Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-11561/12/0170/9
10.09.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Мунтян О.І.,
суддів Дугаренко О.В. ,
Цикуренка А.С.
секретар судового засідання Равза Р.Р.
за участю сторін:
представник позивача, Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим- Умеров Расім Рустемович, довіреність № 1-13 від 22.04.13
представник відповідача, Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим- Зайцев Сергій Петрович,
представник відповідача, Державної фінансової інспекції в АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Гаманко Є.О. ) від 06.02.13 та на додаткову постанову від 15.02.13 у справі № 2а-11561/12/0170/9
апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим на додаткову постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р.
за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський" (вул. 40 років Перемоги, с.Кумове, Роздольненський район, Автономна Республіка Крим, 96214)
до Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим (вул. Київська, 81, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95034)
до Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим (вул. Київська, 81, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95034)
до Державної фінансової інспекції в АР Крим (бульвар Леніна, 5/7, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95006)
про визнання протиправними та скасування рішень, спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2012 року позивач звернувся до суду з позовом в якому просить суд :
- визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим від 13.09.2012 року (протокол № 2) в частині відмови позивачеві в отриманні фінансової підтримки за зберігання поголів'я корів молочного направлення продуктивності на підставі листа Держфінінспекції в АРК №01-0714-14/8149 від 22.08.2012р.;
- зобов'язати Конкурсну комісію з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим внести зміни у зведений реєстр суб'єктів господарювання у відношенні яких прийнято рішення про надання їм фінансової підтримки за зберігання поголів'я корів молочного направлення продуктивності шляхом включення в нього позивача з правом на отримання 569996,2грн. за зберігання поголів'я 380 корів;
- зобов'язати Державну фінансову інспекцію в АР Крим затвердити відповідні зміни та перерахувати позивачу фінансову підтримку в розмірі 569996,2 грн. на реєстраційний рахунок позивача, що відкритий в територіальних відділеннях ГУ ДКУ в АРК;
- визнати протиправною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в АР Крим про усунення порушень від 22.08.2012р. №01-07-14-14/8151.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.02.2013 року позовні вимоги Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський" до Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим, Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим, Державної фінансової інспекції в АР Крим про визнання протиправними та скасування рішень, спонукання до виконання певних дій - задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано вимогу Державної фінансової інспекції в АР Крим про усунення порушень від 22.08.2012р. №01-07-14-14/8151.
В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Додатковою постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р. визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Міністерства аграрної політики і продовольства АР Крим від 13.09.2012року (протокол №2) в частині відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Каркінітський" в отриманні фінансової підтримки за зберігання поголів'я корів молочного направлення продуктивності на підставі листа Держфінінспекції в АРК №01-0714-14/8149 від 22.08.2012р.
Стягнуто судовий збір в розмірі 16,10грн. із Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Міністерства аграрної політики і продовольства АР Крим на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський".
Стягнуто судовий збір в розмірі 16,10 грн. із Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Державної фінансової інспекції в АР Крим на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський".
На зазначені судові рішення від Державної фінансової інспекції в АР Крим надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про скасування постанови від 06.02.2013 року та додаткової постанови від 15.02.2013 року та ухвалення нового рішення про відмову у задоволені позову у повному обсязі. Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Скаржник посилається на те, що суд розглядав позовні вимоги, в яких не було зазначено про порушення прав, свобод та інтересів саме з боку Держфінінспекції. Не є обґрунтованими посилання суду першої інстанції на постанову окружного адміністративного суду АРК від 23.08.2012року у справі № 2а-8652/12/0170/1. Зазначає на безпідставне неврахування постанови окружного адміністративного суду АРК від 11.02.2013 року справа № 801/945/13-а.
Міністерство аграрної політики та продовольства АР Крим звернулось з апеляційною скаргою на додаткову постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13року. Апелянт просить скасувати додаткову постанову, посилаючись на те, що судом першої інстанції неповно досліджені докази і з'ясовані обставини по справі та порушені норми процесуального права. Вказує, що при винесені постанови судом першої інстанції ретельно досліджено усі докази, і позивачу правомірно відмовлено у задоволені позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Комісії від 13.09.2012 року. В додатковій постанові суд першої інстанції надає іншу оцінку доказам по справі, та по суті змінює підстави для задоволення позовних вимог.
Представник відповідача - Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим у судовому засіданні 10.09.13р. підтримав свою апеляційну скаргу у повному обсязі, проти задоволення апеляційної скарги Державної фінансової інспекції в АР Крим заперечував.
Представник відповідача - Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим у судовому засіданні 10.09.13р. не заперечував проти задоволення апеляційної скарги Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим.
Інші сторони у судове засідання 10.09.13р. не з'явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно.
Колегія суддів, заслухавши пояснення учасників процесу, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга Державної фінансової інспекції в АР Крим - підлягає задоволенню частково, апеляційна скарга Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим - задоволенню, додаткова постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р. - скасуванню, постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.02.13р. - залишенню без змін.
Постановою Верховної Ради АР Крим від 20.06.2012р. №859-6/12 затверджено Положенням про порядок використання бюджетних коштів Автономної Республіки Крим на фінансову підтримку сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності (надалі Положення) (а.с. 38-48).
Вищенаведене Положення розроблене відповідно до Бюджетного кодексу України, Постанов Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 28 грудня 2011 року N 658-6/11 "Про програму розвитку аграрного сектора Автономної Республіки Крим на 2012 - 2013 роки", від 28 грудня 2011 року N 657-6/11 "Про Програму економічного і соціального розвитку Автономної Республіки Крим на 2012 рік" і від 28 грудня 2011 року N 662-6/11 "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2012 рік" з метою надання фінансової підтримки сільськогосподарським підприємствам за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності (далі - фінансова підтримка) (ч.1 розділ І Положення).
Відповідно до ч.2 розділу І Положення, головним розпорядником бюджетних коштів Автономної Республіки Крим на 2012 рік, передбачених на фінансову підтримку сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності, є Міністерство аграрної політики і продовольства Автономної Республіки Крим.
Розділом 1 Положення встановлено, що суб'єкти господарювання повинні надати до районної конкурсної комісії у строк до 15 серпня 2012 року єдиний пакет документів, що визначений Положенням.
Як встановлено судовою колегією, 09.08.2012 року позивач звернувся до районної конкурсної комісії з відповідною заявою (а.с. 6).
Рішенням комісії, яка затверджена розпорядженням Раздольненської райдержадміністрації від 26 липня 2012 року за №499, запропоновано включити СПК "Каркінітський" до реєстру суб'єктів господарювання, що претендують на отримання фінансової підтримки (а.с. 7).
13 вересня 2012 року рішенням Конкурсної комісії Міністерства аграрної політики та продовольства АРК позивачу відмовлено в отриманні фінансової підтримки за збереження поголів'я корів молочного напряму продуктивності. Як вбачається з протоколу №2, таке рішення прийнято на підставі листа Держфінінспекції в АРК №01-0714-14/8149 від 22.08.2012р (а.с.8-12).
Розглянувши доводи апеляційних скарг, перевіряючи відповідність висновків суду першої інстанції матеріалам справи, колегією суддів встановлено наступне.
Листом Державної фінансової інспекції в АР Крим від 22.08.2012р. №01-07-14-14/8151 про направлення вимог щодо усунення порушень (а.с.13-14) зазначено, що Державною фінансовою інспекцією в АР Крим відповідно до п. 1.1.1.2 Плану Держфінінспекції в АР Крим на 2-й квартал 2012 року проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності в Управлінні агропромислового розвитку Роздольненської районної державної адміністрації за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010р., за результатами якої встановлено порушення, про що відображено в акті ревізії від 27.07.2012р. №07-21/42.
Пунктом 2 вищенаведеної вимоги від Управління агропромислового розвитку Роздольненської районної державної адміністрації вимагалося:
- прийняти заходи щодо скасування Протоколу засідання комісії «По визначенню переліку сільськогосподарських підприємств, яким буде припинено надання будь якої державної підтримки протягом поточного року та трьох послідуючих бюджетних періодів» від 09.07.2010р. №1.
- провести претензійну - позовну роботу, щодо повернення СВК «Каркінітський» до Державного бюджету коштів у розмірі безпідставно наданої йому у 2010 році державної підтримки (дотації в тваринництві) в сумі 74298,30 грн.
Підставою для прийняття вищенаведеної вимоги стало те, що ревізією встановлено, що в ході раніше проведеної ревізії фінансово-господарської діяльності в Міністерстві аграрної політики АР Крим за період з 01.10.2007 року по 01.10.2009 року (акт ревізії від 16.03.2010 № 07-21-19) з урахуванням результатів зустрічної звірки в УАПР Роздольненської РДА встановлено, що в порушення п.6 Порядку використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва, затвердженого постановою КМУ від 01.03.2007р. № 348 (далі - Порядок № 348) УАПР Роздольненської РДА сільськогосподарському виробничому кооперативу «Каркінітський» зайво нарахована та сплачена дотація за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень (390,00 кг х 2,9) за 1 голову ВРХ, яка не відповідає категорії "молодняк", що призвело до незаконних видатків коштів державного бюджету по КПКВ 2801210. Платіжним дорученням від 17.03.2010 року № 24 СВК "Каркінітський" повернуто до державного бюджету грошові кошти у сумі 1131,00 гривень.
Згідно з абз.3 п.10 Порядку №348, у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання, припиняється надання будь-якої державної підтримки такому сільськогосподарському підприємству протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів.
В ході ревізії в УАПР Роздольненської РДА встановлено, що в порушення абз. 3 п.10 Порядку № 348 Управлінням СВК «Каркініцький», відносно якого КРУ в АР Крим встановлені порушення під час ревізії в Міністерстві аграрної політики АР Крим за період з 01.10.2007 року по 01.10.2009 року, безпідставно надано у 2010 році державну підтримку (дотацію в тваринництві в сумі 74298,30 грн., в тому числі: погашення кредиторської заборгованості за реалізовану шерсть в сумі - 14748,30 грн. ; - за приріст корів молочного направлення - 59550 гривень), внаслідок чого Державному бюджету завдано матеріальної шкоди збитків на суму 74298,30 грн.
Разом з тим, постановою Окружного адміністративного суду АРК від 23.08.2012 року у справі № 2а-8652/12/0170/1 задоволено позовні вимоги Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський" до Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, Роздольненського районного управління агропромислового розвитку. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, оформлене протоколом № 1 від 08.05.2012 року, в частині відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Каркінітський" у включенні до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році. Вищенаведене рішення оскаржено не було та набрало законної сили.
Предметом судового розгляду у вищенаведеній справі був акт ревізії фінансово-господарської діяльності Міністерства аграрної політики АР Крим за період з 01.01.2007р. по 01.10.2009р. від 16.03.2010 року № 07-21/19. Судом встановлено, що відмова позивачу у включенні до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році у зв'язку з незаконним отриманням позивачем дотації в 2008 році, що встановлено актом ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19, є безпідставною.
Судовим рішенням встановлено, що з протоколу № 1 від 09.07.2010 року засідання комісії з визначення переліку сільськогосподарських підприємств, яким буде припинено надання будь-якої державної підтримки протягом проточного та трьох наступних бюджетних періодів, вбачається, що на засіданні комісії вирішено не виключати СВК "Каркінітський" з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів, у зв'язку з тим, що при ідентифікації та реєстрації забою великої рогатої худоби в СВК "Каркінітський" віднесення одного бика (реєстраційний номер UA 0100084698) до категорії "молодняк" було здійснено в результаті технічної помилки при наданні звітності державним підприємством "Агентством з ідентифікації і реєстрації тварин" міністерства аграрної політики. Отже, з вищевикладеного вбачається, що в 2010 році комісія за результатами перевірки прийшла до висновку не виключати СВК "Каркінітський" з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів у зв'язку з тим, що незаконне отримання дотації в 2008 році сталося в результаті технічної помилки при наданні звітності державним підприємством "Агентством з ідентифікації і реєстрації тварин" міністерства аграрної політики. З вищевикладеного вбачається, що в 2010 році у зв'язку з зайво отриманою позивачем за забій молодняку великої рогатої худоби в сумі 1131,00 гривень комісією прийнято рішення не виключати СВК "Каркінітський" з списку підприємств, що мають право на надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів. При цьому, в 2012 році у зв'язку з тим самим порушенням комісією відмовлено у включенні СВК "Каркінітський" до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році. Таким чином, з підстав незаконного отримання позивачем дотації в 2008 році, зафіксованого в акті ревізії від 16.03.2010 року № 07-21/19, Комісія для визначення сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур у 2012 році, не мала права відмовляти позивачеві у включенні його до реєстру на отримання бюджетних коштів для пересіву озимих зернових культур в 2012 році, коли заборона на надання СВК "Каркінітський" державної підтримки вже не діяла.
Матеріалами справи підтверджено, що Державною фінансовою інспекцією в АР Крим вимагаючи від УАР Роздольненської районної державної адміністрації прийняти заходи щодо скасування Протоколу засідання комісії від 09.07.2010р. №1 та провести претензійну - позовну роботу, щодо повернення СВК «Каркінітський» до Державного бюджету коштів у розмірі безпідставно наданої йому у 2010році державної підтримки (дотації в тваринництві) в сумі 74298,30грн. не враховано те, що жодним актом чи довідкою КРУ не засвідчено порушення з боку СВК «Каркініцький» нормативних актів, підробки документів, приховання фактів та інше.
Крім того, Державною фінансовою інспекцією в АР Крим не надано оцінку тому, що згідно даного протоколу прийнято рішення не виключати з переліку отримувачів бюджетних коштів СВК «Каркініцький» у зв'язку з тим, що порушення виникли не з вини підприємства. Також ним не прийнято до уваги те, що позивачем самостійно, без отримання будь-яких вимог, повернуто до бюджету кошти в сумі 1131 грн. платіжним дорученням від 17 березня 2010 року.
В акті зустрічної звірки від 13 лютого 2010 року з питання надання фінансової допомоги виробництва продукції тваринництва та рослинництва в сільськогосподарському виробничому кооперативі «Каркініцький» за період з 01.10.2007 р. по 01.10.2009 р. не зазначено про безпідставне надання у 2010 році державної підтримки (дотації в тваринництві в сумі 74298,30грн.), тобто дане порушення не відображено.
Також вищенаведене порушення не зафіксовано в Довідці зустрічної звірки з питання документального підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків з Управлінням агропромислового розвитку Роздольненської РДА по одержаним сумам державної фінансової підтримки для з'ясування їх реальності та повноти відображеним в обліку в сільськогосподарському виробничому кооперативі «Каркінітський» за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року від 08.06.2011 року № 07-21/26.
Державною фінансовою інспекцією в АР Крим не взято до уваги той факт, що в 2010 році позивач не отримав жодної дотації, державної підтримки. В 2010 році була виплачена кредиторська заборгованість з державної підтримки за 2009 рік, про що відображено в акті ревізії.
Колегія суддів звертає увагу на той факт, що письмова вимога Державної фінансової інспекції в АР Крим № 01-07-14-14/8151 від 22.08.12р. базуються на протиправних висновках ревізії, викладених в акті від 27.07.12р., оскільки останній суперечить положенням п.п. 40-44 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженою постановою КМУ № 550 від 20.04.06р. Так, Державною фінансовою інспекцією в АР Крим не прийнято рішення, щодо розгляду заперечень УАПР Роздольненської РДА викладених в листі № 07/205 від 06.08.12p. тa не наданий на них відповідний письмовий висновок. Ані висновки ревізії, ані лист, ані письмова вимога не містить вказівок на порушення, які були вчинені з боку позивача, однак зазначені документи містять безпідставні твердження про протиправність одержання державної допомоги позивачем та необхідність повернення її розмірів до відповідного бюджету. Також колегія суддів звертає увагу на необґрунтованість заявленої письмової вимоги в частині порушення компетенції, оскільки Державна фінансова інспекція в АР Крим не наділена повноваженнями вимагати від УАПР Роздольненської РДА вжиття заходів по скасуванню протоколу засідання комісії №1 від 09.07.10р.
Судова колегія зазначає, що наявність постанови від 06.02.2012 року у справі №2а-11561/12/0170/9 не позбавляє права СПК "Каркінітський" для звернення з зазначеним позовом та безумовною підставою для відмови у задоволені позовних вимог про визнання протиправною та скасування вимоги державної фінансової інспекції в АР Крим про усунення порушень від 22.08.2012р. №01-07-14-14/8151.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про визнання протиправною та скасуванні вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим про усунення порушень від 22.08.2012р. №01-07-14-14/8151.
Судова колегія розглянувши обґрунтування апеляційних скарг на додаткову постанову суду першої інстанції, та вважає, що додаткова постанова підлягає скасуванню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.168 КАС України, суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою особи, яка брала участь у справі, чи з власної ініціативи прийняти додаткову постанову чи постановити додаткову ухвалу у випадках, якщо:
1) щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення;
2) суд, вирішивши питання про право, не визначив способу виконання судового рішення;
3) судом не вирішено питання про судові витрати.
Додатковою постановою, визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Міністерства аграрної політики і продовольства АР Крим від 13.09.2012 року (протокол №2) в частині відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Каркінітський" в отриманні фінансової підтримки за зберігання поголів'я корів молочного направлення продуктивності на підставі листа Держфінінспекції в АРК №01-0714-14/8151 від 22.08.2012р.
Стягнено судовий збір в розмірі 16,10грн. із Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Міністерства аграрної політики і продовольства АР Крим на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський" (96214, АР Крим, Роздольненський район, с. Кумове, вул. 40 років Перемоги, №40; ЄДРПОУ 05287414; рахунки невідомі).
Стягнено судовий збір в розмірі 16,10грн. із Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Державної фінансової інспекції в АР Крим на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський" (96214, АР Крим, Роздольненський район, с. Кумове, вул. 40 років Перемоги, №40; ЄДРПОУ 05287414; рахунки невідомі).
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції у судовому рішенні посилається на той факт, що станом на 13.09.2012р. - дату рішення Конкурсної комісії міністерства, набрало законної сили постанова Окружного адміністративного суду АРК від 23.08.2012р. по справі № 2а-8652/12/0170/1, якою було встановлено, що позивач вправі претендувати на отримання бюджетних коштів за державними програмами підтримки сільського господарства, прийняття рішення Комісії щодо відмови на підставі листа Держфінінспекції є протиправним.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Стаття 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Судова колегія зазначає, що відповідно до додатка 2 до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства АРК від 09.07.2012 року № 89 затверджено Положення про конкурсну комісію по розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності, яке визначає порядок діяльності конкурсної комісії.
Згідно з цим положенням конкурсна комісія розглядає матеріали, що надійшли від районних конкурсних комісій, визначає розмір фінансової допомоги, відповідно з вимогами Положення. Конкурсна комісія має право при необхідності провести перевірку отриманої інформації з виїздом на місце, матеріали для розгляду на засіданні конкурсної комісії надаються її секретарю не пізніше, ніж за три доби до проведення засідання (пункти 11,12,14 положення № 89 від 09.07.2012 року (а.с. 44 зв).
Позивачем не надані докази, які підтверджують факт передачі на ознайомлення, чи будь-які інші докази обізнаності Конкурсної комісії з постановою суду від 23.08.2012р. по справі № 2а-8652/12/0170/1.
Зазначене повністю підтверджується відсутністю запису в Журналі реєстрації документів, які надійшли від районних комісій на отримання фінансової підтримки за збережене поголів'я корів молочного напрямку продуктивності затвердженого Наказом Міністерства АПІП АРК від 30 серпня 2012р № 126, а також відсутністю інформації про наявність такого рішення суду у відповідача - Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим.
Постанова суду від 23.08.2012р. по справі № 2а-8652/12/0170/1 набрала законної сили 03.09.2012р., а засідання районної конкурсної комісії Раздольненского району, яка відбирає претендентів для участі у програмі - відбулося 26.07.12р. Таким чином, на момент подачі документів позивачем до комісії, у відповідачів були відсутні рішення судів, які визначають незаконність вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим.
Як вбачається з нормативних актів, що визначають порядок діяльності Конкурсної комісії, жодним з них не заборонено використовувати інформацію, що надійшла від інших державних органів.
З урахуванням наведеного, судова колегія вважає, що в даному випадку не має місце неправомірності діянь, які було вчинено відповідачем щодо позивача.
Судова колегія також звертає увагу, що процесуальний порядок здійснення адміністративного судочинства не дає суду право при прийнятті додаткової постанови змінювати суть основного судового рішення, як це було зроблено судом першої інстанції при ухваленні додаткової постанови.
Згідно з ч.2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень і про скасування рішення, зобов'язання відповідача вчинити певні дії, іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
З урахуванням того, що у задоволені позовних вимог щодо визнання протиправним і скасування рішення Конкурсної комісії від 13.09.2012 року слід відмовити, підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов'язання Конкурсної комісії з розподілу засобів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств за збережене поголів'я корів молочного напряму продуктивності Мінагрополітики і продовольства АР Крим внести зміни у зведений реєстр суб'єктів господарювання у відношенні яких прийнято рішення про надання їм фінансової підтримки за зберігання поголів'я корів молочного направлення продуктивності шляхом включення в нього позивача з правом на отримання 569996,2грн. за зберігання поголів'я 380 корів; зобов'язання відповідача 3 затвердити відповідні зміни та перерахувати позивачу фінансову підтримку в розмірі 569996,2грн. на реєстраційний рахунок позивача, що відкритий в територіальних відділеннях ГУ ДКУ в АРК судова колегія не знаходить.
Відповідно до статті 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: 1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; 3) невідповідність висновків суду обставинам справи; 4) порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції при прийнятті додаткової постанови порушив норми процесуального та матеріального права, у зв'язку з чим додаткова постанова підлягає скасуванню.
Таким чином, доводи апеляційних скарг та матеріали справи дають підставу колегії судів для висновку, що апеляційна скарга Державної фінансової інспекції в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.02.13 та на додаткову постанову від 15.02.13 - підлягає частковому задоволенню, апеляційна скарга Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим на додаткову постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р. підлягає задоволенню, додаткова постанова від 15.02.13р. скасуванню, постанова суду від 06.02.13р. - залишенню без змін.
Керуючись статтями ст.ст. 168, 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 2 ч. 1 ст. 202, п. 3 ч. 1 ст. 205, ст.207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.02.13 та на додаткову постанову від 15.02.13 по справі № 2а-11561/12/0170/9 - задовольнити частково.
Апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства АР Крим на додаткову постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р. по справі № 2а-11561/12/0170/9 - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.02.13р. по справі № 2а-11561/12/0170/9- залишити без змін.
Додаткову постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.02.13р. по справі № 2а-11561/12/0170/9 - скасувати.
Стягнути судовий збір в розмірі 16,10 грн. із Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Державної фінансової інспекції в АР Крим на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Каркінітський"
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 16 вересня 2013 р.
Головуючий суддя підпис О.І. Мунтян
Судді підпис О.В.Дугаренко
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.І. Мунтян
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 19.09.2013 |
Номер документу | 33546500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні