Ухвала
від 08.10.2013 по справі 2а-0770/1380/12
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2013 р. Справа № 174826/12

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Гулида Р.М.,

суддів - Улицького В.З., Каралюса В.М.,

при секретарі судового засідання - Коцур В.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2012 року у справі за позовом Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії про зобов'язання вчинення дій в частині відшкодування коштів на загальну суму 45 174,67 грн.,-

ВСТАНОВИЛА:

В травні 2012 року Державна фінансова інспекція в Закарпатській області звернулася до суду з позовом до Закарпатської обласної Державної телерадіокомпанії про зобов'язання директора Закарпатської обласної Державної телерадіокомпанії виконати вимогу Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області № 07-03-6-14/4602 від 19 липня 2011 року в частині відшкодування незаконних витрат ресурсів внаслідок зайво виплаченої надбавки до посадового окладу працівникам в загальній сумі 45174 гривень 67 копійок.

Свої вимоги мотивує тим, що Державною фінансовою Інспекцією в Закарпатській області було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії, в тому числі щодо використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами: виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб; трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб в Закарпатській обласній державній телерадіокомпанії за 2008-2010 роки та завершений звітній період 2011 року. Результати ревізії відображені в акті ревізії від 22.04.2011 року №07-03/13 "Акт про результати ревізії фінансово-господарської діяльності, в тому числі щодо використання коштів Державного бюджету за бюджетними програмами: виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб; трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб в Закарпатській обласній державній телерадіокомпанії за 2008- 2010 роки та завершений звітній період 2011 року". Відповідно до п. 7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 №2939-ХП, службовою особою державної контрольно-ревізійної служби було пред'явлено вимогу щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень, зареєстровану 19 липня 2011 року №07-03- 6-14/4602. Виявлені порушення, що залишились не виконаними, полягають у наступному: проведеною ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та виплаті доплат до окладів працівникам телерадіокомпанії встановлено, що в порушення вимог п.1 "Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994р. № 414, п'яти працівникам ЗОДТРК (генеральному директору ОСОБА_1, першому заступнику генерального директора ОСОБА_2, заступнику генерального директора з питань телебачення ОСОБА_3, заступнику генерального директора з технічних питань ОСОБА_4 та інженеру по спеціальній і мобілізаційній роботі 1 кат. ОСОБА_5), які не працюють постійно з відомостями, що становлять державну таємницю, протягом ревізійного періоду нараховувалась та виплачувалась надбавка (компенсація) до посадового окладу трьом працівникам в розмірі 15 відсотків та двом працівникам в розмірі 10 відсотків, кожному, щомісячно. Відповідне порушення призвело до зайвого нарахування та виплати цієї доплати на загальну суму 33167,89 грн. та відповідно до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 12006,78 грн. Тому, загальна сума зайво виплаченої надбавки до посадового окладу працівникам та фактично безпідставно понесених витрат становить 45174 гривень 67 копійок, відтак представник позивача просить задоволити позовні вимоги в повному обсязі та зобов'язати виконати вимогу Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області № 07-03-6- 14/4602 від 19 липня 2011 року в частині відшкодування незаконних понесених витрат.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2012 року, позов задоволено в повному обсязі.

Зобов'язано директора Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії ( код 22071911, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Київська Набережна № 18, п.і. 88018) виконати вимогу Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області № 07-03-6- 14/4602 від 19 липня 2011 року, в частині відшкодування незаконно нарахованих та виплачених надбавок до посадового окладу працівникам в загальній сумі 45 174, 67 (сорок п'ять тисяч сто сімдесят чотири грн., 67 коп.) гривень.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, Закарпатська обласна державна телерадіокомпанія подала апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволені позовних вимог.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а допущена упереджена оцінка зібраних доказів та довільне трактування законодавства за текстом постанови, не відповідає фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи по суті позовних вимог.

Заслухавши доповідача - суддю Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, мотивуючи це наступним.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно Указу Президента України 499/2011 від 23 квітня 2011 року затверджено Положення про Державну фінансову інспекцію України, яким реорганізовано Державну контрольно-ревізійну службу України у Державну фінансову інспекцію України.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року №765 "Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції", Контрольно-ревізійне управління в Закарпатській області перетворено в Державну фінансову інспекцію в Закарпатській області.

Відповідно до Довідки АА № 450545 з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, виданої Головним управлінням статистики у Закарпатській області 05.01.2012 року, Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради 28.12.2011 року було зареєстровано юридичну особу - Державну фінансову інспекцію в Закарпатській області (а.с.92).

Також встановлено, що згідно з п.2.2 Плану роботи Головного контрольно-ревізійного управління України на 1-й квартал 2011 року, п. 1.1.1.2 Плану роботи КРУ в Закарпатській області на 1-й квартал 2010 року КРУ в Закарпатській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності, в тому числі щодо використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами: виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб; трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб в Закарпатській обласній державній телерадіокомпанії за 2008-2010 роки та завершений звітній період 2011 року.

Результати ревізії відображені в Акті ревізії від 22.04.2011 року №07-03/13 "про результати ревізії фінансово-господарської діяльності, в тому числі щодо використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами: виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб; трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб в Закарпатській обласній державній телерадіокомпанії за 2008 - 2010 роки та завершений звітній період 2011 року"(а.с. 10 -70).

Службовою особою державної контрольно-ревізійної служби, відповідно до п. 7 ст.10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993 №2939-ХІІ, пред'явлено вимогу щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень, зареєстровану 19 липня 2011 року №07-03-6-14/4602 (а.с. 81-83). Відповідно до ст.15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993р. №2939-ХІІ, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються.

Ревізією встановлено, що в порушення вимог п.1 "Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 р. № 414, п'яти працівникам ЗОДТРК (генеральному директору ОСОБА_1, першому заступнику генерального директора ОСОБА_2, заступнику генерального директора з питань телебачення ОСОБА_3, заступнику генерального директора з технічних питань ОСОБА_4 та інженеру по спеціальній і мобілізаційній роботі 1 кат. ОСОБА_5), які постійно не працюють з відомостями, що становлять державну таємницю, протягом ревізійного періоду нараховувалась та виплачувалась надбавка (компенсація) до посадового окладу, а саме : трьом працівникам в розмірі 15 відсотків та двом працівникам в розмірі 10 відсотків кожному щомісячно.

Дане порушення призвело до зайвого нарахування та виплати цієї доплати на загальну суму 33167,89 грн. та відповідно до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 12 006,78 грн., що разом становить 45 174, 67 грн..

Доводи позивача перевірені та підтверджені під час розгляду справи судом першої інстанції та встановлені судовим рішенням від 30 травня 2012 року (справа № 2а-0770/2469/11), де констатовано, що відповідне порушення призвело до зайвого нарахування та виплати цієї доплати на загальну суму 33167,89 грн. та відповідно до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 12006,78 грн.

Вказаний факт знайшов своє підтвердження з огляду на досліджені судом докази по справі, які долучені до справи : наказ № 84 від 16.06.2007 року генерального директора ОСОБА_1 Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії про організацію роботи з відомостями, які становлять державну таємницю (а.с. 132), наказ № 4 від 02.01.2007 року про допуск до державної таємниці ОСОБА_2 (а.с. 133), наказ № 11-н дск від 06.04.2006 року про допуск до державної таємниці ОСОБА_1 (а.с. 134), довідки про нарахування надбавок за допуск по роботі з державною таємницею працівників Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії за період з 01.05.2008 по 01.01.2011 року ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_1 ( а.с.135-139).

30 травня 2012 року Закарпатським окружним адміністративним судом винесено рішенння (а.с. 159-170) по адміністративній справі за позовною заявою Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії до Державної фінансової інспекції в Закарпатській області про визнання протиправною та скасування абзацу 2 пункту 3 вимоги Контрольно-ревізійного управління в Закарпатській області № 07-03-6-14/4602 від 19 липня 2011 року, яким у позові відмовлено повністю та рішення суду набуло законної сили (справа № 2а- 0770/2469/11).

Статтею 72 КАСУ передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі , цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказується при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Закарпатська обласна державна телерадіокомпанія посилається на те, що у генерального директора ОСОБА_1, наявний допуск до державної таємниці за формою два, що стверджується відповідною довідкою Держкомтелерадіо України № 34 від 27.04.2012р. та підтверджує те, що генеральний директор постійно працює з відомостями що, становлять державну таємницю у секторі спеціальних робіт та режиму Держкомтелерадіо України, (м. Київ), однак ця обставина не береться до уваги, оскільки дана довідка видана вже після обревізованого періоду.

Згідно із статтею 8 Закону № 2939-ХІІ Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції, зокрема проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють державний фінансовий аудит виконання державних (бюджетних) програм, діяльності бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також інших суб'єктів господарювання, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.

Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону № 2939 - XII, службовою особою державної контрольно-ревізійної служби було пред'явлено вимогу, щодо усунення виявлених ревізією фінансових порушень , яку зареєстровано 19 липня 2011 року № 07-03-6-14/4602 ( а.с.81-83). А згідно ст. 15 цього Закону, законні вимоги службових осіб Державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються.

Отже, на підставі вищезазначеного колегія суддів прийшла до неспростовного переконання про те, що суд першої інстанції у відповідності до вимог ст.200 КАС України, правильно встановив обставини справи, ухвалив законне та обґрунтоване судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду, а тому підстав для його скасування немає.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Закарпатської обласної державної телерадіокомпанії - залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2012 року у справі № 2а-0770/1380/12 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий : Гулид Р.М.

Судді : Улицький В.З.

Каралюс В.М.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 14.10.2013 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2013
Оприлюднено24.10.2013
Номер документу34293148
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1380/12

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Постанова від 25.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 08.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Р.М.

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.06.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 16.05.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні