Ухвала
від 25.12.2013 по справі 2-а-935/09
ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Лугинський районний суд Житомирської області

Справа № 2-а-935/09

Провадження по справі № 6-а/281/956/13

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2013 року смт. Лугини

Лугинський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого - судді Нечуй Б.П.

за участі секретаря Гельвейчук І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Лугини заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд із зазначеною заявою, в якій просить змінити спосіб і порядок виконання рішення Лугинського районного суду від 08 жовтня 2009 року у справі №2-А -935/09 постановивши ухвалу про стягнення з УПСЗН Корольовської районної ради м. Житомира 4520,29 грн. за період з 25.05.2010 року по 30.10.2008 року.

Зазначені вимоги заявника обґрунтовуються посиланням на те, що на виконанні у відділі примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області перебуває виконавчий лист №2-А -935/09 виданий 19.10.2011 року Лугинським районним судом про зобов'язання УПСЗН Корольовської районної ради м. Житомира провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, передбаченої ч.1 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 25.05.2010 року по 30.10.2008 року.

Згідно повідомлення УПСЗН Корольовської районної ради м. Житомира було проведено перерахунок у відповідності до зазначеного виконавчого листа в сумі 4520,29 грн. за період з 25.05.2010 року по 30.10.2008 року.

З огляду на зазначене очевидна неможливість виконання постанови суду у визначений судом спосіб, при чому з урахуванням ст. 263 КАС України, існують обставини, які вказують на складність виконання судового рішення протягом тривалого часу, яке не виконується.

Заявник в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про слухання справи у його відсутності.

Представник УПСЗН Корольовської районної ради м. Житомира в судове засідання не з'явився, хоча й був повідомлений належним чином про дату, час і місце розгляду справи.

Представник відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області в судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про слухання справи у відсутності їхнього представника.

Неприбуття у судове засідання осіб, які беруть участь у справі, не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши докази по справі, суд вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою Лугинського районного суду від 08.10.2009 року позов ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира про визнання дій протиправними та зобов'язання проведення перерахунку та виплати коштів, передбачених ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" задоволено частково; стягнуто з управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира на користь ОСОБА_1 9375,15 грн. доплати до заробітної плати, передбаченої ч.1 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 09.07.2007 року по грудень 2007 року, з 22.05.2008 року по жовтень 2008 року.

Згідно постанови апеляційного суду Житимирської області від 20 вересня 2011 року постанову Лугинського районного суду від 08.10.2009 року скасовано в частині стягнення та ухвалено нову. Зобов»язано управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира провести нарахування та забезпечити виплату ОСОБА_1 доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, передбаченої ч.1 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 22.05.2008 року по 30.10.2008 року.

Відповідно до ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Тобто зі змісту вказаної норми випливає, що суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту, або відстрочити, розстрочити, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення суд може лише у виняткових випадках.

Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Судом встановлено, що постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішення управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Житомирській області від 09.10.2013 року відкрито виконавче провадження на виконання виконавчого листа, виданого 19.10.2011 року ОСОБА_1 Лугинським районним судом.

З 01 січня 2013 року набрав чинності Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 5 червня 2012 року який встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Вирішуючи питання щодо зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення колегія суддів звертає увагу на те, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат. При цьому, адміністративний суд повинен виходити з розміру заборгованості боржника перед стягувачем, що виникла під час виконання судового рішення.

З матеріалів справи вбачається, що сума перерахунку доплати до заробітної плати ОСОБА_1 у відповідності до рішення суду становить в сумі 4520,29 грн.

Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду виключно про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган. З огляду на те, що виконання постанови суду першої інстанції носить зобов'язальний характер, у виконавчому документі не зазначена сума коштів, яка підлягає безспірному списанню з рахунків боржника.

Виходячи з положень Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (із змінами) та приписів Порядку затвердженого на виконання цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №845 (із внесеними змінами), органи Казначейства на теперішній час не мають повноважень для зобов'язання іншого органу вчинити певні дії та можливості прийняти до виконання виконавчий документ без зазначення порядку його стягнення, оскільки вони не наділені повноваженнями робити їх перерахунок.

Кінцевим результатом виконання судового рішення по цій справі є виплата позивачеві коштів державним органом, що підпадає під компетенцію Державної казначейської служби України, тобто стягнення відповідних сум за рішенням суду.

Тому суд вважає, що з огляду на положення Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (із змінами) виконання постанови суду є неможливим без зміни способу її виконання, а саме шляхом стягнення конкретної суми зазначеної в рішенні суду.

Керуючись ст.263 КАС України, Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про зміну способу виконання рішення суду задовольнити.

Змінити спосіб виконання рішення суду по адміністративній справі № №2-А -935/09 за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира про визнання дій протиправними та стягнення невиплачених коштів в частині зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира забезпечити виплату ОСОБА_1 доплати до заробітної плати, передбаченої ч.1 ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 25.05.2008 року по 30.10.2008 року, на інший спосіб, а саме: стягнути з управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира на користь ОСОБА_1 4520 (чотири тисячі п»ятсот двадцять) грн. 29 коп. доплати до заробітної плати, передбаченої ч.1 ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 25.05.2008 року по 30.10.2008 року.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Лугинський районний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали.

Суддя Б.П.Нечуй

СудЛугинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення25.12.2013
Оприлюднено13.01.2014
Номер документу36479487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-935/09

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 13.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Данилова О. О.

Ухвала від 21.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Данилова О. О.

Ухвала від 29.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Данилова О. О.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Лугинський районний суд Житомирської області

Нечуй Б. П.

Постанова від 01.07.2011

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Макіївки

Негода Є. М.

Постанова від 02.06.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шенцева О.П.

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Перевальський районний суд Луганської області

Сініцин Едуард Миколайович

Постанова від 30.11.2009

Адміністративне

Решетилівський районний суд Полтавської області

Микитенко Віталій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні