Рішення
від 24.12.2013 по справі 914/4657/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.12.2013 р. Справа № 914/4657/13

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", м. Львів

до відповідача: Управління комунального майна Департаменту економічної політики Львівської міської ради м. Львів

третя особа : Товариства з обмеженою відповідальністю „Валкол", м. Львів

про: визнання протиправною бездіяльність Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради та укладення договору купівлі-продажу

Суддя Деркач Ю.Б.

Представники сторін:

від позивача : Ломага Ю.Т. - адвокат (Договір б/н від 02.07.2012р.), Різник О.Р. - адвокат (Договір б/н від 02.09.2013р.)

від відповідача: Гусак Ю.І. - начальник юридичного відділу (Довіреність №2302-вих.-4129 від 20.12.2013р.)

від третьої особи: Воронін В.О. - представник (Довіреність б/н від 09.10.2012р.)

Права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України роз'яснено. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотання про здійснення технічної фіксації процесу не надходило. В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: Господарським судом Львівської області розглядається справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ" м. Львів до Управління комунального майна Департаменту економічної політики Львівської міської ради м. Львів, третя особа: Товариства з обмеженою відповідальністю „Валкол", м. Львів про визнання протиправною бездіяльність Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради та укладення договору купівлі-продажу .

Ухвалою суду від 13.12.2013р. провадження у справі порушено та призначено до судового розгляду на 24.12.2013р.

Представники позивача в судове засідання 24.12.2013р. з'явились, вимоги ухвали суду про порушення провадження у справі від 13.11.2013р. виконали, позовні вимоги підтримали, просили їх задоволити повністю.

Представник відповідача в судове засідання 24.12.2013р. з'явився, проти позову заперечив з підстав зазначених у відзиві №2302-вих-4130 від 20.12.2013р.

В судовому засіданні 24.12.2013р. представник третьої особи підтримав позовні вимоги, просив їх задоволити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, повно, всебічно і об'єктивно з'ясувавши обставини в їх сукупності, дослідивши наявні в матеріалах докази судом встановлено наступне.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити. З приводу заявленого позову пояснив, 02.07.2012р. між Управлінням комунального майна Львівської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ" укладено договір оренди № Г-8359-12 (Г-8359-12 ( Д-12) нерухомого майна загальною площею 835,80 кв.м., які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 .

Згідно ухвали № 2356 11 сесії 6 -го скликання Львівської міської від 30.05.2013р. нежитлові приміщення загальною площею 835,80 кв.м., які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8, включені в перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

26.08.2011р. між Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради та ТзОВ „Валкол", укладено договір № 292-17 від 07.10.2013р. на проведення оцінки майна, щодо якого розпочалась процедура викупу вище вказаних нежитлових приміщень.

ТзОВ „Валкол" виготовлено незалежну оцінку - визначення ринкової вартості приміщень та передано її до відповідача на затвердження листом № 26 від 28.10.2012р. через Адміністративно-господарське управління „Центр надання адміністративних послуг", реєстраційний № 2-21780 від 28.10.2013р. ТзОВ „Валкол" поверталася незалежна оцінка на доопрацювання - листи від 11.11.2013р. № 2302-вих-3439. Жодного рішення по суті розгляду незалежної оцінки відповідачем не приймалось, вказана оцінка не розглядалась.

Своєю бездіяльністю Управління комунальної власності Львівської міської ради порушило права Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ" на приватизацію способом викупу приміщень.

Відповідач не здійснив підготовку об'єкта малої приватизації до продажу у передбачений законом строк, зокрема не визначив ціну продажу, що порушує права позивача на викуп орендованого приміщення відповідно до Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради не вчинено дій, спрямованих на укладення з ТзОВ „Кінокомплекс-Київ" договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, та додатково підтверджується тим, що Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради безпідставно ухиляється від укладення вказаного договору.

При прийнятті рішення у даній справі, суд виходив з наступного:

02.07.2012р. між Управлінням комунального майна Львівської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ" укладено договір оренди № Г-8359-12 (Г-8359-12 (Д-12) нерухомого майна, згідно з п.1.1 якого орендодавець зобов'язався передати, а орендар прийняти в строкове платне користування нерухоме майно - 835, 80 кв.м., позначені в технічному паспорті, під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III. приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі (літ. А-3) за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8.

Позивач звернувся до відповідача із заявою в порядку ст. 7 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" про включення орендованих приміщень до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, та подав необхідні для цього документи.

Згідно ухвали № 2356 11 сесії 6 -го скликання Львівської міської від 30.05.2013р. приміщення підвалу, що позначені в технічній документації під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12, 9-13, 9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8, включені в перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідно до ст. 8 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Відповідно до положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, що затверджене виконавчим комітетом Львівської міської ради до компетенції управління комунальної власності відносяться повноваження органу приватизації майна комунальної власності міст. Таким чином, органом приватизації комунального майна територіальної громади м. Львова є відповідач.

07.10.2013р. між управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, Товариством з обмеженою відповідальністю «Валкол», та позивачем укладено договір № 292-17 в на проведення оцінки майна, щодо якого розпочалась процедура викупу, на предмет визначення ринкової вартості приміщень першого поверху, позначених в технічній документації під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III. приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 .

Товариством з обмеженою відповідальністю „Валкол" виготовлено незалежну оцінку - визначення ринкової вартості приміщень першого поверху, позначених в технічній документації під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 та передано її на затвердження листом № 26 від 28.10.2013 через Адміністративно-господарське управління „Центр надання адміністративних послуг", реєстраційний № 2-21780 від 28.10.2013р.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", за рішенням органів приватизації проводиться інвентаризація майна об'єкта малої приватизації із залученням, у разі необхідності, аудитора (аудиторської фірми) та здійснюється його оцінка в порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. Акт інвентаризації затверджується керівником та головним бухгалтером підприємства, акт оцінки вартості об'єкта приватизації - керівником органу приватизації.

Судом встановлено, не заперечується даний факт і представниками сторін, що незалежна оцінка, виконана Товариством з обмеженою відповідальністю „Валкол" поверталася на доопрацювання виконавцеві - листи від 11.11.2013р. № 2302-вих-3439. Жодного рішення по суті розгляду незалежної оцінки відповідачем не приймалось, вказана оцінка не розглядалась.

Враховуючи наведене, своєю бездіяльністю відповідач порушив права позивача на приватизацію способом викупу приміщень першого поверху, позначених в технічній документації під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III. приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 в порядок та в строки, що передбачені законодавством.

З моменту прийняття рішення про приватизацію приміщень першого поверху, позначених під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III. приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 (ухвала 11 сесії 6 -го скликання Львівської міської датована 30.05.2013 року) по день подання позову пройшло більше двох місяців, в порушення нормЗакону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)". Відповідач не здійснив підготовку об'єкта малої приватизації до продажу у передбачений законом строк, зокрема не визначив ціну продажу, що порушує права позивача на викуп орендованого приміщення відповідно до ЗУ „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Відповідно до п. 7 Інформаційного листа №01-8/500 від 25.04.2001р. „Про деякі питання практики застосування у вирішенні спорів законодавства про приватизацію державного майна" у разі ухилення державного органу приватизації від розгляду заяви про приватизацію особа, заяву якої не розглянуто у встановлений законом строк, не позбавлена права звернутись до арбітражного суду з заявою про спонукання державного органу приватизації прийняти належне рішення.

Відповідно до ст. 1 Закону України „Про приватизацію державного майна" в редакції, чинній на момент прийняття ухвали Львівської міської ради від 30.06.2011р. № 605, приватизація - це відчуження державного чи комунального майна на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього закону.

Виходячи з вимог статті 4 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.

Статтею 3 зазначеного закону передбачено, що приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом: викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.

Виходячи з вимог ст. ст. 7, 23 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", процес приватизації комунального майна включає в себе затвердження місцевими радами переліків об'єктів, що підлягають приватизації певним способом та подальше укладення договору купівлі-продажу.

Матеріалами справи підтверджується, що нежитлове приміщення загальною площею 835,8 м. кв., а саме: підвал, 1-й поверх, 2-й поверх, 3-поверх, що знаходиться за адресою м. Львів, пр. Шевченка,8, та перебуває в оренді у позивача за договором оренди № Г-8359-12 (Г-8359-12(Д-12) від 02.07.2012р., включено до затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 30.05.2013р. № 2356 Переліку об'єктів комунальної власності міста Львова, що підлягають приватизації способом викупу. А відтак, зазначена ухвала, в силу вимог ст. 11 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та ч. 1 ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", є обов'язковою для виконання відповідачем. Тобто, Львівська міська рада, затвердивши своєю ухвалою перелік об'єктів комунальної власності міста Львова, що підлягають приватизації способом викупу, до якого було включене і спірне нежитлове приміщення, та визначивши спосіб його приватизації шляхом викупу, відповідно до ст. 8 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", поклала на відповідача обов'язок виконати певні дії по підготовці об'єкту малої приватизації до продажу.

З матеріалів справи вбачається, що Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, в силу Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 07.12.2007р. № 1100, є юридичною особою, одним із завдань та компетенцією якого є, між іншим, виконання повноважень орендодавця, продавця, органу приватизації майна комунальної власності міста; організація та забезпечення проведення приватизації (продажу) майна, що належить до комунальної власності міста.

У зв'язку з цим суд зазначає, що Закон України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, затверджене рішенням виконкому Львівської міської ради від 07.12.2007р. № 1100, не наділяють відповідача повноваженнями по вирішенню питання щодо укладення чи не укладення договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, а зобов'язують виконати рішення уповноваженого та наділеного законом відповідною компетенцією у даних правовідносинах органу - Львівської міської ради.

Підготовка об'єкту малої приватизації до продажу шляхом викупу передбачає вчинення органом приватизації ряду певних дій, передбачених ст. ст. 8, 11 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", зокрема, визначення ціни продажу об'єкта, укладення договору купівлі-продажу з підписанням акту приймання-передачі об'єкта, що приватизується.

Відповідно до ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України, укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Зважаючи на викладене вище, суд прийшов до висновку, що з прийняттям Львівською міською радою ухвали від 30.05.2013р. № 2356, згідно якої об'єкт оренди включений у Перелік об'єктів комунальної власності міста Львова, що підлягають приватизації способом викупу між Львівською міською радою та ТзОВ „Кінокомплекс-Київ" виникли наступні цивільні правовідносини з приводу приватизації об'єкта приватизації: ТзОВ „Кінокомплекс-Київ" набув права вимагати від Львівської міської ради реалізації свого права на приватизацію шляхом вчинення дій, визначених Законом України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", зокрема, укладення договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу. В свою чергу, у Львівської міської ради в особі Управління комунальної власності Департаменту економічно політики Львівської міської ради, згідно Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 07.12.2007р. № 1100, виникло зобов'язання виконати ці дії, в тому числі укласти договір купівлі-продажу. Вказані факти відповідач належним чином не спростував, належних та допустимих доказів в підтвердження протилежного суду не надав.

Так само, у встановленому законом порядку відповідачем, не спростовано і факт чинності ухвали Львівської міської ради від 30.05.2013р. № 2356, якою уповноважений представник власника майна - територіальної громади міста Львова, виразив свою вільну волю на відчуження об'єкта оренди через приватизацію шляхом викупу.

Виходячи з дійсних обставин справ, у відповідача виник обов'язок по укладенню з позивачем договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу.

У зв'язку з цим, заперечення відповідача проти позову щодо відсутності у нього обов'язку на укладення такого договору не беруться судом до уваги через їх безпідставність.

Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом (ст. 639 Цивільного кодексу України).

Частиною 7 ст. 179 Господарського кодексу України передбачено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до ч. 1 ст. 648 Цивільного кодексу України, зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства (ч. 2 ст. 648 Цивільного кодексу України).

Ухвалою Львівської міської ради від 12.07.2012р. № 1661 затверджено Програму приватизації майна комунальної власності м. Львова на 2012-2014 роки. Додатком № 4 до вказаної ухвали затверджено Типовий договір купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу.

Статтею 641 Цивільного кодексу України передбачено, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Відповідь особи, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною (ч. 1 ст. 642 ЦК України).

Крім цього, статтею 181 Господарського кодексу України врегульовано загальний порядок укладання господарських договорів. Зокрема, господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів (ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України). Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках (ч. 2 ст. 181 Господарського кодексу України).

Судом встановлено, що відповідач на виконання обов'язку по укладенню з позивачем договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу не звертався до останнього з пропозицією щодо укладення вказаного договору.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що позивач запропонував відповідачу укласти договір купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, надавши останньому для підписання проект вказаного договору у двох примірниках, підписаний зі сторони покупця. Вказаний проект договору позивачем підготовлений на основі Типового договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 12.07.2012р. № 1661 (додаток № 4), з врахуванням визначеної відповідачем вартості об'єкта приватизації (наказ Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради від 14.09.2012р. № 281-П) та ухвали Львівської міської ради від 30.05.2013р. № 2356. Також судом встановлено, що запропонований позивачем проект договору купівлі-продажу містить всі істотні умови, передбачені ч. 2ст. 23 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Вказані встановлені судом факти та обставини відповідачем не заперечується.

Згідно з ч. 3 ст. 181 Господарського кодексу України, сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором (ч. 4 ст. 181 Господарського кодексу України).

Судом встановлено, що відповідач не оформив договір купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, запропонований позивачем. Разом з тим, не підтверджується матеріалами справи наявність у відповідача заперечень щодо окремих умов вказаного договору. Відтак, між сторонами немає спору щодо істотних умов договору купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу, а є спір виключно в частині невиконання відповідачем обов'язку по укладенню вказаного вище договору купівлі-продажу. Зважаючи на відсутність у відповідача підстав для не виконання вказаного обов'язку, ухилення останнього від укладення з позивачем цього договору є безпідставним.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення ч. 2 ст. 124 Конституції України стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання відповідачу пропозицій про укладення договору є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому недотриманняпозивачем вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про укладення договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на укладення договору.

Подібну правову позицію про те, що недотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача та вирішити спір в судовому порядку, викладено у постанові Вищого господарського суду України від 12 червня 2012 року у справі № 17/5005/8502/2011 та постанові Судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 20.11.2012р. у справі № 28/5005/640/2012 .

У зв'язку з цим, заявлений позивачем позов про зобов'язання відповідача укласти з позивачем договір купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу щодо нежитлових приміщень, які розташовані за адресою: м. Львів, пр. Шевченка,8 , загальною площею 835,8 м. кв., на умовах поданого ним проекту вказаного договору, підлягає до задоволення судом.

При цьому, спосіб захисту порушеного права позивача узгоджується з положеннями п. 9.9. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. № 6 „Про судове рішення".

Згідно ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України, спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше (ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу у спосіб, передбачений даною статтею.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи. Ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.

Керуючись ст.ст.3, 4, 33, 34, 43, 49, 82-85, 87, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задоволити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, що до розгляду незалежної оцінки об'єкту приватизації Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", а саме нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: м. Львів, пр. Шевченка,8, загальною площею 835,80 кв.м., що подана через Адміністративно-господарське управління „Центр надання адміністративних послуг", 28.10.2013р., реєстраційний номер 2-21780.

3. Визнати оцінку погодженою Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради за результатами розгляду незалежної оцінки об'єкту приватизації Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", а саме нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: м. Львів, пр. Шевченка,8, загальною площею 835,8кв.м., що подана Адміністративно-господарське управління „Центр надання адміністративних послуг", 28.10.2013р., реєстраційний номер 2-21780, прийнятим рішення по суті розгляду незалежної оцінки об'єкту приватизації Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", а саме нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: м. Львів, пр. Шевченка,8, загальною площею 835,8кв.м., що подана Адміністративно-господарське управління „Центр надання адміністративних послуг", 28.10.2013р., реєстраційний номер 2-21780.

4. Зобов'язати Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Льввіської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15, ідентифікаційний код 25558625) укласти з з Товариство з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ" (79005, м. Львів, пр. Шевченка, буд.8, ідентифікаційний код 32711613) договір купівлі-продажу об'єкта малої приватизації способом викупу щодо нежитлових приміщень, які розташовані за адресою: м. Львів, пр. Шевченка, 8, загальною площею 835,8 м. кв., на наступних умовах:

ДОГОВІР №


купівлі-продажу об'єкта малої приватизації

способом викупу

місто Львів


року.

Ми, що нижче підписалися:

Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради (код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України 25558625 ), що знаходиться за адресою: 79008, м. Львів, пл. Галицька, буд.15, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ № 389558, видана 16.08.2013 р. Реєстраційною службою Львівського міського управління юстиції, Положення про Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, затверджене рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №1100 від 07 грудня 2007 року, із змінами та доповненнями до нього, затвердженими рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №303 від 27 квітня 2009 року, із змінами та доповненнями до нього, затвердженими рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №485 від 03 липня 2009 року, в особі


, що діє на підставі
, (надалі - Продавець), з однієї сторони,

та

Товариство з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", надалі - ОРЕНДАР, код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України 32711613, що знаходиться за адресою: м. Львів, пр. Шевченка, буд. 8, нова редакція Статуту якого зареєстрована виконавчим комітетом Львівської міської ради 30.05.2012р., номер запису 1 415 105 0002 014525, Виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців серії АА № 543094 видана там же 27.08.2012р., дата проведення державної реєстрації 20.03.2003р., номер запису 1 415 120 0000 014525, в особі директора Бастрикова Олександра Миколайовича, зареєстрований за адресою: м. Львів, вул. Шевченка, буд. 26, кв. 9а, який діє на підставі вищевказаного Статуту, протоколів загальних зборів засновників Товариства № 7 від 04.06.2012р. і № 8 від 02.11.2012р. (надалі - Покупець), з другої сторони, що разом в тексті іменуються „Сторони", попередньо ознайомлені з вимогами чинного законодавства України, дотримання яких є необхідним для чинності цього правочину, усвідомлюючи значення своїх дій і діючи добровільно, уклали цей договір купівлі-продажу (надалі - Договір) про таке.

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. Продавець зобов'язується відповідно до ухвали 11-ої сесії 6-го скликання Львівської міської ради від 30.05.2013р. № 2356 передати у власність Покупцю нежитлові приміщення загальною площею 835, 80 кв.м (вісімсот тридцять п'ять цілих і вісім десятих кв.м), позначені в технічному паспорті, складеному 11.11.2003р., інвентарний № 901, обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради „Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" (ОКП ЛОР "БТІ та ЕО"), приміщення підвалу, що позначені в технічній документації під літерами VI, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVIII, XIX. XX, XXI, XXII, площею 192,9 кв.м, приміщення першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-1, 9-2, 9-3, 9-4, 9-5, 9-6, 9-7, 9-8, 9-9, III. приміщення другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-10, 9-11, 9-12,9-13,9-14, 9-15, 9-16 та приміщення третього поверху, що позначені в технічній документації під літерами 9-17, 9-18, 9-19, 9-20, 9-21. площею 642,9 кв.м, які розташовані в будівлі (літ. А-3) за адресою: м. Львів, пр. Шевченка Т. буд. 8 (вісім), що яке належить Територіальній громаді міста Львова в ocoбi Львівської міської ради на пpaві комунальної власності на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно (індексний номер 11383296 ), виданого Гриб О.Б., державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Львівської області 23 жовтня 2013 року, право власності на нежитлове приміщення зареєстровано в Державному реєстрі речових прав відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер 11385400, номер запису про право власності 3533144 ), виданого Гриб О.Б., державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Львівської області 23 жовтня 2013 року, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 189530446101 (надалі - Об'єкт продажу), а Покупець зобов'язується прийняти зазначені приміщення і сплатити ціну відповідно до умов, що визначені в цьому Договорі, та здійснити реєстрацію права власності на вказане приміщення в органах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Характеристика Об'єкта продажу наводиться у Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, (індексний номер 11385400, номер запису про право власності 3533144 ), виданого Гриб О.Б., державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Львівської області 23 жовтня 2013 року, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 189530446101 , та в технічному паспорті, складеному 11.11.2003 року, інвентарний № 901 ОКП ЛОР „БТІ та ЕО".

1.2. Право власності на Об'єкт продажу переходить до Покупця після сплати у повному обсязі ціни продажу Об'єкта продажу, отримання акта прийому-передачі Об'єкта продажу, державної реєстрації цього Договору та державної реєстрації в установленому законом порядку права власності на придбаний Об'єкт продажу.

1.3. Згідно з висновками оцінювача (звіт про оцінку), ринкова вартість відчужуваних приміщень становить 4 056 170, 00 грн. (чотири мільйони п'ятдесять шість тисяч сто сімдесять гривень 00 копійок) без податку на додану вартість (ПДВ).

Податок на додану вартість становить 811 234, 00 грн. (вісімсот одинадцять тисяч двісті тридцять чотири гривні 00 копійок) .

1.4. Зазначений в цьому Договорі Об'єкт продається за 4 867 404, 00 грн. (чотири мільйони вісімсот шістдесять сім тисяч чотириста чотири гривні 00 копійок) у тому числі ПДВ.

2. ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ за ПРИДБАНИЙ ОБ'ЄКТ ПРОДАЖУ

2.1. Покупець зобов'язаний заплатити Продавцю 4 867 404, 00 грн. (чотири мільйони вісімсот шістдесять сім тисяч чотириста чотири гривні 00 копійок) за придбаний Об'єкт продажу протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту нотаріального посвідчення цього Договору.

2.2. Розрахунки за придбаний Об'єкт здійснюються Покупцем способом безготівкового перерахування всієї суми з рахунка № 26005183202 в АБ „УкргазБанк", м. Київ, МФО 320478, код Покупця за ЄДРПОУ 32711613, на рахунок Продавця № 37183003003071 в ГУДКУ у Львівській області, м. Львів, вул. К.Левицького, 18, МФО 825014, код Продавця за ЄДРПОУ 25558625.

3. ПЕРЕДАЧА ОБ'ЄКТА ПРОДАЖУ

3.1. Передача Об'єкта продажу здійснюється Продавцем Покупцю в 3-денний термін після сплати повної вартості придбаного Об'єкта продажу.

3.2. Передача Об'єкта продажу Продавцем і прийняття Об'єкта продажу Покупцем підтверджується актом приймання-передачі, який підписується Сторонами.

4. ПРАВА та ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН

4.1. Кожна Сторона зобов'язується належним чином виконувати обов'язки, покладені на неї цим Договором, та сприяти іншій Стороні у виконанні її обов'язків.

4.2. Сторони несуть матеріальну відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов цього Договору.

5. ОБОВ'ЯЗКИ ПОКУПЦЯ

5.1. У встановлений цим Договором строк сплатити ціну продажу Об'єкта продажу.

5.2. У встановлений цим Договором строк прийняти Об'єкт продажу.

5.3. При зміні власника на Об'єкт продажу Покупець повинен покласти всі зобов'язання за цим Договором на нового власника.

5.4. У встановлений п. 2.1 цього Договору термін укласти з житлово-експлуатаційною організацією, яка проводить експлуатацію, утримання прибудинкової території, технічне обслуговування будинку, в якому розташований Об'єкт продажу, договір про участь у витратах по виконанню названих робіт.

5.5. У 30-денний термін з часу набуття права власності на Об'єкт продажу, що є пам'яткою (частиною пам'ятки) культурної спадщини, надати управлінню охорони історичного середовища Львівської міської ради документи для укладення Охоронного договору на умовах і порядку, встановлених Порядком укладення охоронних договорів на пам'ятки культурної спадщини, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. № 1768, та попереднім договором про укладення у майбутньому охоронного договору на пам'ятку культурної спадщини (її частину) від 28.05.2010р., та укласти з управлінням охорони історичного середовища Львівської міської ради відповідний Охоронний договір.

6. ОБОВ'ЯЗКИ ПРОДАВЦЯ

6.1. Передати Покупцеві Об'єкт продажу у встановлений цим Договором термін.

6.2. Контролювати виконання умов цього Договору.

6.3. Повідомляти Покупця у разі несвоєчасного внесення платежів за Об'єкт продажу.

6.4. На вимогу Покупця видати йому довідку про повну оплату за Об'єкт продажу.

7. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОКУПЦЯ

7.1. У разі, якщо Покупець не виконає умов ст. 3 даного Договору, відмовиться прийняти придбаний Об'єкт, Продавець має право вимагати прийняття проданого Об'єкта продажу або порушити питання про розірвання цього Договору.

7.2. У разі несплати ціни Об'єкта продажу протягом 30 днів з дня нотаріального посвідчення договору Покупець сплачує на користь Продавця неустойку в розмірі 20 (двадцяти) відсотків від ціни продажу Об'єкта. У разі несплати коштів згідно з договором купівлі-продажу разом з неустойкою протягом наступних 30 днів Об'єкт продажу повертається Продавцю, договір підлягає розірванню відповідно до п.5 ст.23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

7.3. У разі порушення строку сплати ціни продажу за договором Покупець зобов'язаний сплатити пеню у розмірі облікової ставки Національного банку України від несплаченої суми за кожний день прострочення, включаючи день проведення оплати.

Пеня нараховується з тридцять першого дня від дати нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.

7.4. У випадку розірвання Договору з вини Покупця, Покупець зобов'язаний відшкодувати Продавцю витрати на проведення оцінки Об'єкта продажу, які відшкодовуються незалежно від сплати неустойки.

7.5. Невиконання Покупцем обов'язків за Договором є підставою для розірвання Договору у встановленому законом порядку.

8. ГАРАНТІЇ і ПРЕТЕНЗІЇ

Продавець гарантує, що Об'єкт продажу не входить до переліку об'єктів, які не підлягають приватизації, не є проданим, переданим, заставленим, не знаходиться під арештом, судових справ щодо нього немає.

9. РИЗИК ВИПАДКОВОЇ ЗАГИБЕЛІ ОБ'ЄКТА

Ризик випадкової загибелі Об'єкта несе Покупець з моменту нотаріального посвідчення цього Договору.

10. ВИРІШЕННЯ СПОРІВ

10.1. Всі спори, що виникають при виконанні умов цього Договору або у зв'язку з тлумаченням його положень, вирішуються шляхом переговорів.

10.2. Якщо Сторони протягом місяця не досягли домовленості, то спір заінтересованою стороною передається на розгляд судових органів у порядку, встановленому чинним законодавством.

11. ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ та ЙОГО РОЗІРВАННЯ

11.1. Зміна умов Договору або внесення доповнень до нього можливі лише за згодою Сторін.

11.2. Всі зміни та доповнення до Договору здійснюються тільки у письмовій формі з наступним посвідченням таких змін та доповнень в органах нотаріату.

11.3. У разі невиконання однією із Сторін умов цього Договору він може бути змінений або розірваний на вимогу іншої Сторони за рішенням суду або господарського суду.

12. ВИТРАТИ

Всі витрати, пов'язані з укладенням цього Договору, його нотаріальним посвідченням, реєстрацією та виконанням, бере на себе Покупець.

13. ДОДАТКОВІ УМОВИ

13.1. Сторони підтверджують, що кожна із них однаково розуміє значення, умови правочину та його правові наслідки, про що свідчать підписи сторін на правочині.

13.2. Договір складено у трьох примірниках, які мають однакову юридичну силу. Один з примірників Договору зберігається у справах


., приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу, (
, м. Львів, вул.
), а інші видаються Сторонам.

14. ДОДАТКИ

1) Висновки оцінювача про вартість об'єкта оцінки.

2) Наказ Продавця про затвердження звіту про оцінку вартості Об'єкта продажу.

МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ СТОРІН та БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ:

ПРОДАВЕЦЬ: Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради м. Львів, пл. Галицька, буд.15 п/р №37183003003071 в ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України 25558625 Начальник управління ПОКУПЕЦЬ: Товариство з обмеженою відповідальністю „Кінокомплекс-Київ", м. Львів, пр. Шевченка,8 п/р №26005183202 в АБ „Укргазбанк" м. Київ, МФО 320478, код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України 32711613


Бастриков О.М.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 26.12.2013 р.

Суддя Деркач Ю.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення24.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36338806
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4657/13

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 22.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Постанова від 20.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Картере В.І.

Ухвала від 14.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Картере В.І.

Ухвала від 19.03.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Картере В.І.

Постанова від 04.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 12.01.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 30.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 09.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні