Постанова
від 28.10.2013 по справі 9/5027/247/2011
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" жовтня 2013 р. Справа № 9/5027/247/2011

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого судді Марка Р.І.

суддів Бойко С.М.

Бонк Т.Б.

при секретарі судового засідання Бараняк Н.Я.

за участю представників

від позивача: не з'явились;

від відповідача: Танчук В.І.;

третя особа: Баланецький О.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ДП "Явсон - Чернівці", м. Чернівці, б/н від 05.10.2013р.

на ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 17.09.13 р. про відстрочку виконання судового рішення

у справі № 9/5027/247/2011, суддя Ніколаєв М.І.,

позовом ДП "Явсон - Чернівці", м. Чернівці

до Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради,

за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Чернівецької міської ради

про стягнення заборгованості в сумі 1195854, 34 грн.,

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 17.09.2013 року заяву Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради про відстрочку виконання рішення суду у справі №9/5027/247/2011 задоволено частково. Відстрочено виконання рішення господарського суду Чернівецької області від 29.01.2013 року у справі № 9/5027/247/2011 до 17.01.2014 року.

Не погодившись з ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 17.09.2013 року про відстрочку виконання судового рішення у справі №9/5027/247/2011, ДП "Явсон - Чернівці" оскаржило її в апеляційному порядку.

Згідно автоматичного розподілу справ КП "Документообіг господарських судів", 14.10.2013р. справу за № 9/5027/247/2011 розподілено до розгляду судді - доповідачу Марку Р.І.

Розпорядженням голови суду від 14.10.2013р. у склад колегії для розгляду справи № 9/5027/247/2011 введено суддів Бойко С.М. та Бонк Т.Б.

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 16.10.2013р. скаржнику відновлено пропущений строк на подання апеляційної скарги.

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 16.10.2013р. апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд справи призначено на 28.10.2013р.

В судовому засіданні представники відповідача та третьої особи заперечили доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі та висловили свої міркування з питань, що виникли в ході розгляду справи. Просять ухвалу суду від 17.09.2013р. про відстрочку виконання судового рішення у даній справі залишити без змін з підстав, викладених у відзивах на апеляційну скаргу.

Скаржник в судове засідання участі свого представника не забезпечив, причини неявки суду не повідомив, хоча своєчасно та належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи судовою колегією встановлено наступне.

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 29.01.2013 року позов ДП "Явсон - Чернівці" задоволено частково. З відповідача на користь позивача стягнуто 528260 грн. основного боргу, 5282,60 грн. державного мита та 128,82 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

На виконання судового рішення у даній справі 15.02.2013 року видано відповідний наказ.

11 вересня 2013 року відповідач звернувся до суду з заявою про відстрочку виконання судового рішення на один рік, мотивуючи свої доводи тим, зокрема, що на його рахунку №35422010000561 (код тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 150101) знаходиться 557271,36 грн., використання яких здійснюється за встановленим призначенням, у т.ч. на реконструкцію теплових, каналізаційних і інженерних мереж, ремонт світлофорних об'єктів тощо. 10 вересня 2013 року Управління державної казначейської служби у м. Чернівцях Чернівецької області, керуючись Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, що затверджений постановою КМУ від 03.08.2011 року №845 та на виконання наказу господарського суду по справі №9/5027/247/2011 направило Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради повідомлення про зупинення операцій на всіх рахунках, які відкриті на ім'я департаменту за всіма кодами програмної та економічної класифікації видатків бюджету, крім захищених видатків, визначених Бюджетним кодексом. Відтак, оскільки в межах власних повноважень Департамент житлово-комунального господарства зобов'язаний створювати сприятливі умови для функціонування житлово-комунального господарства, міського пасажирського транспорту, зв'язку та енергетики, організовувати виконання робіт з благоустрою міста, його озелененню, освітленню, ремонту та утримання міського шляхового господарства, ремонту, реконструкції, модернізації водопровідно-каналізаційного та теплопостачального господарства в місті Чернівцях тощо (розділ 2 Положення про департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради), відповідач просив суд відстрочити виконання рішення у даній справі до 29.01.2014р.

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 17.09.2013 року заяву Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради про відстрочку виконання рішення суду у справі №9/5027/247/2011 задоволено частково. Відстрочено виконання рішення господарського суду Чернівецької області від 29.01.2013 року у справі № 9/5027/247/2011 до 17.01.2014 року.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність правових підстав для відстрочки виконання судового рішення у даній справі, виходячи з наступних підстав.

Відстрочка або розстрочка виконання рішення допускаються у виняткових випадках і залежно від обставин справи.

Підставою для відстрочки, розстрочки можуть бути конкретні обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

Вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

При винесенні оскаржуваної ухвали, місцевий господарський суд виходив з того, зокрема, що відповідно до Положення про департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради, яке затверджене рішення Чернівецької міської ради від 28.07.2011р. №234, департамент є виконавчим органом Чернівецької міської ради. Департамент утримується за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством (п.1.7.). Також згідно з пунктом 7.1. Положення, фінансування видатків Департаменту здійснюється з міського та державного бюджетів згідно з кошторисом.

Крім того, в межах власних повноважень департамент житлово-комунального господарства зобов'язаний створювати сприятливі умови для функціонування житлово-комунального господарства, міського пасажирського транспорту, зв'язку та енергетики, організовувати виконання робіт з благоустрою міста, його озелененню, освітленню, ремонту та утримання міського шляхового господарства, ремонту, реконструкції, модернізації водопровідно-каналізаційного та теплопостачального господарства в місті Чернівцях тощо (розділ 2 Положення про департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради).

Згідно ж рішення сесії Чернівецької міської ради від 27.12.2012 року № 691 "Про міський бюджет на 2013 рік" (з подальшими змінами та доповненнями), департаменту житлово-комунального господарства встановлено бюджетні призначення за спеціальним фондом міського бюджету (бюджету розвитку). Цими ж рішеннями затверджено титульні списки будівництва об'єктів комунального господарства по департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради на 2013 рік.

При цьому, судом взято до уваги, що об'єкт "Реконструкція дороги по вулиці Мира" не включено до титульного списку будівництва об'єктів комунального господарства по департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради на 2013 рік, відтак кошти на виплату боргу за виконані позивачем підрядні роботи в бюджеті міста не передбачені, як і відсутні кошти, що можуть бути спрямовані на вищевказані потреби .

Водночас, матеріали справи свідчать про те, що на рахунку відповідача №35422010000561 (код тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 150101) станом на день розгляду заяви знаходиться 557271,36 грн., використання яких здійснюється за встановленим призначенням, у т.ч. на реконструкцію теплових, каналізаційних і інженерних мереж, ремонт світлофорних об'єктів тощо.

Тож, враховуючи відсутність в міському бюджеті коштів на погашення боргу перед позивачем та складну фінансово-економічну ситуацію в України, зважаючи на те, що примусове стягнення усіх наявних коштів відповідача для погашення боргу за виконані роботи призведе до зупинення фінансування та згортання невідкладних робіт, які виконуються департаментом у сфері житлово-комунального господарства, що безумовно паралізує роботу останнього та матиме катастрофічні наслідки для міста, місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про наявність правових підстав для відстрочки виконання судового рішення у даній справі на 4 місяці, тобто до 17.01.2014 року.

Пунктом 7.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" № 9 від 17.10.2012 року передбачено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Згідно з ч. 1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Оскільки відповідачем підтверджено належними і допустимими доказами наявність обставин (зазначених у Заяві), що ускладнюють виконання рішення Господарського суду Чернівецької області від 29.01.2013 року (про стягнення грошових коштів), судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для відстрочки його виконання 17.01.2014 року.

Матеріали справи свідчать про те, що висновки суду першої інстанції відповідають фактичним обставинам та наявним матеріалам справи, нормам матеріального і процесуального права, є законними, а тому суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для зміни чи скасування оскаржуваної ухвали суду.

Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 33, 43, 99, 101, 102, 103, 105, 106, 121 ГПК України, -

Львівський апеляційний господарський суд, П О С Т А Н О В И В :

1. Ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 17.09.2013 року у справі №9/5027/247/2011 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

2. Судовий збір за перегляд ухвали в апеляційному порядку покласти на скаржника.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Повна постанова складена 29 жовтня 2013р.

Головуючий суддя Марко Р.І.

Суддя Бойко С.М.

Суддя Бонк Т.Б.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34424943
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/5027/247/2011

Ухвала від 19.12.2013

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Ухвала від 15.03.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Ухвала від 24.03.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Постанова від 26.02.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук Iван Васильович

Ухвала від 27.01.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук Iван Васильович

Ухвала від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Постанова від 28.10.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Марко Р.І.

Ухвала від 16.10.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Марко Р.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні