Постанова
від 13.11.2013 по справі 826/12987/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 листопада 2013 року 15:43 № 826/12987/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» доМіжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 30.04.2013р., за участю:

представника позивача - Ахтімірова М.Г., Кожушко А.В.

представника відповідача - Мороз О.Г.

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 30.04.2013р. №0000212320.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідачі проти заявленого позову заперечили, посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято правомірно.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем проведено перевірку ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» за результатами якої 05.04.2013р. складено акт №358/40-50/23-20/20027449 про результати позапланової документальної невиїзної перевірки бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за 2010 - 2012 роки (далі по тексту - Акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення п.п. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», ст. 185, п. 198.3, 198.4, 198.6 статті 198 ПК України, що призвело до завищення суми податкового кредиту в розмірі 1 271 448,1грн., а саме: жовтень 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., жовтень 2011 року - 40 632,24грн., березень 2012 року - 213 136,88грн.; п. 1.8 статті 1, п.п. 7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.п. 14.1.18 п. 14.1 статті 14, п. 200.1, 200.2, 200.4 статті 200 ПК України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування на загальну суму ПДВ в розмірі 1 271 448,1грн., яка підлягає зменшенню, а саме: листопад 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., листопад 2011 року - 40 632,24грн., квітень 2012 року - 213 136,88грн.

На підставі встановленого порушення відповідачем 30.04.2013р. прийнято податкове повідомлення - рішення №0000212320, яким за порушення п. 1.8 статті 1, п.п. 7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.п. 14.1.18 п. 14.1 статті 14, п. 200.1, 200.2, 200.4 статті 200 ПК України позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 1 271 448грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 126 884,5грн.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що одним із постачальників ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» в бе резні 2012 року є ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) .

До Окружної ДПС - Центрального офісу з обслуговування ВПП ДПС від Рокитнянської МДПІ надійшов акт № 24/1701/НОМЕР_1 від 01.11.2012 року про результати перевірки з пи тань достовірності визначення показників декларації з податку на додану вартість - ФОП ОСОБА_5" (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року.

Рокитнянською МДПІ відділом оподаткування фізичних осіб на підставі пп.78.1.1. п.78.1 ст.78 ст.79 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755 - VI., проведено документаль ну позапланову невиїзну перевірку по ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1)за період з 01.01.2012р. по 30.04.2012 р. перевірка терміном на 5 робочих днів з 22.10.2012р. по 26.10.2012р.

В акті зазначено, що основним постачальником в березні, квітні 2012 року був ТОВ «Не гоціант - Агро» ( код ЄДРПОУ 34598776) по якому існує розбіжність категорії 3. 2. З (переви щення податкового кредиту: березень 2012 року -183333,33грн., квітень 2012 року -50000,00грн.), що виникла у результаті проведеної перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС (акт від 02.8.2012 року за №4360/22-5/34598776). Згідно результа тів вищевказаного акта , встановлено відсутність об'єктів оподаткування з податку на додану вартість по операціях з купівлі - продажу.

ФОП ОСОБА_5 був надісланий запит від 20.06.2012р. №216/М про надання під тверджуючих документів до Рокитнянської МДПІ щодо фінансово-господарських взаємовідно син ФОП ОСОБА_5 за період з 01.01.2012 року по 30.04.2012 року з контрагентами.

ФОП ОСОБА_5 не було надано відповіді та підтверджуючих документів вказаних в запиті.

Рокитнянською МДПІ в ході перевірки був використаний акт ДПІ у Приморському райо ні м. Одеси Одеської області ДПС про результати проведення позапланової виїзної документа льної перевірки ТОВ «Негоціан Агро», (код ЄДРПОУ 34598776) № 4360/22-5/34598776 від 02.08.2012 року з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, яки ми сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період березень, квітень 2012 року. В акті перевірки вказано, що за результатами аналізу документів, які є в обліковій справі підприємства та даних податкової звітності у ТОВ «Негоціан Агро» відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, земельні ділянки, то згідно з частинами 1, 5 ст. 203, пунктами 1, 2 ст. 215, п. 1 ст.216, ст. 228 Цивільного кодексу України операції купівлі - продажу ТОВ «Негоціан Агро», код ЄДРПОУ 34598776 не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нереальності.

Таким чином, в ході проведення перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС встановлено:

• неможливість фактичного здійснення ТОВ «Негоціан Агро», код ЄДРПОУ 34598776 господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу;

• відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів;

• порушення ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст.207, ст. 215, п 1 ст. 216, ст. 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «Негоциан Агро», код ЄДРПОУ 34598776 з поста чальниками та покупцями;

• відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповнення ми.

Враховуючи вищенаведене - операції купівлі-продажу ТОВ «Негоціан Агро», код ЄДРПОУ 34598776 не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають оз наки нереальності.

У зв'язку з вищевикладеним, у ТОВ «Негоціан Агро», код ЄДРПОУ 34598776 відсутній об'єкт оподаткування податком на додану вартість в розумінні ст. 22, ст. 185 Податкового Кодек су України.

Враховуючи вищенаведене - усі операції купівлі-продажу за січень, лютий, березень, квітень 2012 року ФОП ОСОБА_5 з суб'єктами господарювання не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до „вигодо набувача".

Тому операції ФОП ОСОБА_5 з контрагентами-покупцями не містять у суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) при дбання та продажу товарів. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник по датку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності. Наслідком діяльності ФОП ОСОБА_5 є виключно чи переважно формування податкових зобов'язань та податкового кредиту на адресу контрагентів.

Таким чином, в ході проведення перевірки встановлено:

неможливість фактичного здійснення ФОП ОСОБА_5 господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу;

відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.

порушення ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст.207, ст.215, п. 1 ст. 216, ст. 228, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ФОП ОСОБА_5 з постачальниками та покупцями.

Враховуючи вищенаведене - операції купівлі-продажу з контрагентами покупцями та постачальниками не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемною по ланцюгу до «вигодонабувача».

Таким чином, несплачений підприємством податок на додану вартість внаслідок порушення встановленого порядку формування податкового зобов'язання та податкового кредиту, є дохідною частиною державного бюджету, власністю держави.

За результатами проведеної перевірки ФОП ОСОБА_5 Рокитнянською МДПІ встановлено:

1. Відсутність об'єктів оподаткування, які підпадають під визначення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та до повненнями) в результаті чого у періоді січень - квітень 2012 неправомірно відображено подат ковий кредит з ПДВ всього на суму - 960519,17грн. в тому числі: січень 2012 року-329840,81грн., лютий 2012року-145557,27 грн., березень 2012 року-415652,18грн., квітень 2012 року-69468,91грн.

2. Відсутність об'єктів оподаткування з податку на додану вартість по операціях з прода жу товарів (послуг) до контрагентів - покупців в розумінні ст. 22, ст. 185 Податкового Кодексу України у періоді січень - квітень 2012 року, в результаті чого неправомірно відображено податкові зобов'язання всього на суму 955455,09 грн. в тому числі: січень 2012 року -229351,90грн., лютий 2012 року-230980,67грн., березень 2012 року-361757,47грн., квітень 2012 року-133365,05грн.

3. На порушення п.п. 20.1.8. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_5 порушено право посадових осіб МДПІ у Рокитнянському районі в частині ненадання під час перевірки первинних документів, які використовуються в бухгалтерському обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків та зборів, вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС .

Враховуючи вищенаведене - операції купівлі-продажу ФОП ОСОБА_5 не спричи няють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки «нереальності».

В ході перевірки Реєстру отриманих податкових накладних ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» за період березень 2012 року встановлено, що суми податку на додану вартість за податковими накладними, отриманими від ФОП ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) підприємством відображені в реєстрі отриманих податкових накладних та враховані при оподаткуванні шляхом включення до складу податкового кредиту податкової декларації з ПДВ у березні 2012 року в розмірі 1 060 309,40 грн., крім того ПДВ 212 061,88 грн., а саме:

- за березень 2012 року (ряд. 112 додатка 5 до декларації з ПДВ за березень 2012 року, вх. №9020061907 від 19.04.2012р.).

Наявність у позивача податкових накладних по ФОП ОСОБА_5 на суму 1 060 309,40грн., крім того ПДВ 212 061,88грн., є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Право на податковий кредит у позивача не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами п. 185.1 статті 185, п. 198.3 статті 198 ПК України.

До Окружної ДПС - Центрального офісу з обслуговування ВПП ДПС від ДПІ у м. Іллічівську надійшов акт № 1544/22-0304/31786248 від 06.09.2012 року про результати перевірки Приватного підприємства «ДЖМ» (код ЄДРПОУ 31786248) щодо отриманих відомостей по взаємовідносинах з ТОВ «Негоціант-Агро» (код ЄДРПОУ 34598776) за період березень, квітень 2012 року.

ДПІ у м. Іллічівську здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Приватного підприємства «ДЖМ» (ПП «ДЖМ») код ЄДРПОУ 31786248, щодо отриманих відомостей по взаємовідносинах з ТОВ «Негоціант - Агро» (код за ЄДРПОУ 34598776) за період березень, квітень 2012р.

Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ПП «ДЖМ» за податковою адресою Одеська область м. Іллічівськ, вул. 1-го Травня, 3 не знаходиться про що складено акт від 05.09.2012 №1541/22-0304, надано запит до ВПМ Білгород-Дністровської ОДПІ від 05.09.2012 № 36 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ПП «ДЖМ».

13.08.2012р. (вх. №1898) ПП «ДЖМ» до ВПМ Білгород-Дністровської ОДПІ надано пояс нення, щодо взаємовідносин з контрагентом ТОВ «Негоціант-Агро», код 34598776 за період бе резень, квітень 2012р., в якому зазначено, що: «Взаємовідносини між ПП «ДЖМ» та контраген том ТОВ «Негоціан-Агро» в березні, квітні 2012р. проводились згідно договорам про надання послуг №30-01/2012 від 30.01.2012р. №31-01/2012 від 01.03.2012р. Надані послуги, пов'язані з реалізацією сільхозпродукції покупцям. Вартість придбаних послуг входить до складу ціни реа лізації сільхозпродукції. Копії документів надати не є можливим у зв'язку із зміною засновників та директора.».

ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби нада но акт про результати проведення позапланової виїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Негоціант Агро», код ЄДРПОУ - 34598776 щодо документально го підтвердження господарських відносин із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період січень - квітень 2012 року, за №4360/22-5/34598776 від 02.08.2012 року.

За результатами даної перевірки встановлено:

• неможливість фактичного здійснення ТОВ "Негоціант Агро" господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу;

• відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів;

• порушення ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст.207, ст. 215, п 1 ст. 216, ст. 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ "Негоціант Агро" з постачальниками та покупцями;

• відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України.

Операції купівлі-продажу ТОВ "Негоціант Агро" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нереальності.

У зв'язку з вищевикладеним у ТОВ "Негоціант Агро" відсутній об'єкт оподаткування по датком на додану вартість в розумінні ст. 22, ст.185 Податкового Кодексу України.

Перевіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "Не гоціант Агро" у періоді січень - квітень 2012 року.

Відповідно акту про результати проведення позапланової виїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Негоціант Агро», код ЄДРПОУ -34598776 щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період січень - квітень 2012 року, за № 4360/22-5/34598776 від 02.08.2012 року, яким не підтверджено реальність здійснення госпо дарських відносин з ПП «ДЖМ» на загальну суму ПДВ 455174,03 грн. у тому числі у березні -255844,13грн., у квітні - 199329,9 грн. Отже операції купівлі-продажу ПП «ДЖМ» з ТОВ "Не гоціант Агро" у березні, квітні 2012р. на суму ПДВ 455174,03 грн. не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже вбачаються нікчемними по ланцюгу до „вигодонабувача".

Наявність у позивача податкових накладних по ПП «ДЖМ» є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Право на податковий кредит у позивача не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами п. 185.1 статті 185, п. 198.3 статті 198 ПК України.

До Окружної ДПС - Центрального офісу з обслуговування ВПП ДПС від ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва надійшов акт № 3744/23-100/20908954 від 27.12.2011 року про результати перевірки Приватного підприємства «ІРЕЛ» (код ЄДРПОУ 20908954) щодо правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за жовтень, листопад 2011 року.

В акті зазначено: Фахівцями відділу податкового контролю та аналітичної роботи до ВПМ ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва надано запит від 06.12.11р. № 7282/7/23-113 для збирання доказової бази щодо визнання правомірності формування ПП «ІРЕЛ» податкового кредиту та податкових зобов'язань по взаємовідносинах з постачальниками, з метою отримати від керівників та посадових осіб вищевказаного підприємства пояснення щодо здійснення діяльності підприємством, наявності основних засобів, виробничих потужностей та транспорту, кількості посадових осіб на підприємстві, проведення операцій з отримання та зберігання товарів, транспортування, інформації щодо постачальників та покупців товарів, адреси складів та інші питання щодо взаємовідносин між ПП «ІРЕЛ» та підприємствами-контрагентами, які задіяні у схемах мінімізації платежів до бюджету.

Згідно висновку, щодо перевірки діяльності ПП «ІРЕЛ», отриманого від відділу податкової міліції ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва встановлено, що: ПП "ІРЕЛ" задекларувало за жовтень 2011 року:

- придбання товарів (робіт, послуг) від ПП "МІО" (код ЄДРПОУ 31043636) на суму ПДВ 1788525,19 грн.

Проведеними розшуковими заходами встановлено: ПП «МІО»:

- відповідно до інформаційних баз даних за ініціативою ВПМ ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва, 19.10.11 року ПП «МІО» було змінено стан на « 9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.

24.10.11 року до інформаційних баз даних ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва надійшли відомості від держреєстратора, відповідно до яких ПП «МІО» відновлено стан « 0» - платник податків за основним місцем обліку.

26.10.11 року співробітниками податкової міліції разом з фахівцями ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва здійснено вихід за юридичною адресою ПП «МІО»: 54017, м. Миколаїв, проспект Леніна, буд. 93/Д; посадових осіб підприємства встановлено не було.

З метою встановлення місцезнаходження посадових осіб ПП «МІО» ВПМ ДПІ у Цен тральному районі м. Миколаєва направлено запит директору ТОВ «Акула» (код ЄДРПОУ 32507231) Шестерику Н.І. від 26.10.2011 №7408/10/26-306 з проханням надати інформацію та копії документів з питань оренди ПП «МІО» приміщення.

ВПМ ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва отримано відповідь ТОВ «Акула» щодо розірвання договору оренди та незнаходження ПП «МІО» за адресою: м. Миколаїв, пр. Леніна, 93/Д.;

- директор підприємства - Ільїн Сергій Сергійович від надання письмових пояснень відмовив ся на підставі ст. 63 Конституції України, але керівнику вказаного підприємства вручено за пит щодо надання копій документів підтверджуючих фінансово-господарських взаємовідно сини з контрагентами за серпень 2011 року»;

- в результаті аналізу фінансово-господарської діяльності ПП «Міо» встановлено, що наявних матеріальні та людські ресурси відсутні для проведення операцій з купівлі - продажу товарів (робіт, послуг) у тих об'ємах, які задекларовані згідно наданої підприємством звітності;

- крім того, з метою отримання відомостей щодо наявності рухомого та нерухомого майна на ПП «Міо» направлено запити до УДАІ УМВС України в Миколаївській області, КП Миколаївського МБТІ, Держтехнагляду Миколаївській області, Головного Управління Держ-комзему у Миколаївській області.

В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, зві тів, відповідей установ (організацій) та інших документів, встановлено відсутність у «Міо» не обхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих акти вів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг).

Таким чином, за результатами проведеного аналізу не можливо підтвердити факт реального здійснення господарської діяльності ПП «МІО» .

Співробітниками ВПМ ДПІ у Центральному районі було опитано керівника ПП "ІРЕЛ" гр. ОСОБА_9, щодо фінансово - господарської діяльності вказаного підприємства. Довід ку про встановлення фактичного місцезнаходження та копію пояснення керівника ПП «Ірел» на дано до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва. В зв'язку з перебуванням директора за межами території м. Миколаєва отримати повторно пояснення не представилось можливим. При отри манні пояснень будуть надані до юридичного відділу.

Дані декларації з податку на прибуток свідчать про відсутність у підприємства ПП "ІРЕЛ власних основних фондів та нематеріальних активів, що унеможливлює здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей."

Згідно висновків наданих відділом адміністрування ПДВ № 225 від 19.12.2011р. до Де кларації з ПДВ № 83903 від 25.11.2011р. та № 229 від 27.12.2011р. до Декларації з ПДВ № 84959 від 27.12.2011р. встановлено наступне:

„В результаті проведеної невиїзної документальної (камеральної) перевірки встановлено:

Категорія платника: категорія уваги 3 - платники податків високого ризику:

- за жовтень податкове навантаження - 0,5 % (обсяг поставки р. 1А - 9 012 483,00 грн., сума, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету - 45 063,00 грн., операції, які звільнені від оподатку вання р.5А - 552 928,00грн.)

- за листопад податкове навантаження - 0,2 % (обсяг поставки р. 1А - 24 830 865,00 грн., сума, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету - 71 089,00 грн., операції, які звільнені від опода ткування р.5А - 2 166 528,00грн.)

ПП "ІРЕЛ" - податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2011 року подав з порушенням терміну подання, а саме 25.11.2011 року; податкову декларацію з ПДВ за листопад 2011року по дав з порушенням терміну подання, а саме 27.12.2011 року.

Підкатегорія платника: Вигодотранспортуючі:

Основні виробничі фонди згідно декларації з податку на прибуток за III квартал 2011 року:

- група 4 на суму 30 385,00грн.;

- група 6 на суму 326,00грн.;

- група 9 на суму 1 229,00грн.

Недостатня кількість трудових ресурсів для здійснення такого виду діяльності (2 особи).

В складі податкового кредиту за жовтень 2011 року присутні ознаки ризикового податко вого кредиту: ПП "МІО" (код 31043636), яке знаходиться на обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва. Основний вид діяльності - Оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин. Стан підприємства - 9.

ПП "ІРЕЛ" відноситься до підприємств мінімізаторів. Протягом серпня, вересня 2011 року підприємство звітувало про відсутність діяльності.

Сума податкового кредиту: у вересні 2011 року - 0,00 грн., в жовтні 2011 року - 1 757 434грн. значно збільшився. Сума податкового кредиту в листопаді 2011 року - 4 895 084грн. значно збільшився у 2,7 рази.

Наявність у позивача податкових накладних по ПП «ІРЕЛ» є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Право на податковий кредит у позивача не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами п. 185.1 статті 185, п. 198.3 статті 198 ПК України.

До Окружної ДПС - Центрального офісу з обслуговування ВПП ДПС від ДПІ у Шевченків ському районі м. Києва надійшов акт № 588 /22-30/30784035 від 15.06.2012 про результати переві рки ТОВ «К.С.Д.-Київ» (код 30784035) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «ВІП Союз» (код 30784035) за серпень 2011 року.

ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «К.С.Д.-Київ» (далі ТОВ «К.С.Д.-Київ») з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «ВІП Союз» за серпень 2011 року.

При проведенні перевірки були використані матеріали акта від 29.02.2012 №1062/23-4/37240791 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ВІП СОЮЗ", код за ЄДРПОУ 37240791 щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.08.11 по 30.09.11, складений ДПІ у Печерському районі м. Києва.

Згідно додатку 5 до декларації з ПДВ за серпень 2011 року (вх. № 9007652023 від 16.09.2011) встановлено, що в серпні 2011 року постачальником ТОВ «К.С.Д.-Київ» було ТОВ "ВІП СОЮЗ" (код 37240791).

Згідно реєстру отриманих та виданих податкових накладних за серпень 2011 року (вх. № 9007651844 від 16.09.2011) ТОВ «К.С.Д.-Київ» віднесено до складу податкового кредиту за сер пень 2011 року суму ПДВ в розмірі 107410 грн. по податкових накладних, виписаних ТОВ "ВІП СОЮЗ" (код 37240791), а саме: №213 від 31.08.2011р. на суму 142963,2нгрн., у тому числі ПДВ 23827,2грн., №212 від 31.08.2011р. на суму 501499,93грн. та ПДВ 83583,32грн.

Від ДПІ у Печерському районі м. Києва надійшов акт від 29.02.2012 №1062/23-4/37240791 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ВІП СОЮЗ", код за ЄДРПОУ 37240791 щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.08.11 по 30.09.11, яким встановлено:

Місцезнаходження ТОВ «ВІП СОЮЗ» відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: м. Київ, вул, КРУГЛОУНІВЕРСИТЕТСЬКА, буд. 14.

Станом на 24.01.2012р. фактичне місцезнаходження підприємства ТОВ «ВІП СОЮЗ» та його посадових осіб не встановлено відповідно до складеного акту перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження ТОВ «ВІП СОЮЗ», код 37240791 за №320/23-4/37240791 від 24.01.2012р., який передано до ГВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва службовою запискою від 24.01.2012р. №187/9/23-4.

ДПІ у Печерському районі м. Києва отримано висновок спеціаліста від 29.02.2012 року №122 Науково - дослідного експертно - криміналістичного центру при УМВС України на Південно - Західний залізниці, в якому зазначено, що підписи на уточнюючих розрахунках по даткових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявле них помилок за 8, 9 місяць та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту за 8, 9 місяць виконані однією особою, а підписи від імені гр. ОСОБА_10 в свідоцтві №100325619 про реєстрацію платника податку на додану вартість виконані іншою особою.

За результатами проведеного аналізу даних податкової звітності встановлено, відсутність трудових ресурсів (загальна чисельність працюючих 1 чол.), виробничого обладнання, транс портних засобів та торгівельного обладнання, (декларація на прибуток), що дає змогу ставити під сумнів факт здійснення суб'єктом господарювання, задекларованого основного виду діяльності.

Перевіркою встановлено відсутність реального здійснення операцій ТОВ «ВІП СОЮЗ» ; серпень, вересень 2011 року.

Враховуючи те, що у ТОВ «ВІП СОЮЗ» відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою згідно до частини 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, зазначені операції купівлі-продажу вказують на відсутність реальності здійснення операцій.

Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01.08.2011 року по 30.09.2011 року, які підпадають під визначення пп. а, пп. б п. 185.1 ст. 185, п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.200 Податкового кодексу України, ч. 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, в результаті чого угоди укладені ТОВ «ВІП СОЮЗ» (код 33123765), з контрагентами мають ознаки нікчемності.

Отже, за результатами перевірки встановлено, що ТОВ «ВІП СОЮЗ» відображені в податковій звітності (податкова декларація з податку на додану вартість за серпень, 2011 року, правові взаємовідносини з суб'єктами господарювання без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків.

Так, господарські операції між ТОВ «ВІП СОЮЗ» та контрагентами - постачальниками та покупцями, не підтверджуються з урахування реального часу здійснення операцій, відсутності майна, трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого май на, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності, укладені угоди мають ознаки нікчемності.

На підтвердження податкового кредиту заявленого в деклараціях, поданих до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС, на адресу ТОВ «К.С.Д.-Київ» направлено запит № 14376/10/23-311 від 17.10.2011 щодо надання пояснень та їх документального підтвердження сто совно нарахування сум податкового кредиту з податку на додану вартість за серпень 2011 року. Пояснень та їх документальних підтверджень на вказаний запит ТОВ «К.С.Д.-Київ» не надало.

Виходячи з вищевикладеного перевіркою встановлено:

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за №168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи роз порядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

На дату проведення перевірки згідно даних комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем ТОВ «К.С.Д.-Київ» не звітує, остання Декларація з ПДВ подана до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва за серпень 2011 року, станом на 20.05.2012 року згідного картки особового рахунку платника податків рахується недоїмка з податку на додану вартість в розмірі 1345,93 грн.

В ході проведення перевірки не встановлено факт отримання товарів (надання робіт, послуг) покупцем від продавця, що свідчить про укладання угод без мети настання реальних наслідків.

Також відсутня будь-яка інформація про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Враховуючи викладене, в ході проведення перевірки не підтверджено правомірність фор мування податкового кредиту ТОВ «К.С.Д.-Київ» за серпень 2011 року по взаємовідносинах з ТОВ «ВІП СОЮЗ» (код 37240791) в сумі 107410 грн.

Наявність у позивача податкових накладних по ТОВ «К.С.Д.-Київ» є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Право на податковий кредит у позивача не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами п. 185.1 статті 185, п. 198.3 статті 198 ПК України.

Згідно отриманих від ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби матеріалів перевірки ТОВ «Дельфа - М» (ЄДРПОУ 37031998), Акт від 29.01.13 №80/22-225/37031998 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ДЕЛЬФА-М" (код ЄДРПОУ 37031998) щодо підтвердження господарських від носин з платниками податків контрагентами-постачальниками ТОВ "СГ-ГРУП" (код ЄДРПОУ 36658758) за жовтень 2010 року, ТОВ "СЕЛЕНА-ЮГ" (код ЄДРПОУ 36579509) за липень 2012 року та контрагентами-покупцями за період жовтень 2010 року, липень 2012 року.

В зв'язку з прийняттям ухвали Господарським судом Миколаївської області від 18.12.2012 №5016/2897/2012(2/21) про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи ТОВ "ДЕЛЬФА-М" (код ЄДРПОУ 37031998), відповідно до пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, повинна була розпочатися документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ДЕЛЬФА-М" (код ЄДРПОУ 37031998).

Фахівцями ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби з метою вручення наказу від 22.01.2013 №82 та направлення від 22.01.2013 №75/22-600 було здійснено вихід за юридичною адресою: м. Миколаїв, вул. Спаська, буд. 75/А/1, кв. 205. За результатами виходу встановлено, що підприємство за юридичною адресою не знахо диться.

До ВПМ ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державно, податкової служби було направлено запит щодо встановлення місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності від 22.01.2013 №106/22-637.

Зустрічну звірку ТОВ "ДЕЛЬФА-М" провести неможливо у зв'язку з тим, що підприємство має стан - порушено провадження у справі про банкрутство.

ТОВ "ДЕЛЬФА-М" зареєстроване 01.04.10р. у Виконавчому комітеті Миколаївської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію від 01.04.10 №15221020000019858.

Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 37031998.

Податкова адреса ТОВ "ДЕЛЬФА-М" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: 54001, м. Миколаїв, вул. Спаська, буд. 75/А/1, кв. 205.

Підприємство має стан - порушено провадження у справі про банкрутство.

ТОВ "ДЕЛЬФА-М" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 06.04.10 року за №140311374.

ТОВ "ДЕЛЬФА-М" зареєстровано платником ПДВ, Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 23.04.10 №100280993, виданого ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва 23.04.10, індивідуальний податковий номер: 370319914038, був зареєстрований плат ником ПДВ з 23.04.10 по 23.08.12. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 23.04.10 №100280993 анульовано 23.08.12, підстава для анулювання - п.п. "б" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Директор ОСОБА_11 (ідентифікаційний номер НОМЕР_4) з 01.04.2010 року по 29.01.2013 року, наказ на призначення директора до ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва МО ДПС не надано;

- посада бухгалтера згідно баз даних ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва МО ДПС відсутня.

Основний вид діяльності - Інші види оптової торгівлі.

ТОВ "ДЕЛЬФА-М" протягом 2010 року не надавався звіт «Про суми пільг», затверджений наказом ДПА України та Держкомстату України від 01.12.05 №539/397.

Остання звітність подана:

Декларація з податку на прибуток за три квартали 2012 року (вх. від 01.11.12 №9067917077) та додатки до неї: додаток ІД до рядка 03 податкової декларації з податку на при буток підприємства (вх. від 01.11.12 №9067917080), додаток IB до рядка 06.5 податкової декла рації з податку на прибуток підприємства (вх. від 01.11.12 №9067917088), що підписані електро нно-цифровим підписом директора ОСОБА_11 та імпортовані до ДПІ у Центральному ра йоні м. Миколаєва Миколаївської області ДПС засобами E-mail., згідно якої дохід від операцій ної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг)) складає 7924177,00 грн.

Додаток AM до декларації з податку на прибуток за три квартали 2012 року не наданий, що свідчить про відсутність у підприємства основних засобів та інших нематеріальних активів, необхідних для здійснення господарської діяльності.

Звіт форми 1-ДФ за III квартал 2012 року (вх. від 01.11.12 №9067809105), що підписаний електронно-цифровим підписом директора ОСОБА_11 та імпортований до ДПІ у Централь ному районі м. Миколаєва Миколаївської області ДПС засобами E-mail, відповідно до якого загальна кількість працюючих на підприємстві - 8 осіб, в тому числі за цивільно-правовими договорами 0 осіб.

ТОВ "ДЕЛЬФА-М" до ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної податкової служби надано:

Податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2010 року (вх. від 22.11.10 №119026), розраху нок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2010 року (вх. від 20.11.10 №119201), додаток №5 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2010 ро ку (вх. 22.11.10 №119027), які підписані директором ОСОБА_11 та надані до ДПІ у Цен тральному районі м. Миколаєва Миколаївської області Державної ДПС на паперових носіях на рочно,

Реєстр отриманих і виданих податкових накладних за жовтень 2010 року не надавався.

Згідно з додатком №5 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2010 року (вх. 22.11.10 №119027) встановлено, що основним постачальником ТОВ "ДЕЛЬФА-М" (код ЄДРПОУ 37031998) є підприємство ТОВ "СГ-ГРУП" (код ЄДРПОУ 36658758) на загальну суму ПДВ 5040810,79 грн.

ТОВ "СГ-ГРУП" (код ЄДРПОУ 36658758), перебуває на обліку в Бориспільській ОДПІ Київської області ДПС (м. Бориспіль), основний вид діяльності - будівництво будівель, стан - до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.

ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області ДПС листом від 18.02.2011 №539/7/23-2 отримано акт Бориспільської ОДПІ Київської області ДПС (м. Борис піль) від 18.02.2011 №129/23-2/36658758 «Про результати проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ "СГ-ГРУП" (код за ЄДРПОУ 36658758) з питань достовірності визначення пока зників декларацій з податку на додану вартість за вересень-листопад 2010 року», відповідно до якого встановлено:

Директор - ОСОБА_12, ідентифікаційний код НОМЕР_5.

Місцезнаходження ТОВ "СГ-ГРУП" відповідно даних АІС "Податки" м. Бориспіль, вул. Головатого, буд.18.

Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100292802 видане Бориспільською ОДПІ 13.07.2010, індивідуальний податковий номер 366587510287.

Свідоцтво платника ПДВ анульовано відповідно до акту про анулювання свідоцтва плат ника ПДВ від 09.02.2011 №12.

Згідно службової записки від ОДПІ від 26.01.2011 №342/7/26-34 ВПМ Бориспільської ОДПІ в провадженні СВ ПМ ДПІ у Деснянському р-ні м. Києва перебуває кримінальна справа, порушена 29.09.2010 року за ознаками вчинення злочину, передбаченого за ч. 2 ст. 205 КК Укра їни по факту створення ТОВ "СГ-ГРУП". З метою встановлення причетності гр. ОСОБА_12 до ведення фінансово-господарської діяльності підприємства надіслано запит на опитування до УПМ ДПА в Сумській області. Направлено інформаційні листи до територіальних підрозділів ПМ за місцем реєстрації СПД-контрагентів. Надіслано запити до БТІ м. Бориспіль та Бориспіль ського МРЕВ ДАІ на встановлення наявності рухомого та нерухомого майна.

В подальшому встановлено, що невстановленими особами складено та подано до Борис пільської ОДПІ податкову звітність з податку на додану вартість за жовтень-листопад 2010 року та уточнюючі розрахунки до них із значними обсягами поставки товарів, складені від імені дире ктора підприємства гр. ОСОБА_12 а саме:

податкова декларація з податку на додану вартість за жовтень 2010 року від 22.11.10; податкова декларація з податку на додану вартість за листопад 2010 року від 28.12.10; уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень 2010 року від 22.12.10р.;

уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2010 року від 05.01.11р.

Зібрано матеріали для проведення почеркознавчого дослідження підписів виконаних від імені гр. ОСОБА_12 та направлено до СТКЗР по обслуговуванню м. Бровари та Броварського району Київської області НДЕКЦ при ГУ MB С України в Київській області.

Відповідно до Висновку спеціаліста СТКЗР по обслуговуванню м. Бровари та Броварсько го району Київської області НДЕКЦ при ГУМВС України в Київській області майора міліції Лавріненко Л.М. від 16.02.2011 №31 підписи від імені ОСОБА_12 в представлених на досліджен ня документах (декларація з податку на додану вартість за жовтень 2010 року від 22.11.10, декла рація з податку на додану вартість за листопад 2010 року від 28.12.10, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень 2010 року від 22.12.10, уточню ючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за вересень 2010 року від 05.01.11) виконані не ОСОБА_12, а іншою особою.

Зазначені операції ТОВ "СГ-ГРУП" та контрагентів-покупців не містять у суті своїй розу мних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльно сті. Наслідком діяльності ТОВ "СГ-ГРУП" є виключно чи переважно формування податкових зобов'язань та податкового кредиту на адресу контрагентів.

У результаті порушення ТОВ "СГ-ГРУП" своїх податкових зобов'язань, приписів госпо дарського та цивільного законодавства (моральних засад), угоди, укладені з контрагентами на реалізацію ТМЦ (робіт, послуг) на адресу останніх, мають протиправний характер. А такий правочин, в наслідок якого неправомірно віднесений ПДВ до складу податкових зобов'язань по суті спрямований на незаконне заволодіння майном держави та суперечить інтересам держави та сус пільства, вважається таким, що порушує публічний порядок, а отже згідно з ч.2 ст. 228 Цивільно го Кодексу є нікчемним.

Таким чином, в ході проведення аналізу встановлено: неможливість фактичного здійс нення ТОВ "СГ-ГРУП" господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу; відсутність необ хідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.

Враховуючи вищенаведене, усі операції купівлі-продажу за ТОВ "СГ-ГРУП" не спричи няють реального настання правових наслідків, а, отже, є нікчемними по ланцюгу до "вигодонабувача".

За жовтень 2010року ТОВ "СГ-ГРУП" задекларовано податкових зобов'язань по поде ~ ку на додану вартість у розмірі 16553573,00 грн., в тому числі з ТОВ "ДЕЛЬФА-М" (код ЄДРПОУ 37031998) на загальну суму ПДВ 5040810,79грн.

Перевіркою встановлені порушення:

1. ч. 5 ст. 203, ч.1,2 ст. 215, ст. 216, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ "СГ-ГРУП" при придбанні та продажу товарів (послуг). Товар (послуги) по вказаних правочинах не був переданий в порушення ст. 662, 655 та 656 ЦК України.

2. Відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за вересень-листопад 2010р., які підпадають під визначення ст. З Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року за №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями).

Вищевикладене свідчить про відсутність наміру створення правових наслідків, в т.ч. щодо сплати належних сум податків та обов'язкових платежів. Тобто, такі угоди носять фіктивний характер.

Таким чином, задекларовані ТОВ "СГ-ГРУП" податкові зобов'язання та податковий кредит за результатами перевірки зменшені до 0 грн.:

- задекларовані податкові зобов'язання в сумі 16 553 573,0 грн. (рядок 9 декларації з ПДВ за жовтень 2010р.) за результатами перевірки зменшені до 0 грн., а задекларований подат ковий кредит в сумі 16 520 573,0 грн. (рядок 17 декларації з ПДВ за жовтень 2010р.) за результа тами перевірки зменшено до 0 грн.

За актом від 29.01.13 №80/22-225/37031998 зроблені висновки:

Таким чином, встановлено, що за період жовтень 2010 року господарська діяльність ТОВ "ДЕЛЬФА-М" має ознаки нереальності здійснення у зв'язку з відсутністю фізичних, технічних та технологічних можливостей для вчинення задекларованих господарських операцій, а саме: відсутній кваліфікований персонал, незначний штат працюючих осіб при тому, що статутна діяльність потребує участі більшої кількості людей, в тому числі за спеціальною освітою; наявність в штаті тільки керівних посад; відсутні основні фонди (за умови, що вони необхідні для здійснення операцій), у тому числі: транспортні засоби, приміщення для зберігання товарів, неможливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару у відповідні строки з урахуванням терміну його придатності, доступності на ринку тощо.

Враховуючи вищенаведене, не можливо підтвердити реальність здійснення господарських операцій ТОВ "ДЕЛЬФА-М" з платниками податків контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями."

Наявність у позивача податкових накладних по ТОВ "ДЕЛЬФА-М" є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту, але не вичерпною. Право на податковий кредит у позивача не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами п. 185.1 статті 185, п. 198.3 статті 198 ПК України.

На підставі вищевикладеного відповідач дійшов висновку про порушення позивачем п.п. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», ст. 185, п. 198.3, 198.4, 198.6 статті 198 ПК України, що призвело до завищення суми податкового кредиту в розмірі 1 271 448,1грн., а саме: жовтень 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., жовтень 2011 року - 40 632,24грн., березень 2012 року - 213 136,88грн.; п. 1.8 статті 1, п.п. 7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.п. 14.1.18 п. 14.1 статті 14, п. 200.1, 200.2, 200.4 статті 200 ПК України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування на загальну суму ПДВ в розмірі 1 271 448,1грн., яка підлягає зменшенню, а саме: листопад 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., листопад 2011 року - 40 632,24грн., квітень 2012 року - 213 136,88грн.

Згідно п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього розділу, в тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кре диту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього розділу;

в) ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі ім порту або реімпорту (далі - імпорт);

г) вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт);

д) з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання то варів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного ре жиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України.

є) з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання то варів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України

є) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізнич ним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 розділу І цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього розділу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності плат ника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необо ротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в опода тковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» «Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг)...».

Таким чином, вищенаведеними нормами Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що розмір податкового зобов'язання продавця товарів (послуг) по господарським операціям, проведеним з кожним контрагентом-покупцем у окремому звітному періоді, має дорівнювати розміру податкового кредиту такого покупця, задекларованого за такий звітний період, що передбачає відображення покупцем отриманої податкової накладної у реєстрі отриманих податкових накладних цього звітного періоду.

При цьому, підпунктом 7.2.6 пункту 7.2. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що у разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення, отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг) (підпункт 7.2.6 пункту 7.2. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість».

Підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями, встановлено, що "Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку...".

Згідно підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Згідно підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: «дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг)».

Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що: податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вар тості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності плат ника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Відповідно до вимог п. 1.8 ст. 1 Закону України „Про податок на додану вартість" бюджетне відшкодування - сума, щопідлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку.

Відповідно до вимог п.п.14.1.18 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до вимог пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуван ню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до вимог пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість" якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пунк ту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу подат кового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до вимог ст.200 Податкового кодексу України встановлено, що:

200.1 Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) пе ріоду.

200.2 При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, та ка сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

200.3 При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступно го звітного (податкового) періоду.

200.4 Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах по стачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

В ході розгляду справи судом встановлено, що операції між позивачем та зазначеними вище контрагентами не мали реального характеру. Фактично перевіркою встановлено документування операцій по регістрах бухгалтерського обліку, які стосуються лише факту перерахування грошових коштів. Контрагентами перераховувались кошти без мети реального настання правових наслідків, з метою зниження об'єкту оподаткування, несплати податків, у зв'язку з чим дії підприємства призвели до втрат дохідної частини Державного бюджету України.

На підставі вищевикладеного суд погоджується з висновками податкового органу про завищення позивачем суми податкового кредиту в розмірі 1 271 448,1грн., а саме: жовтень 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., жовтень 2011 року - 40 632,24грн., березень 2012 року - 213 136,88грн. та завищення суми бюджетного відшкодування на загальну суму ПДВ в розмірі 1 271 448,1грн., яка підлягає зменшенню, а саме: листопад 2010 року на суму ПДВ 1 017 678,98грн., листопад 2011 року - 40 632,24грн., квітень 2012 року - 213 136,88грн., а тому в задоволенні в задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» має бути відмовлено повністю.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду відповідач виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення від 30.04.2013р. №0000212320, а тому адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» вважається таким, що не підлягає задоволенню.

Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 19.11.2013р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35357922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12987/13-а

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 13.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні