Окрема ухвала
від 11.11.2013 по справі 803/2124/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРЕМА УХВАЛА

11 листопада 2013 року м. Луцьк Справа № 803/2124/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого, судді Смокович В.І.,

при секретарі судового засідання Литвиненко І.П.,

за участю представника позивача Удалової Н.С.,

відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцького районного центра зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю,

ВСТАНОВИВ:

Луцький районний центр зайнятості (далі - Луцький РЦЗ, позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_2 (далі - відповідач, ОСОБА_2.) про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 4 730,80 грн.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2013 року позовні вимоги задоволені повністю. Стягнуто з ОСОБА_2 на користь Луцького районного центру зайнятості незаконну отриману допомогу по безробіттю у розмірі 4 730,80 грн.

Згідно частини першої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

При розгляді даної адміністративної справи судом встановлені наступні порушення закону.

Судом встановлено, що 06 березня 2013 року ОСОБА_2 звернулася до Луцького районного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітної. На підставі поданих відповідачем відомостей, з 13 березня 2013 року ОСОБА_2 був встановлений статус безробітної та встановлено виплату допомоги по безробіттю, що підтверджується витягом з наказів директора Луцького районного центра зайнятості (а.с.43).

Відповідно до пункту 2 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, який затверджений Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62 (далі - Порядок №60/62), розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.

За правилами пункту 3 Порядку №60/62, перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття (далі - центри зайнятості) зокрема у разі, коли подані застрахованою особою документи дають їй право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Аналіз вищезазначеного положення порядку дає підстави суду дійти висновку, що під час подання особою документів, які дають право на одержання допомоги по безробіттю центр зайнятості зобов'язаний провести розслідування страхового випадку та за результатами перевірки прийняти рішення щодо надання або не надання особі статусу безробітного.

Однак, як встановлено судом під час розгляду справи та не заперечувалось представником позивача у судовому засіданні, всупереч пункту 3 Порядку №60/62 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення ОСОБА_2 під час подання нею документів до центру зайнятості (06 березня 2013 року) не проводилося, а фактично проведено лише 04 вересня 2013 року на підставі службової записки від 12 липня 2013 року, що спричинило безпідставну виплату останній 4 730,80 грн. допомоги по безробіттю за період з березня по липень 2013 року.

Крім того, як встановлено судом та не заперечувалося представником Луцького РЦЗ всупереч пункту 5 Порядку №60/62 акт розслідування від 04 вересня 2013 року №34 не надсилався та не вручався ОСОБА_2, що, зокрема, позбавило її права ознайомитися з даним актом та надати власні пояснення щодо предмету перевірки у відповідній графі акту (а.с.29-30).

Вищезазначене свідчить про неналежне виконання посадовими особами Луцького районного центра зайнятості положень Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, що призводить до порушення державних інтересів, а також до порушення прав та законних інтересів осіб, стосовно яких проводиться розслідування обґрунтованості виплати матеріального забезпечення.

Наведені порушення законодавства не були підставою для прийняття рішення у справі, однак не можуть бути залишені без відповідного реагування суду.

Керуючись статтею 166 Кодексу адміністративного судочинства України,суд

УХВАЛИВ:

Направити окрему ухвалу директору Луцького районного центру зайнятості для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню посадовими особами Луцького районного центру зайнятості Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, який затверджений Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62.

Про вжиті заходи повідомити суд не пізніше одного місяця після набрання окремою ухвалою законної сили.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.І. Смокович

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено19.11.2013
Номер документу35270273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2124/13-а

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Окрема ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні