Рішення
від 11.03.2014 по справі 908/75/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 35/3/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.03.2014 Справа № 908/75/14

Суддя господарського суду Запорізької області Топчій О.А.

при секретарі Коцар А.О.

За участю представників сторін:

від позивача: Бережна Г.Ю., довіреність № 01/02-17/02187 від 15.07.2013р.

від відповідача: не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

За позовом Запорізької міської ради, м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Берізки" ЛТД", м. Запоріжжя

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 293 від 03.06.2003р.

ВСТАНОВИВ:

10.01.2014р. до господарського суду Запорізької області з позовною заявою звернулась Запорізька міська рада до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Берізки" ЛТД" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 293 від 03.06.2003р.

Позивач, обґрунтовуючи свій позов, посилається на те що 29.05.2003р. між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фірма "Берізки" ЛТД" був укладений договір оренди землі, відповідно до якого, Запорізькою міською радою надано, а ТОВ "Фірма "Берізки" ЛТД" прийнято в оренду земельну ділянку загальною площею 0,1313 га для розташування кафе "Чебуречна" з літнім торговельним майданчиком, який зареєстровано в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 293 від 03.06.2003р.

26.06.2012р. Запорізькою міською радою прийняте рішення №37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. №16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у місті Запоріжжя", яке є чинним та обов'язковим до виконання на території м. Запоріжжя. Вищезазначеним рішенням встановлено, що при розрахунку розміру орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених нижче, використовується коефіцієнт 3.

Статтею 20 Закону України "Про оцінку землі" визначено, що дані про нормативну грошову оцінку землі оформлюються як витяг. За даними витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданого Головним управлінням Держземагенства від 15.03.2013р. № 09-05-10/1261 нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:009:0049, загальною площею 0,1313 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-А, складає 1 558 859, 25 грн.

Таким чином, позивач вважає, що договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення до нього відповідних змін. 28.03.2013р. Запорізькою міською радою на адресу відповідача було направлено пропозицію № 01/02-32/00855 від 26.03.2013р. "Про внесення змін до договору оренди землі", в якій було викладено новий зміст п. 1.6 та п.3.1. договору оренди землі. Вказану пропозицію відповідач отримав 22.04.2013р., однак відмовився від приведення умов договору оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства України. У зв'язку з чим позивач був змушений звернутися до суду за захистом порушених прав та просить суд: змінити п. 1.6 та п. 3.1 договору оренди землі від 03.06.2003р. за № 293, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ "Фірма Берізки" ЛТД", щодо земельної ділянки площею 0,1313 га, яка знаходиться за адресою м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37 -А, для розташування кафе "Чебуречна" з літнім торговельним майданчиком, виклавши їх в такій редакції:

- " 1.6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 558 859 грн. 25 коп.(один мільйон п'ятсот п'ятдесят вісім тисяч вісімсот п'ятдесят дев'ять грн.. 25 коп.) в цінах 2013року)" ;

- " 3.1 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 46 765 грн. 78 коп. (сорок шість тисяч сімсот шістдесят п'ять гривень 78 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок Управляння Державної казначейської служби України у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 33215812700007, отримувач: Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 38025409, код 13050200" та стягнути судовий збір з відповідача на користь позивача.

10.01.2014р. автоматизованою системою документообігу господарського суду здійснено розподіл справ між суддями та визначено позовну заяву до розгляду судді Топчій О.А.

Ухвалою від 10.01.2014р. судом порушено провадження у справі № 908/75/14 та присвоєно вищевказаній справі номер провадження 35/3/14. У сторін витребувані документи, які необхідні для всебічного та об'єктивного розгляду і вирішення справи по суті, судове засідання призначено на 11.02.2014р. о/об 11 год. 30 хв.

11.02.2014р. через канцелярію господарського суду Запорізької області представником позивача надано пояснення, в яких останній зазначає, що виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів в м. Запоріжжя, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.

Ухвалою суду від 11.02.2014р., в зв'язку з неявкою представника відповідача, розгляд справи відкладено на 27.02.2014р. о/об 10:00.

27.02.2014р. через канцелярію господарського суду Запорізької області від представника відповідача надійшла заява, в якій останній зазначає, що штатного юриста ТОВ "Фірма Берізки" ЛТД не має, а директор у зв'язку із лікуванням не може особисто взяти участь у розгляді справи для надання ґрунтовних заперечень та викладення свого бачення справи та на підставі ст. 22 Господарського процесуального кодексу України просить суд відкласти розгляд справи для особистої участі, надання доказів та пояснень по справі.

27.02.2014р. ухвалою суду, в зв'язку з заявою представника відповідача, розгляд справи відкладено на 04.03.2014р. о/об 15:00.

04.03.2014р. через канцелярію господарського суду Запорізької області від представника відповідача надійшла заява, в якій останній зазначає, що директор ТОВ "Фірма Берізки" ЛТД продовжує знаходитись на лікарняному, в підтвердження чого надає до суду копію листка непрацездатності від 06.02.2014р. та на підставі ст. 22 Господарського процесуального кодексу України просить суд відкласти розгляд справи для особистої участі, надання доказів та пояснень по справі.

Ухвалою суду від 04.03.2014р. розгляд справи було відкладено на 11.03.2014р.

Представник позивача у судовому засіданні 11.03.2014р. підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

В судове засідання 11.03.2014р. відповідач не з'явився. Відзив та витребувані судом документи не надав, про неможливість присутності свого представника в судовому засіданні не повідомив. Причини неявки суду невідомі.

Відповідач належним чином був повідомлений судом про дату, час та місце розгляду справи та його явка господарським судом визнана обов'язковою.

Згідно ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

У відповідності із ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, обов'язок доказування і подання доказів покладається на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно роз'яснень Вищого Господарського Суду України, які викладені в інформаційному листі від 15.03.2010 року № 01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві" - неявка в судові засідання учасників судового процесу (сторін), ненадання витребуваних судом документів та доказів, необхідних для повного розгляду справи - подібна практика, спрямована на свідоме невиправдане затягування судового процесу, порушує права інших учасників судового процесу та суперечить вимогам статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.

Неподання або несвоєчасне подання стороною у справі, іншим учасником судового процесу доказів з неповажних причин, спрямоване на затягування судового процесу, може розцінюватися господарським судом як зловживання процесуальними правами.

Поважності причин неможливості виконання вимог суду відповідачем суду не надано, про будь-які об'єктивні обставини, що зумовлюють неможливість надати витребувані документи та докази відповідач суду не довів.

Суд зазначає, що Господарський процесуальний кодекс України не обмежує коло осіб, які можуть з'явитися в судове засідання та представляти інтереси ТОВ "Фірма "Берізки" ЛТД", згідно статті 28 ГПК України.

В п. 3.9.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 р. зазначено, що у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи, що 11.03.2014р. спливає двохмісячний строк вирішення спору, встановлений ст. 69 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що наявних матеріалів достатньо для вирішення спору по суті, без участі представника відповідача, а тому справа розглянута, в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в ній матеріалами та за заявою представника позивача - без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.

В судовому засіданні 11.03.2014 р., на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, документи, надані додатково, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.

29.05.2003р. між Запорізькою міською радою (далі - орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фірма «Берізки» ЛТД" (далі - орендар) укладено договір оренди земельної ділянки (далі - договір).

Відповідно до розділу 1 договору орендодавець, відповідно до рішення восьмої сесії двадцять четвертого скликання Запорізької міської ради № 28 від 25.04.2003р. та рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 30.09.2002р. № 303/63 передає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку загальною площею 0,1313 га, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-а, для розташування кафе «Чебуречна» з літнім торговельним майданчиком. Грошова оцінка земельної ділянки 1209606,24 грн. в цінах 2002р.

Пунктом 9.1 договору встановлено, що договір набирає чинності після його підписання сторонами та нотаріального посвідчення і підлягає державній реєстрації у Запорізькому міському управлінні земельних ресурсів.

Договір нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу та зареєстрований в реєстрі 29.05.2003р. за № 1263 , про що зроблено відповідну відмітку в договорі, а також його зареєстровано в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 293 від 03.06.2003 р.

Згідно з розділом 3 договору орендна плата встановлена за один календарний рік у розмірі 12 096 грн. 06 коп. за загальну площу земельної ділянки і вноситься орендарем щомісячно в розмірі 1/12 частини від загальної річної орендної плати на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Орджонікідзевського району щомісячно, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п. 2.1 Договору оренди землі, договір укладається на термін до 30.09.2051р.

На час розгляду судом даної справи договір не скасований, не визнаний недійним, його дія не припинилася, отже, умови договору оренди землі є чинними.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати на землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Як визначено у пп. 14.1.136 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Відповідно до пп. 14.1.147 Податкового кодексу України, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з пп. 270.1.1 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Базою оподаткування відповідно до пп. 271.1.1 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Підпунктом 288.5.1 Податкового кодексу України зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Відповідно до п. 274.1 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є загальнодержавним податком, мінімальний граничний розмір якого регулюється Податковим кодексом України. Зокрема, розмір річної орендної плати для земельних ділянок несільськогосподарського призначення не може бути меншим 3-х відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

За приписами ч. ч.1, 3 ст. 18, ч. 1 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

За результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Частинами 1, 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися як зміна розміру орендної плати, а є лише її передумовою.

В той же час, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключеної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.

На вимогу ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Виходячи з наведених положень законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.

Рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ "Дніпромісто", затверджено базову вартість 1 кв.м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р., значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.

27.07.2011р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", згідно з яким встановлено коефіцієнти, відповідно до яких визначається розмір орендної плати.

26.06.2012р. Запорізькою міською радою прийняте рішення № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у місті Запоріжжя", яким затверджено коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати, за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених нижче, використовується коефіцієнт 3.

Вказане рішення № 37 було оприлюднене та набрало чинності 01.01.2013 р.

Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області надано витяг щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є предметом укладеного між сторонами договору оренди землі. Відповідно до цього витягу станом на 15.02.2013 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:009:0049 по вул. Рекордна, 37-а у м. Запоріжжя, складає 1558859,25 грн. (а.с. 19)

Таким чином, розмір земельного податку для вказаної земельної ділянки складає 15588,5925 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), а орендна плата складає 46756,78 грн. 15588,5925 грн. х 3, де 3- коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати. У зв'язку з прийняттям вищевказаного рішення, Запорізька міська рада 26.03.2013р. звернулась до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма «Берізки» ЛТД " з пропозицією № 01/02-32/00855 про внесення змін до договору оренди землі від 03.06.2003р. за № 293 шляхом викладення пункту 1.6 договору та пункту 3.1 договору в наступних редакціях: « 1.6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1 558 859 грн. 25 коп. (один мільйон п'ятсот п'ятдесят вісім тисяч вісімсот п'ятдесят дев'ять грн. 25 коп.) в цінах 2013 року»; « 3.1. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 46 765 грн. 78 коп. (сорок шість тисяч сімсот шістдесят п'ять гривень 78 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби України у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 33215812700007, отримувач: Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 38025409, код 12050200». До пропозиції було додано розрахунок орендної плати за земельну ділянку та додатковий договір до договору оренди від 03 червня 2003р. № 293.

Отже, запропоновані відповідачу для внесення змін у договір розміри нормативної грошової оцінки землі та орендної плати відповідають вимогам чинного законодавства та рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79, від 26.06.2012 р. № 37.

Проте, пропозиція позивача залишена відповідачем без задоволення, станом на час звернення з позовною заявою до суду, відповідачем не здійснено заходів щодо внесення запропонованих змін до договору. Відповідну додаткову угоду також не укладено. Це підтверджується також й листом Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради № 4956 від 23.12.2013р.

Відповідно до ст. 11 Господарського процесуального кодексу України особи, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. У разі недосягнення згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Аналогічні приписи містяться й в п. 7.1 договору: зміна умов договору можлива за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору оренди спір вирішується у судовому порядку. Відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до приписів ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 654 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, який змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Згідно зі ст. 188 Господарського кодексу України, зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну або розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Пунктом 2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" встановлено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Рішення Запорізької міської ради від 26.06.2012 р. № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя" не визнавалось недійсними в судовому прядку та є чинним.

Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.

Отже, вимоги позивача про внесення змін у пункти 1.6, 3.1 договору оренди землі від 03.06.2003р. за № 293 в частині нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати суд вважає законними, обґрунтованими та документально підтвердженими, а тому такими, що підлягають задоволенню у запропонованій позивачем редакції.

Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України судовий збір стягується з відповідача на користь позивача в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Запорізької міської ради, м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма «Берізки» ЛТД ", м. Запоріжжя задовольнити.

Внести зміни в п. 1.6 Договору оренди землі від 03.06.2003 р. за

№ 293, укладеного між Запорізькою міською радою (69015 м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206, код ЄДРПОУ 04053915) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма «Берізки» ЛТД» (69035 м. Запоріжжя, вул. Сорок років Радянської України, 55; код ЄДРПОУ 20490124) щодо земельної ділянки площею 0,1313 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-а, для розташування кафе «Чебуречна» з літнім торговельним майданчиком, виклавши його в такій редакції: « 1.6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1 558 859 грн. 25 коп. (один мільйон п'ятсот п'ятдесят вісім тисяч вісімсот п'ятдесят дев'ять грн. 25 коп.) в цінах 2013 року»

Внести зміни в п. 3.1 Договору оренди землі від 03.06.2003 р. за

№ 293, укладеного між Запорізькою міською радою (69015 м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206, код ЄДРПОУ 04053915) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма «Берізки» ЛТД» (69035 м. Запоріжжя, вул. Сорок років Радянської України, 55; код ЄДРПОУ 20490124) щодо земельної ділянки площею 0,1313 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-а, для розташування кафе «Чебуречна» з літнім торговельним майданчиком, виклавши його в такій редакції: « 3.1. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 46 765 грн. 78 коп. (сорок шість тисяч сімсот шістдесят п'ять гривень 78 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби України у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 3215812700007, отримувач: Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 38025409, код 12050200»

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Берізки» ЛТД» (69035 м. Запоріжжя, вул. сорок років Радянської України, 55; код ЄДРПОУ 20490124) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд 206, код ЄДРПОУ 04053915) судовий збір в сумі 1147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку для подання апеляційної скарги з моменту оформлення та підписання повного тексту рішення.

Повне рішення оформлено і підписано, згідно із вимогами ст. 84 ГПК України 17.03.2014 р.

Суддя О.А. Топчій

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено24.03.2014
Номер документу37733924
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/75/14

Ухвала від 04.03.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Ухвала від 27.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Ухвала від 11.02.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Постанова від 13.11.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Ухвала від 27.10.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Постанова від 18.06.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Кододова О.В.

Ухвала від 13.05.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Кододова О.В.

Ухвала від 10.04.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Кододова О.В.

Рішення від 11.03.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні