КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: №2а-191/12 Головуючий у 1- й інстанції Дубінін В.І. Суддя - доповідач: Бистрик Г.М.
У Х В А Л А
Іменем України
06 березня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Бистрик Г.М.,
суддів: Сорочка Є.О., Оксененка О.М.,
при секретарі: Колотушко Г.О.,
розглянувши у судовому засіданні заяву позивача ОСОБА_2 про роз'яснення постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивачі ОСОБА_3, ОСОБА_2 звернулись в суд з адміністративним позовом про визнання дій відповідача протиправними, щодо призначення та виплати щорічної допомоги на оздоровлення та одноразової компенсації за втрату здоров'я не у відповідності з вимогами ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Постановою Деснянського районного суду м. Києва від 12 січня 2012 року в задоволенні вимог позивачів відмовлено.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивачі подали апеляційну скаргу, в якій просили скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким вимоги позивачів задовольнити.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року апеляційну скаргу позивачів ОСОБА_3, ОСОБА_2 задоволено частково. Постанову Деснянського районного суду м. Києва від 12 січня 2012 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов'язання провести перерахунок розміру пенсії скасовано .
Адміністративний позов ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов'язання провести перерахунок розміру призначеної пенсії задоволено частково.
Визнано дії Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації по нарахуванню та виплаті ОСОБА_3 щорічної допомоги на оздоровлення за 2011 рік у розмірі 5 мінімальних заробітних плат та одноразової компенсації за втрату здоров'я у розмірі 45 мінімальних заробітних плат; ОСОБА_2 щорічної допомоги на оздоровлення за 2011 рік у розмірі 4 мінімальних заробітних плат та одноразової компенсації за втрату здоров'я у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» неправомірними.
Зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації провести перерахунок та виплату ОСОБА_3 щорічної допомоги на оздоровлення за 2011 рік у розмірі 5 мінімальних заробітних плат та одноразової компенсації за втрату здоров'я у розмірі 45 мінімальних заробітних плат; ОСОБА_2 щорічної допомоги на оздоровлення за 2011 рік у розмірі 4 мінімальних заробітних плат та одноразової компенсації за втрату здоров'я у розмірі 30 мінімальних заробітних плат відповідно до вимог ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з урахуванням вже виплачених сум. У іншій частині позову відмовлено.
До Київського апеляційного адміністративного суду надійшла заява позивач ОСОБА_2 про роз'яснення постанови суду апеляційної інстанції.
Заява вмотивована тим, що з рішення суду не зрозуміло з якого часу позивачу необхідно провести перерахунок та виплату одноразової компенсації за втрату здоров'я у розмірі 30 мінімальних заробітних плат відповідно до вимог ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Виходячи з положень ч. 1 ст. 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту. Дана норма передбачає підстави для роз'яснення судового рішення у судовому засіданні та визначає, що таке роз'яснення, за своєю суттю, є одним із способів усунення недоліків судового рішення, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.
Слід зауважити, що роз'яснення судового рішення зумовлено його нечіткістю за змістом, коли воно є неясним та незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, які будуть здійснювати його виконання. Тобто, це стосується випадків, коли недотримані вимоги ясності, визначеності такого рішення адміністративного суду. Невизначеність судового рішення означає, що воно містить положення, що викликають суперечки щодо його розуміння під час виконання.
Конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим правова норма не містить, а зі змісту закону вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз'яснення судового рішення.
Вказана стаття КАС України передбачає можливість роз'яснення судом ухваленого ним рішення з метою усунення такого недоліку як незрозумілість судового рішення (наприклад, можливість неоднакового тлумачення висновків суду), що перешкоджає його належному виконанню.
Згідно абз.1 ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, виплачується в таких розмірах: інвалідам І групи - 60 мінімальних заробітних плат; інвалідам II групи - 45 мінімальних заробітних плат; інвалідам III групи - 30 мінімальних заробітних плат; дітям-інвалідам - 10 мінімальних заробітних плат; сім'ям, які втратили годувальника, - 60 мінімальних заробітних плат; батькам померлого - 30 мінімальних заробітних плат.
Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до вимог даної статті має разовий характер, а тому обґрунтування заявника щодо роз'яснення рішення суду з якого часу необхідно провести перерахунок та виплату одноразової компенсації за втрату здоров'я не заслуговують на увагу.
Дослідивши текст постанови суду апеляційної інстанції, колегія суддів вважає, що дане судове рішення є зрозумілим, оскільки не містить положень, стосовно яких можуть виникнути суперечності щодо його розуміння.
З урахуванням вищевикладеного колегія суддів приходить до висновку, що заява про роз'яснення постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року задоволенню не підлягає, оскільки рішення суду апеляційної інстанції є чітким, ясним і додаткового роз`яснення не потребує.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 170, 212, 254, КАС України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А:
Заяву позивача ОСОБА_2 про роз'яснення постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки передбаченні ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Бистрик Г.М.
Судді: Сорочко Є.О.
Оксененко О.М.
Головуючий суддя Бистрик Г.М.
Судді: Сорочко Є.О.
Оксененко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2014 |
Оприлюднено | 20.03.2014 |
Номер документу | 37726128 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бистрик Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні