Ухвала
від 17.03.2014 по справі 2а-0770/2065/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2014 року Справа № 876/453/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Шинкар Т.І.,

суддів: Глушка І.В., Ільчишин Н.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2013 року по справі №2а-0770/2065/11 за позовом ОСОБА_1 до Головного Управління юстиції в Закарпатській області, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об'єднань громадян Реєстраційної служби Ужгородського Міськрайонного управління юстиції, третя особа: Закарпатська обласна колегія адвокатів про визнання дій і рішень неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

19.01.2011р. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління юстиції у Закарпатській області (далі - ГУЮ), державних реєстраторів виконавчого комітету Ужгородської міської ради Кордонець Т.І. та Куберка Н.М, просить визнати проведену ліквідацію Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів неправомірною, шляхом визнання недійсним та скасування наказу Головного управління юстиції в Закарпатській області від 10.11.2009р. за №514/01-08 - про скасування в реєстрі про об'єднання громадян запис про реєстрацію Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів від 30.11.1994р. за №68, Наказ Головного управління юстиції в Закарпатській області від 17.04.2009р. №171/01-08, яким зареєстровано й надано Свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян - Закарпатської обласної колегії адвокатів від 17.04.2009р. за в„–567 ; визнати дії державного реєстратора Куберка Надії Михайлівни щодо здійснення номеру запису 13241110002003670 від 10.09.2009р. по припиненню юридичної особи - ЗОАА, ідентифікаційний код юридичної особи - 02886261, неправомірними, визнати його недійсним та скасувати; визнати дії державного реєстратора Кордонець Тетяни Іванівни щодо вчинення реєстраційного номеру юридичної особи ЄДР: 13241020000004092, ідентифікаційний код юридичної особи: 36461437, ЗОКА від 24.04.2009р. - неправомірними, недійсними та скасувати.

Ухвалою Львівського апеляційного адмінастративного суду від 27 квітня 2011 року задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 та скасовано Ухвалу судді Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 січня 2011 року про залишення позовної заяви без розгляду та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністратвиного суду від 25 червня 2013 року скасовано ухвалу судді Закарпатського окружного адміністративного суду 19 липня 2011 року про повернення позовної заяви та направлено справу для продовження розгляду.

В судовому засіданні в порядку ст.52 КАС України, проведено заміну відповідача у справі - державних реєстраторів виконавчого комітету Ужгородської міської ради Кордонець Т.І. та Куберка Н.М. на Ужгородське міськрайонне управління юстиції Закарпатської області в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян по м. Ужгороду (далі - Відділ держреєстрації) та в порядку ст.53 КАС України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Закарпатську обласну колегію адвокатів.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2013 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач оскаржив його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги повністю. Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом першої інстанції недостатньо досліджені докази та обставини справи, рішення постановлено з порушенням норм матеріального права. Вважає, що процедура ліквідації Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів відбулася з порушенням та як наслідок є неправомірним Наказ про скасування в реєстрі запису про реєстрацію Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів та Наказ про реєстрацію Закарпатської обласної колегії адвокатів та відповідно неправомірним є запис по припиненню юридичної особи - Закарпатської обласної Асоціації Адвокатів та запис про реєстрацію Закарпатської обласної колегії адвокатів, що судом залишено поза увагою.

В судове засідання апеллянт не прибув, клопотав про розгляд справи за його відсутності, інші учасники процесу до суду не з'явились, що у відповідності до вимог п.2 ч.1 ст.197 КАС України дає підстави колегії суддів розглянути справу в порядку письмового провадження на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, на основі наявних у справі доказів, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що до 1994 року в Закарпатській області діяла лише Закарпатська обласна колегія адвокатів (далі-ЗОКА), членами, якої були адвокати Закарпатської області, яка будучи юридичною особою мала власні кошти, що формувалися в розмірі 30 % з сум гонорару кожного адвоката та інших надходжень, за які протягом 5-ти років існування колегії придбавалось нерухоме майно для здійснення адвокатської діяльності.

Закарпатська обласна асоціація адвокатів (далі-ЗОАА) зареєстрована 30.11.1994 року, про що видано свідоцтво №065 яка прийняла майно свого попередника. Після 1994 року ЗОАА придбала у власність в місті Мукачево по вулиці Миру, буд. 10 приміщення № 5. Право володіння, в тому числі майном, передбачено п. 6.4 Статуту ЗОАА.

Головою правління ЗОАА в травні 2005 року, згідно рішення загальних зборів ЗОАА від 20.05.2005р. строком на три роки обрано ОСОБА_5 та обрано членів правління ЗОАА в кількості 9 чоловік, також затверджені зміни п. 5.7 Статуту та зобов'язано обрану голову правління зареєструвати ці зміни у встановленому порядку.

Судом першої інстанції встановлено, що на початок 2007 року на обліку в ЗОАА перебувало 98 членів асоціації, з яких більша частина одночасно є членами Закарпатського відділення Спілки Адвокатів України, що підтверджується довідкою голови правління ЗОАА ОСОБА_5 від 16.02.2007року за № 22.

Згідно Статуту, вищим органом ЗОАА є загальні збори членів, які скликаються за рішенням правління, не рідше одного разу на рік і вважаються правомочними, якщо на них присутні не менше половини членів ЗОАА. До виключної компетенції загальних зборів відносяться питання затвердження Статуту, внесення до нього змін та доповнень, визначення найважливіших перспективних питань діяльності ЗОАА, затвердження штату, кошторису доходів та видатківЗОАА, прийняття рішення про реорганізацію або ліквідацію ЗОАА, тощо.

Згідно з ч. 3 ст. 12 Закону України «Про об'єднання громадян» громадські організації можуть не мати фіксованого індивідуального членства.

Як встановлено судом першої інстанції, 04.04.2008р. відбулися Загальні збори ЗОАА на яких були присутні 18 чоловік з 26 членів ЗОАА. Рішенням Загальних зборів ЗОАА вирішено, в тому числі: ЗОАА, як юридичну особу ліквідувати з 10 червня 2009 року; членство в ЗОАА всіх адвокатів, у зв'язку з ліквідацією асоціації, припинити з 10 червня 2009р.; для реалізації механізму ліквідації асоціації утворити ліквідаційну комісію у складі адвокатів ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7; головою ліквідаційної комісії затвердити ОСОБА_5, а секретарем ОСОБА_7, зберегти за ними заробітну плату та оплату в раніше встановленому розмірі до дня затвердження ліквідаційного балансу; все майно та кошти яке є власністю ліквідованої ЗОАА і наявне станом на 10 червня 2009 року передається безкоштовно у власність новоутвореній громадській організації ЗОКА, в тому числі, перший поверх площею 81.4 кв.м. та 9 кв.м другого поверху будинку АДРЕСА_1 в м. Берегово Закарпатської області.; після затвердження ліквідаційного балансу повідомити обласне управління статистики про виключення з державного реєстру звітних одиниць України ЗОАА.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян», легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

Відповідно до ст.19 Закону України «Про об'єднання громадян», припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Згідно п. 8.1. Статуту ЗОАА, припинення діяльності ЗОАА може бути проведено шляхом її реорганізації або ліквідації/саморозпуску, примусового розпуску, відповідно до рішення загальних зборів членів ЗОАА або в іншому порядку, встановленому законодавством України.

Судом першої інстанції встановлено, що 05.06.2009р. на адресу Головного управління юстиції у Закарпатській області надійшла заява голови ЗОАА ОСОБА_5 з повідомленням про ліквідацію даної громадської організації та проханням скасування запису про реєстрацію ЗОАА в Реєстрі об'єднань громадян, до якої долучались протокол та рішення загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008р. про ліквідацію ЗОАА, а також документи, що підтверджують завершення процедури ліквідації ЗОАА.

У відповідності до вимог п. 13 Положення про порядок легалізації об'єднань громадян, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993р. №140 (далі-Положення №140) на підставі поданих документів Головним управлінням юстиції у Закарпатській області прийнято рішення про скасування в Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію ЗОАА.

Слід зауважити, що з врахуванням вимог ч. 2 ст. 8 Закону України «Про об'єднання громадян», втручання державних органів та службових осіб у діяльність об'єднань громадян, так само як і втручання об'єднань громадян у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених цим Законом.

Крім того відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про об'єднання громадян» органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статуту.

Оскільки статутом ЗОАА не встановлено фіксовано членства в ЗОАА, відомостей, зазначених у протоколі Загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008р. про членів асоціації, в тому числі про присутніх на загальних зборах членів асоціації (у даному випадку більше половини зазначених членів асоціації відповідно до п. 5.1. Статуту ЗОАА) легалізуючому органу достатньо для прийняття рішення про скасування в Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію ЗОАА.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ГУЮ скасовуючи в Реєстрі об'єднань громадян запис про реєстрацію ЗОАА дотримано вимоги чинного законодавства України. Належних та допустимих доказів, які б вказували на порушення вимог чинного законодавства при прийняття ГУЮ наказу від 10.11.2009р. №514/01-08 в матеріалах справи відсутні.

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у т.ч. професійних спілок) благодійних організацій, політичних партій яка проводиться у порядку, встановленому Законом про державну реєстрацію з урахуванням особливостей, що передбачені для них відповідним (спеціальним) законом.

Відповідно до ч.4 ст.3 Закону України «Про об'єднання громадян» про державну реєстрацію Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, бірж, інших установ та організацій, визначених законом, та видають свідоцтво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.

27.02.2007р. наказом Держкомпідприємництва, Мін'юсту № 23/74/5, що зареєстровано в Мін'юсті 03.03.2007р. за №184/13451, чинним на час проведення державної реєстрації затверджено Регламент передачі Міністерством юстиції та його територіальними органами державним реєстраторам даних про юридичних осіб (далі-Регламент). Дані передаються для внесення державним реєстратором відповідних записів до ЄДР, оформлення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, проведення інших реєстраційних дій.

Як встановлено судом першої інстанції, 24.04.2009р. на адресу державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради від ГУЮ у відповідності до Регламенту, надійшов пакет документів щодо реєстрації об'єднання громадян - ЗОКА для внесення відповідного запису до ЄДР та оформлення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. Про надходження документів, відповідно до чинного законодавства складено опис та видано свідоцтво єдиного зразка.

Для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи» ЗОАА, відповідно до п.4.2 Регламенту, 09.06.2009р. державному реєстратору надані нотаріально засвідчена копія протоколу №3 Загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008р. з відміткою органу юстиції, нотаріально засвідчена копія Рішення Загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008р. із зазначення складу ліквідаційної комісії та документ, що підтверджує плату за публікацію повідомлення в спеціалізованому друкованому засобі - Бюлетені державної реєстрації.

Згідно із п.4.3 Регламенту, державний реєстратор у день надходження документів зобов'язаний внести до ЄДР запис про рішення заявника щодо припинення юридичної особи в порядку, встановленому ст.35 Закону України «Про об'єднання громадян» про реєстрацію.

Оголошення щодо внесення рішення про припинення ЗОАА опубліковане в Бюлетені державної реєстрації від 22.06.2009р.

Держана реєстрація припинення юридичної особи ЗОАА в ЄДР проведена 16.09.2009р. на підставі повідомлення органу юстиції та реєстраційної картки форми 7.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що видавши Свідоцтво про державну реєстрацію ЗОКА на підставі поданих ГУЮ документів, державний реєстратор діяв у повній відповідності до вимог чинного законодавства та у межах своєї компетенції.

Стаття 4 Закону України «Про об'єднання громадян» встановлює обмеження на створення і діяльність об'єднань громадян.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про об'єднання громадян», у реєстрації об'єднанню громадян може бути відмовлено, якщо його назва, статутний або інші документи, подані для реєстрації об'єднання, суперечать вимогам законодавства України.

Подані для реєстрації ЗОКА установчі документи, які надійшли до ГУЮ 16.04.2009р. відповідали вимогам Закону України «Про об'єднання громадян» та Положення №140.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позовні вимоги про неправомірність дій ГУЮ при реєстрації ЗОКА жодними доказами не підтверджено, натомість із аналізу норм чинного законодавства та встановлених обставин у справі колегія суддів приходить до переконання, що при реєстрації об'єднання громадян ГУЮ діяло виключно в межах компетенції, а тому відсутні підстави скасування наказу ГУЮ від 17.04.2009р. №171/01-08.

Окрім того, відповідно до Порядку підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затвердженого Міністерством юстиції України від 07.12.2006р. за №92/5 (далі-Порядку №92/5) чинного на момент проведення державної реєстрації, рішення про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту, а також на підставі статуту відповідної організації. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається висновок про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян. Висновок є невід'ємною частиною наказу. Наказ про скасування у відповідному реєстрі запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян видається на підставі рішення вищого статутного органу про саморозпуск об'єднання або на підставі рішення суду.

Виходячи з положено Порядку №92/5 на підставі протоколу засідання загальних зборів ЗОАА від 04.04.2008р., на якому розглядалося питання саморозпуску об'єднання та інших правовстановлюючих документів, ГУЮ правомірно видало наказ про скасування у Реєстрі об'єднань громадян запису про реєстрацію (легалізацію) об'єднання громадян.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про об'єднання громадян» та п. 7 Положення №140, Реєстр об'єднань громадян ведеться органом, що здійснює реєстрацію об'єднання громадян, а не державним реєстратором. ЗОКА в Реєстрі об'єднань громадян внесена під номером 68.

Щодо протиправності дій державних реєстраторів по припиненню юридичної особи - ЗОАА та вчиненню реєстраційного номеру юридичної особи ЗОКА колегія суддів зазначає, що позивачем доказів в підтвердження таких не наведено, а судом першої інстанції не здобуто.

Слід зауважити, з наявних в матеріалах письмових документів вбачається, що позивач не був членом ні ЗОАА, ні членом ЗОКА. Згідно Протоколу ЗОАА №5 від 09.04.2004р. правління ЗОАА дозволило позивачу працювати в приміщенні Ужгородського територіального відділення ЗОАА без прийняття його в члени ЗОАА.

Частиною 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції що вимоги позивача не підтверджені належними та допустимими доказами, дії ж відповідача відповідають вимогам чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини.

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 200, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2013 року по справі №2а-0770/2065/11 - без змін .

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Т.І. Шинкар

Судді І.В. Глушко

Н.В. Ільчишин

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37745679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2065/11

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Т.І.

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні