Постанова
від 24.02.2009 по справі 2-а-3102/08
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                          

 

 

                                                                                                                        

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

   

  

   

  

24

лютого 2009 р.                                                                                           Справа

№ 2-а-3102/08                                                                                                                                               

м.

Черкаси                                            

 

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді  Лічевецького І.О.,

при

секретарі - Солоха О.В.

за

участю: прокурора - ОСОБА_1., представника позивача - ОСОБА_2. за довіреністю;

відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.

Черкаси адміністративну справу за позовом 

прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі державної податкової

інспекції у м. Черкаси до фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення

фінансових санкцій,

 

ВСТАНОВИВ :

 

Прокурор м. Черкаси звернувся до суду з адміністративним

позовом в інтересах ДПІ у м. Черкаси до ФОП ОСОБА_3. про стягнення фінансових

санкцій.

Позивач стверджував, що відповідачем не проводились розрахункові

операції через реєстратор розрахункових операцій. Далі позивач стверджував, що

відповідач, застосовував при здійсненні розрахункових операцій непереведений у

фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та надавав послуги у

сфері грального бізнесу без одержання торгових патентів. За таких обставин до

відповідача були застосовані фінансові санкції на загальну суму 7 383, 12 грн.

Оскільки сума фінансових санкцій відповідачем не

сплачена, позивач  просив стягнути її у

судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги

підтримав.

Відповідач в судове засідання не з'явився, письмових

заперечень не надав.  

Заслухавши думку прокурора, пояснення представника

позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність,

допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і

взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

ОСОБА_3 зареєстрований як суб'єкт підприємницької

діяльності 18 грудня 2000 р. про що виконавчим комітетом Придніпровської

районної ради м. Черкаси зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за

№ 8628.

Законом, який визначає статус державної податкової

служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України «Про

державну податкову службу в Україні» від 

4 грудня 1990 року № 509-XII (надалі за текстом - «Закон № 509-XII»).

Статтею 11 Закону № 509-XII визначені права органів

державної податкової служби, одним з яких є право здійснювати документальні

невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших

документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів

(обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та

позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і

сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного

законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими

відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також

фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не

мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок

утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім

Національного банку України та його установ.

Згідно частини сьомої статті 11-1 Закону № 509-XII

позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень

податкових органів, визначених законами України "Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту

етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових

виробів".

Відповідно до вимог вказаного Закону, 05 червня 2008 р.

була проведена перевірка приміщення кафе «Ярославна», розташованого по вул. Б.

Вишневецького, 24, в м. Черкаси, частину якого використовує на умовах оренди

для здійснення підприємницької діяльності відповідач.

За результатами перевірки складено акт від 05.06.2008 р.

за № 020222/41/23-331. Згідно даним вказаного акта відповідач надавав послуги у

сфері грального бізнесу на двох гральних автоматах, розрахункову операцію на

суму 100 грн. через реєстратор розрахункових операцій не провів. Гральні

автомати не переведені у фіскальний режим роботи та не опломбовані. Послуги

надавались відповідачем без придбання торгового патенту протягом 133 днів.

Спеціальним законом який визначає правові засади

застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг є Закон України «Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

від  6 липня 1995 року № 265/95-ВР

(надалі за текстом - «Закон № 265/95-ВР»).

Стаття друга Закону № 265/95-ВР визначає розрахункову

операцію як приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток,

платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видачу

готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі

застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного

розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги)

банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення

розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР

суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в

готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток,

платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері

торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові

операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані,

опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи

реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових

документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках,

передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому

порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар,

отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої

форми на повну суму проведеної операції.

Відповідальність за порушення вимог Закону № 265/95-ВР

встановлена статтею 17 цього Закону. Зокрема, гідно пункту другому зазначеної

статті до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові

операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної

податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у

п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які

виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну

суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення

розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі

нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання

розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової

книжки; у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у

разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у

фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з

порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

На підставі зазначеної норми позивачем 13 червня 2008 р.

прийнято рішення № 0001392303 яким до відповідача застосовані штрафні

(фінансові) санкції в сумі 1 180 грн.

Згідно статті 25 Закону № 265/95-ВР суми фінансових

санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню

суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в

десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби

України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Порядок патентування торговельної діяльності за

готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних

карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання

послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами

підприємницької діяльності визначений Законом України «Про патентування деяких

видів підприємницької діяльності» від 23 березня 1996 року № 98/96-ВР (надалі

за текстом - «Закон № 98/96-ВР»).

Відповідно до статті 1 об'єктом правового регулювання

згідно з цим Законом є торговельна діяльність за готівкові кошти, а також з

використанням інших форм розрахунків та кредитних карток на території України,

діяльність з обміну готівкових валютних цінностей (включаючи операції з

готівковими платіжними засобами, вираженими в іноземній валюті, та з кредитними

картками), а також діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та

побутових послуг.

Частиною першою статті другої Закону № 98/96-ВР

встановлено, що торговий патент придбавається суб'єктами підприємницької

діяльності, предметом діяльності яких є види, зазначені у частині першій статті

1 цього Закону.

Згідно частини першої статті восьмої Закону № 98/96-ВР

суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торговельну діяльність,

операції з торгівлі готівковими валютними цінностями, операції з надання послуг

у сфері грального бізнесу та побутових послуг без одержання відповідних

торгових патентів або з порушенням порядку використання торгового патенту,

передбаченого частиною другою статті 7 цього Закону, сплачують штраф у

подвійному розмірі вартості торгового патенту за повний термін діяльності

суб'єктів підприємницької діяльності із зазначеним порушенням.

Виходячи із зазначених норм Закону № 98/96-ВР та на

підставі даних акта перевірки № 020222/41/23-331 від 05.06.2008 р.,

відповідачем прийнято рішення № 0001402303 від 13.06.2008 р. про застосування

до ФОП ОСОБА_3 штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 6 203, 12 грн.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону № 98/96-ВР

штрафи, передбачені цією статтею, підлягають сплаті порушником у п'ятиденний

термін відповідно до законодавства.

Приймаючи до уваги, що відповідач не

сплатив штрафні (фінансові) санкції, суд вважає обґрунтованим право позивача

вимагати на підставі п.11 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу

в Україні” стягнення застосованих до відповідача і не сплачених ним в

добровільному порядку фінансових санкцій 

в сумі 7 383, 12 грн. та знаходить вимоги позивача такими, що підлягають

задоволенню.

     Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС

України,

 

ПОСТАНОВИВ:

 

    Адміністративний позов задовольнити

повністю.

    Стягнути з фізичної особи підприємця

ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Державного

бюджету України через державну податкову інспекцію у м. Черкаси (м. Черкаси,

вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код 34503595) фінансові санкції в сумі 7

383  (сім тисяч триста вісімдесят три)

грн. 12 коп.

    Постанова набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка підлягає поданню

до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний

адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному

обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після

подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Постанова складена в повному обсязі 13 березня 2009 р.

 

 

Суддя                                                                                

І.О.Лічевецький

 

 

 

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2009
Оприлюднено03.06.2009
Номер документу3740545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3102/08

Постанова від 22.08.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Постанова від 22.08.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Постанова від 24.02.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 02.05.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 14.10.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

Постанова від 22.08.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Постанова від 23.04.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні