) судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); 4) оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету. До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).

Як вбачається з матеріалів справи, Підприємство з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» 11.06.2013 р. звернулося до Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області із заявою № 3241 від 11.06.2013 р. про відкриття виконавчого провадження, до якої були додані наступні документи: оригінал наказу господарського суду Київської області від 14.05.2013 р. у справі № 911/721/13-г, копія рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р., оригінал платіжного доручення № 238254 від 29.05.2013 р. про сплату судового збору, копія довіреності представника.

Бориспільським управлінням Державної казначейської служби України Київської області, в свою чергу, було направлено на адресу Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» лист № 04-04/420 від 17.07.2013 р. щодо виконання наказу по справі № 911/721/13-г, яким повідомлено останнього про те, що було прийнято рішення повернути стягувачеві пакет документів без виконання для подальшого опрацювання, у зв'язку з тим, що боржник - Бориспільська міська рада Київської області відсутній в мережі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів місцевого (державного) бюджету на 2013 рік, що унеможливлює стягнення коштів за відсутності установи та відповідних рахунків.

Відповідно до наявної у матеріалах справи довідки Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області № 04-04/481 від 30.08.2013 р. у Бориспільському управлінні Державної казначейської служби України Київської області на боржника - Бориспільську міську раду Київської області за ідентифікаційним кодом - 04054903, адреса: 08300, Київська область, місто Бориспіль, вулиця Київський шлях, будинок 72 - рахунки не відкриті, як на розпорядника та одержувача бюджетних коштів місцевого (державного) бюджету на 2013 рік за відсутності його в мережі, а також підприємство, установу чи організацію.

З довідки Бориспільської міської ради Київської області № 12-27-3675 від 06.09.2013 р., яка міститься у матеріалах справи, вбачається, що Бориспільська міська рада Київської області не є в 2013 році розпорядником та одержувачем бюджетних коштів та не має відкритих рахунків в банківських установах та в органах казначейської служби.

Крім того, Бориспільським управлінням Державної казначейської служби України Київської області у письмових поясненнях № 04-04/493 від 06.09.2013 р. пояснено, що у звітному бюджетному періоді відкриті особові та реєстраційні рахунки як розпорядника коштів на Виконком Бориспільської міської ради. На підтвердження зазначеного Бориспільським управлінням Державної казначейської служби України Київської області було надано до суду наступні документи: повідомлення про відкритті рахунки; довідка АБ № 475665 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) на Виконавчий комітет Бориспільської міської ради; заява про відкриття рахунків від 02.03.2012 р.; договір № 41 про здійснення розрахунково-касового обслуговування від 03.01.2012 р., укладений між Бориспільським управлінням Державної казначейської служби України Київської області та Виконавчим комітетом Бориспільської міської ради; картка із зразками підписів та відбитка печатки; рішення Бориспільської міської ради від 18.04.2002 р. «Про утворення виконавчого комітету Бориспільської міської ради XXIVскликання»; довідка про взяття на облік платника податків - Виконавчого комітету Бориспільської міської ради; повідомлення про реєстрацію страхувальника від 21.10.2003 р.; договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування від 02.01.2003 р.; реєстраційна картка розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) на Виконавчий комітет Бориспільської міської ради.

Відповідно до ст. 25 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Згідно з п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Зазначені рішення передаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання. Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань. У разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845, зокрема, передбачено:

- безспірне списання коштів з рахунків боржника (п.п. 24-34), відповідно до якого стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів за його платіжними дорученнями здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку. У разі наявності у боржника окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів з боржника (виконання рішень суду про стягнення коштів з боржника) здійснюється лише за цією бюджетною програмою. Судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування, безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів;

- безспірне списання коштів державного бюджету за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів (п.п. 47-52).

Суд звертає увагу, що відповідно до п. 2 Порядку боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Таким чином, оскільки з матеріалів справи вбачається, що Бориспільська міська рада Київської області не є розпорядником та одержувачем бюджетних коштів на 2013 рік та не містить відкритих рахунків у Бориспільському управлінні Державної казначейської служби України Київської області, враховуючи те, що з матеріалів справи неможливо встановити відповідний код економічної класифікації видатків бюджету і рахунки боржника, суд приходить до висновку, що у даному випадку зазначене є обставинами, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г в частині стягнення з Бориспільської міської ради Київської області 1 147, 00 грн. судового збору встановленим господарським судом способом.

За таких обставин, суд вважає за можливе задовольнити заяву Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» про зміну способу та порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г та змінити спосіб і порядок виконання п. 3 резолютивної частини рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г шляхом стягнення з місцевого бюджету міста Бориспіль на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» 1 147, 00 грн. судового збору.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» про зміну способу та порядку виконання рішення у справі № 911/721/13-г задовольнити.

2. Змінити спосіб і порядок виконання п. 3 резолютивної частини рішення господарського суду Київської області від 26.04.2013 р. у справі № 911/721/13-г шляхом стягнення з місцевого бюджету міста Бориспіль на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Лукойл-Україна» » (04071, місто Київ, вулиця Верхній Вал, будинок 68, ідентифікаційний код - 30603572, б/р 26009200340019 в ПАТ «Сітабанк», МФО 300584) 1 147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору.

3. Примірники даної ухвали направити сторонам та Бориспільському управлінню Державної казначейської служби України Київської області.

Суддя Т.В. Лутак

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено25.10.2013
Номер документу34313931
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/721/13-г

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 22.11.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Корсакова Г.В.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 05.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 02.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Рішення від 26.04.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

Ухвала від 01.03.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лутак Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні