Постанова
від 09.09.2013 по справі 2а-10708/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 вересня 2013 р. Справа №2а-10708/11/0170/3

(10:05) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Желудкової О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "НБ-ТРЕЙД"

до Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим (відповідач 1)

Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (відповідач 2)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим.

про стягнення

за участю представників сторін:

від позивача - Торшина Л.О., дов.,

від відповідача 1- не з`явився,

від відповідача 2 - не з`явився,

від третьої особи - не з`явився

Суть спору:

Приватне підприємство "НБ-ТРЕЙД" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Головного управління Державного казначейства України в АР Крим, в якому просило повернути з Державного бюджету України суму бюджетного відшкодування у розмірі 208790,00 грн. шляхом стягнення вказаної суми з Управління Державного казначейства України у м. Сімферополі на користь ПП "НБ-ТРЕЙД".

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 31 серпня 2011 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11 червня 2012 року замінено Головне управління Державного казначейства України в АР Крим його правонаступником Управлінням Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 09 липня 2012 року залучено до участі у справі у якості відповідача Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим.

Заявою від 29.08.2013 р. позивач просив стягнути з Державного Бюджету України суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 208790,00 грн. на користь Приватного підприємства "НБ-ТРЕЙД".

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 29.08.2013 р. замінено другого відповідача та третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача по справі їх правонаступником Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим.

В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на положення Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України від 02.07.1997 р. № 209/72, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 08.06. 2001 р. за № 489/5680.

Першим відповідачем Управлінням Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим надано письмові пояснення щодо позову, у яких зазначено, що Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим не порушило прав та інтересів позивача, тому є неналежним відповідачем у даній справі.

Представник позивача у судових засіданнях позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові та просив позов задовольнити повністю.

Представник першого відповідача - Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник другого відповідача - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Приватне підприємство "НБ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 3377342) зареєстровано у якості юридичної особи 04.10.2005 р. Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ АА № 006468, копія якої наявна в матеріалах справи.

20.08.2008 р. позивач подав до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за липень 2008 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у сумі 122 755 грн.

19.09.2010 р. позивач подав до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за серпень 2008 р. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у сумі 118 570 грн.

За загальним принципом права до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Вказана позиція викладена у п. 2 Рішення Конституційного суду України від 09.02.1999 р. щодо офіційного тлумачення положення частини 1 статті 58 Конституції України.

Правовідносини, що виникли між позивачем та ДПІ у м. Сімферополі щодо визначення та нарахування бюджетного відшкодування з ПДВ мали місце у серпні 2010 р., тому до них має бути застосований Закон України «Про податок на додану вартість» № 168/97 від 03.04.1997 р., чинний на той період.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначені п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР.

Згідно з п. 7.7.1. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

П. 7.7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 встановлено, що бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг); залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду.

Відповідно до п. 7.7.3. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.

Відповідно до п. 7.7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.

Порядок та строки вчинення дій податковим органом у зв'язку із надходженням декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку встановлено у п. 7.7.5. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97.

Так, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. 7.7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий податковий орган у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення таких перевірок, податковий орган надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

П. 7.7.8. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 передбачено, що у разі, коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або податковий орган розпочинає процедуру адміністративного оскарження, податковий орган не пізніше наступного робочого дня за днем отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення справи, зобов'язаний повідомити про це орган державного казначейства. Орган державного казначейства призупиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до прийняття остаточного рішення з адміністративного або судового оскарження.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження податковий орган протягом п'яти робочих днів, наступних за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Позивач подав до ДПІ в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за липень 2008 р., що підтверджується відміткою податкового органу про її прийняття 20.08.2008 р.

В рядку 24 зазначеної декларації "Залишок від`ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду" позивач визначив 122 755 грн.

Сума, що підлягає боюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку визначена позивачем у розмірі 122 755 грн. (рядок 25.1 декларації з ПДВ за липень 2008 р.).

До податкової декларації з ПДВ за липень 2008 р. позивач додав розрахунок суми бюджетного відшкодування (Додаток 3 до податкової декларації з ПДВ), де визначив суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню, у розмірі 122 755 грн.

Позивачем разом з декларацію з ПДВ за липень 2008 р. подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у липні 2008 р. у розмірі 122 755 грн.

Позивач подав до ДПІ в м. Сімферополі податкову декларацію з ПДВ за серпень 2008 р., що підтверджується відміткою податкового органу про її прийняття 19.09.2008 р.

В рядку 24 декларації з ПДВ за серпень 2008 р. "Залишок від`ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду" позивач визначив 118 570 грн.

Сума, що підлягає боюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку визначена позивачем у розмірі 118 570 грн. (рядок 25.1 декларації з ПДВ за серпень 2008 р.).

До податкової декларації з ПДВ за серпень 2008 р. позивач додав розрахунок суми бюджетного відшкодування (Додаток 3 до податкової декларації з ПДВ), де визначив суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню, у розмірі 118 570 грн.

Позивачем подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у серпні 2008 р. у розмірі 118 570 грн.

20.04.2010 р. податковим органом була проведена виїзна позапланова перевірка позивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за липень, серпень 2008 р., яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.01.2008 р. по 31.07.2008 р., за результатами якої складено акт від 20.04.2010 р. № 5130/2304.

Згідно з висновками вищевказаного акту перевірки від 20.04.2010 р. перевіркою встановлено, що у зв`язку з порушенням позивачем п.1.8 ст. 1, пп. 7.7.10, п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 - ВР від 03.04.1997 р. (зі змінами і доповненнями), не можливо підтвердити в ряд. 25.1 Декларацій відповідних періодів суму 208 790 грн., тому сума бюджетного відшкодування, заявлена ПП "НБ-ТРЕЙД" в розмірі 208 790 грн. на розрахунковий рахунок вважається не підтвердженою.

На підставі вищевказаного акту перевірки № 5130/2304 від 20.04.2010 р. податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.04.2010 р. № 0020032301/0, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 208 790 грн. по податковим деклараціям за липень, серпень 2008 року.

Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в судовому порядку, та відповідно до постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.10.2011 р. по справі № 2а-7412/11/0170/4 позовні вимоги задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 20.04.2010 р. № 0020032301/0, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 208 790 грн. по податковим деклараціям за липень, серпень 2008 року.

Зазначена постанова суду була залишена без змін і набрала законної сили відповідно до ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2012 року. В розумінні вимог ст.254 КАС України вказане судове рішення набрало законної сили.

Відповідно до ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Згідно зі ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Системний аналіз положень ст.ст. 254 - 255 КАС України, ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97 дозволяє зробити висновок, що моментом закінчення процедури судового оскарження рішення податкового органу про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ є дата набрання законної сили судовим рішенням, прийнятим за наслідками розгляду адміністративної справи.

Позивач виконав всі необхідні дії щодо розрахунку та подачі документів для повернення суми бюджетного відшкодування за липень, серпень 2008 р., які передбачені вимогами ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97, податкове повідомлення рішення відповідача скасовано в судовому порядку, з моменту прийняття є протиправним та таким, що порушує право позивача на відшкодування ПДВ за наслідками здачі податкової декларації з ПДВ.

Згідно з висновком судової економічної експертизи № 206-14/09 від 05.08.2013р., призначеній по даній адміністративній справі, висновки, викладені в акті перевірки № 5130/2304 від 20.04.2010 р., щодо формування позивачем бюджетного відшкодування податку на додану вартість у сумі 208 790 грн., у тому числі по періодам липень 2008 року - 120 034,00 грн., серпень 2008 року - 88 756,00 грн. документами податкового та бухгалтерського обліку ПП "НБ-ТРЕЙД" не підтверджуються.

Таким чином, зі змісту судового рішення по справі № 2а-7412/11/0170/4 та висновку судової експертизи № 206-14/09 від 05.08.2013р. по справі № 2а-5287/12/0170/3 встановлено неправомірність зменшення податковим органом суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 208 790 грн. за липень, серпень 2008 р.

01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.

З огляду на те, що дії податкового органу та органу державного казначейства щодо відшкодування бюджетної заборгованості з ПДВ регламентуються нормами, чинними на період розгляду справи у суді, застосуванню підлягають норми Податкового кодексу України.

Порядок та строки вчинення дій податковим органом у зв'язку із надходженням декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку встановлено у пунктах 200.10, 200.11 статті 200 Податкового кодексу України.

Так, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Відповідно до п. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. 200.14 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Відповідно до п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі в порушення п. п. 200.12, 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України не було надано до органу державного казначейства висновок із зазначенням сум, що підлягають відшкодуванню з бюджету України на користь позивача у розмірі 208 790 грн.

Згідно з п. 200.17 статті 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.

Відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, яка передбачає здійснення Державним казначейством України операцій з коштами державного бюджету.

Зміст ст. 25 Бюджетного кодексу України свідчить, що Державне казначейство здійснює безспірне списання з рахунків, на яких обліковуються гроші Державного бюджету та місцевих бюджетів, за рішенням, яке було прийнято державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування.

Відповідно до п. 5 ч. 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 460/2011 казначейство України відповідно до покладених на нього завдань здійснює безспірне списання коштів державного та місцевого бюджетів на підставі рішення суду.

Згідно з п. 7 ч. 4 Положення про Державну казначейську службу України казначейство України здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Відповідно до п. 23 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою КМ України від 03.08.2011р. № 845, стягувач, на користь якого прийняті судові рішення про бюджетне відшкодування ПДВ або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, подає документи до органу казначейства за місцем реєстрації стягувача в органі державної податкової служби.

Відповідачами у справах розглядуваної категорії виступають податковий орган та орган державного казначейства. При цьому позивач не зобов'язаний зазначати зміст позовних вимог окремо щодо кожного з них, оскільки з урахуванням положень ст. 200 Податкового кодексу України та Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 р. № 39, податковий орган та орган державного казначейства діють як органи держаної влади, як представники одного відповідача - держави, через які держава набуває і здійснює свої права та обов'язки. При цьому попереднє адміністративне або судове оскарження дій або бездіяльності органів державної податкової служби щодо надання висновку про суми ПДВ, належні до відшкодування, не є необхідною передумовою для безпосереднього звернення платника податку з позовом про стягнення відповідної суми з Державного бюджету України.

Отже, учасниками адміністративного процесу у справах про стягнення бюджетної заборгованості є суб'єкти господарювання, органи державної податкової служби та територіальні органи державного казначейства. Способом захисту порушеного права у випадку невідшкодування платнику податку бюджетної заборгованості з податку на додану вартість є стягнення бюджетної заборгованості з цього податку.

П. 200.23 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.

Ухвала Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2012 р. по справі № 2а-7412/11/0170/4, якою залишено без змін рішення Окружного адміністративного суду АРК від 31.10.2011 р., відповідно до ст. 254 КАС України набрала законної сили 24.04.2012р., тобто процедура судового оскарження закінчилась 24.04.2012р.

Ухвала Севастопольського апеляційного адміністративного суду по справі № 2а-7412/11/0170/4 була надіслана на адресу відповідача - органу державної податкової служби 21.05.2012р. згідно з відбитком штампу суду щодо вихідної кореспонденції.

З урахуванням нормативних строків пересилання поштових відправлень, встановлених п. 4.1. Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів, які затверджені наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.12.2007р. № 1149 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 19.12.2007р. за №1383/14650, орган державної податкової служби мав отримати вищевказану ухвалу 25.05.2012 року.

Таким чином, відповідно до п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету, по 31.05.2012 р. включно.

З 01.06.2012 р. по 07.06.2012 р. включно, тобто протягом 5 операційних днів, орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, мав перерахувати кошти з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку. Отже, строк, до якого мала бути перерахована сума бюджетного відшкодування ПДВ позивачу за липень, серпень 2008 р. спливає 07.06.2012р.

Податковим органом та органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не були реалізовані дії, передбачені п. п. 200.12, 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України.

З урахуванням викладеного, мають місце правові підстави для стягнення на користь позивача бюджетної заборгованості з ПДВ за липень, серпень 2008 р. в сумі 208 790 грн.

Ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачами по справі не доведено в установленому порядку правомірність відмови у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість у заявленій позивачем сумі.

З урахуванням встановлених по справі обставини, враховуючи приписи чинного податкового законодавства, яке регулює спірні правовідносини, позовні вимоги підлягають задоволенню.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частинити судового рішення. Постанову в повному обсязі складено 13.09.2013 р.

Керуючись ст. ст. 160 - 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "НБ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 3377342, місцезнаходження за адресою: 98434, АР Крим, Бахчисарайський р-н, с. Віліне, пров. Вигоний, 13) бюджетну заборгованість з відшкодуванню ПДВ в сумі 208 790 грн. (двісті вісім тисяч сімсот дев`яносто гривень), в тому числі за липень 2008 року - 120 034 грн., серпень 2008 року - 88 756 грн.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "НБ-ТРЕЙД" (ЄДРПОУ 3377342, місцезнаходження за адресою: 98434, АР Крим, Бахчисарайський р-н, с. Віліне, пров. Вигоний, 13) 2087,90 (дві тисячі вісімдесят сім гривень дев`яносто копійок) судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.09.2013
Оприлюднено19.09.2013
Номер документу33529227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10708/11/0170/3

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 08.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 01.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Постанова від 09.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні