ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про забезпечення адміністративного позову
04 листопада 2013 року № 826/9282/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши клопотання про вжиття заходів забезпечення позову у справі
за позовом ОСОБА_1 до Київської міської ради, Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в м. Києві, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: ТОВ "Лаккі", Комунальне підприємство "Липкижитлосервіс", Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд", дошкільний навчальний заклад №273 про визнання протиправними та скасування рішень від 14.07.2005, від 27.11.2008. визнання протиправними дій ВСТАНОВИВ:
В проваджені Окружного адміністративного суду м. Києва перебуває справа №826/9282/13-а за позовом ОСОБА_1 до Київської міської ради, Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в м. Києві, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: ТОВ "Лаккі", Комунальне підприємство "Липкижитлосервіс", Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд", дошкільний навчальний заклад №273 про визнання незаконними та скасування рішень Київської міської ради від 14.07.2005 №709/3279 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "Лаккі" земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_1, від 27.11.2008 №659/659 "Про продаж товариству з обмеженою відповідальністю "Лаккі" земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_1, визнання протиправними дій щодо надання дозволу на знесення зелених насаджень за вказаною адресою, визнання протиправними та скасування рішення (ордеру) Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про надання дозволу на знесення зелених насаджень у м. Києві по АДРЕСА_1 та дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві на виконання підготовчих робіт від 22.03.2010 №1912-Пч/С до будівництва житлового будинку з підземним паркінгом за адресою АДРЕСА_1.
До суду надійшло клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, шляхом заборони Реєстраційній службі Головного управління юстиції у м. Києві вчиняти будь-які дії щодо реєстрації переходу права власності та реєстрації будь-яких обтяжень на земельну ділянку що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 до набрання законної сили рішенням у даній справі.
В обґрунтування клопотання позивачка зазначає, що існує ймовірність відчуження вказаної земельної ділянки, що унеможливить виконання судового рішення у справі.
Згідно вимог ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання. Адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.
Суд, оглянувши матеріали адміністративного позову та клопотання про вжиття заходів забезпечення позову вважає його таким, що підлягає задоволенню з наступних міркувань.
Переметом розгляду даної справи є правомірність рішень Київської міської ради про передачу та подальшу продаж ТОВ «Лаккі» земельної ділянки для будівництва житлового будинку з підземним паркінгом на АДРЕСА_1, проведення підготовчих та будівельних роботи вказаній на земельній ділянці.
Ухвалою від 12.07.2013 задоволено клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, зупинено дію дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 22.03.2010 №1912-Пч/С на виконання підготовчих робіт до будівництва житлового будинку з підземним паркінгом за адресою АДРЕСА_1 до ухвалення рішення у цій адміністративній справі та заборонено Товариству з обмеженою відповідальністю "Лаккі" до ухвалення рішення у цій адміністративній справі проводити підготовчі чи будівельні роботи на земельній ділянці у м. Києві по АДРЕСА_1.
Проте, як зазначено вище позивачка зазначає про ймовірність відчуження ТОВ «Лаккі» вказаної земельної ділянки.
З огляду на викладене, а також те, що за змістом позовних вимог предметом дослідження є правомірність оскаржуваного рішення Київської міської ради про відчуження вказаної вище земельної ділянки та обґрунтованість її нормативної грошової оцінки під час продажу на загальну суму 3 412 200,0 грн., та враховуючи ймовірну можливість відчуження ТОВ «Лаккі» земельної ділянки, що може не лише утруднити, але й унеможливити виконання ймовірного судового рішення та вплинути на майнові інтереси інших осіб у разі передання права власності земельну ділянку іншій особі (особам), які не беруть участі у цьому судовому процесі.
Разом із цим, суд враховує, що умови та порядок здійснення реєстрації прав на нерухоме майно встановлені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на майно та їх обмежень" від 01.07.2004 р. №IV та Постановою КМ України від 22.06.2011 № 703 "Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно" (надалі по тексту Порядок).
Пунктом 2 Порядку передбачено, що Державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі - нотаріус). З огляду на викладене вбачаться, що виконання функцій щодо державної реєстрації прав та обтяжень покладається, в даному випадку, на Реєстраційну службу Головного управління юстиції у м. Києві, державним реєстраторів, а також державним та приватним нотаріусів.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку щодо доцільності задоволення клопотання про вжиття заходів забезпечення позову та заборони Реєстраційній службі Головного управління юстиції у м. Києві, її посадовим особам і державним реєстраторам, а також державним та приватним нотаріусам як спеціальним суб'єктам, на яких покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, вчиняти будь-які дії щодо державної реєстрації прав, зокрема права власності (накласти арешт) на земельну ділянку площею 0,1706 га, кадастровий номер 8000000000:82:036:0075 розташовану за адресою: АДРЕСА_1.
Суд вважає, що, у даному випадку, невжиття заходів забезпечення адміністративного позову може мати наслідком заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача та ускладнить їх відновлення, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Заходи забезпечення адміністративного позову відповідають предмету адміністративного позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямовані лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
Відповідно до п. 2. 3 ч. 2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація обтяжень проводиться на підставі рішень судів, що набрали законної сили, постанови державного виконавця про накладення арешту.
Враховуючи викладене, державна реєстрація обтяжень проводиться відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» з урахуванням положень Закону України "Про виконавче провадження".
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ст.117, 118, ч. 4 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
У Х В А Л И В:
1. Задовольнити клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.
2. Заборонити Реєстраційній службі Головного управління юстиції у м. Києві, її посадовим особам і державним реєстраторам, а також державним та приватним нотаріусам як спеціальним суб'єктам, на яких покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, вчиняти будь-які дії щодо державної реєстрації прав, зокрема права власності (накласти арешт) на земельну ділянку площею 0,1706 га, кадастровий номер 8000000000:82:036:0075 розташовану за адресою: АДРЕСА_1.
3. Роз'яснити заявнику можливість виконання даної ухвали в порядку визначеному Законом України «Про виконавче провадження».
Відповідно до частини п'ятої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно.
Відповідно до частини шостої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2013 |
Оприлюднено | 12.11.2013 |
Номер документу | 34715202 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні