ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2013 року 16:03м. ПолтаваСправа № 816/5565/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ясиновського І.Г.,
за участю:
за участю секретаря судового засідання - Петренко О.В.,
представника позивача - Харченка Л.І.,
представників відповідача - Дробахи Т.М. та Лашко М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" до Відділу Держземагентства у Козельщинському районі Полтавської області, треті особи: Пригарівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області, ОСОБА_4 про визнання протиправною відмови, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
17 вересня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу Держземагентства у Козельщинському районі Полтавської області, треті особи: Пригарівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмови Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, наданій Позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 000366, що знаходиться під станцією ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області; скасування рішення №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та зобов'язання вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки, наданій позивачеві згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 000366, що знаходиться під станцією ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилалися на те, що державному кадастровому реєстратору Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області позивачем було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки що знаходиться під станцією ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру. Рішенням №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року державним кадастровим реєстратором відмовлено ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме ділянка, яку передбачається зареєструвати знаходиться в межах іншої земельної ділянки, що перебуває у власності інших осіб (накладка на іншу земельну ділянку). Вказували, що дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає оформленню позивачем права постійного користування даною земельною ділянкою.
В судовому засіданні представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив її задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення вимог позовної заяви, посилаючись на правомірність прийняття державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельної ділянки під станцією ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області. Зазначав, що відповідач при винесенні оскаржуваного рішення діяв у чіткій відповідності до вимог чинного земельного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2013 року до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено ОСОБА_4.
Треті особи явку в судове засідання свого повноважного представника не забезпечили, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18.07.2012 № 530 припинено діяльність ДК "Укртрансгаз", внаслідок реорганізації шляхом перетворення в Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз".
Відповідно до п.1.2 Статуту ПАТ "Укртрансгаз" є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України".
Відповідно до рішення Пригарівської сільської Ради народних депутатів Козельщинського району Полтавської області Кременчуцькому лінійному виробничому управлінню магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз", яке є філією ПАТ "Укртрансгаз" був виданий Державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ № 000366, яка розташована на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області та згідно якого землекористувачу надається у постійне користування 0,03864 гектарів землі. Площу земельної ділянки, наданої для розміщення та експлуатації об'єктів трубопровідного транспорту, займає у визначених межах 0,0009 га - станція ЕХЗ (а.с. 18-21).
11 липня 2012 року між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ НВП "Горизонт" (Виконавець) було укладено договір № 1207000328 (а.с.11-14), згідно умов якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.
На виконання умов даного договору, з метою переоформлення державного акту на право постійного користування, земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні позивача та знаходиться на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту - станція ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ", ТОВ НВП "Горизонт" було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.
13 березня 2013 року позивач звернувся до державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області із заявою про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту, що знаходяться на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера.
Рішенням №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Лашко М.М. відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: ділянка, яку передбачається зареєструвати знаходиться в межах інших земельних ділянок з кадастровими номерами 5322084600:00:001:0363 та 5322084600:00:001:0082.
Проте, позивач не погоджується із таким рішенням відповідача, та зазначає, що було порушено його законні права, оскільки такі обставини унеможливлюють реєстрацію даної земельної ділянки позивача в Державному земельному кадастрі та подальшу реєстрацію права користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Частиною 3 ст. 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 73 Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Згідно п. 74 Порядку ведення Державного земельного кадастру Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:
1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);
2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;
3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.
Згідно п. 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.
Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Відповідно до п.п. 77, 79 Порядку ведення Державного земельного кадастру у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.
Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66 - 78 цього Порядку.
В поясненнях, які були надані відповідачем під час розгляду справи та в письмових запереченнях на адміністративний позов було зазначено, що підставою для прийняття рішення №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року, яким позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, була невідповідність електронного документа установленим вимогам.
Так, при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів), встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа, даним документації із землеустрою та оцінки земель, державним кадастровим реєстратором виявлено помилки, а саме: ділянка, яку передбачається зареєструвати знаходиться в межах інших земельних ділянок з кадастровими номерами 5322084600:00:001:0363 та 5322084600:00:001:0082 (перетин земельних ділянок).
Судом встановлено, що відповідно до викопіювання з плану земельних ділянок Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області здійсненого за допомогою програмного забезпечення національної кадастрової системи (а.с. 234, т.1), земельна ділянка, надана ПАТ "Укртрансгаз" згідно державного акта І-ПЛ № 000366, на якій розміщено об'єкт трубопровідного транспорту ПАТ "Укртрансгаз", а саме, станцією ЕХЗ площею 0,0009 га, накладаються на раніше зареєстровані земельні ділянки, а саме: за кадастровим номером 5322084600:00:001:0363, що належить на праві власності ОСОБА_4, а також кадастровим номером 5322084600:00:001:0082, що належала на праві власності ОСОБА_5, яка померла у ІНФОРМАЦІЯ_1 і 1/2 цієї земельної ділянки, а саме 4,91 га успадкував ОСОБА_6 згідно свідоцтва на спадщину та державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 935785 від 06.07.2010 (а.с.245, 247, т.1) і спадщину після якого успадкувала ОСОБА_4 згідно нотаріального напису (а.с. 246, т.1). Решта земельної ділянки, реєстрацію якої намагався здійснити позивач, накладається на суміжну земельну ділянку, а саме на полезахисну смугу, яка розташована за межами населеного пункту Пригарівської сільської ради і знаходиться в землях запасу не наданих у власність та користування іншим особам, що підтверджувалося поясненнями представників відповідача наданих в судовому засіданні та витягом з карти Національної кадастрової системи у збільшеному вигляді (а.с. 233-239, т.1).
Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:
- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;
- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;
- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).
Таким чином, оскільки в результаті перевірки документів для державної реєстрації земельної ділянки, поданих позивачем до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі було виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту І-ПЛ № 000366 та вказаних земельних ділянок, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
За відсутності підстав для визнання протиправною відмови державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, для скасування рішення №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні і підстави для зобов'язання відповідача вчинити дії по прийняттю рішення по внесенню відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельній ділянці, наданій ПАТ "Укртрансгаз" згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 000366, що знаходиться під станцією ЕХЗ філії "УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" на території Пригарівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.
За викладених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є неправомірними, необґрунтованими і не підлягають задоволенню, а рішення відповідача №РВ-5300007552013 від 13.03.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру не підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" до Відділу Держземагентства у Козельщинському районі Полтавської області, треті особи: Пригарівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області, ОСОБА_4 про визнання протиправною відмови, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії - відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови виготовлено 26 листопада 2013 року .
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35500036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні