УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2013 року Справа № 76425/12/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Глушка І.В., Большакової О.О.,
за участю секретаря судового засідання Копанишин Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року по справі за позовом ОСОБА_1 до управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, третя особа Хмельницька регіональна філія Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про визнання протиправною бездіяльність,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулась в суд першої інстанції з адміністративним позовом до управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, третьої особи Хмельницької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» в якому просила визнати протиправною бездіяльність Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області при вирішенні питання за зверненням ОСОБА_1 про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованій у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить ОСОБА_1 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія ЯЕ №047998), виданого 06.03.2008р. головою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035 та зобов'язати відповідача на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених приватним підприємством «Пріорітет», привести у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованої у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського гос подарства», яка належить ОСОБА_1 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія ЯЕ №047998), виданого 06.03.2008р. го ловою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року позовні вимоги задоволено, визнано протиправною бездіяльність управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області при вирішенні питання за зверненням ОСОБА_1 про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованій у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить останній на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №047998, виданого 06.03.2008р. Грушківською сільською радою, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035 та зобов'язано управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених приватним підприємством «Пріорітет», привести у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованої у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського гос подарства», яка належить ОСОБА_1 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №047998, виданого 06.03.2008р. Грушківською сільською радою, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що постанова винесена з порушенням норм матеріального права.
В апеляційній скарзі зазначає, що при зверненні громадян до управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області з ведення державного реєстру земель, управління керується постановами Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 р. № 791 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. № 1021 і від 18 серпня 2010 р. № 749 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 р. № 2073».
Із постанови суду першої інстанції вбачається, що позивач звернулася до управління із документами про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованої у с.Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить ОСОБА_1 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №047998, виданого 06.03.2008 р. Грушківською сільською радою, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035.
Проте, судом не було перевірено той факт, що процедура приведення у відповідність таких даних, вище згаданими нормативно-правовими актами не визначена.
Разом з тим, місцевим судом не було прийнято до уваги той факт, що позивач зверталася до управління із заявою щодо внесення в реєстр земельної ділянки по Державному акту серії ЯЕ №047998 площею 0,6293 га для ведення особистого селянського господарства, на що управлінням було надано відповідь щодо порядку здійснення державної реєстрації земельної ділянки.
У зв'язку з відсутністю такої процедури, а також з метою перевірки вказаних у зверненні даних та керуючись п.11 Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року №749, ОСОБА_1 необхідно звернутись до управління із заявою про визначення кадастрового номера земельній ділянці з додаванням документів, які передбачені п. 11 Тимчасового порядку. Управління безпосередньо у момент звернення заявника в його присутності присвоює заяві та документації із землеустрою обліковий номер, копію заяви із зазначеним її обліковим номером надає заявнику, вносить до автоматизованої системи відомості про документ, що підтверджує оплату послуги з перевірки обмінного файлу із зазначенням його номера, дати та розміру оплати послуги. Подання вказаної заяви, а також додавання ряду документів та матеріалів, що передбачені п 11 Тимчасового порядку зобов'язує Управління перевірити відповідність документації із землеустрою - умовам надання земельної ділянки щодо її цільового призначення, оцінки, кількісних та якісних характеристик згідно із дозволом на розробку документації із землеустрою, даних обмінного файлу - документації із землеустрою, даних про земельну ділянку - черговому кадастровому плану. У разі невідповідності даних управління приводить ім'я обмінного файлу у відповідність до номера заяви, складає в електронній формі з використанням автоматизованої системи протокол проведення перевірки в частині невідповідності даних, передає до оператора адміністратора автоматизованої системи обмінний файл та протокол проведення перевірки через засоби електрозв'язку.
Оператор адміністратора автоматизованої системи здійснює перевірку обмінного файлу щодо відповідності вимогам, устновленим до його структури, змісту та формату, відповідності вимогам, установленим до структури кадастрового номера земельної ділянки, відповідності структурних елементів кадастрового номера земельної ділянки даним індексної кадастрової карти, відсутності дублювання кадастрового номера земельної ділянки, з використанням автоматизованої системи вносить дані про результати перевірки обмінного файлу до складеного Управлінням протоколу проведення перевірки та повертає його Управління через засоби електрозв'язку.
Управління в свою чергу після отримання від оператора адміністратора автоматизованої системи протоколу проведення перевірки з використанням автоматизованої системи вносить загальний висновок результатів проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу до протоколу проведення перевірки, здійснює друк, підписання та скріплення печаткою складеного протоколу проведення перевірки та викопіювання з чергового кадастрового плану.
Таким чином, документом, який підтверджує факт розбіжностей, які містяться у земельно-кадастровій документації з фактичними даними щодо реального місця знаходження земельної ділянки позивача є протокол проведення перевірки документації із землеустрою, який не можливо оформити без заяви громадянки.
Крім того, судом не прийнято до уваги пояснення управління від 22.11.2011 року №05-04-153802 та письмовий відзив від 19.12.2011 року №05-04-15/4150, в яких було наголошено на неможливість вчинення дій, які порушують виконання норм чинного законодавства України.
На підставі викладеного просить скасувати постанову суду першої інстанції.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає. що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що 23.09.2011р. ОСОБА_1 звернулась до відповідача із документами про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованій у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить їй на праві власності на підставі Державного акта на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №047998, виданого 06.03.2008 р. Грушківською сільською радою, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035. Зазначені документи посадові особи відповідача відмовилися прийняти з тих підстав, що необхідно заповнити заяву на присвоєння земельній ділянці кадастрового номера. Листом від 30.09.2011р. вих. №05-05-М708/3205 управління Держкомзему відмовило у задоволенні заяви ОСОБА_1 щодо приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, посилаючись на обставини, які стосуються державної реєстрації земельної ділянки.
Розглядаючи спір суд першої інстанції зазначив, що згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера. Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна систем; відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Цією ж нормою передбачено, що кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, які присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації зберігається за нею протягом усього часу існування.
У відповідності до п. 4 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 р. №15 державний земельний кадастр ведеться Держкомземом та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру є державне підприємство «Центр державного земельного кадастру». У відповідності до п. 7 вказаного Положення до земельно-кадастрової документації належать кадастрові карти та плани (графічні і цифрові), схеми, графіки, текстові та інші матеріали, які містять відомості про межі адміністративно-територіальних утворень, межі земельних ділянок власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, правовий режим земель, що перебувають у державній, колективній і приватній власності, їх кількість, якість, народногосподарську цінність та продуктивність по власниках землі і землекористувачах, населених пунктах, територіях сільських, селищних, міських, районних Рад народних депутатів, областях. Республіці Крим та Україні в цілому. Земельно-кадастрова документація включає книги реєстрації державних актів на право колективної, приватної власності на землю, право постійного користування землею, договорів на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди. Земельно-кадастрова документація ведеться згідно з інструкцією ведення державного земельного кадастру, затверджуваною Держкомземом.
Згідно п. 3.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом від 02.07.2003р. №174 Держкомзему України, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 року за №641/7962 у реєстраційній картці відображаються відомості про земельну ділянку власників, користувачів та орендарів (суборендарів) земельної ділянки та документ, що посвідчує право власності чи право постійного користування або оренди земельної ділянки, а у стовпцях 17, 18 відображається місце розташування земельної ділянки: назва ради (населеного пункту) згідно КОАТУУ; тип та назва проїзду.
Судом в даній випадку встановлено, що спірній земельній ділянці площею 0,6293 га, розташованій в с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області стосовно якої позивач звернулася до відповідача про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, виготовлено індексну кадастрову карту з визначенням місця розташування земельної ділянки, заповнено реєстраційну картку, відтак, присвоєно кадастровий номер. Тому суд першої інстанції правильно вважав, що у позивача були відсутні підстави для звернення до відповідача із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки та державного акта або договору оренди земельної ділянки, як цього вимагав відповідач, відмовляючи у прийнятті документів на приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження цієї земельної ділянки Відтак вірним є висновок суду першої інстанції про протиправність бездіяльності відповідача у вирішенні питання про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження згаданої вище земельної ділянки.
Крім того розглядаючи спір судом першої інстанції правильно зазначено, що у відповідності до п. 2.1. згаданого вище Тимчасового порядку виконавець робіт формує та надає реєстратору обмінний файл разом з технічною документацією. Обмінний файл надається реєстратору на гнучкому магнітному носії або компакт-диску (цифровому носії). Цифрові носії повинні бути марковані. Маркування має відображати таку інформацію: кадастровий номер кварталу, до якого належить земельна ділянка (ділянки); порядковий номер носія та загальну кількість носіїв у комплекті; назву виконавця робіт, прізвище, ім'я та по батькові представника виконавця робіт; дату запису інформації на цифровий носій. У відповідності до п. 1.2. цього ж Тимчасового порядку виконавець робіт - суб'єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних робіт. У відповідності до п. 2.2. вказаного Тимчасового порядку реєстратор здійснює процедуру перевірки та приймання обмінного файлу, в тому числі порівняння з технічною документацією. У разі відповідності обмінного файлу відомостям, які наведено в технічній документації, та вимогам до структури, змісту та формату обміну даними, за результатами перевірки та приймання реєстратором робиться відмітка на титульному аркуші технічної документації про приймання обмінного файлу, після чого заповнюється реєстраційна картка. Реєстраційна картка заповнюється на кожну земельну ділянку. У разі негативного висновку щодо результатів перевірки та приймання обмінного файлу виконавцю робіт для доопрацювання надається список конкретних вимог та зауважень у вигляді протоколу перевірки, відповідно до якого необхідно внести зміни і доповнення.
Судом першої інстанції з'ясовано, що при оформленні права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,6293 га, розташовану в с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області, отриману у спадщину позивачем, було встановлено відповідність обмінного файлу відомостям, які наведено в технічній документації, вимогам до структури, змісту та формату обміну даними, внаслідок чого було присвоєно вказаній земельній ділянці кадастровий номер 6822481500:02:001:0007 та видано на неї державний акт. Відповідно ОСОБА_1 звернулася із замовленням про виконання робіт з виготовлення технічної документації із землеустрою про встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до приватного підприємства «Пріорітет» і працівниками приватного підприємства «Пріорітет» зроблено виїзд та проведено відповідні заміри, в результаті чого виявлено розбіжності між фактичним місцем знаходженням земельної ділянки і відомостями, які містяться у земельно-кадастровій документації.
Тому з огляду на викладене суд першої інстанції обгрунтовано вважав, що необхідно усунути розбіжності у відомостях щодо фактичного місцезнаходження земельної ділянки позивача на яку видано Державний акт ОСОБА_2, отриману у спадок ОСОБА_1, встановлених приватним підприємством «Пріоритет», а відтак правильно задовольнив позовні вимоги.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ч.3 ст. 160, ч. 4 ст. 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд,
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року по справі № 2а-12381/11/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді І.В. Глушко
О.О. Большакова
Повний текст ухвали виготовлений 15.11.2013 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2013 |
Оприлюднено | 19.11.2013 |
Номер документу | 35283597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні