Ухвала
від 25.09.2013 по справі 824/2005/13-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

25 вересня 2013 р. м. Чернівці № 824/2005/13-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Маренича І.В.

секретаря судового засідання - Юзька Я.В.

за участю:

представника позивача - Марчук Д.П.;

представника відповідача 1 - Юзьків М.І;

представника відповідача 2 - не з'явився;

представника позивача 3 - не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову у справі за адміністративним Дочірнього підприємства компанія "Стрімко" корпорації "СИЛЬВЕСТР КОМПАНІ ІНК" до Чернівецької міської ради, Управління Держземагентства у Чернівецькій області, Державної інспекції сільського господарства в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання утриматися від вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Дочірнє підприємство компанія "Стрімко" корпорації "СИЛЬВЕСТР КОМПАНІ ІНК" просило визнати протиправним та скасувати пункт 17 (включаючи пункти 17.1- 17.4) рішення 33 сесії Чернівецької міської ради 6 скликання від 28.02.2013 року №778 «Про надання юридичним особам та підприємцям земельних ділянок в оренду, внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, окремих пунктів рішень з цих питань», зобов'язати Управління Держземагенства у м. Чернівцях утриматись від скасування державної реєстрації договору оренди землі від 29.10.2007 року, який зареєстровано в реєстрі департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради за №4188 від 29.10.2007 року та зареєстрований у Чернівецькій регіональній філії ДП «Центр ДЗК», про що у книзі записів реєстрації договорів оренди земельних ділянок №4АА000852 вчинено запис за номером 040780900360 від 21.11.2007 року (кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013), зобов'язати Державну інспекцію сільського господарства у Чернівецькій області утриматись від вчинення дій щодо проведення контролю за використанням земельної ділянки за адресою площа Соборна площею 0,7624 га кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013.

Ухвалою суду від 24.09.2013 року відкрито провадження у даній справі.

Разом із позовною заявою позивачем було заявлено клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом заборони Чернівецькій міські раді, Управлінню Держземагенства у м. Чернівцях, Державній інспекції сільського господарства у Чернівецькій області до набрання законної сили рішення по даній справі вчиняти будь які дії щодо земельної ділянки за адресою площа Соборна площею 0,7624 га (кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013).

Обґрунтовуючи заявлене клопотання позивач зазначив, що з метою реалізації проекту реконструкції ними були вжиті значні заходи, що визначені чинним законодавством, залучені значні суми інвестицій та виконані роботи, у тому числі:

-на виконання рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 10.04.2007р. №289/6, за рахунок Позивача проведено містобудівний конкурс на кращий проект реконструкції площі Соборної з використанням підземного простору;

-розроблено Історико-містобудівне обґрунтування реконструкції Соборної площі;

-виконані містобудівне обґрунтування визначення параметрів окремого об'єкта містобудування та передпроектні пропозиції;

-на засіданні містобудівної ради погоджено містобудівне обгрунтування реконструкції центральної частини міста Чернівці, у т.ч. площі Соборної з використанням підземного простору та будівництвом готельно-офісного комплексу;

-розроблено корегування транспортної схеми містобудівного обґрунтування;

-розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва Підземного торгівельно-розважального комплексу з паркінгом в м. Чернівці;

-розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва Готельно-офісного комплексу з підземним паркінгом в м. Чернівці;

-розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва перекладання зовнішніх мереж під реконструкцію Соборної площі з будівництвом готельного та торгівельно-розважального комплексів з паркінгом в м. Чернівці, отримані технічні умови проектування водопостачання, технічні умови проектування газопостачання та отримані технічні висновки про інженерно-геологічні розвідування для реконструкції Соборної площі.

У зв'язку з тим, що Відповідачем 28 лютого 2013 року було прийнято рішення і їм заперечено у поновленні договору оренди земельної ділянки за адресою площа Соборна (кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013) площею 0,7624га, наданої в оренду на період будівництва для реконструкції площі та облаштування підземного простору, у зв'язку з неосвоєнням земельної ділянки, та

• визнано таким, що втратив чинність, пункт 3 додатка 4 до рішення міської ради V скликання від 28.09.2007р. №404 "Про надання в оренду та користування земельних ділянок, припинення права користування земельними ділянками, відміну та внесення змін в раніше прийняті рішення" в частині надання Позивачу за адресою площа Соборна, площею 0,7624га в оренду до 12.07.2010р. (поновлено до 26.03.2013р.) на період будівництва для реконструкції площі та облаштування підземного простору;

• визнано припиненим договір оренди землі від 29.10.2007р. №4188, виданий дочірньому підприємству компанії "Стрімко" корпорації "СИЛЬВЕСТР КОМПАНІ ІНК";

• доручено Державній інспекції сільського господарства у Чернівецькій області провести державний контроль за використанням Земельної ділянки;

• зобов'язано Позивача в 30-денний термін після прийняття цього рішення земельну ділянку привести в належний стан, звільнити та передати міській раді по акту приймання-передавання.

Отже невжиття заходів забезпечення позову призведе до заподіянню реальної шкоди його правам, свободам та інтересам, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

В судовому засіданні представник позивача заявлене клопотання підтримав та просив його задовольнити з викладених в ньому підстав та наданих додаткових пояснень.

Представник відповідача 1 в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання про забезпечення адміністративного позову.

В судове засідання інші представники сторін не з'явились, причини неявки не відомі, хоча судом вживались заходи щодо належного їх повідомлення про час, дату та місце розгляду клопотання.

Відповідно до ч. 3 ст. 118 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові клопотання про забезпечення адміністративного позову.

Перевіривши матеріали справи та доводи клопотання, суд дійшов висновку, що клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову підлягає задоволенню з таких підстав.

Порядок розгляду питання про забезпечення адміністративного позову та способи його забезпечення врегульовані в статті 117 та 118 КАС України.

Згідно з частинами третьою та четвертою статті 117 КАС України забезпечення позову в адміністративних справах допускається лише у двох формах: 1) зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються; 2) заборони вчиняти певні дії. Наведений перелік форм забезпечення позову є вичерпним.

За частиною першою статті 117 КАС України підставою для вжиття заходів забезпечення позову можуть стати такі обставини: 1) існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; 2) неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивача після набрання законної сили рішенням в адміністративній справі без вжиття таких заходів; 3) необхідність докладання значних зусиль та витрат для відновлення прав позивача у майбутньому;4) очевидність ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Аналіз вищенаведених норм дозволяє дійти висновку, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття адміністративним судом, в провадженні якого знаходиться справа, певних заходів щодо охорони прав та свобод позивача, для створення можливості реального виконання рішення суду, у разі задоволення позову; для задоволення судом, поданого позивачем клопотання про забезпечення адміністративного позову останній має обґрунтувати необхідність задоволення такого клопотання, та довести, що незадоволення клопотання призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених частиною 1 статті 117 КАС України.

Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує як інтереси позивача, так і відповідача.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем ставляться вимоги щодо заборони Чернівецькій міські раді, Управлінню Держземагенства у м. Чернівцях, Державній інспекції сільського господарства у Чернівецькій області до набрання законної сили рішення по даній справі вчиняти будь які дії щодо земельної ділянки за адресою площа Соборна площею 0,7624 га (кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013) до набрання законної сили рішенням у даній справі.

У відповідності до частини 3 статті 117 КАС України, подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.

Враховуючи те, що позивач надав докази на підтвердження обставин того, що невжиття заходів забезпечення адміністративного позову завдасть шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення по справі та у зв'язку з чим для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, враховуючи те, що позивачем за весь час оренди було сплачено орендну плату за землю за користування земельною ділянкою в сумі 583486,23 грн, (згідно довідки ДПІ у м. Чернівцях від 09.09.2013 року) та у зв'язку з тим, що Позивачем були потрачені значні кошти, а саме проведено містобудівний конкурс на кращий проект реконструкції площі Соборної з використанням підземного простору; -розроблено Історико-містобудівне обґрунтування реконструкції Соборної площі; -виконані містобудівне обґрунтування визначення параметрів окремого об'єкта містобудування та передпроектні пропозиції; -на засіданні містобудівної ради погоджено містобудівне обгрунтування реконструкції центральної частини міста Чернівці, у т.ч. площі Соборної з використанням підземного простору та будівництвом готельно-офісного комплексу; -розроблено корегування транспортної схеми містобудівного обґрунтування; -розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва Підземного торгівельно-розважального комплексу з паркінгом в м.Чернівці; -розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва Готельно-офісного комплексу з підземним паркінгом в м.Чернівці; -розроблено зведений кошторисний розрахунок орієнтовної вартості будівництва перекладання зовнішніх мереж під реконструкцію Соборної площі з будівництвом готельного та торгівельно-розважального комплексів з паркінгом в м. Чернівці, отримані технічні умови проектування водопостачання, технічні умови проектування газопостачання та отримані технічні висновки про інженерно-геологічні розвідування для реконструкції Соборної площі, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову у зв'язку з його обґрунтованістю.

За таких обставин суд вважає, що клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 117, 118, 165, 167 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1.Клопотання представника позивача задовольнити повністю.

2. Заборонити Чернівецькій міські раді, Управлінню Держземагенства у м. Чернівцях, Державній інспекції сільського господарства у Чернівецькій області до набрання законної сили рішення по даній справі вчиняти будь які дії щодо земельної ділянки за адресою площа Соборна площею 0,7624 га (кадастровий номер земельної ділянки 73 101 363 00:01:001:0013).

3. Копію ухвали направити Чернівецькій міські раді, Управлінню Держземагенства у м.Чернівцях, Державній інспекції сільського господарства у Чернівецькій області для врахування в роботі.

Згідно ч. 5 ст. 118 КАС України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно. Ухвала відповідно до ч.6 ст. 118 КАС України може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала відповідно до ст. 185 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена повністю або частково в апеляційному порядку.

Згідно із ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Повний текст ухвали виготовлено 01.10.2013 року (30.09.2013року - відпустка судді).

Суддя: І.В.Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33851676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2005/13-а

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Постанова від 05.12.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 14.10.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні