Ухвала
від 23.01.2014 по справі 24/271
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

23.01.2014р. Справа № 24/271

Господарський суд Донецької області у складі судді Величко Н.В.

При секретарі судового засідання Ляшенко О.І.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

за скаргою: Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго», м.Горлівка

про визнання дій державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області щодо винесення постанов про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП № 40885658, ВП № 40885486 від 22.11.2011р. з виконання наказів господарського суду Донецької області № 24/271 від 20.12.2011р. такими, що не відповідають Закону України «Про виконавче провадження» та визнання незаконними постанов про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП № 40885658, ВП № 40885486 від 22.11.2013р.

стягувач: Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго», м. Горлівка

боржник : Першотравневий районний відділ ГУМВС в Донецькій області, с. Мангуш

за участю представників

від стягувача: Колотілін О.В. - довіреність від 01.01.2014р. № 5-14«Д»

від боржника: не з'явився

від ДВС: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго» звернулось до господарського суду Донецької області зі скаргою на дії Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Донецької області (далі за текстом - державний виконавець) про визнання дій державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області щодо винесення постанов про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП № 40885658, ВП № 40885486 від 22.11.2011р. з виконання наказів господарського суду Донецької області № 24/271 від 20.12.2011р. такими, що не відповідають Закону України «Про виконавче провадження» та визнання незаконними постанов про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП № 40885658, ВП № 40885486 від 22.11.2013р.

Скарга мотивована тим, що 16.10.2013р. набрав чинності Закон України від 19.09.2013р. № 583-VІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання судових рішень», яким внесено зміни у розділ ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень». Відповідно до цих змін виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є державні органи, які видані або ухвалені до набрання чинності Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», подаються до органу державної виконавчої служби.

На думку скаржника, оскільки Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» набрав чинності з 01.01.2013р., а наказ господарського суду по справі № 24/271 виданий 20.12.2011р., тому зазначений наказ підлягає виконанню саме органом державної виконавчої служби. З цих підстав стягувач вважає безпідставним винесення постанов про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП № 40885658, ВП № 40885486 від 22.11.2011 р. з виконання наказів господарського суду Донецької області по справі № 24/271 від 20.12.2011р. та просить визнати незаконними відповідні постанови державного виконавця.

До скарги додано постанову від 22.11.2013р. ВП № 40885658 про відмову у відкритті виконавчого провадження (відмову в прийнятті до провадження виконавчого документа) разом з супровідним листом державного виконавця № 8/854-13П від 22.11.2013р., постанову від 22.11.2013р. ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження (відмову в прийнятті до провадження виконавчого документа) разом з супровідним листом державного виконавця № 8/853-13П від 22.11.2013р., копії яких долучено до матеріалів справи.

Боржник правової позиції по суті скарги не висловив.

Державний виконавець проти задоволення скарги заперечив, посилаючись на те, що на Державну виконавчу службу покладається обов'язок щодо зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державний орган, державне підприємство, юридична особа, а не стягнення коштів з відповідних боржників. Відповідно до порядку виконання рішень суду про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників затвердженого постановою КМУ від 03.08.2013р. № 845, п. 3 передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами казначейства у порядку черговості надходження таких документів. Боржник наголошує, що на теперішній час відсутній механізм стягнення коштів з боржників та одержувачів бюджетних коштів, а також підприємств, установ та організацій, рахунки яких відкриті в органах казначейства. У задоволенні скарги просить відмовити.

Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.

Рішенням господарського суду Донецької області від 05.12.2011 р. по справі № 24/271 стягнуто з Першотравневого районного відділу ГУМВСУ в Донецькій області на користь Публічного акціонерного товариства «Донецькобленерго» 3% річних у сумі 362,58 грн., інфляційні у сумі 399,67 грн., пеню у сумі 1660,78 грн., державне мито у сумі 102,00 грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00 грн.

На виконання рішення судом видано відповідні накази від 20.12.2011р. № 24/271.

Ухвалою суду від 09.12.2013р. змінено назву стягувача з Публічного акціонерного товариства «Донецькобленерго» на Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго».

Матеріали справи свідчать, що накази господарського суду Донецької області від 20.12.2011р. № 24/271 стягувачем були пред'явлені на примусове виконання до Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Донецької області.

29.11.2013р. державним виконавцем винесено постанови ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження за вищевказаними судовими наказами на підставі п.8 ч.1 ст.26 Закону України «Про виконавче провадження».

Приймаючи зазначені постанови, державний виконавець виходив з того, що з 01.01.2013 набрав чинності Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», статтею 3 якого передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

У відповідності до ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами. Статтею 3 Постанови КМУ № 845 від 03.08.2011 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 45 від 30.01.2013 визначений порядок виконання рішень про стягнення коштів з боржників, які виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Постанови державного виконавця ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження були направлені стягувачу супровідними листами від 22.11.2013р. № 8/854-13П та № 8/853-13П відповідно, та отримані останнім 29.11.2013р.

Не погодившись з відмовою у відкритті виконавчого провадження, Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго» звернулось до господарського суду з цією скаргою.

Відповідно до ст. 115 Господарського процесуального кодексу України судові рішення є обов'язковими до виконання та виконуються в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження" .

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень здійснюється державною виконавчою службою на підставі виконавчих документів, визначених цим Законом, до яких належать і судові накази.

Відповідно до п.8 ч.1 ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець відмовляє у відкритті виконавчого провадження у разі наявності інших передбачених законом обставин, що виключають здійснення виконавчого провадження.

Постанова державного виконавця про відмову у відкритті виконавчого провадження може бути оскаржена заявником у десятиденний строк з дня її надходження у порядку, встановленому цим Законом (частина 4 статті 26 Закону України "Про виконавче провадження").

Відповідно до ст.121-2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена.

Матеріали справи свідчать про дотримання скаржником строків, встановлених чинним законодавством України на оскарження дій державного виконавця.

Огляд норм чинного законодавства свідчить про наступне.

З 01.01.2013 набрав чинності Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», статтею 3 якого передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Законом України від 19.09.2013р. № 583-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання судових рішень», який набрав чинності з 16.10.2013р., у Законі України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" у розділі II "Прикінцеві положення" після пункту 2 доповнено новим пунктом такого змісту: "3. Виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, які видані або ухвалені до набрання чинності цим Законом, подаються до органу державної виконавчої служби протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом. Якщо рішення суду про стягнення коштів або виконавчі документи за цими рішеннями, боржниками за якими є визначені частиною першою статті 2 цього Закону суб'єкти, не було подано в строк, встановлений цим пунктом, це не є підставою для відмови у виконанні даного судового рішення.

Тобто, відповідно до цих змін виконавчі документи за рішеннями суду про стягнення коштів або рішення суду, що набрали законної сили, боржниками за якими є державні органи, які видані або ухвалені до набрання чинності Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», подаються до органу державної виконавчої служби.

Оскільки Закон України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» набрав чинності з 01.01.2013р., а накази господарського суду Донецької області по справі № 24/271 видано 26.12.2011р., тому ці накази господарського суду підлягають виконанню саме державною виконавчою службою.

За таких обставин, у державного виконавця не було законних підстав для винесення оскаржуваних постанов від 22.11.2013р. ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження за наказами господарського суду Донецької області по справі № 24/271 від 20.12.2011р.

За результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

При цьому господарський суд не вправі самостійно вчиняти ті чи інші дії, пов'язані із здійсненням виконавчого провадження, замість державного виконавця (наприклад, відкривати або закінчувати виконавче провадження), але може зобов'язати державного виконавця здійснити передбачені законом дії, від вчинення яких той безпідставно ухиляється (п. 9.13 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України»).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що доводи скарги про те, що дії Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Донецької області щодо винесення постанов від 22.11.2013р. ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження такими, що не відповідають Закону України «Про виконавче провадження» та про визнання незаконними постанов від 22.11.2013р. ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження, є обґрунтованими, у зв'язку з чим скарга підлягає задоволенню. Державним виконавцем протилежного не доведено.

Керуючись ст. 121-2, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Скаргу Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» задовольнити.

Визнати дії Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Донецької області щодо винесення постанов від 22.11.2013р. ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження такими, що не відповідають Закону України «Про виконавче провадження».

Постанови від 22.11.2013р. ВП № 40885658 та ВП № 40885486 про відмову у відкритті виконавчого провадження, прийняту Відділом примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Донецької області, скасувати.

Ухвала набирає сили з дня оголошення та може бути оскаржена до Донецького апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому розділом ХІІ Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Н.В. Величко

Надруковано 4 прим.:

1 - у справу

1 - стягувачу

1 - боржнику

1 - державному виконавцю

(062) 381-91-20

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.01.2014
Оприлюднено28.01.2014
Номер документу36828494
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/271

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

Ухвала від 23.01.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

Постанова від 14.02.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н. О.

Рішення від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Н.В.

Рішення від 10.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шевченко В.Ю.

Ухвала від 03.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Н.В.

Ухвала від 26.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шевченко В.Ю.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шевченко В.Ю.

Ухвала від 19.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шевченко В.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні