cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/19224/13 06.11.13
Господарський суд міста Києва у складі головуючої судді Чинчин О.В. , при секретарі судового засідання Козаковій І.В., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
За позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» Третя особа Комунальне підприємство «Київтранспарксервіс» про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки та стягнення шкоди
Представники сторін:
від Прокуратури: від Позивача: Горіна Р.М.; не з'явились; від Відповідача:не з'явились; від Третьої особи:Глущенко М.М. (представник за довіреністю)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Заступник прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради (надалі також - «Позивач») звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» (надалі також - «Відповідач»), Третя особа - Комунальне підприємство «Київтранспарксервіс», про: 1.зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» звільнити земельну ділянку площею 0,10 га по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва, що використовується під розміщення автостоянки, та повернення її Київській міській раді, привівши у придатний для використання стан; 2.стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради 14 488 гривень 71 копійки шкоди, заподіяної самовільним зайняттям земельної ділянки.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що Рішенням Київської міської ради від 26.06.2007 року № 930/1591 «Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві» КП «Київтранспарксервіс» визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів в м. Києві. Також, Рішенням Київської міської ради від 01.12.2011 року № 722/6958 «Про внесення змін до рішення Київради від 26.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Києві» затверджено перелік земельних ділянок, спеціально відведених для забезпечення паркування транспортних засобів, до якого включено паркувальний майданчик по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва площею 1800 кв.м. (0,18 га). 21.12.2012 року між КП «Київтранспарксервіс» та ТОВ «Автопарк-сервіс 2005» укладено на 1 рік Договір № ДНП-2012-12/32 про надання права на експлуатацію фіксованих місць для паркування транспортних засобів. На підставі вказаного Договору КП «Київтранспарксервіс» передало ТОВ «Автопарк-сервіс 2005» право експлуатувати 65 місць для платного паркування транспортних засобів, а також 7 спеціальних місць для безкоштовного паркування транспортних засобів на паркувальному майданчику по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва. Проведеною Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві перевіркою встановлено, що ТОВ «Автопарк-сервіс 2005» використовує по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва земельну ділянку загальною площею 0,28 га., частина якої площею 0,18 га. - на підставі договору від 21.12.2012 року № ДНП-2012-12/32. При цьому, інша частина земельної ділянки площею 0,10 га. самовільно захоплена товариством та використовується без правовстановлюючих документів. Факт самовільного зайняття товариство вказаної земельної ділянки підтверджується актом обстеження від 11.09.2013 року № А 385/101. За результатами обстеження земельної ділянки по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва державним інспектором сільського господарства в місті Києві відповідно до вимог Методики проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття ТОВ «Автопарк-сервіс 2005» земельної ділянки площею 0,10 га, яка становить 14 188 гривень 71 копійка.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 04.10.2013 року порушено провадження у справі № 910/19224/13, розгляд справи призначено на 23.10.2013 року.
22.10.2013 року через загальний відділ діловодства суду отримано від представника Відповідача Клопотання про відкладення розгляду справи, яке вмотивовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» не має можливості забезпечити явку повноваженого представника, яким є директор Товариства, у зв'язку з перебуванням останнього у черговій щорічній відпустці.
23.10.2013 року через загальний відділ діловодства суду отримано від представника Третьої особи письмові Пояснення, в яких зазначено, що Відповідач проводить господарську діяльність із надання платних місць паркування транспортних засобів на земельній ділянці площею 0,10 га. без достатніх правових підстав - без договору з КП «Київтранспарксервіс» та без інших, передбачених чинним законодавством, правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку.
В судовому засіданні 23.10.2013 року представники Прокуратури та Третьої особи надали суду усні пояснення по суті спору. Інші представники сторін в судове засідання не з'явились.
У зв'язку з нез'явленням в судове засідання представників Позивача та Відповідача, невиконанням вимог Ухвали суду про порушення провадження у справі, Ухвалою Господарського суду м. Києва від 23.10.2013 року відкладено розгляд справи на 06.11.2013 року.
В судовому засіданні 06.11.2013 року представник Прокуратури підтримав вимоги позовної заяви на надав суду письмове підтвердження того, що у провадженні господарських судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, немає справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та не має рішення цих органів з такого спору; оригінал Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005». Представник Третьої особи надав суду усні пояснення по суті позовних вимог. Представник Позивача в судове засідання не з'явився, про поважні причини нез'явлення суд не повідомив, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується Рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 01.11.2013 року. Представник Відповідача в судове засідання не з'явився, про поважні причини нез'явлення суд не повідомив, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується відміткою про відправлення на Ухвалі Господарського суду міста Києва від 23.10.2013 року у справі № 910/19224/13.
За змістом пункту 32 інформаційного листа №01-08/530 від 29.09.2009р. Вищого господарського суду України «Про деякі питання, порушені у доповідних записках господарських судів України у першому півріччі 2009 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України» , якщо відмітка про відправку, зроблена у встановленому порядку на першому примірникові процесуального документа, оформлена відповідним чином, вона, як правило, є підтвердженням розсилання процесуального документа сторонам та іншим особам, які брали участь у справі, а коли йдеться про ухвалу, де зазначається про час і місце судового засідання, - підтвердженням повідомлення про час і місце такого засідання.
Таким чином, Суд приходить до висновку, Відповідач про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
За таких обставин, незважаючи на те, що представники Позивача та Відповідача в судове засідання 06.11.2013 року не з'явились, за висновками суду, наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення, а неявка вказаних учасників судового спору не перешкоджає вирішенню справи по суті.
Відповідно до статті 82 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
У судовому засіданні 06 листопада 2013 року, на підставі статті 85 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частини Рішення.
Відповідно до статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні складено протокол.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ
21 грудня 2012 року між Комунальним підприємством «Київтранспарксервіс» («Сторона-1») та Товариством з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» («Сторона-2») укладено Договір № ДНП-2012-12/32 про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування (надалі - Договір № ДНП-2012-12/32).
Пунктом 1.1. Договору № ДНП-2012-12/32 визначено, що Сторона-1 надає за плату Стороні-2 право на організацію та експлуатацію 65 місць для платного паркування транспортних засобів, а також 7 спеціальних місць для безкоштовного паркування транспортних засобів, які перевозять інвалідів, що розташовані на паркувальному майданчику за адресою: м. Київ, вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі в межах ІІ територіальної зони паркування м. Києва, а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього автотранспорту.
Відповідно до пункту 6.1. Договору № ДНП-2012-12/32, Договір вважається укладеним і набирає чинності 01.01.2013 року і діє до 31.12.2013 року.
Як вбачається з матеріалів справи, 20 вересня 2013 року Державною інспекцією сільського господарства в м. Києві проведено перевірку дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки орієнтованою площею 0,2844 га. на території автостоянки, що знаходиться у користування КП «Київтранспарксервіс» за адресою: вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва.
Під час проведення перевірки державним інспектором сільського господарства в місті Києві складено Акт перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства № А 385/101, яким встановлено, що станом на 20 вересня 2013 року ТОВ «Автопарк-сервіс 2005, в особі директора Азізова С.С., на підставі Договору № ДНП-2012-12/32 з КП «Київтранспарксервіс», експлуатує паркувальний майданчик кількість машиномісць на якому має складати 72, що становить 0,18 га. вказаної земельної ділянки. Виїзною повіркою було встановлено, що загальна площа займаної території під паркувальний майданчик складає 0,28 га., що становить 113 машиномісць на земельній ділянці, що знаходиться за адресою: вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва. Порушення орієнтовно на 41 машиномісць, що становить орієнтовно площу 0,10 га. земельної ділянки.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги Прокурор зазначає, що за результатами обстеження земельної ділянки по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва державним інспектором сільського господарства в місті Києві відповідно до вимог Методики проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття ТОВ «Автопарк-сервіс 2005» земельної ділянки площею 0,10 га, яка становить 14 188 гривень 71 копійка.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, Суд вважає, що позовні вимоги Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Положенням статті 84 Земельного кодексу України визначено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.
Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України юридичні громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 9 Земельного кодексу України визначено, що передача земельних ділянок у власність чи користування громадян чи юридичних осіб відноситься до повноважень Київської міської ради.
Відповідно до статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно пункту 5 статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно з статтею 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», серед основних завдань державного контролю за використанням та охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.
Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Пунктом 5 статті 126 Земельного кодексу України визначено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Суд зазначає, що до матеріалів справи не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що Відповідач проводить господарську діяльність із надання платних місць паркування транспортних засобів на земельній ділянці площею 0,10 га. за адресою: вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва на достатніх правових підставах.
Статтею 212 Земельного кодексу України визначено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду
Отже, враховуючи вищевикладені положення норм чинного законодавства України та приймаючи до уваги встановлені фактичні обставини справи, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» звільнити земельну ділянку площею 0,10 га по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва, що використовується під розміщення автостоянки, та повернення її Київській міській раді, привівши у придатний для використання стан є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 90 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок мають право, зокрема, на відшкодування збитків у випадках, передбачених законом.
Частиною 1 статті 1166 Цивільного кодексу України визначено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Таким чином, враховуючи вищевикладені положення норм чинного законодавства України, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради 14 488 гривень 71 копійки шкоди, заподіяної самовільним зайняттям земельної ділянки є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на Відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 32, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ
1. Позов Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки та стягнення шкоди - задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» (02068, м. Київ, вулиця Ревуцького, будинок 24/4, квартира 82, код ЄДРПОУ 33228079) звільнити земельну ділянку площею 0,10 га. по вул. Руденка, 10-А у Дарницькому районі м. Києва, що використовується під розміщення автостоянки, та повернути її Київській міській раді (01044, м. Київ, вулиця Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141), привівши у придатний для використання стан.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» (02068, м. Київ, вулиця Ревуцького, будинок 24/4, квартира 82, код ЄДРПОУ 33228079) на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вулиця Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) 14 488 (чотирнадцять тисяч чотириста вісімдесят вісім) гривень 71 копійку шкоди, заподіяної самовільним зайняттям земельної ділянки.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс 2005» (02068, м. Київ, вулиця Ревуцького, будинок 24/4, квартира 82, код ЄДРПОУ 33228079) на користь державного бюджету України 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) гривень 50 копійок судового збору.
5. Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
6. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата складання та підписання повного тексту рішення: 07 листопада 2013 року.
Суддя О.В. Чинчин
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2013 |
Оприлюднено | 12.11.2013 |
Номер документу | 34714864 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чинчин О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні