Постанова
від 05.11.2013 по справі 2а-0770/2065/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 листопада 2013 рокум. Ужгород№ 2а-0770/2065/11

Закарпатський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді - Іванчулинця Д.В.,

з участю секретаря судового засідання - Гринюка І.В.,

з участю сторін та осіб, які беруть участь у справі:

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Жулінської О.А.,

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог не предмет спору - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління юстиції у Закарпатській області, Ужгородського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян по м. Ужгороду, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Закарпатська обласна колегія адвокатів про визнання дій та рішень неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до частини 3 статті 160 КАС України 05 листопада 2013 року було оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 08 листопада 2013 року.

Позивач - ОСОБА_1 звернувся у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Головного управління юстиції у Закарпатській області (далі - відповідач 1), Ужгородського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян по м. Ужгороду (далі -відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Закарпатська обласна колегія адвокатів, якою просить: 1) визнати проведену ліквідацію Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів неправомірною, шляхом визнання недійсним та скасування наказу Головного управління юстиції в Закарпатській області від 10.11.2009 року за № 514/01-08 - про скасування в реєстрі про об'єднання громадян запис про реєстрацію Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів від 30.11.1994 року за № 68, Наказ Головного управління юстиції в Закарпатській області від 17.04.2009 року № 171/01-08, яким зареєстровано й надано Свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян - Закарпатської обласної колегії адвокатів від 17.04.2009 року за № 567; 2) визнати дії державного реєстратора Куберка Надії Михайлівни щодо здійснення номеру запису 13241110002003670 від 10.09.2009 року по припиненню юридичної особи - ЗОАА, ідентифікаційний код юридичної особи - 02886261, неправомірними, визнати його недійсним та скасувати; 3) визнати дії державного реєстратора Кордонець Тетяни Іванівни щодо вчинення реєстраційного номеру юридичної особи ЄДР: 13241020000004092, ідентифікаційний код юридичної особи: 36461437, ЗОКА від 24.04.2009 року - неправомірними, недійсними та скасувати.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 62 членів Закарпатської асоціації Адвокатів не були присутні на загальних зборах, а тому рішення від 04.04.2008 року є незаконним, і як наслідок незаконною є проведена ліквідація згідно рішення загальних зборів від 04.04.2008 року. На думку позивача, про те, що загальні збори не відбулись свідчить той факт, що організатори незаконного захоплення майна ЗОАА в той день провели й Установчі збори Закарпатської обласної колегії адвокатів, в той же час встигли і провести засідання президії Закарпатської обласної колегії адвокатів від 04.04.2008 року, хоча працюючих членів на той час у консультації, як мінімум 10 осіб, що підтверджується журналом збору коштів ЮК та графіком чергувань та списком одержаних ордерів для роботи. Позивач вважає, що вказані дії й привели до того, що наказом Головного Управління юстиції у Закарпатській області від 10.11.2009 року скасовано в реєстрі об'єднань громадян запис про реєстрацію Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 30.11.1994 року за номером 68 й видано свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян - Закарпатської обласної колегії адвокатів від 17.04.2009 року за № 567. За наслідками цього у подальшому також було видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - Закарпатської обласної колегії адвокатів від 24.04.2009 року вчинено запис за реєстровим номером 1 324102 0000 004092. В подальшому завдяки, на думку позивача, незаконним діям державних реєстраторів ЗОАА та ЗОКА пройшли відповідно нелегітимну процедуру щодо записів про ліквідацію та реєстрацію.

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги з мотивів наведених у повному обсязі та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача 1 у судовому засіданні заперечила проти позовних вимог з мотивів наведених у письмових запереченнях та просила суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю.

Представник третьої особи у судовому засіданні також заперечила проти позовних вимог з мотивів наведених у письмових запереченнях та просила суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення позивача, представника відповідача 1, представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що до 1994 року в Закарпатській області діяла лише одна Закарпатська обласна колегія адвокатів, членами, якої були адвокати Закарпатської області. Закарпатська обласна колегія адвокатів була юридичною особою та мала власні кошти. Ці кошти утворювалися від сум, що відраховувались юридичними консультаціями в розмірі 30 % від суми гонорару кожного адвоката та інших надходжень. На протязі 5-ти років існування колегії її членами були біля двохсот адвокатів Закарпатської області від гонорару яких відраховувалися 30 % щомісячно на потреби колегії, придбання майна, заохочення адвокатів, допомогу та інше. Саме за ці кошти та членські внески адвокатів всієї області у власності колегії було придбане нерухому майно для здійснення адвокатської діяльності, а саме: на праві власності ЗОАА належить приміщення юридичних консультацій: 1) в місті Ужгород по вулиці Собранецькій буд. 5 та на площі Театральній, буд. 13; 2) в місті Виноградів по вулиці Миру, буд. 55; 3) в місті Тячів по вулиці Незалежності, буд. 2.

У 1994 році Закарпатська обласна колегія припинила своє існування. Правонаступником Закарпатської обласної колегії адвокатів стала Закарпатська обласна асоціація адвокатів і все майно колишньої колегії перейшло до новоствореного адвокатського об'єднання. Частина нерухомого майна була придбана у власність ЗОАА після 1994 року, а саме: в місті Мукачево по вулиці Миру, буд. 10 приміщення № 5.

Закарпатська обласна асоціація адвокатів є юридичною особою. Відповідно до п. 6.4 Статуту асоціації «асоціація може мати для здійснення своєї діяльності у своїй власності крім грошових коштів і інше майно, для здійснення її статутної діяльності і це майно є власністю Асоціації».

Відповідно до п. 6.7 Статуту «відчуження майна Асоціації іншим особам, в тому числі і членам Асоціації, проводиться тільки на підставі рішення загальних зборів Асоціації».

Станом на травень 2005 року кількість членів ЗОАА складала - 80 адвокатів. На початок 2007 року на обліку в ЗОАА перебувало 98 членів асоціації, згідно довідки голови правління ЗОАА ОСОБА_3 видана на ім'я президента Спілки адвокатів України п. Варфоломеєвій Т.В. від 16.02.2007року за № 22 (том.1, а.с.42). Головою правління ЗОАА в травні 2005 року, згідно рішення загальних зборів ЗОАА від 20.05.2005 року, строком на три роки, обрано ОСОБА_3, тим же рішенням загальних зборів ЗОАА обрано членів правління ЗОАА в кількості 9 чоловік, в тому числі - ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 Цим же рішенням були затверджені зміни п. 5.7 Статуту. Склад членів правління був збільшений із 5-ти до 9-ти членів правління для представлення в правлінні членів асоціації з різних регіонів області та зобов'язано обрану голову правління зареєструвати ці зміни у встановленому порядку.

Вищим органом Асоціації є загальні збори членів, які скликаються за рішенням правління, не рідше одного разу на рік і вважаються правомочними, якщо на них присутні не менше половини членів Асоціації. До виключної компетенції загальних зборів відносяться питання затвердження Статуту, внесення до нього змін та доповнень, визначення найважливіших перспективних питань діяльності Асоціації, затвердження штату, кошторису доходів та видатків Асоціації, прийняття рішення про реорганізацію або ліквідацію Асоціації, тощо.

Асоціація має у власності крім грошових коштів і інше майно, необхідне для здійснення її статутної діяльності. Все майно Асоціації є її власністю. Майно Асоціації може складатись з приміщень, будівель, тощо. Право власності Асоціації наступає на майно, яке передане їй засновниками або державою, іншими організаціями, громадянами, так і набуте від членських внесків, а також на майно, придбане членами Асоціації за власні кошти, передане їй на інших підставах, не заборонених законодавством.

Згідно п. 6.7. Статуту - відчуження майна (об'єктів власності) Асоціації іншим юридичним особам, а також фізичним особам, в т.ч. і членам Асоціації, проводиться за рішенням загальних зборів Асоціації, даний пункт Статуту суперечить вимогам діючого законодавства, зокрема ст.21 Закону України «Про об'єднання громадян» де чітко вказано що при ліквідації громадської організації її майно не може перерозподілятись між її членами, а може бути тільки звернене у дохід держави.

04.04.2008 року відбулися Загальні збори Закарпатської обласної асоціації адвокатів на яких були присутні 18 чоловік з 26 членів асоціації. Рішенням Загальних зборів Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 04.04.2008 року було вирішено:

1. Закарпатську обласну асоціацію адвокатів, як юридичну особу ліквідувати з 10 червня 2009 року.

2. Членство в ЗОАА всіх адвокатів, у зв'язку з ліквідацією асоціації, припинити з 10 червня 2009р.

3. Для реалізації механізму ліквідації асоціації утворити ліквідаційну комісію у складі адвокатів: ОСОБА_3, ОСОБА_15, ОСОБА_16

4. Головою ліквідаційної комісії затвердити ОСОБА_3, а секретарем Петрище Л.П., зберегти за ними заробітну плату та оплату в раніше встановленому розмірі до дня затвердження ліквідаційного балансу.

5. Ліквідаційній комісії в строк до 10 серпня 2009 року провести повну інвентаризацію всього майна ЗОАА, бухгалтерських та банківських рахунків, провести повний розрахунок з кредиторами і дебіторами, з штатними працівниками правління, після чого скласти ліквідаційний баланс.

6. Все майно та кошти яке є власністю ліквідованої Закарпатської обласної асоціації адвокатів і наявне станом на 10 червня 2009 року передається безкоштовно у власність новоутвореній громадській організації Закарпатській обласній колегії адвокатів, в тому числі перший поверх площею 81.4 кв.м. та 9 кв.м другого поверху будинку № 13 по пл.. Театральній м. Ужгород, приміщення по вул.. Ракоці/Героїв/№ 1 в м. Берегово Закарпатської області.

7. Доручити голові Закарпатської обласної асоціації адвокатів ОСОБА_3 та адвокатам ОСОБА_15 та ОСОБА_7 передати новоствореній Закарпатській обласній колегії адвокатів у власність все майно, яке станом на 10 червня 2009 року є власністю Закарпатської обласної асоціації адвокатів.

8. 3алишок грошових коштів після проведення розрахунків по зарплаті до 10 серпня 2009 року перерахувати на користь ліквідаційної комісії р/р 260033444 Закарпатської обласної асоціації адвокатів в Райфайзенбанк «Аваль» для проведення розрахунків по податках та боргах і використання в майбутньому для спільних цілей в діяльності новоствореної організації.

9. 3вільнити з займаних посад всіх штатних працівників ЗОАА з 10.08.2009 року / після спливу двохмісячного строку попередження з виплатою їм одномісячної вихідної допомоги. Подати документи для повідомлення в пресі про ліквідацію ЗОАА.

10. Делегувати правлінню повноваження по затвердженню ліквідаційного балансу ЗОАА, в термін до 10.09.2009р. правлінню затвердити ліквідаційний баланс.

11. Після затвердження ліквідаційного балансу повідомити обласне управління статистики про виключення з державного реєстру звітних одиниць України ЗОАА.

У відповідності до ст.ст. 69, 70 КАСУ доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян», легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

Закарпатська обласна асоціація адвокатів зареєстрована 30.11.1994 року, про що видано відповідно свідоцтво № 065.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про об'єднання громадян», припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду. Дана норма Закону продубльована також у статутному документі ЗОАА, а саме п. 8.1. Статуту ЗОАА визначено, що припинення діяльності Асоціації може бути проведено шляхом її реорганізації або ліквідації/саморозпуску, примусового розпуску, відповідно до рішення загальних зборів членів Асоціації або в іншому порядку, встановленому законодавством України.

Суд встановив, що 05.06.2009 року на адресу Головного управління юстиції у Закарпатській області надійшла заява Голови ЗОАА ОСОБА_3 від 05.06.2009 року з повідомленням про ліквідацію даної громадської організації та проханням скасування запису про реєстрацію ЗОАА в Реєстрі об'єднань громадян. До даної заяви було додано протокол загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008 року, рішення Загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008 року про ліквідацію Закарпатської обласної асоціації адвокатів, а також документи, що підтверджують завершення процедури ліквідації ЗОАА. На підставі поданих документів Головним управлінням юстиції у Закарпатській області у відповідності до вимог п. 13 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 р. № 140 прийнято рішення про скасування в Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію Закарпатської обласної асоціації адвокатів.

Суд приходить переконання, що Відповідачем 1 було дотримано вимоги чинного законодавства України щодо скасування в Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію ЗОАА, а тому позовні вимоги щодо скасування наказу від 10.11.2009 року № 514/01-08 задоволенню не підлягають.

Крім того, про правомірність дій Відповідача 1 свідчить також дотримання ним вимог Закону України «Про об'єднання громадян», а саме: ч. 2 ст. 8 Закону України «Про об'єднання громадян», згідно якої втручання державних органів та службових осіб у діяльність об'єднань громадян, так само як і втручання об'єднань громадян у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Закону України «Про об'єднання громадян».

Згідно з ч. 3 ст. 12 Закону України «Про об'єднання громадян» громадські організації можуть не мати фіксованого індивідуального членства. Оскільки статутом ЗОАА не встановлено фіксовано членства в Асоціації, відомостей, зазначених у протоколі Загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008 року про членів асоціації, в тому числі про присутніх на загальних зборах членів асоціації (у даному випадку більше половини зазначених членів Асоціації відповідно до п. 5.1. Статуту ЗОАА) легалізуючому органу достатньо для прийняття рішення про скасування в Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію ЗОАА. Крім того відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про об'єднання громадян» органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статуту. У даному випадку положення Статуту ЗОАА дотримано в повному обсязі.

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у т.ч. професійних спілок) благодійних організацій, політичних партій яка проводиться у порядку, встановленому Законом про державну реєстрацію з урахуванням особливостей, що передбачені для них відповідним (спеціальним) законом.

Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про об'єднання громадян» про державну реєстрацію Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, бірж, інших установ та організацій, визначених законом, та видають свідоцтво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.

27.02.2007 року наказом Держкомпідприємництва, Мін'юсту № 23/74/5, зареєстрованим в Мін'юсті 03.03.2007 року за № 184/13451, було затверджено Регламент передачі Міністерством юстиції та його територіальними органами державним реєстраторам даних про юридичних осіб. Дані передаються для внесення державним реєстратором відповідних записів до ЄДР, оформлення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, проведення інших реєстраційних дій.

Судом встановлено, що 24.04.2009 року на адресу державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради від Головного управління юстиції у Закарпатській області, у відповідності до Регламенту, надійшов пакет документів щодо реєстрації об'єднання громадян - Закарпатської обласної колегії адвокатів для внесення відповідного запису до ЄДР та оформлення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. Про надходження документів, відповідно до Закону про державну реєстрацію було складено опис та видано свідоцтво єдиного зразка.

Для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи» Закарпатської обласної асоціації адвокатів, відповідно до п.4.2 Регламенту, 09.06.2009 року державному реєстратору були надані нотаріально засвідчена копія протоколу №3 Загальних зборів Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 04.04.2008 року з відміткою органу юстиції, нотаріально засвідчена копія Рішення Загальних зборів Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 04.04.2008 (із зазначення складу ліквідаційної комісії) та документ, що підтверджує плату за публікацію повідомлення в спеціалізованому друкованому засобі - Бюлетені державної реєстрації.

Згідно із п.4.3 Регламенту, державний реєстратор у день надходження документів зобов'язаний внести до ЄДР запис про рішення заявника щодо припинення юридичної особи в порядку, установленому статтею 35 Закону України «Про об'єднання громадян» про реєстрацію. Оголошення щодо внесення рішення про припинення Закарпатської обласної асоціації адвокатів опубліковане в Бюлетені державної реєстрації від 22.06.2009 року.

Держана реєстрація припинення юридичної особи Закарпатської обласної асоціації адвокатів в ЄДР проведена 16.09.2009 року на підставі повідомлення органу юстиції та реєстраційної картки форми 7.

Таким чином, видавши свідоцтво про державну реєстрацію Закарпатській обласній колегії адвокатів на підставі поданих Головним управління юстиції документів, державний реєстратор діяв у повній відповідності до вимог чинного законодавства та у межах своєї компетенції.

Щодо позовної вимоги про скасування наказу Головного управління юстиції у Закарпатській області від 17.04.2009 року № 171/01-08 «Про реєстрацію Закарпатської обласної колегії адвокатів», то суд звертає увагу на наступне.

Стаття 4 Закону України «Про об'єднання громадян» встановлює обмеження на створення і діяльність об'єднань громадян. Так, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, коли їх метою є:

- зміна шляхом насильства конституційного ладу і в будь-якій протизаконній формі територіальної цілісності держави;

- підрив безпеки держави у формі ведення діяльності на користь іноземних держав;

- пропаганда війни, насильства чи жорстокості, фашизму та неофашизму;

- розпалювання національної та релігійної ворожнечі;

- створення незаконних воєнізованих формувань;

- обмеження загальновизнаних прав людини.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про об'єднання громадян», у реєстрації об'єднанню громадян може бути відмовлено, якщо його назва, статутний або інші документи, подані для реєстрації об'єднання, суперечать вимогам законодавства України. Подані для реєстрації Закарпатською обласною колегією адвокатів установчі документи, які надійшли до Відповідача 1 16.04.2009 року, відповідають вимогам Закону України «Про об'єднання громадян» та Положення про порядок легалізації об'єднань громадян.

Відповідно до ст. 32 Закону України «Про об'єднання громадян» об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду у випадках:

1) вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону;

2) систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону;

3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом;

4) зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

У матеріалах позовної заяви не наведено жодного доказу неправомірності дій Відповідача 1 при реєстрації Закарпатської обласної колегії адвокатів, натомість із наведених вище норм законодавства України вбачається, що при реєстрації об'єднання громадян Відповідач 1 діяв виключно в межах компетенції згідно чинного законодавства України, а тому позовні вимоги в частині скасування наказу Головного управління юстиції у Закарпатській області від 17.04.2009 року № 171/01-08 «Про реєстрацію Закарпатської обласної колегії адвокатів» задоволенню не підлягають.

Щодо визнання протиправними та скасування Наказу Головного управління юстиції у Закарпатській області від 10.11.2009 року за №514/01-08 «Про скасування запису про реєстрацію Закарпатської обласної асоціації адвокатів» та правового висновку щодо скасування запису про реєстрацію Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 10.11.2009 року.

Відповідно до Порядку підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затвердженого Міністерством юстиції України від 07.12.2006 року за №92/5, рішення про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту, а також на підставі статуту відповідної організації. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається висновок про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян. Висновок є невід'ємною частиною наказу. Крім того, даним Порядком передбачено, що наказ про скасування у відповідному реєстрі запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян видається на підставі рішення вищого статутного органу про саморозпуск об'єднання або на підставі рішення суду. Виходячи з вищенаведеного та на підставі протоколу засідання загальних зборів Закарпатської обласної асоціації адвокатів від 04.04.2008 року, на якому розглядалося питання саморозпуску об'єднання та інших правовстановлюючих документів, Головне управління юстиції у Закарпатській області видало наказ про скасування у Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян.

Щодо скасування запису державного реєстратора Куберка Н.М. в Реєстрі об'єднань громадян №13241110002003670 від 16.09.2009 року про припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією ЗОАА, ідентифікаційний код юридичної особи 02886261, суд приходить висновку, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про об'єднання громадян» та п. 7 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, Реєстр об'єднань громадян ведеться органом, що здійснює реєстрацію об'єднання громадян, а не державним реєстратором. Крім того в Реєстрі об'єднань громадян дана громадська організація внесена під номером 68.

Також постановою від 10 квітня 2013 року по с праві № 2а/07770/392/11 року за позовною заявою ОСОБА_17 до Головного управління юстиції в Закарпатській області; Державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради (треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_10) про визнання дій неправомірними, визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії у задоволенні позовних вимог ОСОБА_17 - відмовлено. Постанова не оскаржувалася та набрала законної сили.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить переконання, що позовні вимоги ОСОБА_1 суперечать встановленим в судовому засіданні обставинам справи, що підтверджені належними доказами, у зв'язку з чим в задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 17, 160, 161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління юстиції у Закарпатській області, Ужгородського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян по м. Ужгороду, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Закарпатська обласна колегія адвокатів про визнання дій та рішень неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову застосовані ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 04.10.2013 року по адміністративній справі № 2а-0770/2065/11, за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління юстиції у Закарпатській області, Ужгородського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян по м. Ужгороду, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Закарпатська обласна колегія адвокатів про визнання дій та рішень неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Д.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено19.11.2013
Номер документу35268235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2065/11

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Т.І.

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні