4/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
справа № 4/18
"04" березня 2009 р. м.Чернівці
10:24
Господарський суд Чернівецької області в складі головуючого судді Проскурняка О.Г., при секретарі Ратушенко О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов, де:
позивач Державна інспекція з контролю за цінами в Чернівецькій області
відповідач Приватне підприємство “Буксмак”
про стягнення економічних та фінансових (штрафних) санкцій –268016,52 грн.
Представники:
від позивача –Асаулко Н.Я. –начальник відділу (довіреність № 03/7-73 від 11.02.2009 року); Миронюк Т.П. –ГДІ (доручення № 03/7-783 від 29.12.2008 року)
від відповідача –не з'явився
СУТЬ СПОРУ: Державна інспекція з контролю за цінами в Чернівецькій області звернулася з позовом до Приватного підприємства “Буксмак” про стягнення економічних та фінансових (штрафних) санкцій у сумі 268016,52 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що згідно проведеної працівником Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області в період з 09 грудня 2008 року по 22 грудня 2008 року перевірки дотримання встановленого порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари відповідно до вимог розпоряджень Чернівецької ОДА від 08.11.07 року № 523-р, із внесеними змінами та доповненнями від 03.06.2008 року № 287-р “Про використання повноважень обласною державною адміністрацією у галузі ціноутворення” та вимог розпорядження ОДА від 09.06.08 року № 302-р Приватним підприємством “Буксмак” встановлено, що відповідач після набрання чинності розпорядження облдержадміністрації від 08.11.07 року № 523-р, із внесеними змінами та доповненнями, здійснював реалізацію яловичини за не задекларованими в установленому порядку оптово-відпускними цінами, що були вищими, ніж на момент запровадження обов'язкового декларування їх змін, про що складено Акт від 22 грудня 2008 року. Позивач зазначає, що в результаті даного порушення державної дисципліни цін, відповідачем за період з 05.03.2008 року по 26.08.08 року необґрунтовано отримано виручку на суму 89338,84 грн. Далі позивач стверджує, що за фактом виявленого порушення прийнято рішення № 1 від 30 грудня 2008 року про застосування до Приватного підприємства “Буксмак” економічних санкцій на загальну суму 268016,52 грн., у тому числі штрафні санкції у сумі 178677,68 грн. Позивач вказує, що відповідач не вніс кошти до державного бюджету, відмовився добровільно сплатити економічні та штрафні санкції, а тому просить стягнути з Приватного підприємства “Буксмак” у дохід державного бюджету 268016,52 грн. фінансових санкцій.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, явку повноваженого представника вкотре у судове засідання не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про час і місце засідання суду.
Не з'явлення у судове засідання представника відповідача та не надання відзиву на позовну заяву не перешкоджає вирішенню спору по суті за наявними в справі матеріалами.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення його представника, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернівецькій області в період з 09 грудня 2008 року по 22 грудня 2008 року проведено перевірку дотримання встановленого порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари відповідно до вимог розпоряджень Чернівецької ОДА від 08.11.07 року № 523-р, із внесеними змінами та доповненнями від 03.06.2008 року № 287-р “Про використання повноважень обласною державною адміністрацією у галузі ціноутворення” та вимог розпорядження ОДА від 09.06.08 року № 302-р Приватним підприємством “Буксмак”, про що 22 грудня 2008 року складено Акт.
Перевіркою встановлено, що відповідач після набрання чинності розпорядження Чернівецької ОДА від 08.11.07 року № 523-р, із внесеними змінами та доповненнями, а також розпорядження Чернівецької ОДА від 03.06.08 року № 287-р здійснював реалізацію яловичини за не задекларованими в установленому порядку оптово-відпускними цінами, що були вищими, ніж на момент запровадження обов'язкового декларування їх змін, а тому порушив вимоги даних розпоряджень.
В результаті даного порушення державної дисципліни цін, відповідачем за період з 05.03.2008 року по 26.08.08 року необґрунтовано отримано виручку на суму 89338,84 грн.
Стаття 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” передбачає, що вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Відповідно до пункту 1.4. ”Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами” підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема: нарахування непередбачених законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; застосування вільних цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) за умови запровадження для них режиму державного регулювання; застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) з рентабельністю, рівень якої перевищує встановлений відповідно до законодавства граничний; застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни; завищення або заниження розміру передбачених законодавством податків та обов'язкових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх не включення в структуру ціни, що регулюється; включення в структуру регульованих цін (тарифів) не передбачених законодавством витрат або витрат понад установлені розміри; включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт); застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір; застосування цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг; застосування цін і тарифів з порушенням інших запроваджених методів регулювання.
30 грудня 2008 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернівецькій області прийнято рішення № 1 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, згідно з яким вирішено вилучити у Приватного підприємства “Буксмак” у дохід державного бюджету 89338,84 грн. та стягнути у дохід державного бюджету штраф у сумі 178677,68 грн. Дане рішення було направлено відповідачу рекомендованим листом № 2604 від 31.12.2008 року для добровільного його виконання.
Враховуючи те, що рішення № 1 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 30 грудня 2008 року не оскаржене та у добровільному порядку не виконане, суд дійшов висновку позов задовольнити та стягнути з відповідача у дохід державного бюджету економічних та фінансових санкцій в сумі 268016,52 грн.
Керуючись статтями 51, 94, 158, 160 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд —
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства “Буксмак” –вул. Гагаріна, 19/22, м. Чернівці, код 35659842, р/р 26001301125700 в ЧВ ЧОУ “Ощадбанк”, МФО 356334 у доход державного бюджету —268016,52 грн. економічних та фінансових санкцій.
Постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Порядок і строки апеляційного оскарження.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О. Г.Проскурняк
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3466022 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні