Ухвала
від 12.02.2015 по справі 2а-12381/11/1370
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2015 року м. Київ К/800/65275/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Суддів:Черпіцької Л.Т. Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.

провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Відділу Держземагентства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2013 року у справі №2а-12381/11/1370 за позовом ОСОБА_4 до Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, третя особа - Хмельницька регіональна філія Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про визнання протиправною бездіяльність,

ВСТАНОВИЛА:

У жовтні 2011 року ОСОБА_4 звернулась з позовом до Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, третя особа - Хмельницька регіональна філія Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області при вирішенні питання за її зверненням про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованій у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, яка належить ОСОБА_4 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія ЯЕ №047998), виданого 06.03.2008р. головою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035;

- зобов'язати відповідача на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених приватним підприємством «Пріорітет», привести у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованої у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, яка належить ОСОБА_4 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія ЯЕ №047998), виданого 06.03.2008р. головою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2013 року, позов задоволено в повному обсязі.

Не погоджуючись з рішеннями суду першої та апеляційної інстанцій, Відділ Держземагентства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області звернувся з касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2013 року, посилаючись на те, що при прийнятті зазначених судових рішень було порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 23.09.2011р. ОСОБА_4 звернулась до Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області із документами про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер 6822481500:02:001:0007, розташованій у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить їй на праві власності на підставі Державного акта на право власності на земельну ділянку (бланк серія ЯЕ №047998), виданого 06.03.2008р. головою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035.

Зазначені документи посадові особи відповідача відмовилися прийняти з тих підстав, що необхідно заповнити заяву на присвоєння земельній ділянці кадастрового номера.

Листом від 30.09.2011р. вих. №05-05-М708/3205 Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області відмовило у задоволенні заяви ОСОБА_4 щодо приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, посилаючись на обставини, які стосуються державної реєстрації земельної ділянки.

Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що у позивача були відсутні підстави для звернення до відповідача із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки та державного акта або договору оренди земельної ділянки, як того вимагав відповідач. З огляду на це, суди дійшли висновку про необхідність усунення розбіжностей у відомостях щодо фактичного місцезнаходження земельної ділянки площею 0,6293 га.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду погоджується з такими висновками судів та вважає їх обґрунтованими, враховуючи наступне.

Так, як вірно встановлено судами, при оформленні права власності ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 0,6293 га, розташовану в с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області, отриману у спадщину позивачем, було встановлено відповідність обмінного файлу відомостям, які наведено в технічній документації, вимогам до структури, змісту та формату обміну даними, внаслідок чого було присвоєно вказаній земельній ділянці кадастровий номер 6822481500:02:001:0007 та видано на неї державний акт.

Відповідно ОСОБА_4 звернулася із замовленням про виконання робіт з виготовлення технічної документації із землеустрою про встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до ПП «Пріорітет», в результаті чого було виявлено розбіжності між фактичним місцем знаходженням земельної ділянки і відомостями, які містяться у земельно-кадастровій документації.

Статтею 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера. Кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, які присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно до п. 4 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 р. №15 державний земельний кадастр ведеться Держкомземом та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру є державне підприємство «Центр державного земельного кадастру».

Згідно з п. 7 вказаного Положення до земельно-кадастрової документації належать кадастрові карти та плани (графічні і цифрові), схеми, графіки, текстові та інші матеріали, які містять відомості про межі адміністративно-територіальних утворень, межі земельних ділянок власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, правовий режим земель, що перебувають у державній, колективній і приватній власності, їх кількість, якість, народногосподарську цінність та продуктивність по власниках землі і землекористувачах, населених пунктах, територіях сільських, селищних, міських, районних Рад народних депутатів, областях. Республіці Крим та Україні в цілому. Земельно-кадастрова документація включає книги реєстрації державних актів на право колективної, приватної власності на землю, право постійного користування землею, договорів на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди. Земельно-кадастрова документація ведеться згідно з інструкцією ведення державного земельного кадастру, затверджуваною Держкомземом.

Пунктом 3.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003р. №174, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 року за №641/7962, передбачено, що у реєстраційній картці відображаються відомості про земельну ділянку власників, користувачів та орендарів (суборендарів) земельної ділянки та документ, що посвідчує право власності чи право постійного користування або оренди земельної ділянки, а у стовпцях 17, 18 відображається місце розташування земельної ділянки: назва ради (населеного пункту) згідно КОАТУУ; тип та назва проїзду.

Враховуючи те, що спірній земельній ділянці площею 0,6293 га присвоєно кадастровий номер, то відмовляючи у прийнятті документів на приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження цієї земельної ділянки, відповідач безпідставно вимагав у позивача звернутися із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки.

Разом з тим, згідно п. 1.2. Тимчасового порядку виконавець робіт - суб'єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних робіт.

Відповідно до п.2.1. Тимчасового порядку виконавець робіт формує та надає реєстратору обмінний файл разом з технічною документацією. Обмінний файл надається реєстратору на гнучкому магнітному носії або компакт-диску (цифровому носії). Цифрові носії повинні бути марковані. Маркування має відображати таку інформацію:

кадастровий номер кварталу, до якого належить земельна ділянка (ділянки);

порядковий номер носія та загальну кількість носіїв у комплекті;

назву виконавця робіт, прізвище, ім'я та по батькові представника виконавця робіт;

дату запису інформації на цифровий носій.

Згідно з п.2.2. Тимчасового порядку, реєстратор здійснює процедуру перевірки та приймання обмінного файлу, в тому числі порівняння з технічною документацією. У разі відповідності обмінного файлу відомостям, які наведено в технічній документації, та вимогам до структури, змісту та формату обміну даними, за результатами перевірки та приймання реєстратором робиться відмітка на титульному аркуші технічної документації про приймання обмінного файлу, після чого заповнюється реєстраційна картка. Реєстраційна картка заповнюється на кожну земельну ділянку. У разі негативного висновку щодо результатів перевірки та приймання обмінного файлу виконавцю робіт для доопрацювання надається список конкретних вимог та зауважень у вигляді протоколу перевірки, відповідно до якого необхідно внести зміни і доповнення.

З огляду на те, що позивачу стало відомо про невідповідність відомостей технічної документації із землеустрою, виготовленої ПП «Проектбуд» фактичним даним щодо місцезнаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, тому ОСОБА_4 до відповідача із заявою про приведення у відповідність даних, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених правових положень, колегія суддів вважає вірними висновки судів про протиправність бездіяльності відповідача у вирішенні питання по заяві ОСОБА_4, а відтак про необхідність зобов'язання відповідача привести у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження згаданої вище земельної ділянки.

За таких обставин, судова колегія вважає, що судом першої та апеляційної інстанцій повно і правильно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.

Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Відділу Держземагентства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області відхилити, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено20.02.2015
Номер документу42784527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12381/11/1370

Ухвала від 03.06.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 09.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 24.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Постанова від 24.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні