Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 листопада 2013 р. № 820/9943/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Зінченко А.В.
при секретарі судового засідання - Алавердян Е.А.
за участю представників сторін:
позивача - Бондаренка А.А., Грибачової І.Ю.
відповідача - Курського О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Харкові адміністративну справу за позовом дитячо-юнацької спортивної школи смт. Комсомольське до Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій незаконними та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, дитячо - юнацька спортивна школа смт. Комсомольське, звернувся до суду з позовом до Виконавчої дирекції Харківського обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просив суд визнати дії виконавчої дирекції Харківського обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності незаконними та скасувати рішення №134-03-04-КРВ від 19.08.2013 року про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій, прийняте директором Виконавчої дирекції Харківського обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дудченко В.Ф.
В обґрунтування позову вказано, що рішення Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №134-03-04-КРВ від 19.08.2013 року є неправомірним та підлягає скасування.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, просили суд їх задовольнити, поклавшись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні та Відповідач в своїх письмових запереченнях проти позову заперечували, просили у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, так як рішення відповідача є законним та обґрунтованим та відповідає вимогам діючого законодавства.
Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240 законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.
Судом встановлено, що у періоді з 31.07.2013 р. по 02.08.2013 р. спеціалістами виконавчої дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та спеціалістом виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - виконавча дирекція Харківського обласного відділення Фонду) було проведено перевірку правомірного(цільового) використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Дитячо-юнацькій спортивній школі смт. Комсомольське, про що складено акт перевірки від 02.08.2013р.
Перевіркою встановлено порушення вимог ст. 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року № 2240, п.2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012р. № 44, та пункту 31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Постановою КМУ від 05.11.2008р. № 993, а саме: тренер-викладач з плавання ОСОБА_5, яка прийнята на посаду згідно наказу № 3 від 30.09.2004 року без вищої освіти з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр". Сума переплати заробітної плати за січень-червень 2013 року склала 11523,60 грн., нарахування на Фонд оплати праці 4238,38грн. Разом сума нецільового використання коштів Фонду становить 15761,98 грн.
Матеріалами справи підтверджено, що 19.08.2013 року виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення Фонду, на підставі акту перевірки від 02.08.2013р., прийнято рішення №134-03-04-КРВ про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно(не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, згідно якого ДЮСШ смт. Комсомольське повинна повернути до Фонду кошти використані не за цільовим призначенням в сумі 15761,98 грн. та сплатити штраф за порушення порядку цільового використання страхових коштів - 7880,99 грн.
Отримавши акт перевірки від 02.08.2013р. ДЮСШ смт. Комсомольське оскаржила вказане рішення до Виконавчої дирекції Харківського обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та до виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. За результатом розгляду в задоволенні вищевказаних скарг відмовлено.
Відповідно до статті 48 Закону України № 2240 за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012р. № 44 визначає умови часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду.
Суд зазначає, та проти зазначеного факту не заперечував відповідач, що до початку часткового фінансування виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення Фонду ДЮСШ, відповідно до п.1.5 Порядку № 44 правлінням Фонду Харківського обласного відділення було прийняте рішення щодо здійснення часткового фінансування ДЮСШ на підставі наступних документів: копії Статуту ДЮСШ;- довідки установи банку про відкриття поточного рахунку ДЮСШ або довідки органу Державної казначейської служби України про відкриття ДЮСШ спеціального реєстраційного рахунку (якщо ДЮСШ є бюджетною установою); копії Звіту дитячо-юнацької спортивної школи (спеціалізованої дитячо-юнацької школи олімпійського резерву) (форма N 5-ФК) за попередній рік, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 05 червня 2006 року N 1861 "Про затвердження форм звітності N 5-ФК, N 5-ФК (зведена) про діяльність дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву та Інструкцій щодо їх заповнення", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 червня 2006 року 3aN 741/12615; копії штатного розпису працівників ДЮСШ, також було надано оригінал для звірки; - інформації про спеціалізацію ДЮСШ за видами спорту та чисельність вихованців; - копії плану навчально-тренувальної роботи ДЮСШ на наступний рік.
З урахуванням зазначеного штатного розпису ДЮСШ надано проект кошторису до Фонду.
Відповідно до пункту 2.2. Порядку №44 правління Фонду Харківського обласного відділення на підставі наданих проектів кошторисів визначено перелік ДЮСШ та обсяги їх часткового фінансування за рахунок коштів Фонду в наступному фінансовому році. До переліку включено ДЮСШ смт.Комсомольське з обсягом фінансування на оплату праці, згідно наданого кошторису.
Судом встановлено, що згідно положень пункту 2.3. Порядку №44, після затвердження правлінням відділення Фонду обсягу часткового фінансування ДЮСШ, кошториси для погодження подавались до виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду (в т.ч. ДЮСШ смт.Комсомольське).
Отже суд зазначає, що відповідачем було затверджено та погоджено, кошторис ДЮСШ смт.Комсомольське, підставою для складання якого був штатний розпис з даними про освіту тренерів - викладачів.
В штатному розписі наданому до Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду зазначено наявність чи відсутність вищої освіти з фізичного виховання і спорту тренерів викладачів. Безпосередньо, ОСОБА_5, має другу категорію тренера - викладача, як зазначено в штатному розписі, має вищу освіту за фахом викладача, працює в ДЮСШ смт.Комсомольське з 2004р.
Суд зазначає, що ніяких зауважень стосовно невідповідності працівників ДЮСШ смт.Комсомольське, вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N 993 з боку відповідача не було.
Також суд звертає увагу, що згідно з пунктом 2.3. Порядку №44 достовірність наданих у кошторисі витрат могла бути перевірена в ДЮСШ смт.Комсомольське виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення, але таких перевірок не проводилось.
Відповідно до п.п.2.5.1 п.2.5 Порядку № 44, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
Так, ч.1 ст. 6 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" передбачено, що Міністерство є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох визначених Президентом України сферах, проведення якої покладено на Кабінет Міністрів України Конституцією та законами України.
Також, ч.3 ст. 7. визначено, що завданням міністерства є інформування та надання роз'яснень щодо здійснення державної політики.
Згідно абз. 2 п. 1. "Положення про Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту" затвердженого постановою КМУ від 08.11.2006р. №1573 Мінсім'ямолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики з питань сім'ї, дітей, молоді, тендерної рівності, фізичної культури та спорту, а пункт З постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року N 993 дає право на регламентацію діяльності ДЮСШ саме Міністерству України у справах сім'ї, молоді та спорту.
У відповідності до положень викладених у листі Мінсім'ямолодьспорту України від 09.10.2009 р. № 51/12784 зазначено, що пункти 31,40,42,46,48 Положення N 993 не розповсюджуються на осіб, які працювали в ДЮСШ на момент його прийняття.
Аналогічне роз'яснення наведено у листі Мінсім'ямолодьспорту України від 04.10.2011 р. № 72/4954.
Відповідно до п.п. 2.5.1 п.2.5 Порядку № 44 оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993 (далі Положення № 993), згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
Згідно з п.31 Положення № 993, тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр".
У відповідності до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999р. №1-рп/99 встановлено, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актом може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно - правовому акті.
Крім того, суд зазначає, що умови оплати праці працівників ДЮСШ регулюються Постановою КМУ №2097 від 23.09.2005 p., де у Примітки Додатку 19 зазначено: "Особи, які мають стаж тренерсько-викладацької роботи, можуть займати посади тренерів-викладачів зі спорту без наявності спеціальної освіти після проходження ними атестації в комісіях органів виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту".
ОСОБА_5, має другу категорію тренера - викладача, працює в ДЮСШ смт. Комсомольське з 2004р. тобто, до вступу в дію вимог Положення N 993. В періоді, який перевірявся ОСОБА_5 фактично виконувала роботу тренера - викладача з плавання відповідно до покладених на нього службових обов'язків, на підставі документів що свідчать про професійну придатність, а тому ДЮСШ смт.Комсомольське зобов'язана плати заробітну плату працівнику, у строки та у порядку, що передбачені чинним законодавством України.
Виходячи з вище викладеного суд приходить до висновку, що рішення №134-03-04-КРВ від 19.08.2013 року Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено з порушенням норм чинного законодавства України оскільки Положення п.31 про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993 не розповсюджуються на ОСОБА_5 , оскільки остання була прийнята на роботу в 2004 році тобто до вступу в дію постанови від 2008 року та повернення зазначених у рішенні коштів призведе до погіршення становища ОСОБА_5
Що стосується позовних вимог, а саме: визнання дій виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності незаконними то в цій частині позов не підлягає задоволенню, оскільки позивачем у відповідності до вимог ст. 71 КАС України не надано доказів, щодо того які саме дії відповідача він вважає незаконними.
Суд вказує, що згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача частково правомірними та такими, що частково ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, частково обґрунтовані та частково підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 4, 11, 69-71, 94, 160-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов дитячо-юнацької спортивної школи смт. Комсомольське до Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення та визнання дій незаконними - задовольнити частково.
Скасувати рішення №134-03-04-КРВ від 19.08.2013 року Виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій.
В задоволенні інших позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь дитячо-юнацької спортивної школи смт. Комсомольське Харківського обласного фізкультурноспортивного товариства «Україна» (код ЄДРПОУ 33143631) понесені судові витрати в розмірі 236 (двісті тридцять шість) грн. 43 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Постанова у повному обсязі складена 20 листопада 2013 року.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 21.11.2013 |
Номер документу | 35336713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні