Справа № 825/3619/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лобана Д.В.,
при секретарі Романенко Л.Л.,
за участю представників сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Полісся» до Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «Полісся» звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування рішення Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про застосування фінансових санкцій від 28.08.2013 № 000003/25-02-21/14255465 в частині застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що рішення Бахмацької ОДПІ від 28 серпня 2013 року № 000003/25-02-21/14255465 в частині накладення штрафу у розмірі 8500,00 грн прийнято необгрунтовано та без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову, посилаючись на письмові заперечення, згідно яких, на підставі направлення виданого ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 07.06.2013 № 6 ГДРІ відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Любочкіним М.М. та Чередніченко М.І. було проведено фактичну перевірку ПП «Полісся» з питань додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Направлення на проведення перевірки № 5 від 07.06.2013 та № 6 від 07.06.2013 отримано ОСОБА_3. За результатами складено акт перевірки від 08.06.2013 за № 3/18/14255465. На підставі акту перевірки податковим органом прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 28.08.2013 № 000003/25-02-21/14255465, відповідно до якого, згідно з абзацом 15 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до позивача застосовані штрафні санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн за зберігання тютюнових виробів з підроблениими марками акцизного податку.
В магазині «Мрія-люкс», розташованого за адресою Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Шевченка, 45-Б, який належить позивачу, знаходилися наступні тютюнові вироби: «Прилуки особливі вишукані», на пачці яких зазначено дату виготовлення 22.03.2013, по ціні 8 грн 50 коп., в кількості 12 пачок з марками акцизного збору: 25 регіону типу ТВ, дата марки 1311, серії ААБІ та номерами: 648150, 648154, 648156, 649658, 648154, 648157, 649657, 648153, 648155, 648080, 648152, 648085. Позивачем для проведення експертизи було надано марку акцизного податку - 25 ААБІ, 648157 ТВ 1311, яка направлена до Міністерства фінансів України. Відповідно до п. 8 Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених спільним наказом Служби безпеки України від 15.11.1993 № 118, Міністерства фінансів від 25.11.1993 № 98, Міністерства внутрішніх справ від 24.11.1993 № 740, Міністерством фінансів проведено експертизу щодо автентичності наданих марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного виробництва. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок, що зазначені марки акцизного податку позивача є підробленими відповідно до акту експертизи марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного виробництва № 168-06-13 від 27.06.2013.
Відповідач звертає увагу на те, що перевіряючими при проведенні перевірки позивача був встановлений факт зберігання позивачем підроблених марок акцизного податку на тютюнових виробах, що додатково підтверджується актом експертизи.
Що стосується притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи ПП «Полісся» з керівника Гірін С.Ф., то на день розгляду адміністративного матеріалу в Бахмацькому районному суді, сплинув строк притягнення керівника ПП «Полісся» керівника Гірін С.Ф. до адміністративної відповідальності, а тому провадження по справі було закрито.
Отже, за висновками Бахмацької ОДПІ позивачем було порушено ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", внаслідок чого було застосовані до позивача штрафні санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн за зберігання тютюнових виробів, які були марковані підробленими марками акцизного податку.
Враховуючи вищенаведене Бахмацька ОДПІ ГУ Міндоходів у Чернігівській області просить відмовити повністю у задоволенні позовних вимог приватного підприємства «Полісся» про визнання протиправним та скасування рішення.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
ПП «Полісся» (код ЄДРПОУ 14255465) зареєстроване 13.04.1994, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 25.06.2011 № 10342659 (а. с. 16-17).
ПП «Полісся» здійснює торгівельну діяльність та розташоване за адресою: Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Шевченка, 45-Б.
Судом встановлено, що на підставі направлення, виданого ГУ Міндоходів у Чернігівській області 07.06.2013 за № 6, ГДРІ відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Любочкіним М.М. та Чередніченко М.І. було проведено фактичну перевірку ПП «Полісся» з питань додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
За результатами складено акт перевірки від 08.06.2013 за № 3/18/14255465 (а. с. 8-9), яким встановлено порушення відповідачем вимог ст.ст. 11, 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВP.
На підставі акту перевірки податковим органом прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 28.08.2013 № 000003/25-02-21/14255465 (а. с. 7), відповідно до якого, згідно з абзацом 15 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до позивача застосовані штрафні санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн за зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку.
Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (надалі - Закон № 481) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Відповідно до ст. 16 Закону № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно абзаців 11, 15 частини 2 статті 17 Закону № 481, за порушення норм цього Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів: за зберігання тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень; виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень.
Механізм застосування фінансових санкцій визначає Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481 України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790 (далі - Порядок).
У відповідності з пунктом 5 вищезазначеного Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.
Доводи ж позивача, що постановою Бахмацького районного суду Чернігівської області від 12.09.2013 по справі № 3/728/159/2013 провадження було закрито, що є доказом відсутності правопорушення з боку Гіріної С.Ф. не беруться судом до уваги з нижче зазначеного.
Згідно ч. 4 ст. 72 КАС України вирок суду у кримінальному провадженні або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Відповідно до постанови Бахмацького районного суду Чернігівської області від 12.09.2013 по справі № 3/728/159/2013 провадження було закрито, у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а не за відсутності вини правопорушника.
А також, в резолютивній частині вищезазначеної постанови зазначено: «вилучений товар, а саме: цигарки «Прилуки особливі вишукані» із зазначенням на пачці дати виготовлення - 22.03.2013 року, по ціні 08,50 грн. в кількості 12 пачок, з марками акцизного податку 25 регіону, типу ТВ з датою марки 13/1, серії ААБІ та номерами - 648150, 648151, 648156, 649658, 648154, 648157, 649657, 648153, 648155, 648080, 648152, 648085, які зберігаються ГВПМ Прилуцької ОДПІ за адресою: м. Прилуки, вул. Київська, 214 - знищити».
В свою чергу, згідно ст. 265 Кодексу України про адміністративні правопорушення вилучені речі і документи зберігаються до розгляду справи про адміністративне правопорушення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням із Державною судовою адміністрацією України, а після розгляду справи, залежно від результатів її розгляду, їх у встановленому порядку конфіскують, або повертають володільцеві, або знищують, а при оплатному вилученні речей - реалізують.
Отже, вищенаведе свідчить про те, що Бахмацький районний суд Чернігівської області вбачав наявність правопорушення та факту зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Докази, надані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в адміністративному позові, та були спростовані доводами відповідача, які знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та в матеріалах справи.
Відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність свого рішення.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, а рішення про застосування фінансових санкцій від 28.08.2013 № 000003/25-02-21/14255465 є законним, обґрунтованим та прийнятим відповідно до вимог чинного законодавства.
Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити в задоволенні позовних вимог приватного підприємства «Полісся» до Бахмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.В. Лобан
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 30.10.2013 |
Номер документу | 34390041 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Лобан Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні