Постанова
від 04.03.2014 по справі 826/9012/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/9012/13-а(в 3-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Вєкуа Н.Г.

Суддя-доповідач: Горбань Н.І.

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 березня 2014 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Горбань Н.І.,

суддів: Земляної Г.В., Сорочка Є.О.,

при секретарі: Алдановій К.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.07.2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гелиос Мастер» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И Л А:

ТОВ «Гелиос Мастер» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень від 18 квітня 2013 року № 0001092260 та № 0001102260.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.07.2013 року позов задоволено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, ДПІ у Святошинському районі міста Києва ДПС подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про відмову в позові. В своїй апеляційній скарзі посилається на незаконність та необґрунтованість оскаржуваного рішення. Вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини, які мають істотне значення для справи, а встановлені судом висновки не відповідають обставинам справи, що є підставою для скасування рішення.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, що з'явились в засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Сятошинському районі м.Києва було проведено документальну планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 05.05.2010 року по 31.12.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 05.05.2010 року по 31.12.2011 року ТОВ « Гелиос Мастер», за результатами якого складено акт перевірки № 88/22-60/37098764 від 22.03.2012року.

На підставі висновків акту перевірки податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення № 0001102260 від 18.04.2012 року, яким збільшено грошове зобов'язання по податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 482 615 грн. та штрафними санкціями в розмірі 106 987 грн., та № 0001092260 від 18.04.2012 року, яким збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем в розмірі 750 587 грн.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції прийшов до висновку щодо обґрунтованості та доведеності позовних вимог.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

В ході проведення перевірки було встановлено, що за перевіряємий період між ТОВ «Гелиос Мастер». надалі «Замовник» в особі директора Сокольвяк А.В. та ТОВ «Поштовий магазин» (код за ЄДРПОУ 36853753) «Виконавець» в особі директора Нямцу М. було укладено договір № ГФ-06 від 01.06.2011 року з виконання робіт по виготовленню та розповсюдженню рекламної продукції.

Предметом договору №ГФ-06 від 01.06.2011 року є роботи по виготовленню і розповсюдженню рекламної продукції: листівки формату А4, яскравість 4+4, папір 150гр/м.кв. з тиражем, зазначеним в кожному окремому договорі. У виготовлення входить розробка оригінал-макету, сканування і обробка зображення, послуги дизайнера по макетуванню, папір, обрізки та упаковка. Згідно п.2.1 Замовник затверджує порядок і якість виконаних робіт. Відповідно до планів виконаних робіт, які є невід'ємними частинами даних договорів, Замовник затверджує місця розповсюдження рекламної продукції.

На виконання умов договору № ГФ-06 від 01.06.2011 року ТОВ «Гелиос Мастер» було віднесено до складу валових витрат (р. 05.1 додатку СВ Декларації «Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) суми коштів відповідно до отриманих наступних актів прийому - передачі виконаних робіт від ТОВ «Поштовий магазин» на загальну суму 208333,3 грн. в.т.ч. за 2-3 кв. 2011 року на суму 208333,3 грн.

На адресу ДПІ у Святошинському районі м. Києва від ДПІ у Соломянському районі м. Києва надійшов Акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Поштовий магазин» (код за ЄДРПОУ 36853753) за період червень - липень 2011 року. Згідно наданого Акту було встановлено, що підприємствами постачальниками ТОВ «Поштовий магазин» за період червень - липень 2011 року не подано податкову звітність з ПДВ та відповідно не було відображено податкові зобов'язання на користь даного контрагента. Підприємства - постачальники ТОВ «Поштовий магазин» визнані банкрутами і скасована їх державна реєстрація, як юридичної особи, та відповідно до Цивільного кодексу України цивільна правоздатність їх, як юридичних осіб, припинена.

Таким чином, задекларований податковий кредит з ПДВ ТОВ "Поштовий магазин" (код за ЄДРПОУ 36853753) за червень - липень 2011 року сформований неправомірно та підлягає зменшенню до 0, а також задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ ТОВ "Поштовий магазин" за період: червень - липень 2011 року сформовано неправомірно та підлягають зменшенню до 0.

В ході проведення перевірки було встановлено, що за перевіряемий період між ТОВ «Гелиос Мастер», надалі «Замовник» в особі директора Сокольвяк А.В та ТОВ «Трейд сервіс Плюс» (код за ЄДРПОУ 35992112) «Виконавець» в особі директора Ширлин О.В. було укладено договір № ГФ-04 від 01.04.2011 року з виконання робіт по виготовленню та розповсюдженню рекламної продукції.

Предметом договору № ГФ-04 від 01.04.2011 року є те, що Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати роботи по виготовленню і розповсюдженню рекламної продукції: листівки формату А4. яскравість 4+4, папір 150гр/м.кв. з тиражем, зазначеним в кожному окремому договорі. У виготовлення входить розробка оригінал-макету сканування і обробка зображення, послуги дизайнера по макетуванню, папір, обрізки та упаковка.

На виконання умов договору № ГФ-04 від 01.04.2011 року ТОВ «Гелиос Мастер» було віднесено до складу валових витрат (р. 05.1 додатку СВ Декларації «Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) суми коштів відповідно до отриманих наступних актів прийому - передачі виконаних робіт від ТОВ «Трейд сервіс плюс» на загальну суму 291666,67грн., в.т.ч. за 2-3 кв. 2011 року, на суму 291666,67 грн.

На адресу ДПІ у Святошинському районі м. Києва від ДПІ у Приморському районі м. Одеси надійшов Акт про неможливість проведення документальної перевірки ТОВ «Трейд Сервіс Плюс» (код за ЄДРПОУ 35992112) за період жовтень - грудень 2010 року та січень - квітень 2011року. Згідно наданого Акту було встановлено, що відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою.

В ході проведення перевірки було встановлено, що за перевіряємий період між ТОВ «Гелиос Мастер», надалі «Замовник» в особі директора Шибаєвої Є.В. та ТОВ «Біоблок» (код за ЄДРПОУ 37227058) «Виконавець» в особі директора ОСОБА_6 було укладено договори № ГМ-09 від 01.09.2011 року, № ГФ-10 від 01.10.2011 року, № ГФ-11 від 01.11.2011 року та № ГФ-12 від 01.12.2011 року є виконання робіт по виготовленню та розповсюдженню рекламної продукції. Предметом даних договорів є те, що Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати роботи по виготовленню і розповсюдженню рекламної продукції: листівки формату А4, яскравість 4+4, папір 150 гр/м.кв. з тиражем, зазначеним в кожному окремому договорі. У виготовлення входить розробка оригінал-макету, сканування і обробка зображення, послуги дизайнера по макетуванню, папір, обрізки та упаковка.

На виконання умов вищезазначених договорів Позивачем було віднесено до складу валових витрат суми коштів відповідно до отриманих наступних актів прийому - передачі виконаних робіт від ТОВ «Біоблок» на загальну суму 1291666,67 грн., в.т.ч. за 2-3 кв. 2011 року на суму 291666,67грн., за 2-4 кв. 2011 року на суму 1000000,0 грн. Також в ході проведення перевірки було встановлено, що за перевіряемий період між ТОВ «Гелиос Мастер», надалі «Покупець» в особі директора Шибаєвої Є.В та ТОВ «Біоблок» (код за ЄДРПОУ 37227058) «Продавець» в особі директора ОСОБА_6 було укладено договір поставки № 01/11-11 від 01.11.2011 року.

Предметом даного договору є те, що Продавець передає товар в кількості та асортименті згідно накладних, а Покупець приймає і оплачує його на умовах та в порядку,

передбаченими даним Договором. Кожна партія товару оформлюється відповідними накладними, які є невід'ємною частиною Договору.

Згідно п. 2.2 даного Договору товар поставляється на умовах самовивозу або транспортом Продавця за домовленістю Сторін.

Відповідно до п. 4.1 даного Договору вартість товару, що передається на умовах даного договору, зазначається у накладних, які видаються на підставі асортименту, що був замовлений Покупцем.

Згідно п. 8.1 Договір укладений строком до 30.09.2012 року. Строк дії договору автоматично продовжується на додаткові однорічні терміни у випадку, якщо не менше ніж за 30 днів до закінчення його строку дії будь-яка сторона не повідомить іншу сторону у письмовій формі про свій намір припинити його дію.

На виконання умов договору ТОВ «Гелиос Мастер» було віднесено до складу валових витрат суми коштів відповідно до отриманих наступних видаткових накладних від ТОВ «Біоблок» на загальну суму 753606,73грн. в.т.ч. за 2-4 кв.2011 року на суму 753606,73 грн.

На підставі інформації згідно службової записки, отриманої від ДПІ у Кіцманському районі Чернівецької області від 06.02.12 за №526/7/15-117, встановлено, що під час відпрацювання підприємства опитано засновника ТОВ «Біоблок» ОСОБА_6 (іпн. НОМЕР_3), який повідомив, що в державних органах (РДА та ДПІ) підприємство ТОВ «Біоблок» не реєстував та не причетний до ведення фінансово-господарської діяльності зазначеного підприємства, первинних фінансово-господарських документів та податкової звітності не підписував. Довіреність на право здійснення від свого імені будь-які дії, що стосуються підприємства ТОВ «Біоблок», не підписував.

За результатами аналізу документів, які є в обліковій справі платника податків, даних податкової звітності, поданої до ДПІ, та даних комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем, встановлено відсутність:

трудових ресурсів; виробничих потужностей, транспортних засобів, матеріальних ресурсів (дані декларацій з податку на прибуток).

Це свідчить про відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей. Таким чином, відсутність трудових та матеріальних ресурсів, виробничої бази, складських приміщень унеможливлює здійснення господарської діяльності ТОВ «Біоблок».

У зв'язку з вищевикладеним у ТОВ «Біоблок» (код за ЄДРПОУ 37227058), ТОВ «Поштовий магазин» (код за ЄДРПОУ 36853753) та ТОВ «Трейд Сервіс Плюс» (код за ЄДРПОУ 35992112) встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємств-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період з серпня 2011 року по грудень 2011 року, в розумінні п. 185.1, ст. 185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ, що призвело до неправомірного декларування валових витрат на загальну суму 2545273грн., в.т.ч. за період з 2-З кв. 2011 року на суму 791667грн., та 2-4 кв. 2011 року на суму 2545273грн.

Також в ході перевірки встановлено, що на виконання договору купівлі - продажу №1-22/08 від 22.08.2011 року підписаного між ТОВ «Геліос Мастер» «Покупець» в особі директора Сокольвяк Андрія Володимировича та ТОВ «Біоблок» «Постачальник» в особі директора ОСОБА_6 було придбано обладнання та майно для розміщення в торгових залах магазинів.

На виконання умов даного договору ТОВ «Гелиос Мастер» було віднесено до складу амортизаційних відрахувань (р.06.3.9.1 АМ додатку ВЗ рядка 06.3 Податкової декларації з податку на прибуток) суми коштів відповідно до отриманих наступних актів прийому-передачі обладнання до договору купівлі - продажу №1-22/08 від ТОВ «Біоблок» на загальну суму 718151,0 грн., в.т.ч. за 2-3 кв.2011 року на суму 718151,0 грн.

Вартість всього обладнання за даним договором становить 3397757,6 грн. разом з ПДВ.

На виконання умов договору купівлі - продажу № 1-22/08 від 22.08.2011 року суми амортизації по придбаним основним засобам було віднесено підприємством до р.06.3.9.1 АМ додатку ВЗ рядка 06.3 Податкової декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2011 року та відображено в податковій декларації відповідного періоду. Згідно з п.144.1 ст.144 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VІ зі змінами та доповненнями «амортизації підлягають витрати на придбання основних засобів, нематеріальних активів та довгострокових біологічних активів для використання в господарській діяльності».

Таким чином, в порушення п.144.1 ст.144 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями ТОВ «Гелиос Мастер» було безпідставно віднесено до складу валових витрат суму коштів в розмірі 718151грн., в.т.ч. за 2-3 кв. 2011 року в сумі 718151грн.

Вищезазначені порушення підтверджуються договорами, актами виконаних робіт, які надані підприємством на письмовий запит ДПІ № 440/10/22-522 від 14.03.2012 року.

В ході перевірки встановлено, що до складу податкового кредиту, за період, що перевірявся, ТОВ «Гелиос Мастер» віднесено суми, понесені за отримані основні засоби, товари та послуги по виготовленню та розміщенню рекламних листівок, отримані від ТОВ «Біоблок», ТОВ «Поштовий магазин» ТОВ «Трейд Сервіс Плюс» та ПП «Ферзь Транс» на загальну суму 1133679грн.

В ході проведення перевірки було встановлено, що за перевіряємий період між ТОВ «Гелиос Мастер», надалі «Замовник» в особі директора Сокольвяк А.В., та ПП «Ферзь Транс» (код за ЄДРПОУ 36285433) «Виконавець» в особі директора Ерилина О.В. було укладено договір № ГФ-05 від 01.05.2011 року з виконання робіт по виготовленню та розповсюдженню рекламної продукції.

Предметом даного договору № ГФ-05 від 01.05.2011 року є те, що Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати роботи по виготовленню і розповсюдженню рекламної продукції: листівки формату А4, яскравість 4+4, папір 150 гр/м.кв. з тиражем, зазначеним в кожному окремому договорі.

У виготовлення входить розробка оригінал-макету, сканування і обробка зображення, послуги дизайнера по макетуванню, бум ага, обрізки та упаковка. Відповідно до планів виконаних робіт, які є невід'ємними частинами даних договорів, Замовник затверджує місця розповсюдження рекламної продукції.

На виконання умов договору № ГФ-05 від 01.05.2011 року ТОВ «Гелиос Мастер» було віднесено до складу податкового кредиту суми коштів відповідно до отриманих наступних податкових накладних від ПП «Ферзь Транс» на загальну суму 350000 грн., в.т.ч. ПДВ 58333,34 грн.

На адресу ДШ у Святошинському районі м. Києва від ДПІ у Голосіївському районі м. Києва надійшов Акт про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Ферзь - Транс» (код за ЄДРПОУ 36285433) за період з 05.02.2009 року по 01.11.2011 року. Згідно наданого Акту було встановлено, що відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, підприємство не знаходиться за юридичною адресою.

В порушення ст.185, ст. 138. п.198.6 ст.198 п.п.201.6. п.п 201.10, ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VІ із змінами та доповненнями ТОВ «Гелиос Мастер» завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 1133679 грн., в.т.ч за квітень 2011 року в сумі 58333грн, за травень 2011 року в сумі 58333 грн., за червень 2011 року в сумі 41667 грн., за серпень 2011 року в сумі 566293 грн., за вересень 2011 року в сумі 58333 грн., за жовтень 2011 року в сумі 75000,0 грн., за листопад 2011 року в сумі 217387 грн., за грудень 2011 року в сумі 58333грн.

З огляду на наведене, судова колегія погоджується з доводами апелянта, що оскаржуване рішення Окружного адміністративного суду від 15.07.2013 року є необгрунтованим, обставини справи повно та всебічно не з'ясовані, порушені норми матеріального права.

Враховуючи викладене, судова колегія приходить до висновку про необхідність задоволення апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби.

Згідно з ст. ст. 198, 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 196, 198, 202, 205 та 207 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.07.2013 року - скасувати.

Постановити нову постанову, якою в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Гелиос Мастер» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: Н.І.Горбань

Судді: Г.В. Земляна

Є.О.Сорочко

Повний текст постанови виготовлено 07.03.2014 року.

Головуючий суддя Горбань Н.І.

Судді: Земляна Г.В.

Сорочко Є.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено15.04.2014
Номер документу37863109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9012/13-а

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

Ухвала від 26.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 15.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні