Постанова
від 25.11.2013 по справі 804/12026/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2013 р. Справа № 804/12026/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лозицької І.О.

при секретарі судового засідання Василенко К.Е.

за участю:

представника позивача Васюка В.В.

представників відповідача Васильченко О.М., Форостініної Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро - Шанс 999" до Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Шанс 999» до Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби, в якому позивач просить:

- скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Східно-Дніпровської ОДПІ Дніпропетровської області ДПС за формою «Р» від 27.02.2013 року № 0000062200 на суму 235305,00 грн.;

- скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Східно-Дніпровської ОДПІ Дніпропетровської області ДПС за формою «Р» від 27.02.2013 року № 0000052200 на суму 250151,00 грн.;

- скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Східно-Дніпровської ОДПІ Дніпропетровської області ДПС за формою «Р» від 27.02.2013 року № 0000601741 на суму 36880,00 грн.;

- скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Східно-Дніпровської ОДПІ Дніпропетровської області ДПС за формою «С» від 27.02.2013 року № 0000071500 на суму 4656253,59 грн.

В обґрунтування позову, позивач зазначив, що Східно-Дніпровською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області ДПС проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Агро-Шанс 999» з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 р. по 30.09.2012 року, за результатами якої, 08.01.2013 року складено акт № 4/22/33063481.

В подальшому, на підставі висновків викладених у вказаному акті, податковим органом 27.02.2013 року винесено податкові повідомлення-рішення № 0000062200 на суму 235305,00 грн., № 0000052200 на суму 250151,00 грн., № 0000601741 на суму 36880,00 грн., № 0000071500 на суму 4656253,59 грн.

Позивач з вказаними рішеннями не погоджується, вважає їх протиправним та необґрунтованими, оскільки, здійснював господарську діяльність з дотриманням вимог податкового законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, надали до суду письмові заперечення, в яких наведені обставини, що відображені в акті перевірки.

Під час розгляду справи, було здійснено заміну первинного відповідача - Східно-Дніпровську об'єднану державну податкову інспекцію Дніпропетровської області Державної податкової служби на її правонаступника - Східно-Дніпровську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Як встановлено в судовому засіданні і підтверджується матеріалами справи, Східно-Дніпровською ОДПІ Дніпропетровської області ДПС було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Агро-Шанс 999» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 30.09.2012 року, за результатами якої, 08.01.2013 року складено акт № 4/22/33063481.

Відповідно до висновків, викладених у акті перевірки, виявлено наступні порушення:

1. пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств», п.138.2 ст.138, п.п.135.4 п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України, п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст. 626, ст. 629, ст. 650, ст.655, ст.658, ст.662 ЦК України, в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «Агро-Шанс 999» з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4, встановлено заниження податку на прибуток в сумі 235304,00 грн., в тому числі за звітні періоди:

- І кв. 2011 року - 15500,00 грн.;

- ІІ кв. 2011 року - 81804.00 грн.;

- ІІ-ІІІ кв. 2011 року - 219804,00 грн. (в т.ч. ІІ кв. 2011 р.- 81804 грн., ІІІ кв. 2011 р.-138000,00 грн.);

- ІІ-ІV кв.2011 року - 219804,00 грн. (в т.ч. ІІ кв. 2011 р.- 81804 грн., ІІІ кв. 2011 р.-138000,00 грн.);

2. п. 198.6 ст.198, п.198.3 ст.198, п.44.6 ст.44 Податкового кодексу України, п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст. 626, ст. 629, ст. 650, ст.655, ст.658, ст.662 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «Агро-Шанс 999» з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4, встановлено заниження податку на додану вартість в загальній сумі - 207234,00 грн., в тому числі:

-за травень 2011 року в сумі 35567,00 грн.;

- за липень 2011 року в сумі 60000,00 грн.;

- за вересень 2012 року в сумі 111667,00 грн.;

3. п.167.1 ст. 167, п.п.168.1.4 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України в частині не нарахування, не утримання та не перерахування податку з доходів фізичних осіб з виплаченого оподаткованого доходу громадянину в сумі 185007,51 грн., в результаті чого, донараховано податку з доходів фізичних осіб за 2011 рік в сумі - 29504,00 грн.;

4. п.2.11 Положення «Про ведення касових операцій у національній валюті і Україні» № 637 від 15.12.2004 року в частині неправомірної видачі готівкових коштів під звіт працівникам без повного звітування щодо раніше виданих коштів під звіт за період з 01.01.2011 року по 30.09.2012 року на загальну суму 18625014,35 грн.

На підставі висновків, викладених у вказаному акті перевірки, податковим органом 27.02.2013 року винесено податкові повідомлення-рішення № 000005220, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 250 151,00 грн., № 00000062200, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств в розмірі 235 305,00 грн., № 00000601741, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання по платежу прибутковий податок з робітників і службовців, вкл. членів кооперативів в розмірі 36 880,00 грн., № 0000071500, яким до позивача застосовано штрафну санкцію в розмірі 4656253,59 грн.

Перевіркою встановлено, що між ТОВ «Агро - Шанс 999» та ФОП ОСОБА_4 укладено договір від 04.05.11р. №9/1 щодо купівлі-продажу бензину, дизельного пального, оливи, інших пально-мастильних матеріалів. Перевіркою встановлено, що в податковому обліку вартість операцій з придбання дизельного палива віднесено підприємством до складу витрат у загальній сумі 477833,0 грн., у тому числі за II квартал 2011 року на суму 177833,0 грн., за III квартал 2011 року на суму 300000,0 грн. та суму 95566,67 грн. ПДВ до складу податкового кредиту, у тому числі за травень 2011 року на суму 35566,67 грн. ПДВ, за липень 2011 року на суму 60000,0 грн. ПДВ. При перевірці використано акт від 16.12.2011 №530/1710/НОМЕР_1 про результати позапланової невиїзної документальної перевірки фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за результатами правових відносин з ТОВ ВФК «Донбасресурси» (код 31500628), з ПП «Український центр проблем екології» (код 368169214), з ТОВ «Торгівельна фірма «Діаніт» (код 36235885), з ТОВ „Фактор" (код 31111831), з ДП „Гарант-ДП" (код 24916749) ТОВ „Фінкоммарк" (код 37312389) за період: жовтень 2010р. - жовтень 2011р. Перевіркою встановлено відсутність майна, персоналу та інших матеріальних ресурсів, необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу, відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів, що ставить під сумнів факт здійснення суб'єктом господарювання, задекларованого основного виду діяльності. Чисельність працюючих: відповідно до бази даних 1 - ДФ, фізична особа - підприємець ОСОБА_4 не має найманих працівників.

Крім того, в ході перевірки неодноразово надавались листи щодо надання первинних та інших документів, у тому числі: товарно-транспортних накладних, актів приймання-передачі ТМЦ, журналу обліку отриманих вантажів, журналу реєстрації довіреностей, дорожні листи вантажних автомобілів, акти списання ГСМ, журнал обліку надходжень нафтопродуктів на АЗС форми N 13-НП (де зазначається постачальник), товарна книга кількісного руху нафтопродуктів за формою N 31-НП, журнал обліку надходження нафтопродуктів за формою N 6-НП, на момент підписання акту зазначені документи не було надано.

У зв'язку з чим, під час перевірки ТОВ «Агро-Шанс 999» було встановлено завищення податкового кредиту на 95566,67 грн. ПДВ та завищено витрати на суму 477833,0 грн.

Щодо заниження об'єктів оподаткування за господарськими операціями між ТОВ «Агро-Шанс 999» та фізичною особою-підприємців ОСОБА_4, суд зазначає наступне.

Між ТОВ «Агро-Шанс 999» та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 був укладений договір від 04.05.11р. № 9/1 купівлі-продажу бензину, дизельного пального, оливи, інших пально - мастильних матеріалів.

Згідно якого, ТОВ «Агро-Шанс 999» придбано у травні, липні 2011 року за вказаним договором дизельне паливо у кількості 59 500 л на загальну суму 573 400,0 грн. (477 833,33 грн. та ПДВ - 95 566,67 грн.), у тому числі у травні 2011 року - 213 400,0 грн. (177 833,33 грн. та ПДВ - 35 566,67 грн.), липні 2011 року - 360 000,0 грн. (300 000,0 грн. та ПДВ 60 000,0 грн.).

В податковому обліку вартість операцій з придбання дизельного палива за договором від 04.05.2011р. № 9/1 віднесено підприємством до складу витрат у загальній сумі 477 833,0 грн., у тому числі за II квартал 2011 року - 177 833,0 грн., III квартал 2011 року - 300 000,0 грн. Податок на додану вартість у складі вартості придбаного дизпалива у загальній сумі 95 566,67 грн. віднесений ТОВ «Агро-Шанс 999» до складу податкового кредиту, у тому числі у податковій декларацій з ПДВ за травень 2011 року - 35 566,67 грн., липень 2011 року - 60 000.0 грн.

Перевіркою встановлено нереальність господарських операцій, проведених ТОВ «Агро-Шанс 999» за договором від 04.05.11р. № 9/1, укладеним з ФОП ОСОБА_4 (не підтвердження факту транспортування товару, неможливість здійснення ФОП ОСОБА_4 господарських операцій через відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів. ОДПІ використані матеріали перевірки ДПІ за місцем податкового обліку контрагента ФОП ОСОБА_4 (акт ДПІ в Артемівському районі м. Луганську від 16.12.2011 року № 530/1710/НОМЕР_1).

Пунктом 44.1 статті 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 № 996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», із змінами та доповненнями (далі - Закон № 996), первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію, та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки, тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції відповідно до чинного законодавства.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку, можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції відповідно до чинного законодавства.

Згідно з пунктом 138.2 статті 138 ПК України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких, передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього кодексу.

Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких, передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (підпункт 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України).

З огляду на зазначене, висновки відповідача про завищення ТОВ «Агро-Шанс 999» витрат на загальну суму 477 833,0 грн., є правомірними.

Щодо безоплатно наданої фінансової допомоги ТОВ «СГТ їм. Б. Хмельницького» у сумі 62 000,0 грн. на користь ТОВ «Агро-Шанс 999», судом встановлено наступне.

Перевіркою встановлено, що на розрахунковий рахунок ТОВ «Агро-Шанс 999», згідно з банківськими виписками від 18.02.2011 року надійшли кошти від ТОВ «СГТ ім. Б. Хмельцького» (код за ЄДРПОУ 30355611) у сумі 65 000,0 грн. з призначенням платежу «повернення фінансової допомоги за договором від 18.10.2010 року», частину якої в сумі 3 000,0 грн. ТОВ «Агро-Шанс 999» 28.03.2011 року повернуто, як надлишково повернену ТОВ «СГТ ім. Б. Хмельцького».

Перевіркою не підтверджено існування заборгованості між суб'єктами господарювання за цим напрямом. Також, з матеріалів перевірки з'ясовано, що в ході проведеної перевірки підприємством на запити ОДПІ не надано ані документів, ані пояснень з цього приводу.

Підпунктом 4.1.6 пункту 4.1 статті 4 Закону № 334 передбачено, що валовий дохід включає доходи з інших джерел, у тому числі, у вигляді сум безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку у звітному періоді.

Враховуючи зазначені обставини, висновки ОДПІ стосовно заниження валового доходу за рахунок, не включення до складу інших доходів ТОВ «Агро-Шанс 999» фінансової допомоги за І квартал 2011 року у сумі 62 000,0 грн., є правомірними.

Таким чином, на порушення п.п.4.1.6, п.4.1. ст.4 , Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. № 283/97 - ВР (з внесеними змінами та доповненнями) , п. 138.2. ст.138 п.п. 135.5.4 п.135.5.ст.135 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.10р. зі змінами та доповненнями, підприємством занижено об'єкт оподаткування з податку на прибуток за період з 01.01.2011р. по 30.09.2012р. в загальній сумі 1017670,0 грн., в наслідок чого, донараховано податок на прибуток в сумі 235304,00 грн., в тому числі за звітні періоди:

I кв. 2011 р. - 15500,0 грн.;

II кв. 2011 р. - 219804 грн. (в т.ч. II кв.2011 р. - 81804 грн., III кв. 2011 р. - 138000,0 грн.);

235304 (сума основного платежу за спірним ппр. з податку на прибуток) = 15500,00 грн. (сума донарахованого податку за I кв. 2011 р.) + 219804,00 грн. (сума донарахованого податку на прибуток за II-IV кв. 2011 р.).

Щодо податкового повідомлення-рішення від 27.02.2013 р. № 000071500 щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки в розмірі 4 656 253,59 грн., суд зазначає наступне.

З акту перевірки від 08 січня 2013 р. № 4/22/33063481 встановлено порушення ТОВ „Агро-Шанс 999" пункту 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (видані працівникам підприємства готівкові кошти під звіт за 2011 рік в сумі 13956203,91 грн. та за 2012 рік в сумі 4 668 810,44 грн.) використовувались з перевищенням встановлених строків використання виданої під звіт готівки. За розглядом акта перевірки податковим повідомленням-рішенням Східно-Дніпровської ОДПІ від 27.02.2013 р. № 0000071500 застосовано до ТОВ „Агро-Шанс 999" штрафні (фінансові) санкції у сумі 4656253,59 грн. (18625014,35 грн. х 25%) за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки. В ході розгляду повторної скарги ТОВ „Агро-Шанс 999" рішенням Міндоходів України від 16.07.2013 р. № 11833/7/99-99-10-01-15 Східно-Дніпровській ОДПІ доручено провести документальну позапланову перевірку ТОВ „Агро-Шанс 999". Східно- Дніпровською ОДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку (акт документальної позапланової виїзної перевірки від 09.08.2013 р. № 48/22/33063481) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 р. по 30.09.2012 р., що стали предметом оскарження повторної скарги, підтверджено порушення пункту 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні ТОВ „Агро-Шанс 999", з урахуванням рішення ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області про розгляд первинної скарги від 11.06.2013 р. № 397/10/10-25. В ході проведення документальної перевірки підприємством надались касові книги, але в ході проведення перевірки дані касових книг не можуть бути враховані тому, що від ВПМ Західно-Донбаської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області надійшла службова записка від 02.08.2013 р. № 1850/7/07 про встановлення факту сумнівності інформації, зазначеної в касових книгах, тобто фактично має місце надання платником документів із спотвореними даними.

Представники відповідачів звернули особливу увагу суду, що надані представником позивача докази, а саме: копії касових книг, з яких вбачається, що дата виготовлення самих касових книг зазначена 05.05.2011 року, а відповідні книги заповненні позивачем 01.01.2011 року, 19.02.2011 року, 09.04.2011 р., тобто раніше ніж виготовлені самі касові книги.

Згідно з пунктом 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затверджено постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. № 637 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 р. за № 40/10320) із змінами і доповненнями, видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт), здійснюється відповідно до законодавства України. Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби, на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт. Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка, як на відрядження, так і для вирішення, в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.

Пунктом 7.37 Положення передбачено, що під час проведення перевірок аналізується порядок видачі підприємствами сум під звіт, виявляються факти неправомірної видачі готівки під звіт працівникам, які повністю не розрахувалися за попередньо видані їм кошти, факти несвоєчасного звітування, а також, випадки передавання підзвітних коштів одним працівником іншому, тощо. Відповідно до пункту 7.39 Положення, під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань, особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо. Крім того, ураховується те, що подання звітів про використання коштів із порушенням установлених термінів, може дозволятися лише у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю підзвітної особи або за інших обставин, що мають документальне підтвердження. Пунктом 7.41 Підзвітні суми повинні видаватися лише штатним працівникам підприємства на поточні та господарські потреби і лише в тому разі, коли неможливо оплатити ці витрати безготівково чи з каси. Особи, які мають право на отримання підзвітних сум, визначаються наказом по підприємству. Видані під звіт гроші можуть витрачатися тільки на заплановані цілі. Передача підзвітних сум від однієї особи до іншої забороняється.

Відповідно до статті 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки, у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також, постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум.

Щодо твердження позивача з приводу того, що наказ ОДПІ „ Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ „Агро-Шанс 999" від 29.10.2012 р., №365 не дає підстав для проведення перевірки питань щодо дотримання платником податків вимог валютного та іншого законодавства, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої, є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також, дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого, покладено на контролюючі органи, та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких, передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків і зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого, покладено на органи ДПС.

Таким чином, податковий орган мав право під час документальної перевірки перевіряти дотримання платником податків вимог іншого законодавства.

Судова практика, надана представником позивача, судом до уваги не може бути прийнята, оскільки у даній постанові ДААС йде мова про застосування адміністративно - господарського штрафу відносно до норм Господарського кодексу України за порушення, вчинені до 01.01.2011 р., до набрання чинності Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету, як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого, покладено на контролюючі органи, а також, санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Щодо податкового повідомлення-рішення Східно-Дніпровської ОДПІ Дніпропетровської області ДПС від 27.02.2013 р. № 0000601741 про збільшення грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, суд зазначає наступне.

ТОВ „Агро-Шанс 999" протягом 2011 року працівникам підприємства з каси видавало грошові кошти на загальну суму 185010,96 грн. з призначенням „здача грошових коштів на розрахунковий рахунок товариства". У подальшому зазначені кошти на розрахунковий рахунок ТОВ „Агро-Шанс 999" не надійшли. Використання грошових коштів за цільовим призначенням не підтверджено первинними документами. В акті перевірки констатовано, що ТОВ „Агро- Шанс 999" не виконано функцію податкового агента в частині нарахування, утримання та перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб із сум, отриманих працівником під звіт коштів та не повернутих у встановлений законодавством строк. За висновками акта перевірки Східно-Дніпровською ОДПІ Дніпропетровської області ДПС винесено до ТОВ „Агро-Шанс 999" податкове повідомлення-рішення від 27.02.2013 р. № 0000601741 про збільшення грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 36880 гри., у тому числі за основним платежем - 29504 грн., та застосованих штрафних санкціях у розмірі 7 376 гривень.

Рішенням Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 11.06.2013 р. № 397/10/10-25 про результати розгляду первинної скарги збільшено суму основного платежу з податку на доходи фізичних осіб, визначену у податковому повідомленні-рішенні від 27.02.2013 р. № 0000601741 на 5291,74 гривень. Також, частково скасовано суму штрафну санкцію з податку на доходи фізичних осіб, визначену у податковому повідомленні-рішенні від 27.02.2013 р. № 0000601741 у розмірі 1994,55 гривень.

Відповідно до підпункту 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий агент зобов'язаний, зокрема, нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.

Згідно з пунктом 163.1 статті 163 ПК України, об'єктом оподаткування платника податку (як резидента так і нерезидента), є зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, який складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.

При визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і не грошовій формах (пункт 164.3 статті 164 ПК України).

Пунктом 164.5 статті 164 Податкового кодексу України встановлено, що під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування, є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких, встановлені згідно з цим Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100: (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

У такому самому порядку визначаються об'єкт оподаткування і база оподаткування для коштів, надміру витрачених платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки (на час складання даного акту коефіцієнти для відповідних ставок податку становлять (1,1765 - 15% та 1,2048 -17%).

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої, обчислюється відповідно до пункту 170.9 статті 170 цього Кодексу (підпункт 164.2.11 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України).

Ставка податку згідно із пунктом 167.1 статті 167 Податкового кодексу України, становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.4 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу у державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. У разі, якщо загальна сума отриманих платником податку у звітному податковому місяці доходів, зазначених у абзаці першому цього пункту, перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, ставка податку становить 17 відсотків суми перевищення з урахуванням податку, сплаченого за ставкою, визначеною в абзаці першому цього пункту.

Відповідно до вимог пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Таким чином, представником позивача в судових засідання не спростовано доводи податкового органу та виявлені в ході перевірки порушення вимог податкового законодавства підтверджуються доказами, які містяться в матеріалах справи, а навпаки, представниками відповідача доведено суду правомірність призначення, проведення перевірки та винесення спірних податкових повідомлень-рішень.

За змістом частин 4, 5 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати які, є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем та відповідачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві, є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд, згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 86 вищевказаного Кодексу, зазначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Вирішуючи питання щодо судового збору, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення, ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

У зв'язку з чим, судові витрати, понесені Товариством з обмеженою відповідальністю "Агро - Шанс 999", не повертаються.

Відповідно до ч. 1 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішені справи по суті, суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю, або частково.

З огляду на сукупність викладених обставин, з урахуванням вимог чинного законодавства, суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 69, 70, 71, 86, 94, 122, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро - Шанс 999" до Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції з одночасним направленням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови, або протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови, відповідно до вимог ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили у порядку та у строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36028255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12026/13-а

Постанова від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 09.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні