Ухвала
від 13.11.2013 по справі 2а-9187/12/0170/8
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-9187/12/0170/8

13.11.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Лядової Т.Р.,

суддів Ілюхіної Г.П. ,

Яковенко С.Ю.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Відділу Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим на ухвалу Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О. ) від 18.07.13 у справі № 2а-9187/12/0170/8

за позовом ОСОБА_3 (АДРЕСА_1 1,01001)

ОСОБА_4 (АДРЕСА_2 1,01001)

ОСОБА_5 АДРЕСА_3

до Відділу Держкомзему в Чорноморському районі АР Крим (вул. Кооперативна, 4 б, смт.Чорноморське,Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Управління екологічної інспекції Західно-Кримського регіону (вул. Крупськой, буд.50, оф.111, м.Євпаторія,Автономна Республіка Крим,97408)

Роздольнінського міжрайонного управління водного господарства (вул. Красноперекопське шосе, буд.23, смт.Роздольне, Автономна Республіка Крим,96200)

Комісії з розгляду питань, пов'язаних із погодженням документації по землеустрою Чорноморської державної районної адміністрації (вул. Кірова, буд.16, смт.Чорноморське, Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Чорноморської районної санітарно-епідеміологічна станції (вул. Медична, буд.5, смт.Чорноморське, Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Головного архітектора Чорноморської районної державної адміністрації АР Крим (вул. Кірова, буд.16, смт. Чорноморське, Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

Відділу архітектури Чорноморської державної адміністрації АР Крим (вул. Кооперативна, 4 -б, смт. Чорноморське, Чорноморський район, Автономна Республіка Крим,96400)

про визнання протиправними та скасування висновків,

заявник апеляційної скарги: Відділ Держземагентства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим (вул. Кооперативна, 4-Б смт. Чорноморське, Чорноморський район,Автономна Республіка Крим,96400)

ВСТАНОВИВ:

Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.07.2013 заяви ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3 про заміну сторони виконавчого провадження задоволено: замінено сторону виконавчого провадження - боржника у виконавчому провадженні № 38688556, відкритому на підставі виконавчого листа № 2а-9187/12/0170/8, виданого Окружним адміністративним судом АР Крим 10.04.2013, зазначено боржником Відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим, замінено сторону виконавчого провадження - боржника у виконавчому провадженні № 38688680, відкритому на підставі виконавчого листа № 2а-9187/12/0170/8, виданого Окружним адміністративним судом АР Крим 10.04.2013, зазначено боржником Відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим, замінено сторону виконавчого провадження - боржника у виконавчому провадженні № 38687784, відкритому на підставі виконавчого листа № 2а-9187/12/0170/8, виданого Окружним адміністративним судом АР Крим 10.04.2013, зазначено боржником Відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим.

Не погодившись з даними рішеннями суду, Відділ Держземагентства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить ухвали Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.07.2013 скасувати та закрити провадження по справі.

Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку.

Колегія суддів, відповідно до приписів ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе апеляційний розгляд справи без участі нез'явившихся осіб, по наявним у матеріалах справи письмовим доказам, оскільки суд апеляційної інстанції не визнавав обов'язковою участь у судовому засіданні осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Судова колегія, керуючись положеннями п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнала за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.

Частиною 1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право суду замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи.

З аналізу наведеного вбачається, що підставами, які надають суду право замінити сторону виконавчого провадження є вибуття такої сторони та наявність її правонаступника, а також здійснення заміни сторони виконавчого провадження можливе за умови наявності відкритого виконавчого провадження.

Згідно матеріалів справи постановами Головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень ГУЮ МЮУ в АРК Аверіної М.А. від 05.07.2013 відкриті виконавчі провадження (реєстраційний номер: ВП №38688556, ВП №38687784, ВП №38688680) з примусового виконання виконавчих листів №2а-9187/12/0170/8, виданих 10.04.2013 на підставі постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.09.2012.

12.07.2013 позивачі звернулися до суду першої інстанції із заявами про заміну сторони виконавчого провадження, оскільки виконання по адміністративній справі №2а-9187/12/0170/8 процесуально неможливо у зв'язку із реорганізацією територіальних органів Державного комітету із земельних ресурсів.

Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Судова колегія звертає увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2011 року № 974 «Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів та реорганізовано територіальні органи Державного комітету із земельних ресурсів шляхом приєднання до новоутворених територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів.

Згідно Додатку 2 до Постанови № 974 відділ Держкомзему у Чорноморському районі реорганізовано у відділ Держземагенства у Чорноморському районі.

Відповідно до приписів Положення про Державне агентство земельних ресурсів, затверджене указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Пунктом 3 вказаного Положення до основних завдань Державного агентства земельних ресурсів України віднесено реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, та на виконання зазначеного завдання Держземагентство України бере участь у погодженні документації із землеустрою, організовує та проводить в установленому законодавством порядку державну експертизу проектів землеустрою, документації з оцінки земель, а також матеріалів і документації державного земельного кадастру та надає за результатами її проведення відповідні висновки.

Згідно пункту 7 Положення Держземагентство України здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи.

Стаття 186-1 Земельного кодексу України, яка відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок та зміни їх цільового призначення» викладена у новій редакції, на момент відкриття виконавчого провадження 05.07.2013 не містила положень, які передбачали здійснення повноважень щодо розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, в районах та містах обласного значення, містах Києві та Севастополі постійно діючими Комісіями з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.

Відповідно до чинних положень ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, тобто з відповідним територіальним органом Держземагентства України.

Колегія судді погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності факту вибуття сторони виконавчого провадження та можливості заміни її іншим органом, оскільки аналізуючи зміст положень Земельного кодексу України з урахуванням зазначених змін, комісія з розгляду питань, пов'язаних із погодженням документації по землеустрою, як постійно діючий орган для вирішення питань погодження землевпорядної документації вже не діє, а функції недіючого органу виконують територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів України, зокрема, у спірних правовідносинах - Відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим.

Наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 13.12.2012 №650 затверджено Положення про відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим, відповідно до п. 1 якого відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим є територіальним органом Державного агентства земельних ресурсів України, підпорядкований Держземагенству України та Республіканському комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, до повноважень якого відноситься, зокрема, згідно пп. 4.20 участь у погодженні документації із землеустрою у межах, визначених законодавством.

Отже, судова колегія зазначає, що суд першої інстанції задовольняючи заяви ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3 про заміну сторони виконавчого провадження діяв суворо у дотримання ч. 1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України та вірно замінив сторону виконавчого провадження- боржника Комісію з розгляду питань, пов'язаних із погодженням документації по землеустрою Чорноморської районної державної адміністрації на належного - відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим.

З матеріалів справи вбачається, що відділ Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим на виконання вимог ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду про залишення апеляційної скарги від 12.09.2013 надав квитанцію про сплату судового збору у розмірі 57,35 грн., тобто заявник сплатив судовий збір за подання апеляційної скарги лише стосовно однієї ухвали Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.07.2013.

Проте, враховуючи той факт, що заміна сторони виконавчого провадження була здійснена в трьох виконавчих провадження трьома ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.07.2013, а згідно пп. 6 п. 3 ч. 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу суду складає 0,05 розміру мінімальної заробітної плати (57,35 грн.), підлягає стягненню судовий збір у розмірі 114,70 грн.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права, рішення не може бути змінено чи скасовано з підстав, що викладені в апеляційній скарзі.

Керуючись ст.195; ст.196; ст. 197; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1.Апеляційну скаргу Відділу Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим - залишити без задоволення.

2.Ухвали Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кушнова А.О. ) від 18.07.13 у справі № 2а-9187/12/0170/8 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Відділу Держкомзему в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим, Управління екологічної інспекції Західно-Кримського регіону, Роздольнінського міжрайонного управління водного господарства, Комісії з розгляду питань, пов'язаних із погодженням документації по землеустрою Чорноморської державної районної адміністрації, Чорноморської районної санітарно-епідеміологічна станції, Головного архітектора Чорноморської районної державної адміністрації Автономної Республіки Крим, Відділу архітектури Чорноморської державної адміністрації Автономної Республіки Крим про визнання протиправними та скасування висновків - залишити без змін.

3.Стягнути з Відділу Держземагенства у Чорноморському районі Автономної Республіки Крим Державного агентства земельних ресурсів України (ЄДРПОУ 38067826; 96400, АР Крим, Чорноморський район, смт. Чорноморське, вул. Кооперативна, 4-Б) судовий збір у розмірі 114,70 грн. за реквізитами: рахунок: 31217206781001, одержувач: ГУДКСУ у м.Севастополі(Севаст)22030001, ЄДРПОУ: 38022717, МФО: 824509, банк одержувача: ГУДКСУ у місті Севастополі, призначення платежу: "Судовий збір", код: 35188206.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис С.Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Суддя Т.Р.Лядова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35327010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9187/12/0170/8

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 03.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні