Постанова
від 22.04.2009 по справі 11/519
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м

 

 

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ

СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О

В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 22.04.2009

р.                                                                                

№ 11/519

 

Окружний адміністративний суд міста

Києва у складі: головуючого судді Винокурова К.С., суддів Келеберди В.І.,

Кротюка О.В.

при секретарі судового засідання

Давиденко Д.В.

розглянув у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу

За позовом    ОСОБА_1

до                   Міністерства оборони України

про                 стягнення грошової компенсації

за продовольче забезпечення,

ОБСТАВИНИ

СПРАВИ:

ОСОБА_1. (надалі позивач) звернувся

до суду з адміністративним позовом до Міністерства оборони України (далі МО

України, відповідач) про стягнення грошової компенсації за продовольче

забезпечення за період з 01 січня 2004 року по 20 грудня 2004 року в сумі 4

176,81 грн. в сумі  грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що

відповідачем було порушене право позивача, яке гарантоване державою, на

отримання за рахунок держави продовольчого забезпечення чи грошової компенсації

замість нього, що призвело до утворення заборгованості перед позивачем.

Ухвалою суду від 10.12.2008 було

відкрито провадження у справі № 11/519 та призначено попереднє судове

засідання.

28.01.2009 р. судом винесено ухвалу

про закінчення підготовчого провадження та призначено справу до судового

розгляду колегією суддів та за ініціативою суду залучено до участі у справі в

якості третьої особи Державне казначейство України у зв'язку з позовною вимогою

про стягнення коштів з Державного бюджету України.

Відповідач -Міністерство оборони

України надав письмові заперечення проти позову, в якому зазначив про

відсутність законодавчих підстав для видачі продовольчого пайка чи грошової

компенсації замість нього, а відтак і підстав для задоволення позову.

Крім того, представником

відповідача у своїх запереченнях зазначив, про застосування наслідків

пропущення позивачем процесуального строку звернення до суду, передбаченого ст.

99 КАС України.

Третя особа -Державне казначейство

України в судове засідання не направив свого представника, проте  нез'явлення відповідача -суб'єкта владних

повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду,

без поважних причин, не перешкоджає розгляду справи судом відповідно до ст. 128

КАС України на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи і

матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно

з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши

докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по

суті, суд, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Як підтверджено матеріалами справи,

позивач -полковник у запасі проходив військову службу на посаді начальника

відділу секретного, захисту інформації та криптології -помічник директора

Департаменту ресурсного забезпечення Міністерства оборони. За наказом Міністра

оборони України від 3 грудня 2004 р. № 1081 позивач був звільнений з військової

служби у запас за пунктом 67, підпунктом „в” (у зв'язку зі скороченням штатів).

Згідно з наказом Директора Департаменту ресурсного забезпечення

Міністерства  оборони України № 173 від

13 грудня 2004 року позивач був виключений із списків особового складу Департаменту

ресурсного забезпечення Міністерства оборони України з 20 грудня 2004 року.

Позивач стверджує, що на

продовольчому забезпеченні перебував у Міністерстві оборони України. В

обґрунтування розміру грошового відшкодування заборгованості відповідача, що утворилась

внаслідок порушення права позивача на продовольче забезпечення та на отримання

грошового забезпечення замість нього, позивач надав суду відповідні розрахунки.

Позивач зазначив, що відповідач не

видавав продовольчого забезпечення чи грошової компенсації замість нього,

починаючи з 01.01.2004р. по 20.12.2004р. Так, утворилась заборгованість в сумі

4 176,81грн. Позивач вважає, що сума заборгованості підлягає стягненню з

відповідача з урахуванням коефіцієнтів інфляції та індексу споживчих цін в сумі

4 176,81грн.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України

«Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх

сімей»передбачено, що держава гарантує військовослужбовцям матеріальне та інше

забезпечення у розмірах, що стимулюють заінтересованість громадян України у

військовій службі. 

Дію ч. 2 ст. 9 Закону України «Про

соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», згідно з

якою передбачалось, що військовослужбовці одержують за рахунок держави грошове

забезпечення, а також речове майно і продовольчі пайки або за бажанням

військовослужбовця грошову компенсацію замість них, було призупинено на

підставі Закону України «Про деякі заходи економії бюджетних коштів»від

17.02.2000 р.

Згідно з ч. 4 ст. 9 Закону України

«Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх

сімей»передбачено, що порядок і розміри грошового та матеріального забезпечення

військовослужбовців та компенсації замість речового майна і продовольчих пайків

встановлюються Кабінетом Міністрів України з урахуванням коефіцієнта індексації

грошових доходів.

Відповідно до Постанови Кабінету

Міністрів України від 12.03.1996 р. № 316 “Про норми забезпечення продовольчими

пайками військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань,

утворених відповідно до законодавства, військовослужбовців та осіб рядового і

начальницького складу Міністерства внутрішніх справ” було визначено порядок

здійснення продовольчого забезпечення та грошового відшкодування замість нього.

Згідно з п. 1 зазначеної постанови

було передбачено затвердити та ввести у дію з 1 березня 1996 р. норми

забезпечення продовольчими пайками військовослужбовців Збройних Сил,

Прикордонних військ, Національної гвардії, Служби безпеки, Цивільної оборони,

Управління державної охорони, військовослужбовців та осіб рядового і

начальницького складу Міністерства внутрішніх справ, а також норми годування

штатних тварин військових частин і установ, а також органів внутрішніх справ

згідно з додатком № 1.

Згідно з п. 2 цієї ж постанови 2

було встановлено, що з 01.03.1996 розмір грошової компенсації за продовольчі

пайки, яку одержують військовослужбовці Збройних Сил та інших військових

формувань, а також військовослужбовці та особи рядового і начальницького складу

Міністерства внутрішніх справ визначається у встановленому порядку згідно з

додатком № 2.

29.03.2002 року з прийняттям

Постанови Кабінету Міністрів України № 426 “Про норми харчування

військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та осіб рядового,

начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту та Державної

служби спеціального зв'язку та захисту інформації” постанова Кабінету Міністрів

України № 316 втратила чинність.

Таким чином, позивач мав право на

отримання продовольчих пайків або грошового забезпечення замість них до

29.03.2002 року.

Разом з тим, норма п. 2 Закону

України «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів»не була визнана

неконституційною, а відтак є діючою з моменту набрання чинності цим Законом.

Під час судового розгляду

представник відповідача наполягав на застосуванні наслідків пропущення

позивачем строку звернення до адміністративного суду.

Як вбачається з наданих позивачем

розрахунків, останній просить суд стягнути заборгованість, починаючи з

01.01.2004 р. по 20.12.2004р.

Моментом, з якого позивач вважає,

що було порушено його право, є 01.01.2004 року.

Позивач звернувся до суду з

адміністративним позовом за захистом своїх прав 05.12.2007 року.

Відповідно до ст. 99 КАС України

для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів

особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється

з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх

прав, свобод чи інтересів. Якщо законом встановлена можливість досудового

порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то обчислення

строку звернення до адміністративного суду починається з дня, коли позивач

дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його

скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Отже, позивачу станом на 01.01.2004

р. було відомо про порушення його права, проте перше звернення до суду мало

місце лише у 2007 році, тобто з порушенням встановленого ст. 99 Кодексу

адміністративного судочинства України строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 100 Кодексу

адміністративного судочинства України пропущення строку звернення до

адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного

позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Заперечуючи проти позову,

відповідач звертав увагу на пропуск позивачем строку звернення до суду та

наполягав на тому, щоб у зв'язку з цим суд відмовив позивачеві у задоволенні

позовних вимог.

За таких обставин, суд вважає

обґрунтованим клопотання відповідача про застосування до позивача наслідків

пропуску строків на звернення до адміністративного суду.

Враховуючи те, що факт пропуску

строку звернення до адміністративного суду є встановленим, а також наявність

клопотання відповідача про застосування вимог закону щодо пропущення такого

строку, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст.

105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

У задоволенні позовних вимог

відмовити.

Постанова набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної

скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства

України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки,

встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

 

Головуючий суддя                                                                                

К.С. Винокуров

 

Судді                                                                                                 

  В.І. Келеберда

 

                                                                                                    

О.В. Кротюк

 

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі

-

 

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.04.2009
Оприлюднено21.05.2009
Номер документу3624657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/519

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 20.07.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 13.07.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Постанова від 06.10.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Коршун Н.М.

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Наталія Миколаївна

Постанова від 02.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 22.04.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Судовий наказ від 27.03.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні