ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про затвердження ліквідаційного балансу
"21" листопада 2013 р. Справа № 922/2367/13
вх. № 2367/13
Суддя господарського суду Чистякова І.О.
при секретарі судового засідання Березкіна А.Д.
За участю:
ліквідатора - арбітражного керуючого Антоненка Д. О., свідоцтво НОМЕР_1 від 23.05.2013 р.
представника кредитора - директор Пилипенко М. А., протокол № 28 від 13.05.2011 р. (ТОВ "Продлогістика") - після перерви не з`явився,
представника кредитора - директор Полупан Р. А., протокол б/н від 24.10.2001 р. (ТОВ "БІЗНЕС-ШКОЛА") - після перерви не з`явився,
кредитора - ФО-П ОСОБА_5, паспорт НОМЕР_2, виданий ЦВМ Дзержинського РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 05.03.1996 р. - після перерви не з`явився,
кредитора - ОСОБА_6, паспорт НОМЕР_3, виданий ЦВМ Дзержинського РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 03.03.1997 р. - після перерви не з`явився,
кредитора - ОСОБА_7, паспорт НОМЕР_4, виданий Московським МВ ХМУ УМВС України в Харківській області 06.12.1995 р. - після перерви не з`явився,
кредитора - ОСОБА_8, паспорт НОМЕР_5, виданий Харківським МВ УМВС України в Харківській області 14.10.2000 р. - після перерви не з`явився,
кредитора - ОСОБА_9, паспорт НОМЕР_6, виданий Балаклійським РВ УМВС України в Харківській області 31.08.1995 р. - після перерви не з`явився,
По справі за заявою Фізичної особи - підприємця ОСОБА_5, м. Харків
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАРНІКА", м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 04 вересня 2013 року визнано товариство з обмеженою відповідальністю "ДАРНІКА" (ідентифікаційний код 34470633) банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Антоненка Дмитра Олександровича, якого зобов'язано в строк до 04 березня 2014 року виконати ліквідаційну процедуру.
08 листопада 2013 року до суду надійшло клопотання від ліквідатора про призначення до слухання звіту ліквідатора, у зв`язку з завершенням здійснення ліквідаційної процедури.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 12 листопада 2013 року призначено до слухання звіт ліквідатора на 21 листопада 2013 р. о 11:30 год.
21 листопада 2013 року ліквідатор - арбітражний керуючий Антоненко Д.О. надав до суду звіт (вх. №43324) про виконану роботу по ліквідації банкрута, ліквідаційний баланс і документи, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури підприємства, визнаного судом банкрутом.
Суд долучає наданий звіт ліквідатора до матеріалів справи.
21 листопада 2013 року до суду надійшло клопотання комітету кредиторів про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації, а також затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (вх. №43332), яке погоджено з заставними кредиторами.
В судовому засіданні 21 листопада 2013 року оголошувалась перерва до 21 листопада 2013 року о 15:00 год., для необхідності надання ліквідатором доказів на підтвердження припинення юридичної особи - ТОВ фірми "Ловис" ЛТД, яка є дебітором боржника.
Розглянувши матеріали справи, наданий суду звіт ліквідатора і документи, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, вислухавши пояснення ліквідатора, присутніх в судовому засіданні представників кредиторів, дослідивши докази в їх сукупності, суд вважає наявними правові підстави для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, припинення провадження у справі, виходячи з наступного.
На виконання вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і зазначеної постанови господарського суду Харківської області у офіційному друкованому органі - газеті "Голос України" № 172 від 17.09.2013 р. було розміщено оголошення про визнання підприємства банкрутом.
Під час інвентаризації, здійсненої на виконання вимог суду в ході провадження у справі про банкрутство на стадії ліквідації, було встановлено, що із загальної маси товарів строк придатності їх значної частини вже сплинув.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" дата "Вжити до" (кінцевий термін споживання) - це термін, після закінчення якого, за будь-яких встановлених умов зберігання, харчовий продукт, вірогідно, не буде мати показників якості, зазвичай очікуваних споживачами, та не вважається придатним для реалізації; строк придатності - проміжок часу, визначений виробником харчового продукту, протягом якого, у разі додержання відповідних умов зберігання, транспортування, харчовий продукт зберігає відповідність обов'язковим параметрам безпечності та мінімальним специфікаціям якості; об'єкти санітарних заходів - харчові продукти, включаючи харчові продукти для спеціального дієтичного споживання, функціональні харчові продукти, а також харчові добавки, ароматизатори, дієтичні добавки та допоміжні матеріали для переробки, допоміжні засоби та матеріали для виробництва та обігу.
В ч. 2 ст. 36 вказаного Закону закріплено, що забороняється обіг об'єктів санітарних заходів, дата споживання "Вжити до" яких минула.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції" до неякісної та небезпечної продукції відноситься продукція, строк придатності якої до споживання або використання закінчився.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції" неякісна та небезпечна продукція підлягає обов'язковому вилученню з обігу. Вилучення неякісної та небезпечної продукції з обігу здійснюється власником цієї продукції за його рішенням або за рішенням спеціально уповноважених органів виконавчої влади відповідно до їх повноважень.
В ст. 6 того ж Закону вказано, що власник продукції зобов'язаний вилучити з обігу неякісну та небезпечну продукцію, привести її, при можливості, у відповідність з вимогами відповідних нормативно-правових актів і нормативних документів або забезпечити переробку, утилізацію чи знищення такої продукції.
Оскільки кінцевий термін споживання та строк придатності товарів, які включені до акту списання сплинув, вони не можуть бути приведенні у відповідність з вимогами нормативних документів і реалізовані навіть в ході ліквідаційної процедури банкрута.
Із врахуванням зазначеного в ході інвентаризації було складено акт списання № СпТ-000105 від 22 вересня 2013 р., в який включено товари, строк придатності яких сплинув і які підлягають списанню. Списані товари були вивезені та захороненні на спеціалізованому підприємстві.
Також в обліку підприємства обліковувалася дебіторська заборгованість в сумі 18272,76 грн. таких суб'єктів господарювання: ТОВ фірма "Ловис" Лімітед в сумі 18193,88 грн., ТОВ "КРАЙ-2" в сумі 78,88 грн.
При здійснені інвентаризації вказаної дебіторської заборгованості на виконання постанови господарського суду Харківської області від 04 вересня 2013 р. по справі № 922/2367/13 було виявлено, що документи, які підтверджують отримання товарів (робіт, послуг) уповноваженими особами від імені вказаних суб'єктів господарювання, відсутні.
Вказані суми дебіторської заборгованості не підтверджені дебіторами та не лічаться в їх обліку.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09.04.2013 р. порушено провадження у справі № 922/1192/13 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Ловис" Лімітед, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду Харківської області від 23.04.2013 р. у справі № 922/1192/13 визнано ТОВ Фірма "Ловис" Лімітед банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором голову ліквідаційної комісії Чурсіна С. А.
В постанові зазначено, що загальний розмір кредиторської заборгованості ТОВ Фірма "Ловис" Лімітед складає 361693,98 грн., а активи боржника - 100,00 грн.
08.05.2013 р. в газеті "Голос України" № 86 здійснено оголошення про визнання ТОВ фірми "Ловис" Лімітед банкрутом та встановлений строк для пред'явлення кредиторами грошових вимог до банкрута - один місяць.
Вказаний строк сплинув 08.06.2013 р., тобто до порушення провадження в даній справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 3 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Здійснення примусового стягнення дебіторської заборгованості з ТОВ "КРАЙ-2" не може бути здійснено у зв'язку з відсутністю документів, які підтверджують отримання товарів (робіт, послуг) уповноваженими особами від імені вказаного кредитора.
Крім того, для подання позову про стягнення 78,88 грн. зі вказаного дебітора необхідно сплатити судовий збір в сумі 1147,00 грн. Також необхідними будуть витрати на оплату послуг поштового зв'язку на відправлення копії позовної заяви і доданих до неї документів, а також представництво в суді.
Відповідно до підп. "в" п. 11.11 Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, яка затверджена наказом Мінфіну України від 11.08.1994 р. № 69, при інвентаризації розрахунків на рахунках обліку розрахунків з покупцями і замовниками, постачальниками і підрядчиками, іншими дебіторами і кредиторами повинні залишатися виключно погоджені суми.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні" для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка.
Таким чином, щодо вищевказаних сум дебіторської заборгованості існує впевненість про їх неповернення боржниками банкрута, внаслідок чого вона відповідає визначенню безнадійної дебіторської заборгованості, яке наведено в абз. 2 п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 10 "Дебіторська заборгованість".
Оскільки вказані суми дебіторської заборгованості не підтверджені первинними документами в повному обсязі, не підтверджені дебіторами, витрати на здійснення заходів з їх примусового стягнення є значними, а перспективи отримання коштів від їх здійснення відсутні, такі суми безнадійної дебіторської заборгованості більше не відповідали визначенню активу і підлягали списанню в обліку підприємства, про що 22 вересня 2013 р. також було складено відповідний акт.
Комітетом кредиторів 22 вересня 2013 р. було прийнято такі рішення: затвердити акт № СпТ-000105 від 22 вересня 2013 р. списання товарів ТОВ "ДАРНІКА"; затвердити акт від 22 вересня 2013 р. про списання дебіторської заборгованості ТОВ "ДАРНІКА"; списати в обліку банкрута - ТОВ "ДАРНІКА" товари згідно з актом № СпТ-000105 від 22 вересня 2013 р. списання товарів, списати в обліку банкрута - ТОВ "ДАРНІКА" дебіторську заборгованість згідно з актом від 22 вересня 2013 р. про списання дебіторської заборгованості; покласти витрати щодо подальшого розпорядження товарами, які підлягають списанню, на директора ТОВ "ДАРНІКА" Петькову О. В.; зобов'язати директора і ліквідатора банкрута відобразити списання товарів і дебіторської заборгованості в ході інвентаризації майна банкрута, а також визначити вартість майна банкрута при здійсненні інвентаризації за вартістю, встановленою суб'єктом оціночної діяльності з метою продажу в ліквідаційній процедурі.
Вартість майна банкрута з метою продажу в ліквідаційній процедурі, яка становить 3693498,25 грн., була визначена на підставі звіту про оцінку майна станом на 25 вересня 2013 р., який був складений суб'єктом оціночної діяльності ФО-П ОСОБА_11 і долучений до звіту ліквідатора.
З врахуванням зазначеного було складено акт № 1 від 25 вересня 2013 р. інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами, інвентаризаційний опис № 2 від 25.09.2013 р. товарно-матеріальних цінностей.
Результати інвентаризації згідно з актом № 1 від 25 вересня 2013 р. інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами, інвентаризаційним описом № 2 від 25.09.2013 р. товарно-матеріальних цінностей були затверджені рішенням комітету кредиторів від 07 жовтня 2013 р.
За результатами інвентаризації активи банкрута (окрім залишку коштів на ліквідаційному рахунку) складалися з товарно-матеріальних цінностей, які зазначені в інвентаризаційному описі № 2 від 25 вересня 2013 р. Вказані активи склали цілісний майновий комплекс банкрута. Їх вартість за результатами оцінки суб'єктом оціночної діяльності для цілей продажу в ліквідаційній процедурі була встановлена 3693498,25 грн.
У зв'язку з відсутністю у банкрута на час проведення інвентаризації основних засобів, запасів і коштів в касі відповідні акти інвентаризації не складалися.
Ліквідатором були прийняті за актами приймання-передачі документи, печатки і штампи, а також активи банкрута.
Директор банкрута був звільнений у порядку, який встановлено чинним законодавством.
З метою виявлення іншого майна та майнових прав підприємства до органів, що здійснюють його реєстрацію та облік, а також до ДВС ХМУЮ направлені відповідні запити, але додаткового майна у банкрута не виявлено.
На виконання вимог законодавства переоформлено право розпорядження рахунком банкрута в ПАТ "Полтава-банк", який використовувався в якості ліквідаційного.
Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує. Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.
Все майно банкрута, яке було виявлене в ході інвентаризації, знаходилося в заставі у забезпечених кредиторів, в зв'язку з чим відповідно до наведеної норми воно не було включене до складу ліквідаційної маси, а його продаж підлягав здійсненню виключно за згодою кредиторів, вимоги яких воно забезпечує.
Ст.ст. 43, 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено такий порядок продажу майна банкрута.
Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.
Після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Вибір способів продажу майна здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.
Товари, з яких складався цілісний майновий комплекс банкрута, мали обмежений строк придатності. Залишок вказаного строку щодо багатьох позицій товарів становив менше половини або взагалі майже сплинув. Тому вказані товари не користувалися попитом у оптових покупців, оскільки при купівлі для їх подальшого продажу в роздріб необхідний значний запас строку придатності. Також існувала загроза того, що строк придатності товарів сплине і їх реалізація взагалі стане неможливою.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що вибір способів продажу майна банкрута належить ліквідатору, все майно банкрута знаходиться в заставі у забезпечених кредиторів, в зв'язку з чим воно може бути продано виключно за згодою забезпечених кредиторів, забезпечені кредитори вимагали якнайшвидше розпочати безпосередній продаж майна банкрута у складі цілісного майнового комплексу.
Початкова вартість цілісного майнового комплексу може бути встановлена тільки при обранні у якості способу продажу майна банкрута продажу на аукціоні чи торгах. Продаж майна банкрута за вартістю, що дорівнює сумі вимог кредиторів за реєстром є неможливим, оскільки вказана сума в декілька разів перевищує дійсну вартість майна, яка була встановлена на підставі звіту про оцінку майна.
З врахуванням зазначеного на засіданні комітету кредиторів 20 жовтня 2013 р. було прийнято рішення негайно розпочати продаж майна банкрута у вигляді цілісного майнового комплексу безпосередньо юридичній або фізичній особі та визначено умови продажу; одночасно зі здійсненням заходів щодо продажу майна банкрута безпосередньо певній особі, якщо не надійдуть пропозиції про придбання майна банкрута за наслідками безпосереднього продажу або таких пропозицій буде декілька, розмістити оголошення в місцевих засобах масової інформації про проведення конкурсу для визначення організатора аукціону щодо продажу майна банкрута та визначено умови такого конкурсу.
На виконання рішення комітету кредиторів ліквідатором в місцевих засобах масової інформації було здійснено публікацію про продаж майна банкрута у складі цілісного майнового комплексу на умовах, визначених комітетом кредиторів.
Також ліквідатором у відповідності до рішення комітету кредиторів і на визначених в ньому умовах було опубліковано оголошення в місцевих засобах масової інформації про проведення конкурсу для визначення організатора аукціону щодо продажу майна банкрута.
Однак, пропозиції щодо придбання майна банкрута чи заяви про участь в конкурсі для визначення організатора аукціону щодо продажу майна банкрута не надійшли.
В ч. 6 ст. 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" також згадується такий спосіб продажу майна банкрута як продаж на біржових боргах.
З врахуванням зазначеного на засіданні комітету кредиторів 01 листопада 2013 р. було вирішено зобов'язати ліквідатора звернутися до товарної біржі, обраної на розсуд ліквідатора, з метою продажу цілісного майнового комплексу банкрута. Початкову ціну продажу визначити як сукупну суму визнаних у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку вимог кредиторів, а саме 26 974 097,36 грн., з можливістю її зниження, але не менше ніж до вартості, визначеної в результаті оцінки - 3693498,25 грн.; продовжити вжиття заходів щодо продажу майна банкрута у вигляді ЦМК безпосередньо юридичній або фізичній особі, для пошуку яких розмістити оголошення в місцевих засобах масової інформації на розсуд ліквідатора.
На виконання вказаного рішення ліквідатор звернувся до Української універсальної біржі для проведення біржових торгів.
Однак, біржові торги з реалізації майна банкрута у складі цілісного майнового комплексу не відбулися у зв'язку із відсутністю заяв від потенційних учасників, що підтверджується листом Української універсальної біржі від 08.11.2013 р., який додано до звіту ліквідатора.
На виконання рішення комітету кредиторів ліквідатором в місцевих ЗМІ було здійснено публікацію про продаж майна банкрута у складі цілісного майнового комплексу.
До ліквідатора надійшла лише одна заявка про придбання цілісного майнового комплексу банкрута за ліквідаційної вартістю на умовах, визначених в рішенні комітету кредиторів. Покупець надав згоду на придбання цілісного майнового комплексу банкрута лише у випадку негайного продажу, посилаючись на те, що строк придатності значної частини товарів спливає.
Оскільки все майно банкрута знаходилося в заставі забезпечені кредитори наполягали на негайному продажі цілісного майнового комплексу банкрута за ліквідаційної вартістю.
11 листопада 2013 р. на засіданні комітету кредиторів було прийнято рішення зобов'язати ліквідатора продати цілісний майновий комплекс банкрута, який складається з товарно-матеріальних цінностей за інвентаризаційним описом № 2 від 25 вересня 2013 р., за ліквідаційною вартістю - 3693498,25 грн. ОСОБА_12; договір укласти на таких умовах: строк оплати - негайно; строк дії договору - до моменту виконання сторонами зобов'язань, але не пізніше ніж 1 місяць з моменту укладення; перехід права власності на майно - з моменту повної оплати; порядок продажу - за вказаною вартістю, продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі; строк придбання - не більше 3 днів після надходження заявки про придбання.
12 листопада 2013 р. із ОСОБА_12 було укладено договір № 12/11/13-1 купівлі-продажу майна, з якого складається цілісний майновий комплекс банкрута, на мовах, які були визначені в рішенні комітету кредиторів від 11 листопада 2013 р.
Покупець оплатив вартість придбаного майна в повній сумі, а саме 3693498,25 грн., після чого з ним було підписано відповідний акт приймання-передачі.
Ч. 4 ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачає можливості використання отриманих від продажу заставленого майна коштів на інші цілі, ніж задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує.
Тому після їх надходження на ліквідаційний рахунок всі кошти (за вирахуванням комісії банку за розрахунково-касове обслуговування їх сума склала 3 676 045,00 грн.) були використані виключно для здійснення розрахунків із забезпеченими кредиторами.
Здійснення розрахунків із забезпеченими кредиторами підтверджено документами, які додані до звіту ліквідатора.
Розрахунки з іншими кредиторами, окрім забезпечених, не здійснювалися у зв'язку із вищезазначеним.
В банку було отримано довідку про рух коштів по ліквідаційному рахунку, яка додана до звіту ліквідатора.
До архівних установ були передані документи банкрута, які підлягають довгостроковому зберіганню, що підтверджується довідкою, яка додана до звіту ліквідатора.
Ліквідаційний рахунок банкрута було закрито, після чого у банкрута не залишилося рахунків у фінансових установах.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважаються погашеними вимоги, не задоволені за недостатністю майна банкрута.
Ліквідатором було складено реєстр вимог кредиторів з даними про розмір погашених вимог кредиторів, а також ліквідаційний баланс.
Відповідно до п. 37 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку № 2 "Баланс" в статті "Статутний капітал" наводиться зафіксована в установчих документах загальна вартість активів, які є внеском власників (учасників) до капіталу підприємства.
Зафіксована в установчих документах загальна вартість активів, які є внеском власників (учасників) до капіталу підприємства, визначається на момент здійснення державної реєстрації статуту і не підлягає перегляду у зв'язку з їх наступним використанням підприємством.
Тому відображення в статті "Статутний капітал" балансу вартості початкового внеску засновників не свідчить про фактичну наявність таких активів на час складення балансу.
Майнові внески засновників обліковувалися в бухгалтерському обліку підприємства як окремі активи підприємства і відображалися в першій частині балансу "Активи".
Майно, що було внесено засновниками у якості внесків, використовувалося в ході господарської діяльності підприємства. За рахунок грошових внесків засновників, сума яких відображена в статті "Статутний капітал" ліквідаційного балансу, придбавалися інші оборотні та необоротні активи.
Загальна вартість активів підприємства, які початково були набуті за рахунок внесків засновників в сумі, яка відображена в статті балансу "Статутний капітал", поступово зменшувалася у зв'язку із збитковістю діяльності підприємства.
Поступово активи підприємства зменшилися до обсягу лише тих, що були включені до складу ліквідаційної маси.
Тому відображена в статті "Статутний капітал" ліквідаційного балансу сума вказує тільки на загальний розмір початкових внесків засновників, які стали лише джерелом для початкового формування активів підприємства і не є підтвердженням наявності у банкрута додаткових активів на час складання ліквідаційного балансу.
Крім того, в підсумку розділу І "Власний капітал" ліквідаційного балансу вказано від'ємне значення.
Відповідно до абз. 3 п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку № 2 "Баланс" власний капітал - частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов'язань.
Від'ємне значення підсумку вказано розділу ліквідаційного балансу, яке дорівнює сумі непогашених вимог кредиторів, свідчить про відсутність будь-яких активів банкрута для задоволення вимог кредиторів, яка залишилися непогашеними.
Залишок непогашених вимог кредиторів за ліквідаційним балансом з урахуванням округлення дорівнює сумі непогашених вимог кредиторів за реєстром вимог кредиторів ТОВ "ДАРНІКА" з даними про розмір погашених вимог кредиторів, який було складено ліквідатором.
З реєстру вимог кредиторів з даними про розмір погашених вимог кредиторів вбачається, що загальний залишок непогашених вимог кредиторів становить 26740713,36 грн., в т. ч. 23 298 052,36 грн. - загальна сума вимог кредиторів, які заявили свої вимоги до банкрута або були окремо включені до реєстру вимог кредиторів, і вимоги яких залишилися незадоволеними у зв'язку з недостатністю майна банкрута; 3 442 661,00 грн. - загальна сума вимог, які обліковуються в бухгалтерському обліку банкрута, але не були заявлені кредиторами (не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу).
Ліквідатор звітував перед комітетом кредиторів про хід ліквідаційної процедури.
Також ліквідатором було надано комітету кредиторів звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації у справі про банкрутство ТОВ "ДАРНІКА".
В ч. 5 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника. Інші джерела відшкодування витрат арбітражного керуючого в ході розгляду справи не були визначені.
Залишок коштів на ліквідаційному рахунку після завершення ліквідаційної процедури склав 0,00 грн.
Кошти від продажу заставленого майна не можуть бути направлені на відшкодування витрат і сплату винагороди арбітражного керуючого в силу приписів ч. 4 ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Враховуючи приписи ч. 4 ст. 42, ч. 5 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий надав згоду на затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації у справі про банкрутство ТОВ "ДАРНІКА" в сумі 0,00 грн.
Комітетом кредиторів 20 листопада 2013 р. було прийнято такі рішення: 1. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації у справі про банкрутство ТОВ "ДАРНІКА" в сумі 0,00 грн. 2. Не задоволені за недостатністю майна банкрута вимоги кредиторів вважати погашеними. 3. Схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, визнати роботу ліквідатора задовільною та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства. 4. Звернутися до господарського суду від імені комітету кредиторів з клопотанням про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації у справі про банкрутство ТОВ "ДАРНІКА", звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Органам ДПС України, органам Пенсійного фонду і фондів соціального страхування направлено повідомлення про завершення ліквідаційної процедури, який свідчить про відсутність майна банкрута, яке може бути використано для задоволення вимог кредиторів.
Печатки і штампи банкрута були знищені в день схвалення звіту ліквідатора комітетом кредиторів, про що ліквідатором складено відповідний акт.
Присутні в судовому засіданні кредитори підтвердили обставини, які викладені в звіті ліквідатора та протоколах засідань комітету кредиторів, а також зазначили, що не мають претензій до роботи ліквідатора.
В ч. 2 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вказано, що якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно з ч. 4 тієї ж статті Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті (тобто і припиняючи провадження у справі про банкрутство у зв'язку із затвердженням звіту ліквідатора), господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Оскільки ліквідатор виконав всі дії з ліквідації банкрута, суду надані документи, що свідчать про завершення ліквідаційної процедури, у тому числі, ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю на загальну суму 26741 тис. грн. в зв'язку з відсутністю активів, які можна було б направити на погашення кредиторської заборгованості, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс, визнати погашеними вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна банкрута, припинити провадження по справі на підставі п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Керуючись ст. ст. 37 - 48, п. 6 ч. 1 ст. 83, ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України суд, -
УХВАЛИВ:
Задовольнити клопотання комітету кредиторів про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації, а також затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (вх. №43332).
Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражному керуючому Антоненко Дмитру Олександровичу за підсумками процедур розпорядження майном і ліквідації у справі про банкрутство ТОВ "ДАРНІКА" в сумі 0,00 грн.
Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДАРНІКА" (ідентифікаційний код 34470633), яке зареєстроване 20 вересня 2006 р. року виконавчим комітетом Харківської міської ради, місцезнаходження: 61068, місто Харків, набережна Крупської, будинок 3.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна банкрута, визнати погашеними.
Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Провадження у справі припинити.
Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Зобов'язати Головне управління статистики по Харківській області виключити з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України товариство з обмеженою відповідальністю "ДАРНІКА" (ідентифікаційний код 34470633).
Зобов`язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута (товариство з обмеженою відповідальністю "ДАРНІКА", ідентифікаційний код 34470633), внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обліку.
Ухвалу направити кредиторам, Головному управлінню статистики у Харківській області, відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Харківській області (м. Харків, вул. Петровського, 16), державному реєстратору, Відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Харківській області, Московському відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції, ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області.
Суддя Чистякова І.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 26.11.2013 |
Номер документу | 35461210 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Чистякова І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні