ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11.02.2009
р.
№ 12/604
Окружний адміністративний суд міста
Києва у складі:
головуючого - судді Цвіркуна Ю.І.,
при секретарі Рудик Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1до Головного управління
Пенсійного фонду України в місті Києві, третя особа -Служба безпеки України,
про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з
адміністративним позовом до відповідача про визнання дій неправомірними та
зобов'язання прийняти рішення.
В суді позивач та його представник
позов підтримали і просили: - визнати неправомірними дії посадових осіб
Головного управління Пенсійного фонду України у м.Києві; - зобов'язати Головне
управління Пенсійного фонду України у м. Києві перерахувати пенсійне
забезпечення ОСОБА_1з 1 травня 2006 року з урахуванням збільшення на 50% його
посадового окладу та надбавку у розмірі 20% від посадового окладу за роботу в
інформаційно-аналітичних підрозділах Служби безпеки України. Позовні вимоги
позивач та його представник обґрунтовують тим, що згідно з наказом голови
Служби безпеки України від 31.12.2003 року НОМЕР_3 за посадою, що займав
позивач, встановлений посадовий оклад у збільшеному на 50% розмірів, а
відповідно до наказу голови Служби безпеки України від 06.03.2006 рокуНОМЕР_2
встановлено надбавку у розмірі до 30% від посадового окладу. Тому з 01.05.2006р
пенсійне забезпечення позивача повинно було збільшитись.
Представник відповідача позов не
визнав, просив в задоволенні позовних вимог відмовити, у зв'язку із тим, що
дана надбавка встановлюється військовослужбовцям під час їх проходження служби
в персональному порядку за рішенням відповідної посадової особи.
Представник третьої особи позовні
вимоги підтримав та зазначив, що позивач має право на перерахунок пенсії
відповідно до довідки Служби безпеки України від 16.07.2007р. НОМЕР_1.
Суд, вислухавши учасників процесу
та дослідивши письмові докази по справі, вважає, що позов підлягає частковому
задоволенню, виходячи з наступного.
Позивач ОСОБА_1 -полковник у
відставці Служби безпеки України.
Наказом голови Служби безпеки України від 31.07.2000р. №852-ос ОСОБА_1
звільнений з посади заступника начальника Архівно-облікової служби СБУ у
зв'язку із виходом на пенсію за вислугу років
та станом здоров'я. Відповідно до функціональних обов'язків за вказаною
посадою здійснюється інформаційно-аналітична робота щодо забезпечення органів
державної влади та оперативно-службової
діяльності Служби безпеки України.
З 22.05.2001р. позивачу встановлено
2 групу інвалідності від захворювання, отриманого в період проходження
військової служби.
Позивач звернувся із заявою від
10.07.2007р. до начальника фінансово-економічної служби СБ України про
розпорядження щодо здійснення перерахунку пенсійного забезпечення.
Фінансова -економічна служба Служби
безпеки України звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України у
місті Києві з листом від 16.07.2007р. про перерахунок ОСОБА_1 з 01.05.2006р.
пенсії відповідно до довідки ФЕС СБУ від 16.07.2007р. НОМЕР_1.
Станом на час розгляду даної справи відповідач не здійснив позивачу
перерахунок пенсії відповідно до вищезазначеної довідки.
Дані обставини визнані сторонами та
в суді не оспорювались.
Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону
України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та
деяких інших осіб»усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у
зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення
відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за
цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових
щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат,
підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок
пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і
провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки,
передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.
Згідно ч. 2 ст. 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення
осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій,
призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам,
військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом,
особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей,
провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали
обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер
набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути
виплачено йому не більш як за 12 місяців.
Наказом Голови Служби безпеки
України від 31.12.2003 року № 574/ДСК “Про порядок та умови виплати підвищених
посадових окладів окремим категоріям осіб офіцерського складу Служби безпеки
України” та наказом Служби безпеки України від 06.03.2006 року № 156/ДСК “Про
затвердження Інструкції про порядок та умови виплати надбавки за
інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади та
оперативно-службової діяльності Служби безпеки України та внесення змін до
деяких нормативно-правових актів СБ України” з подальшими змінами визначено
відповідні грошові надбавки даній категорії військовослужбовців та працівників
Служби безпеки України.
Зокрема, наказом № 156/ДСК від
06.03.2006р. встановлено порядок та умови виплати надбавки за інформаційно-аналітичне
забезпечення органів державної влади та оперативно-службової діяльності Служби
безпеки України з визначеним колом осіб, які здійснюють інформаційно-аналітичне
забезпечення.
Наказом СБ України від 31.12.2003
року НОМЕР_3 з подальшими змінами встановлено, що збільшення на 50 відсотків
посадових окладів проводити співробітникам-військовослужбовцям, які відповідно
до функціональних обов'язків здійснюють інформаційно-аналітичне забезпечення
органів державної влади та оперативно-службової діяльності СБУ, лише за умови
отримання ними надбавки за інформаційно аналітичне-забезпечення органів
державної влади та оперативно-службової діяльності Служби безпеки України.
Таким чином, вбачається, що
отримання надбавки на 50 відсотків поставлена лише в залежність від факту
отримання надбавки за інформаційно-аналітичне забезпечення.
Згідно довідки Управління роботи з
особовим складом Служби безпеки України від 10.07.2007 р. № 11/1-509 станом на
6 квітня 2006 року, відповідно до покладених функціональних обов'язків за
посадою, яку займав до звільнення на пенсію ОСОБА_1 здійснюється
інформаційно-аналітична робота щодо забезпечення органів державної влади та
оперативно-службової діяльності Служби безпеки України.
Відповідно до довідки Державного
архіву Служби Безпеки України від 10.02.2009р. №24/2-273 ОСОБА_1, займаючи
керівні посади в Архівно-обліковій службі СБ України, остання посада
-заступника начальника Архівно-облікової служби -заступник начальника
Галузевого державного архіву СБ України, відповідно до покладених на нього
обов'язків здійснював інформаційно-аналітичну роботу щодо забезпечення органів
державної влади та оперативно-службової діяльності Служби безпеки України.
Постановою Кабінету Міністрів
України від 02.11.2006 р. № 1522 “Про передачу органам Пенсійного фонду України
функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян” встановлено,
що функції призначення і виплати пенсій категоріям осіб відповідно до Закону
України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких
інших осіб” з 1 січня 2007 року передаються органам Пенсійного фонду України.
Суд вважає за необхідне зазначити,
що в матеріалах справи наявні документи, а саме - довідка Управління роботи з
особовим складом Служби безпеки України від 10.07.2007 року № 11/1-509 та
довідки про грошове забезпечення для нарахування (перерахунку) пенсії позивача
від 16.07.2007р. НОМЕР_1, - які є достатніми підставами для проведення
перерахунку пенсії ОСОБА_1.
Відповідно до ч. 1 ст. 64 Закону
України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” виконавча
дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право: - отримувати
безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ і організацій
незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання і від фізичних
осіб - суб'єктів підприємницької діяльності відомості, пов'язані з
нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, а також інші відомості,
необхідні для виконання ними функцій, передбачених цим Законом; - не частіше
одного разу на календарний рік проводити планові, а також у випадках,
передбачених законодавством, - позапланові перевірки на будь-яких
підприємствах, в установах і організаціях та у фізичних осіб - суб'єктів
підприємницької діяльності бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших
документів, пов'язаних з нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових
внесків, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (у тому числі
письмові) з питань, що виникають під час таких перевірок; - вимагати від
керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також
від фізичних осіб усунення виявлених порушень законодавства про порядок
нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, здійснення фінансових
операцій з коштами Пенсійного фонду та порядку їх використання; - вилучати в
установленому законодавством порядку у підприємств, установ, організацій і
фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності документи, що
підтверджують приховування (заниження) розміру заробітної плати (доходу) та
інших виплат, на які нараховуються страхові внески, або порушення порядку
використання коштів Пенсійного фонду та Накопичувального фонду; - порушувати
відповідно до законодавства справу про банкрутство підприємства, установи,
організації або вносити пропозицію щодо скасування державної реєстрації
суб'єкта підприємницької діяльності в разі систематичної несплати ними
страхових внесків; - застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом;
- стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків; -
отримувати безоплатно від Державної комісії з регулювання ринків фінансових
послуг України інформацію про показники, що застосовуються для розрахунку
довічних пенсій; - порушувати в установленому законом порядку питання про
притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; - у разі виявлення порушень
порядку нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, використання
коштів Пенсійного фонду звертатися в установленому законом порядку до органів
прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки та податкової міліції; - укладати
договори про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного
пенсійного страхування; - здійснювати інші функції, передбачені законодавством.
Отже, відповідачу, відповідно до
чинного законодавства України, не надано право щодо надання висновків та оцінок
стосовно відповідності поданих позивачем документів вимогам чинного
законодавства України.
Згідно статті 6 Конституції України
органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у
встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Суд звертає увагу на те, що усі
рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто
повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб,
що визначені законом.
Відповідно до вимог статті 19
Конституції України органи державної влади та
органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані
діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог частини 3
статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо
оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень
адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб,
що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з
метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх
обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо
(неупереджено); добросовісно; розсудливо;
з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації;
пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими
несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на
досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 11 Кодексу
адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в
адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в
наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а
частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено,
що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення.
При цьому, відповідно до ч.2 ст. 71
Кодексу адміністративного судочинства України
в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи
бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування
правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача,
якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач заявив позовну вимогу щодо зобов'язання відповідача провести
перерахунок пенсійного забезпечення з 01.05.2006р.
Враховуючи те, що позивач звернувся
до начальника фінансово-економічної служби СБ України із заявою про здійснення
перерахунку пенсійного забезпечення 10.07.2007 року, а також положення ч. 2 ст.
51 Закону України «Про пенсійне
забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а
саме: «якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в
пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12
місяців»позивачу має бути здійснено перерахунок пенсії з 10.07.2006 року.
Виходячи з меж заявлених позовних
вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів
справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до
задоволення частково.
Враховуючи заяву позивача про
відмову від стягнення судового збору, питання про розподіл судових витрат є
вирішеним
На основі встановленого, керуючись
ст.ст.86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність
Головного управління Пенсійного фонду України у міста Києва стосовно
неприйняття рішення щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1.
Зобов'язати Головне управління
Пенсійного фонду України у м.Києві у відповідності до законодавства України
прийняти рішення про перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 10.07.2006 року
з урахуванням надбавки у розмірі 20% від посадового окладу за
інформаційно-аналітичну роботу в підрозділах Служби безпеки України та
збільшеного на 50% посадового окладу згідно з довідкою про грошове забезпечення
(перерахування) пенсії від 16 липня 2007р. НОМЕР_1.
В решті позовних вимог -відмовити.
Строк і порядок набрання судовим
рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного
судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої
інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі
складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з
дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Заява і скарга подаються до адміністративного суду апеляційної
інстанції у порядку, що передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного
судочинства України.
Суддя
Цвіркун Ю.І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2009 |
Оприлюднено | 25.05.2009 |
Номер документу | 3643318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Цвіркун Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні