Рішення
від 14.01.2014 по справі 913/2415/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ РІШЕННЯ 14 січня 2014 року Справа № 913/2415/13

Провадження № 24/913/2415/13

За позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Стаханов Луганської області

до Стахановської міської ради, м. Стаханов Луганської області

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Держземагентства у м. Стаханові Луганської області

про зобов'язання укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064 в редакції позивача

Колегія суддів у складі: Рябцева О.В. - головуючий, Середа А.П., Яресько Б.В.

Секретар судового засідання Дохняк І.В.

у засіданні брали участь:

від позивача - ОСОБА_5 - предст. за дов. від 10.09.2013 № 2123;

від відповідача - не прибув;

від третьої особи - Рассохіна О.О. - головний спеціаліст юридичного сектору, дов. від 24.10.2013 № 01-07/2448.

Позивачем заявлена вимога про зобов'язання відповідача укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064 в редакції позивача.

Заявою від 01.10.2013 позивач уточнив позовні вимоги і просить зобов'язати відповідача укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064 в редакції позивача та внести до договору наступні зміни:

- пункт 4 договору доповнити абзацом другим наступного змісту:

"Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2011 року становить 249977 грн.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2012 року становить 249977 грн.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2013 року становить 249977 грн.";

- пункт 7 договору доповнити: "Термін дії договору поновлено з 24.03.2011 по 24.03.2021";

- абзац другий пункту 8 договору оренди доповнити:

"Річна орендна плата встановлюється у розмірі 3-х відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що передається в оренду, у гривнях.

"Річна орендна плата, що підлягає сплаті за цим Договором, за користування земельною ділянкою:

· протягом 2011 року (з 24.03.2011 по 31.12.2011) становить 5815 (п'ять тисяч вісімсот п'ятнадцять) грн. 65 коп.

· з 2012 року становить 7499 (сім тисяч чотириста дев'яноста дев'ять) грн. 31 коп.

· з 2013 року становить 7499 (сім тисяч чотириста дев'яноста дев'ять) грн. 31 коп.".

Заявою від 24.10.2013, що надійшла до суду 28.10.2013, позивач просить:

- визнати поновленим з 24.03.2011 договір оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064, укладений між Стахановською міською радою та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, на умовах визначених рішеннями Стахановської міської ради (від 31.03.2011 № 139/26, від 31.03.2011 № 137/24, від 18.08.2011 № 279/29) та передбачених проектом додаткової угоди позивача;

- зобов'язати сторін провести державну реєстрацію додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064, укладеного між Стахановською міською радою та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, в порядку, встановленому законодавством, та просить:

- долучити заяву до матеріалів справи № 913/2415/13;

- заяву про уточнення позовних вимог від 01.10.2013 вважати недійсною.

Крім того, клопотанням від 27.11.2013 позивач відповідно до ст. 83 ГПК України просить суд вийти за межі позовних вимог та самостійно передбачити зміну коду УКЦВЗ 1.11.6 на код УКЦВЗ 1.10.4 в пункті 14 договору.

На обґрунтування заявленої вимоги позивач вказує, що у зв'язку з закінченням дії договору оренди землі від 14.03.2008, який укладався на 3 роки, він звернувся до Стахановської міської ради з заявою про продовження дії договору оренди землі на 10 років та зміну цільового призначення земельної ділянки з комерційного використання (1.11.6) на ведення виробничої діяльності (1.10.4), що впливає на визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки і розмір орендної плати. Рішеннями від 31.03.2011 № 137/24, № 139/26 було продовжено орендарю право користування земельною ділянкою і дозволено внести зміни до землевпорядної документації. Рішенням Стахановської міської ради від 18.08.2011 № 279/29 внесено зміни до рішення № 137/24 в частині виключення посилання на код цільового використання землі (УКЦЗВ) 1.11.6. Позивач 14.06.2012 одержав витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2011 рік, в якому вказано, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кодом УКЦВЗ 1.10.4 складає 249977 грн., та звернувся 06.07.2012 до відповідача з пропозицією укласти додаткову угоду до договору оренди землі. Стахановська міська рада не погодилась з запропонованою редакцією в частині визначення дати, з якої слід обраховувати новий розмір орендної плати у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та запропонувала власну редакцію, в якій розмір нормативної грошової оцінки землі визначений з урахуванням комерційного використання земельної ділянки і нормативна грошова оцінка складає 520811 грн. 00 коп. Листом від 14.08.2013 позивач відмовився підписати запропонований проект та повернув його орендодавцю. У зв'язку з неотриманням будь-якої відповіді позивач звернувся до суду.

Відповідач проти заявлених вимог заперечує, посилаючись на те, що відповідно до ст. 50 Закону України "Про землеустрій" орендар повинен був замовити у землевпорядної організації проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок. З урахуванням положень ст. 30 Закону України "Про землеустрій" та п. "в" ч. 1 ст. 186 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються органами місцевого самоврядування. Позивач не звертався до ради з заявою про затвердження проекту землеустрою у зв'язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки, а відтак відсутні підстави для укладення додаткової угоди в редакції позивача.

Третьою особою надані пояснення щодо підстав надання позивачу і відповідачу витягів з Технічної документації з різною нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки. Зокрема, щодо видачі позивачу витягу за кодом УКЦВЗ 1.10.4 (виробнича діяльність) третя особа посилається виключно на рішення ради від 18.08.2011 № 279/29. На підставі ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування. Відповідно до ч. 2 ст. 186 Земельного кодексу України зміни до землевпорядних проектів та інших матеріалів з питань землеустрою вносяться за рішенням органів місцевого самоврядування, які затвердили ці проекти. Оскільки орендодавець погодився на внесення змін до землевпорядної документації, підстави для відмови у наданні витягу були відсутні. Згідно пояснень третьої особи, на підставі ст. 32 Закону України "Про землеустрій" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 № 1553 "Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою" державний фонд документації із землеустрою формується на основі збору, обробки, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою. Частина 6 зазначеної постанови передбачає, що місцевий фонд створюється, формується і ведеться районним (міським) відділом (управлінням) земельних ресурсів Держземагентства. Передача документації із землеустрою здійснюється згідно з актом приймання-передачі. Документація із землеустрою надходить до Державного фонду у формі затверджених програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. До Управління Держземагентства у м. Стаханові Луганської області Додаток до технічної документації із землеустрою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 для обслуговування власної нежитлової будівлі для ведення виробничої діяльності на земельній ділянці, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 для зберігання до Державного фонду документації із землеустрою не надходив. Така інформація згідно п. 9 вищевказаної постанови повинна надаватись розробником цієї документації.

Ухвалою суду від 29.10.2013 на підставі ст.ст. 30, 65 ГПК України суд витребував від розробника - Стахановського міськрайонного виробничого відділу Луганської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" інформацію стосовно передачі компетентному органу додатку до Технічної документації, який виконано на підставі договору від 18.05.2011 № 44-04-02-0756, укладеного з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1

У зв'язку з ненаданням підприємством витребуваної інформації, у судовому засіданні 26.11.2013 оголошено перерву до 27.11.2013.

Для подальшого розгляду справи розпорядженням голови суду від 27.11.2013 призначено колегію у складі суддів: Рябцева О.В. - головуючий, Середа А.П., Яресько Б.В.

Луганською регіональною філією Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" надані пояснення від 27.11.2013, згідно яких підприємством було виконано розробку додатку до Технічної документації. Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 № 1553 "Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою" та ст. 32 Закону України "Про землеустрій" додаток було виготовлено у трьох примірниках. Один примірним передано у Держкомзем м. Стаханов для подальшої роботи з ним, другий примірним замовнику, останній примірник залишився у Стахановському міськрайонному виробничому відділі Луганської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру". Передача Технічної документації до Держкомзему м. Стаханов відбувалась згідно Акту здачі-приймання. На теперішній час Акту здачі-приймання Стахановський міськрайонний виробничий відділ Луганської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" не має.

Оцінивши надані докази і доводи учасників судового процесу, суд дійшов висновку про часткове обґрунтування заявлених вимог.

При розгляді даного спору судом встановлено, що на підставі рішення Стахановської міської ради від 26.10.2007 № 467/12 фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 надано в оренду строком на 3 роки земельну ділянку площею 0,3180 га по АДРЕСА_1 для обслуговування власних нежитлових будівель і споруд. Рішенням ради від 29.02.2008 № 608/20 внесено зміни у попереднє рішення в частині зменшення розміру земельної ділянки до 0,2556 га.

Як вбачається із матеріалів справи, земельна ділянка надавалась відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України у зв'язку з придбанням позивачем нерухомого майна за договором від 11.09.2007. З договору вбачається, що попередній власник - ВАТ "Стахановський завод технічного вуглецю" користувався земельною ділянкою площею 0,3180 га, наданій в постійне користування на підставі Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою.

На підставі прийнятих рішень, між Стахановською міською радою і фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 14.03.2008 укладено договір оренди землі, який зареєстрований Стахановським міським реєстраційним округом Луганської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру про Державному комітету України по земельних ресурсах", про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 24.03.2008 № 040840700064.

За умовами договору позивачу передано в строкове платне користування земельні ділянки для обслуговування власної нежитлової будівлі-площею 0,1234 га за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення та площею 0,1322 га за рахунок земель ВАТ "Стахановський завод технічного вуглецю" (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення). Загалом передано в оренду земельна ділянка площею 0,2556 га (кадастровий номер ділянки 4413100000:22:003:0059) за адресою: АДРЕСА_1.

Згідно п. 4 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 277914 грн. 00 коп.

Пунктом 7 договору визначено, що договір оренди земельної ділянки укладено на 3 роки. Після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

У відповідності до п. 8 договору загальна сума орендної плати становить 41687 грн. 10 коп.

В пункті 13 договору зазначено, що земельна ділянка передається в оренду з метою несільськогосподарського використання для обслуговування власної нежитлової будівлі за рахунок земель Стахановської міської ради (землі житлової та громадської забудови).

Цільове призначення земельної ділянки, що передається в оренду, згідно п. 14 договору, є комерційне (код цільового використання землі згідно УКЦВЗ 1.11.6).

У зв'язку з закінченням строку оренди земельної ділянки, орендар 24.01.2011 звернувся з заявою від 17.01.2011 до міського голови про продовження договору оренди на 10 років та про зміну коду цільового використання земельної ділянки з 1.11.6 на 1.10.5, оскільки земельна ділянка фактично використовується в якості виробничої ділянки з виробництва тротуарної плитки, парканних секцій і для виробництва надгробних пам'ятників.

24.02.2011 орендар вдруге звернувся до голови з аналогічною заявою, додавши витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на підтвердження своїх доводів щодо видів господарської діяльності, якими займається орендар.

31.03.2011 Стахановською міською радою прийнято рішення:

- № 137/24, яким вирішено відновити строк оренди земельної ділянки з 24.03.2011 на 10 років фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, при цьому в рішенні зазначено код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6;

- № 139/26, яким вирішено, зокрема, згідно вимогам ч. 2 ст. 186 Земельного кодексу України дозволити внести зміни до землевпорядної документації фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 щодо використання земельної ділянки для ведення виробничої діяльності. У пункті 6 зобов'язано землекористувачів, яким надано згоду на виконання проекту землеустрою з відводу земельної ділянки, виконання технічної документації для оформлення права користування землею та зміни цільового використання земельної ділянки, замовити в організації, яка має відповідну ліцензію, виконання землевпорядних робіт, а в пункті 7 зобов'язано Управління Держкомзему у м. Стаханов Луганської області внести зміни в облікову земельно-кадастрову документацію.

Рішенням Стахановської міської ради від 18.08.2011 № 279/29 внесені зміни в рішення ради від 31.03.2011 № 137/24, згідно яких із тексту цього рішення виключено посилання на код цільового використання 1.11.6.

Позивач відповідно до рішень ради звернувся до Стахановського міськрайонного виробничого відділу Луганської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" з клопотанням розробити відповідні зміни до землевпорядної документації відповідно до рішення ради від 31.03.2011 № 139/26. На підставі клопотання Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" уклало з позивачем договір від 18.05.2011 № 44-04-02-0756 на виготовлення (розробку) науково-технічної продукції (документації), за змістом якого підприємство прийняло на себе обов'язок по складанню технічної документації, яка підтверджує право власності земельної ділянки для обслуговування власної нежитлової будівлі для ведення виробничої діяльності за адресою: АДРЕСА_1. Відповідно до пунктів 1.2, 1.3, 3.1, 3.3 договору та Технічного завдання на виконання робіт підприємство зобов'язалось виконати Додаток до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельну ділянку (згідно коду КВЦПЗ - 11.02) фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 для обслуговування власної нежитлової будівлі для ведення виробничої діяльності в АДРЕСА_1. Додаток виготовляється у трьох примірниках (один - Управлінню Держкомзему у м. Стаханові, другий - виконавцю, третій - замовнику).

Відповідно до п. 3.3 договору виконавець за актом від 25.05.2011 № 1 передав замовнику результати виконаних робіт. Із матеріалів справи вбачається, що виконавець передав ОСОБА_1 Додаток до Технічної документації із землеустрою (том І, аркуші справи 87-88) та пояснювальну записку (том І, аркуші справи 90-91).

Згідно пояснень Луганської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" один примірник Додатку до Технічної документації було передано на підставі акту здачі-приймання у Держкомзем м. Стаханов для подальшої роботи з ним, проте на теперішній час підприємство цього акту не має (том І, аркуш справи 170).

Із Додатку до Технічної документації і пояснювальної записки вбачається, що були внесені зміни до технічної документації щодо цільового використання спірної земельної ділянки: "для обслуговування власної нежитлової будівлі для ведення виробничої діяльності, за кодом УКЦВК - 1.10.4. відповідно до класифікатора КВЦПЗ - 11.02.

Орендар 07.10.2011 в Управлінні Держкомзему у м. Стаханові одержав витяг № 4204 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, в якому був вказаний коефіцієнт функціонального використання 1,2, а код цільового використання за УКЦВЗ 1.10.4 - землі промисловості по виробництву будівельних матеріалів.

За ствердження позивача він в жовтні 2011 року до Управління землеустрою Стахановської міської ради надав документи для укладення додаткової угоди, але будь-якої відповіді не одержав. Докази такого звернення відсутні.

Позивач 06.07.2012 письмово звернувся до міського голови з листом-повідомленням (том І, аркуш справи 25), додавши додаткову угоду від 07.07.2012, в якій, зокрема, передбачено:

1.Пункт 4 договору оренди землі доповнити: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 2012 рік становить 249977 гривень".

2.Пункт 7 договору оренди землі доповнити: "Термін дії договору поновлюється з 24.03.2011 до 24.03.2021", "Орендар повинен не пізніше ніж за 30 (тридцять) днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію".

3.Пункт 8 договору оренди землі доповнити: "Загальна сума орендної плати на період поновлення становить 74993 (сімдесят чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто три) грн. 10 коп.

Орендна плата нараховується за увесь період фактичного користування земельною ділянкою, і сплачується також у випадках, якщо орендар з поважних причин тимчасово не використовує земельну ділянку за умовами договору.

Орендна плата вноситься до місцевого бюджету на поточний рахунок № 33210815700085 в ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код одержувача 24046662, код платежу 13050500 щомісячно рівними частками згідно чинного законодавства до 30 числа наступного місяця.

4.Ця додаткова угода є невід'ємним додатком до договору оренди земельної ділянки за № 040840700064 від 24.03.2008.

Додаткова угода складена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, одна з яких знаходиться в орендодавця - міській раді (Управлінні землеустрою), другий - в орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію (Управлінні Держкомзему у м. Стаханов Луганської області).

До додаткової угоди надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2012 рік від 14.06.2012 № 2012, в якому визначено код цільового використання землі за УКЦВЗ 1.10.4, коефіцієнт функціонального використання 1,2, нормативна грошова оцінка землі - 249977 грн. 00 коп. (том І, аркуші справи 27, 102).

Будь-якої відповіді на це звернення позивачу відповідачем не надано.

Натомість через рік, а саме 26.07.2013, позивачем одержано проект додаткової угоди від Управління землеустрою Стахановської міської ради, за змістом якого договір підлягає поновленню з 24.03.2011, проте умови щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки і орендної плати за землю, залишаються такими, які були передбачені в договорі.

Управління землеустрою Стахановської міської ради в листі, адресованому орендарю, зазначило, що маються розбіжності щодо дати зміни орендної плати за землю у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Орендаря було повідомлено, що відбулось засідання погоджувальної комісії з питань земельних правовідносин від 17.04.2013 та 17.06.2013, за результатами цих засідань рекомендується орендарю для застосування коду УКЦВЗ 1.10.4 звернутись з заявою до Стахановської міської ради щодо затвердження землевпорядної документації, розробленої відповідно до діючого земельного законодавства.

Орендар 14.08.2013 повернув одержаний від орендодавця проект додаткової угоди і направив власний від 14.08.2013 (том І, аркуші справи 43-44), аналогічний за змістом проекту додаткової угоди від 07.07.2012, доповнивши п. 4 додаткової угоди про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2011-2013 роки, розмір якої становить - 249977 грн., та п. 8 договору положеннями про розмір орендної плати з 24.03.2011, додавши витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2011-2013 роки (всі від 12.08.2013), в яких визначено код цільового використання землі за УКЦВЗ 1.10.4, коефіцієнт функціонального використання 1,2, нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 249977 грн. 00 коп.

У зв'язку з неодержанням відповіді від орендодавця, позивач звернувся до суду з позовом, зміст якого зводиться до врегулювання спору щодо розміру орендної плати за земельну ділянку після поновлення договору оренди землі.

Питання поновлення договору оренди земельної ділянки регулюються ст. 33 Закону України "Про оренду землі", зміст якої змінився з 12.03.2011.

Договір оренди земельної ділянки закінчився 24.03.2008.

Згідно ст. 33 Закону України "Про оренду землі", в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із:

- уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Матеріали справи свідчать, що сторони за договором дійшли згоди щодо поновлення договору оренди землі і зміни цільового призначення земельної ділянки за УКЦВЗ, а саме: зміну в п. 14 договору коду за УКЦВЗ 1.11.6 - комерційне використання, на код 1.10.4 - виробнича діяльність.

Судом проаналізовано поняття "цільове призначення (використання) земельної ділянки".

Статтею 19 Земельного кодексу України визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Згідно ст. 20 Земельного кодексу України, в редакції, чинній на дату прийняття рішень ради про поновлення договору оренди землі, передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Отже, чинне законодавство розмежовує поняття категорій земель, які поділяються за основним цільовим призначенням (ст. 19 Земельного кодексу України) і види використання земель в межах певної категорії земель. При цьому, зміна категорії земель вимагає розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Державний комітет України по земельних ресурсах листом від 24.04.1998 № 14-1-7/1205 затвердив Український класифікатор цільового використання землі (УКЦВЗ). Код УКЦВЗ 1.11.6 передбачено для земель населених пунктів, а саме: земель комерційного використання, код УКЦВЗ 1.10.4 передбачений для земель населених пунктів, а саме: земель промисловості по виробництву будівельних матеріалів.

Відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), яку зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306. Для земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, передбачено код 11.02.

Як вбачається з витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, то відповідний код цільового використання землі за УКЦВЗ або КВЦПЗ впливає на визначення коефіцієнту функціонального використання.

Землевпорядною організацією був розроблений Додаток до технічної документації, у тому числі: в кадастровому плані земельної ділянки (том І, аркуш справи 95) зазначено про зміну коду цільового використання землі.

Відповідні відомості були передані Управлінню Держкомзему у м. Стаханов.

Доводи Управління Держземагентства у м. Стаханові щодо неодержання Додатку до технічної документації оцінюються судом критично з огляду на те, що вказаний орган зареєстрований в Єдиному державну реєстрі 08.01.2013, до Управління Держземагентства приєднано Управління Держкомзему, яке 18.03.2013 згідно відомостей з Єдиного державного реєстру є припиненим. Як Управління Держкомзему у м. Стаханов, так і Управління Держземагентства видавали на запити позивача і відповідача витяги з технічної документації з урахуванням зміни виду використання земельної ділянки, що свідчить про виконання Управлінням Держкомзему у м. Стаханов пункту 7 рішення ради від 31.03.2011 № 139/26 щодо внесення змін в облікову земельно-кадастрову документацію.

Щодо доводів відповідача про необхідність затвердження на сесії Додатку до технічної документації відповідно до ч. 2 ст. 186 Земельного кодексу України, то слід зазначити, що вказаною нормою передбачено, що зміни до землевпорядних проектів та інших матеріалів з питань землеустрою вносяться за рішенням органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або власників землі та землекористувачів, які затвердили ці проекти.

Відповідач на підставі ч. 2 ст. 186 Земельного кодексу України прийняв рішення від 31.03.2011 № 139/26, яким дозволив внести зміни до землевпорядної документації орендарю і доручив Управлінню Держкомзему у м. Стаханов внести зміни до облікової земельно-кадастрової документації.

Рада не зобов'язувала орендаря надавати відповідні зміни (доповнення) на затвердження ради.

Більш того, ні рада, ні діюче законодавство не зобов'язує надавати документи органу, який веде облікову земельно-кадастрову документацію. Такі дії виконує розробник відповідної технічної документації.

Зволікання відповідача, у тому числі при розгляді звернень орендаря призвели до порушення прав орендаря щодо оформлення орендних правовідносин.

Враховуючи, що орендар діяв відповідно до умов договору, до прийнятих рішень органу місцевого самоврядування, до чинного законодавства, позовні вимоги підлягають задоволенню. Однак враховуючи, що на час прийняття даного рішення суду чинне законодавство не вимагає реєстрації договорів оренди землі, вимога позивача, пов'язана з реєстрацією договору, задоволенню не підлягає.

Крім того, суд вважає необхідним задоволити клопотання позивача про вихід за межі позовних вимог і змінити код УКЦВЗ в пункті 14 договору.

Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача.

У судовому засіданні відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Стахановської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Держземагентства у м. Стаханові Луганської області про зобов'язання укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064 в редакції позивача задоволити частково.

2.Вважати укладеною додаткову угоду до договору оренди землі від 14.03.2008, державна реєстрація від 24.03.2008 за № 040840700064, в редакції позивача:

- пункт 4 договору оренди землі доповнити абзацом другим наступного змісту:

"Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2011 року становить 249977 гривень.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2012 року становить 249977 гривень.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 2013 року становить 249977 гривень.";

- пункт 7 договору оренди землі доповнити: "Термін дії договору поновлено з 24.03.2011 до 24.03.2021";

- абзац другий пункту 8 договору оренди землі доповнити:

"Річна орендна плата встановлюється у розмірі 3-х відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що передається в оренду, у гривнях.

Розмір орендної плати, що підлягає сплаті за цим договором за користування земельною ділянкою:

· протягом 2011 року (з 24.03.2011 по 31.12.2011) становить 5815 (п'ять тисяч вісімсот п'ятнадцять) грн. 65 коп.

· з 2012 року становить 7499 (сім тисяч чотириста дев'яносто дев'ять) грн. 31 коп.

· з 2013 року становить 7499 (сім тисяч чотириста дев'яносто дев'ять) грн. 31 коп.".

3.Внести зміни до договору оренди землі від 14.03.2008, державна реєстрація від 24.03.2008 за № 040840700064, а саме:

- викласти пункт 14 розділу "Умови використання земельної ділянки" зазначеного договору у новій редакції: "14.Цільове призначення земельної ділянки, що передається в оренду, є виробнича діяльність (код цільового використання землі згідно УКЦВЗ 1.10.4)".

4.У задоволенні решти позовних вимог щодо зобов'язання сторін провести державну реєстрацію додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2008 № 040840700064 відмовити.

5.Стягнути з Стахановської міської ради, Луганська область, м. Стаханов, вул. Кірова, 32, ідентифікаційний код 25963320 на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 судовий збір в сумі 1147 грн. 00 коп., видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

6.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

7.Повне рішення складено і підписано - 20.01.2014 .

Головуючий суддя О.В.Рябцева

Суддя А.П.Середа

Суддя Б.В.Яресько

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення14.01.2014
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу36705298
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/2415/13

Ухвала від 11.02.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Рішення від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 11.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 27.11.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 12.11.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 03.10.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 12.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні