ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
УХВАЛА
02 грудня 2013 р.Справа № 2а-13266/12/0170/2
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Яковлєва С.В.
суддів Ольшанської Т.С.
Кірєєва Д.В.
за участю секретаря Баценко А.О., розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Управління державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим про роз'яснення постанови суду у адміністративній справі
за позовом ОСОБА_3
до Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим,
Державної судової адміністрації України,
Державної казначейської служби України,
Головного управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, Державна податкова інспекція у м. Сімферополі в Автономній Республіці Крим Державної податкової служби,
Державна податкова служба в Автономній Республіці Крим,
про визнання протиправними дій та стягнення 16682,82 грн.,
за участю представників:
від заявника - не з'явився;
від позивача - не з'явився;
від відповідачів - не з'явилися;
від третіх осіб - не з'явився;
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим, Державної судової адміністрації України, Державного казначейства України, Головного управління Державного казначейства України в АР Крим (далі відповідачі) про визнання протиправними дій Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим по стягненню податку з доходів фізичних осіб з вихідної допомоги ОСОБА_3; стягнення з Державного казначейства України в особі Головного управління Державного казначейства України в АР Крим на користь ОСОБА_3 - судді у відставці, 16682,82 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.12.2012 року позов задоволено: визнано протиправними дії Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим (95011, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Павленко, 48) щодо утримання податку з доходів фізичних осіб у розмірі 16682,82 грн. при виплаті ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) вихідної допомоги відповідно до ст. 43 Закону України «Про статус суддів»; зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим (95015, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 19) повернути судді у відставці ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) 16682,82 грн., утриманих в якості податку з доходів фізичних осіб та перерахованих до бюджету; стягнуто з Державного бюджету України на користь ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) 177,00 грн. судового збору.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду АР Крим від 05.03.2013 року закрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби як помилкове відкрите.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду АР Крим від 05.03.2013 року апеляційні скарги Територіального управління Державної судової адміністрації України в АР Крим, Головного управління Державного казначейства України в АР Крим залишено без задоволення, постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.12.12 у справі № 2а-13266/12/0170/2 залишена без змін.
Додатковою ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду АР Крим від 15.10.2013 року стягнуто з Територіального управління Державної судової адміністрації України в АР Крим (вул. Павленко, 48,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95051, ЄДРПОУ 26273942) на користь Державного бюджету України (рахунок: 31217206781001; одержувач: Головне управління Державної казначейської служби України в м. Севастополі, -22030001; ЄДРПОУ: 38022717; МФО: 824509; банк одержувача: Головне управління Державної казначейської служби України в м. Севастополі; призначення платежу: "Судовий збір"; код: 35188206; номер пункту частини статті Закону України "Про судовий збір", відповідно до якого сплачується судовий збір - 3.2) судовий збір за подання апеляційної скарги на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.12.12 року у справі № 2а-13266/12/0170/2 у розмірі 83 (вісімдесят три) гривні 42 (сорок дві) копійки.
Окружним адміністративним судом АР Крим 04.07.2013 року по справі видано виконавчі листи.
На адресу Окружного адміністративного суду АР Крим 21.10.2013 року від Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі АР Крим надійшла заява про роз'яснення рішення по справі.
Ухвалою суду від 18.11.2013 року призначено судове засідання для розгляду питання про роз'яснення рішення по справі № 2а-13266/12/0170/2.
У судове засідання, яке відбулось 02.12.2013 року сторони та заявник явку своїх представників не забезпечили, про час, день та місце його проведення повідомлені належним чином, 02.12.2013 року від заявника надійшло клопотання про розгляд заяви про роз'яснення судового рішення без участі його представника.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КАС України якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Аналіз наведеної норми дозволяє зробити висновок про те, що судове рішення підлягає роз'ясненню, якщо воно прийняте за суттю позову та підлягає примусовому виконанню. Роз'яснено може бути постанову чи ухвалу суду у разі, якщо без такого роз'яснення її тяжко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Під час розгляду справи № 2а-13266/12/0170/2 судом встановлено, що дії Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим щодо утримання податку з доходів фізичних осіб з вихідної допомоги позивача, порушують принцип, що був встановлений у Закону України "Про статус суддів" та Закону України "Про судоустрій" незмінності матеріального забезпечення суддів, як складової частини забезпечення їх незалежності, в наслідок чого не можна вважати правомірними дії Територіального управління Державної судової адміністрації в АР Крим, на яке, відповідно до Положення про територіальне управління Державної судової адміністрації, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.11.2004 року №205/04, покладено обов'язок щодо здійснення матеріального і соціального забезпечення судів, у тому числі суддів у відставці та працівників апарату суддів, щодо утримання суми податку з доходів при нарахуванні та виплаті позивачу вихідної допомоги згідно зі ст. 43 Закону України "Про статус суддів".
Згідно п. 1 Постанови КМУ від 03.08.2011 року № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ" цей Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення (далі - державні органи).
Згідно з п. 2 Порядку безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання рішень про стягнення коштів Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.
Відповідно до ч. 1 п. 16 Порядку органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, в тому числі, для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів.
За таких обставин, приймаючи до уваги наявність перешкод для виконання судового рішення, суд вважає можливим роз'яснити п. 3 резолютивної частини постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.12.2012 року у справі № 2а-13266/12/0170, який підлягає виконанню шляхом спонукання Головного управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим повернути з місцевого бюджету Залізничного району м. Сімферополя на користь судді у відставці ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) кошти, утримані Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в АР Крим при виплаті вихідної допомоги в якості податку з доходів фізичних осіб, які в подальшому були перераховані до місцевого бюджету Залізничного району м. Сімферополя платіжним дорученням № 3429 від 28.12.2010 року.
Керуючись ст. ст. 160, 165, 170 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
У порядку ст. 170 КАС України роз'яснити п. 3 резолютивної частини постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.12.2012 року у справі № 2а-13266/12/0170, яким зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим (95015, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 19) повернути судді у відставці ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) 16682,82 грн., утриманих в якості податку з доходів фізичних осіб та перерахованих до бюджету.
П. 3 резолютивної частини постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.12.2012 року у справі № 2а-13266/12/0170 підлягає виконанню шляхом спонукання Головного управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим повернути з місцевого бюджету Залізничного району м. Сімферополя на користь судді у відставці ОСОБА_3 (АДРЕСА_1) кошти, утримані Територіальним управлінням Державної судової адміністрації в АР Крим при виплаті вихідної допомоги в якості податку з доходів фізичних осіб, які в подальшому були перераховані до місцевого бюджету Залізничного району м. Сімферополя, платіжним дорученням № 3429 від 28.12.2010 року.
Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня її отримання.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує,, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2013 |
Оприлюднено | 04.12.2013 |
Номер документу | 35700652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні