Ухвала
від 26.11.2013 по справі 810/1780/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/1780/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Панченко Н.Д. Суддя-доповідач: Файдюк В.В.

У Х В А Л А

Іменем України

26 листопада 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Літвіної Н.М.

Старової Н.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Плуар ЛТД» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 07 червня 2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Плуар ЛТД» до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та зобов'язання утриматись від вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 07 червня 2013 року в задоволенні адміністративного позову ТОВ «Плуар ЛТД» до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС про визнання протиправними дій та зобов'язання утриматись від вчинення дій - відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Плуар ЛТД», як юридична особа зареєстровано Печерською районною в м. Києві державною адміністрацією 02 лютого 2012 року.

У періоді за який поводилась перевірка, позивач був зареєстрований як платник податку на додану вартість відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01 квітня 2012 за № 200035789, виданого ДПІ у Києво-Святошинському районі.

У березні 2013 року посадовою особою ДПІ у Києво-Святошинському районі на підставі п. 73.5 статті 73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Плуар ЛТД» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентом постачальником ТОВ «Тайтрейд» та контрагентами покупцями за період з 01 травня 2012 року по 31 грудня 2012 року.

За результатами проведених заходів було складено акт від 20 березня 2013 року № 150/22-2/38097761 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Плуар ЛТД» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентом постачальником ТОВ «Тайтрейд» та контрагентами покупцями за період з 01 травня 2012 року по 31 грудня 2012року».

Вказаний акт містить відомості про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Плуар ЛТД» у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням. Також в акті зроблено висновки щодо відсутності факту реального здійснення позивачем господарських операцій, про відсутність у позивача необхідних умов для ведення господарської діяльності в обсягах задекларованих ним показників, а також про нікчемність правочинів, укладених позивачем з його контрагентами.

Не погоджуючись із діями податкового органу, пов`язаними з проведенням зустрічної звірки, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Як встановлено у ході розгляду справи, жодних податкових повідомлень-рішень за результатами зазначеної звірки податковим органом не приймалось, штрафних (фінансових) санкцій до позивача не застосовувалось.

Згідно довідки відповідача від 02 червня 2013 року, результати зустрічної звірки, оформленої актом від 20 березня 2013 року № 150/22-2/38097761, не відображені у зворотному боці облікової картки позивача; жодних записів про збільшення чи зменшення податкових зобов'язань позивача за наслідками зазначеної перевірки податковим органом не здійснювалось.

Відповідно до приписів п. 61.1 статті 61 ПК України - податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Статтею 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно з приписами статті 72 ПК України - для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ, органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів.

Пунктом 73.3 статті 73 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

З метою отримання податкової інформації, враховуючи положення абз.1 п. 73.5 статті 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

При цьому, в силу приписів абз. 3 п. 73.5 статті 73 ПК України - зустрічні звірки проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання вимог вказаної вище норми, Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Пунктом 2 вказаного Порядку передбачено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

В силу положень п. 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок - орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Згідно з п. 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22 квітня 2011 року - у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.

Таким чином, податковий орган, з метою отримання податкової інформації має право проводити зустрічні звірки та надсилати поштою чи особисто вручати відповідний письмовий запит. За результатами проведення зустрічної звірки податковим органом складається довідка, а у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку із встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.

Як було встановлено судом першої інстанції, у зв'язку з надходженням до відповідача акта ДПІ у Печерському районі м. Києва від 13 листопада 2012 року № 4858/22-9/37318422 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Тайтрейд» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01 липня 2011 року по 31 жовтня 2012 року», ДПІ у Києво-Святошинському районі був сформований запит від 20 березня 2013 року № 1999/10/22-223 про надання ТОВ «Плуар ЛТД» письмових пояснень та їх документального підтвердження по взаємовідносинам із ТОВ «Тайтрейд».

Вказаний запит містить відомості щодо підстав його складання, перелік інформації, яка запитується, він складений у письмовій формі, відповідним чином підписаний та завірений печаткою податкового органу, як то передбачено положеннями п. 42.1 статті 42 ПК України.

З метою особистого вручення зазначеного запиту, посадовим особам ДПІ у Києво-Святошинському районі відповідно до положень п. 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, здійснено виїзд за податковою адресою ТОВ «Плуар ЛТД», а саме: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 13 та встановлено його відсутність за вказаним місцезнаходженням.

За даним фактом ДПІ у Києво-Святошинському районі складений акт від 20 березня 2012 року № 114/22-2 про неможливість вручення ТОВ «Плуар ЛТД» запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження та акт про неможливість проведення зустрічної звірки від 20 березня 2012 року № 150/22-2/38097761.

Як вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходження ТОВ «Плуар ЛТД» є: м. Київ, Печерський район, вул. Кіквідзе, буд. 13.

З огляду на зазначене та беручи до уваги фактичні обставини справи, колегія суддів приходить до висновку про те, що податковий орган при проведенні зустрічної звірки діяв у спосіб та у порядок, які визначені чинним законодавством. У зв'язку з цим, позовні вимоги у цій частині не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про заборону ДПІ у Києво-Святошинському районі використовувати акт від 20 березня 2012 року № 150/22-2/38097761 при проведенні та оформлені результатів перевірок суд зазначає таке.

Згідно з приписами статті 72 ПК України - для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю.

Відповідно до статті 74 ПК України - податкова інформація, зібрана відповідно до Податкового кодексу України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Відповідно до положень податкового законодавства матеріали, які отримані на запит про проведення зустрічної звірки та довідка (акт), складені за результатами зустрічної звірки, - це податкова інформація, яка може бути використана органами державної податкової служби для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин для їх проведення, визначених статтями 77 та 78 Податкового кодексу України та на підставах, зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України.

Крім цього, позовні вимоги щодо заборони ДПІ у Києво-Святошинському районі використовувати акт від 20 березня 2012 року № 150/22-2/38097761 при проведенні та оформлені результатів перевірок є похідними від вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Плуар ЛТД», результати якої оформлені зазначеним актом, а тому відмова у задоволенні первинних позовних вимог є підставою для відмови у задоволенні й похідних від них вимог.

Таким чином, правомірним є висновок суду першої інстанції про відмову в задоволенні даного адміністративного позову.

Отже, при ухваленні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Плуар ЛТД» - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 07 червня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Літвіна Н. М.

Старова Н.Е.

Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено29.11.2013
Номер документу35593434
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов'язання утриматись від вчинення дій

Судовий реєстр по справі —810/1780/13-а

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 07.05.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Постанова від 07.06.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні