Постанова
від 19.03.2009 по справі 9/596
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

   ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н О

В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 19.03.2009

р.                                                                                

№ 9/596

10:17

За позовом

Державної податкової інспекції у

Дарницькому районі міста Києва

 

до

Суб'єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1

 

про

стягнення 400,00 грн.

Суддя:

Кротюк О.В.

Секретар

судового засідання: Гончаров В.В.

Обставини

справи:

Державна податкова інспекція у

Солом'янському районі міста Києва звернулась до Окружного адміністративного

суду міста Києва з позовом про стягнення з Суб'єкта підприємницької діяльності

ОСОБА_1 заборгованості у розмірі 400,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що

відповідач перебував на спрощеній системі оподаткування, про що позивачем було

видано відповідачу свідоцтво про сплату єдиного податку. Однак відповідачем

належного до сплати єдиного податку на підприємницьку діяльність з фізичних

осіб до бюджету внесено у повному обсязі не було.

Відповідно до облікової картки

платника податків -Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 обліковується

заборгованість з єдиного податку у розмірі 400,00 грн., яка не погашена у

встановлені ЗакономНОМЕР_1 строки.

Відповідач заперечення на позовну

заяву не надав, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив.

Справа вирішується на підставі

наявних в ній доказів та матеріалів.

Розглянувши подані позивачем

документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких

ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для

розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста

Києва, -

 

встановив:

 

Відповідач -Суб'єкт підприємницької

діяльності ОСОБА_1 зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності

-фізична особа Дарницькою районною державною адміністрацією, що підтверджується

Свідоцтвом від 03.09.2007НОМЕР_2. Згідно з вказаним свідоцтвом ідентифікаційний

номер відповідача -НОМЕР_5. 01.09.2007 видано свідоцтво про сплату Єдиного податку

та встановлено суму сплати податкового зобов'язання за ставкою 200,00 грн.

щомісяця.

Однак, як підтверджують матеріали

справи, відповідачем належного до сплати єдиного податку на підприємницьку

діяльність з фізичних осіб” починаючи з жовтня 2007 по грудень 2007до бюджету у

повному розмірі не вносилось. Відповідно до облікової картки відповідача

обліковується заборгованість з єдиного податку у розмірі 400,00 грн.

Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст.

6 ЗаконуНОМЕР_1 позивачем було надіслано на адресу відповідача першу податкову

вимогу першу № НОМЕР_3 від 29.11.2007, яка вручена адресатові 25.12.2007, та

другу податкову вимогу НОМЕР_4від 04.02.2008, яка в зв'язку з неможливістю

вручення адресатові вивішена на дошці оголошень 18.04.2008.

Доказів оскарження в апеляційному

чи судовому порядку зазначених податкових вимог суду не надано.

Спрощена система оподаткування,

обліку та звітності, запроваджена Указом Президента України “Про спрощену

систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” (в

редакції Указу від 28.06.1999 № 746/99), передбачає особливий порядок

оподаткування суб'єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку.

Крім того єдиний податок не включено до переліку видів податків і зборів

(обов'язкових платежів), що справляються на території України, передбачених

Законом України “Про систему оподаткування” від 25.06.1999 № 1251-ХІІ. Таким

чином, терміни подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб'єктом малого

підприємництва встановлені саме вищевказаним Указом.

Відповідно до п. 1 Указу Президента

України “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів

малого підприємництва” спрощена система оподаткування, обліку та звітності

запроваджується фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без

створення  юридичної  особи 

і у трудових  відносинах  з 

якими, включаючи членів  їх  сімей, 

протягом  року  перебуває 

не більше 10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації  продукції.

Пунктом 2 Указу Президента України

“Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого

підприємництва” передбачено, що ставка єдиного 

податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних  осіб 

встановлюється  місцевими  радами 

за  місцем їх державної  реєстрації 

залежно  від  виду 

діяльності  і  не 

може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. Суб'єкт

підприємницької діяльності - фізична особа 

сплачує єдиний  податок  щомісяця не пізніше 20 числа наступного

місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.

У разі коли платник єдиного податку

здійснює підприємницьку діяльність з використанням  найманої 

праці  або  за 

участю  у підприємницькій  діяльності 

членів  його  сім'ї, 

ставка  єдиного податку

збільшується на 50 відсотків за кожну особу.

Як вбачається з наведених норм,

обов'язок зі сплати єдиного податку суб'єктом підприємницької діяльності

-фізичною особою ставиться в залежність лише від належної реєстрації такої

особи як суб'єкта підприємницької діяльності та застосування ним спрощеної системи

оподаткування у відповідності з вимогами законодавства.

Як зазначалось вище, відповідач

зареєстрований як платник податків та застосовує спрощену систему

оподаткування, що покладає на нього обов'язок сплачувати єдиний  податок 

щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок

відділень Державного казначейства України.

Відтак, відповідно до п. 1.2 ст. 1

ЗаконуНОМЕР_1податкове зобов'язання відповідача зі сплати єдиного податку є

зобов'язанням платника податків сплатити до бюджету відповідну суму коштів  у 

порядку  та у строки,  визначені Указом Президента України “Про

спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого

підприємництва”.

Пунктом 1.3 ст. 1 ЗаконуНОМЕР_1

податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з

урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником

податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку, 

але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму

такого податкового зобов'язання.

Беручи до уваги вищезазначені

факти, позовні вимоги визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до підпункту “а” пп.

6.2.3 п. 6.2 ст. 6 ЗаконуНОМЕР_1 перша податкова вимога надсилається не раніше

першого  робочого  дня після закінчення граничного строку сплати

узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить

повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права

податкової застави на активи  платника  податків, обов'язок  погасити 

суму  податкового  боргу 

та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до підпункту “б” пп.

6.2.3 п. 6.2 ст. 6 ЗаконуНОМЕР_1 друга податкова вимога направляється не раніше

тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги,

у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені

строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей,  викладених у першій податковій вимозі,  може 

містити повідомлення  про  дату та час проведення опису активів платника

податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час

проведення публічних торгів з їх продажу.

Як вбачається з матеріалів справи,

податкові вимоги направлені відповідачу відповідно до наведених положень

законодавства.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5

ЗаконуНОМЕР_1 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником

податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою

податкового боргу  платника податків.

Враховуючи вищевикладене, факт

наявності у відповідача податкового боргу у визначеній податковим органом сумі

суд вважає встановленим.

Відповідачем не спростовано

привильність розрахунку його податкової заборгованості з єдиного податку.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті

3 ЗаконуНОМЕР_1 встановлено, що підставою для примусового стягнення активів

платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно

рішення суду.

З урахуванням наведеного суд

приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з

відповідача заборгованості  відповідно до

пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 ЗаконуНОМЕР_1.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС

України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її

вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи

позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь

суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за

відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із

залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий

збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71,

158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О

В И В :

Задовольнити адміністративний позов

повністю.

Стягнути з Суб'єкта підприємницької

діяльності ОСОБА_1 (02140, м. АДРЕСА_1 кодНОМЕР_5) до Державного бюджету

України заборгованість з єдиного податку в розмірі 400 (чотириста) гривень.

Постанова суду набирає законної

сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо

заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,

встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України,

постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі

подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної

сили після розгляду справи апеляційним судом.

 

Постанова може бути оскаржена до

Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний

суд міста Києва шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти

днів з дня проголошення постанови та подання апеляційної скарги на постанову

протягом двадцяти днів з дня подачі заяви про апеляційне оскарження, або без

подання заяви про апеляційне оскарження шляхом подання апеляційної скарги на

постанову протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

 

Суддя                                                                                                                                    О.В.Кротюк

 

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі

-31.03.2009.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.03.2009
Оприлюднено14.04.2009
Номер документу3343101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/596

Ухвала від 11.03.2009

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Карбань І.С.

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

Постанова від 19.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Рішення від 17.12.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 24.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 27.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 30.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 29.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

Постанова від 25.04.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні