ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
15 січня 2015 року м. Київ В/800/6070/14
Суддя Вищого адміністративного суду України Пасічник С.С. в порядку вирішення питання про допуск до провадження Верховного Суду України справи за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Трускавець Львівської області, Пенсійного фонду України про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії, для перегляду ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 жовтня 2014 року,
в с т а н о в и л а:
ОСОБА_1, ОСОБА_2 подали до Верховного Суду України заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 жовтня 2014 року Верховним Судом України.
Згідно зі статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право подати заяву про перегляд судових рішень в адміністративних справах після їх перегляду в касаційному порядку.
Так, заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України, окрім ОСОБА_1, підписано також ОСОБА_2, проте, як вбачається з матеріалів заяви та ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 жовтня 2014 року, остання не була стороною у справі та не брала в ній участі, а тому подання від її імені зазначеної заяви не відповідає вимогам статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до пункту 2 частини 4 статті 239-2 Кодексу адміністративного судочинства України заява повертається заявнику, якщо заяву подано особою, яка не наділена правом на подання такої заяви.
Враховуючи викладене, заява в частині подання її ОСОБА_2, підлягає поверненню.
Відповідно до положень статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з мотивів:
1) неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах;
2) встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні справи судом.
3) порушення норм матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення Вищим адміністративним судом України незаконного судового рішення з питань, передбачених статтею 171-1 цього Кодексу.
За змістом статті 239 Кодексу адміністративного судочинства України у заяві про перегляд судових рішень зазначаються конкретні різні за змістом судові рішення, в яких має місце неоднакове застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, а також вимоги особи, яка подає заяву.
Відповідно до статті 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про перегляд судових рішень подається до Верховного Суду України через Вищий адміністративний суд України, який за змістом статей 239 2 та 240 Кодексу адміністративного судочинства України перевіряє відповідність заяви вимогам цього Кодексу та вирішує питання про допуск справи до провадження.
До заяви мають бути додані, зокрема, копії судових рішень, про перегляд яких подано заяву, та копії різних за змістом судових рішень, в яких має місце неоднакове застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах.
Проте, подана заява не відповідає вимогам вказаних статтей, оскільки в ній не зазначено, які конкретно норми матеріального права у подібних правовідносинах неоднаково застосовано судом касаційної інстанції та відсутні посилання на судові рішення, в яких має місце неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах.
Крім того, всупереч приписам статті 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України, до заяви не додано копій різних за змістом судових рішень, в яких має місце неоднакове застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах.
До того ж, згідно з частиною 2 статті 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України до заяви про перегляд судового рішення додається документ про сплату судового збору.
Відповідно до підпункту 5 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України складає 70 % ставки, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, а саме 51,16 грн. (Отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі, рахунок отримувача: 31210255700007, код ЄДРПОУ: 38004897, Код банку отримувача: 820019, Банк отримувач ГУ ДКСУ у м. Києві, Код класифікації доходу бюджету: 22030005 "Судовий збір (Вищий адміністративний суд України, 075), символ звітності: 255").
Проте, подаючи заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 жовтня 2014 року, ОСОБА_1 судовий збір не сплатив. Посилання ж ОСОБА_1 на приписи пункту 17 частини 1 статті 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та пункт 1 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір», відповідно до яких, на його думку, він звільнений від сплати судового збору до уваги не приймаються, оскільки норми наведених законодавчих актів регулюють питання щодо пільг при сплаті податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства та спорів, що випливають із трудових правовідносин.
Разом з тим, ОСОБА_1 в заяві виклав клопотання про звільнення його від сплати судового збору, як малозабезпеченого, проте, будь-яких доказів в обґрунтування клопотання не надав.
Частиною 2 статті 239 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі встановлення, що заяву подано без додержання вимог статей 239 та 239 1 цього Кодексу, заявник письмово повідомляється про недоліки заяви та строк, протягом якого він зобов'язаний їх усунути.
Керуючись статтями 236, 237, 239, 239 1 , 239 2 Кодексу адміністративного судочинства України,
у х в а л и л а :
Заяву в частині подання її ОСОБА_2 вважати повернутою.
ОСОБА_1 надати строк для усунення недоліків в частині подання останнім заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 жовтня 2014 року Верховним Судом України у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Трускавець Львівської області, Пенсійного фонду України про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії, який встановити до 16 лютого 2015 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя
Вищого адміністративного суду України С.С. Пасічник
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2015 |
Оприлюднено | 30.04.2015 |
Номер документу | 43854446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Пасічник С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні