Постанова
від 20.05.2008 по справі 8/164
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/164

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ:

20.05.2008                                                                                Справа №  8/164

за позовом  Прокурора Диканського району Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Диканському районі, 38500, смт.Диканька, вул.Леніна, 70

до  Відкритого акціонерного товариства "Агрофірма "Стасі", 38541 с.Стасі Диканського району Полтавської області

про  стягнення 4498,03 грн.

                                                                                    Суддя  Плеханова Л.Б.

                                                                                Секретар Батрак Я.А.

Представники:

від позивача:  Тютюнник Л.М., нач.управління

від відповідача:  не з"явився

від прокуратури Лядецька О.В.

СУТЬ СПРАВИ:  розглядається позовна заява  Прокурора Диканського району Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Диканському районі до Відкритого акціонерного товариства "Агрофірма "Стасі" про стягнення   недоїмки по сплаті страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування в сумі 4498,03 грн.

Відповідач  в судове засідання не з"явився, відзив  на позов не надав. Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце судового засідання, про що свідчить картка повідомлення про вручення поштового відправлення (в матеріалах справи) повноважного представника в судове засідання не направив. Проте, вказана обставина не перешкоджає розгляду справи по суті, справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

Відповідно до рішення Конституційного суду від 08.04.1999 р. прокурор або його заступник подають до господарського суду позови саме в інтересах держави, а не в інтересах підприємств, установ, організацій, незалежно від їх підпорядкування і форм власності. Прокурор або заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, тобто прокуратура набула права визначати наявність держави у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню в судовому порядку.

Ця заява у відповідності зі ст.17 Кодексу України про адміністративне судочинство, є підставою для порушення справи в суді виходячи з наступного.

Прокуратурою Диканського району в порядку нагляду за додержанням та застосуванням законів, проведено перевірку по дотриманню вимог чинного законодавства по сплаті страхових внесків до Пенсійного фонду.

Відповідно до ст. 15 Закону України від 09.08.2003 р. №1058  “Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування”  платниками  страхових внесків відповідно до Закону-1058 є страхувальники, зазначені ст.14 Закону-1058, а саме -  підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбаченого  ст.19, 20  Закону  № 1058 та  розділом 5  Інструкції про порядок обчислення і сплати  страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Мінюсті України 16.01.2004 р. за  № 64/8663.

Так, відповідно до частини 6 статті 19 Закону № 1058, страхові внески нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Частиною 12 статті 20 Закону № 1058 встановлено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану страхувальника.

Згідно із частиною 1 статті 106 Закону № 1058, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальниками, зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону-1058 (протягом 20 календарних днів після закінчення звітного місяця), в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені за застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до пункту 2 частини 9 статті 106 Закону 1058 за несплату або несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:

10 відсотків  своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

20 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати  у строк до 90 календарних днів включно;

50 відсотків  своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати  у строк понад 90  календарних днів;

Одночасно на суми своєчасно не сплачених страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахованих за кожний день простроченого платежу.

Відповідно до частини 15 статті 106  Закону № 1058  строк давності щодо стягнення пені та штрафів не застосовується.

Таким чином, в порушення зазначених вище нормативно-правових актів відповідач н6е в повному обсязі здійснював сплату страхових  внесків до Пенсійного фонду України в зв"язку з чим, станом на 20.03.08 р. утворилась заборгованість по сплаті страхових внесків, штрафних санкцій та пені в сумі 4498,03 грн. Вказана сума до цього часу залишається не погашеною..

Несплатою збору на обов"язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України ВАТ "Агрофірма "Стасі" порушує один із основних обов"язків страхувальника, а саме нарахування, обчислення і сплату в установлені строки та в повному обсязі страхових внесків чим ускладнює виконання ПФУ одного з основних завдань - збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, тобто функцій, покладених на Фонд державою, чим завдає істотної шкоди інтересам держави, яка відповідно до ст.46 Конституції України гарантує громадянам України право на соціальний захист.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обгрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.

На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 69-71, 86, 94, 158-163 та п.6 р.УІІ "Прикінцеві та перехідні положення"   КАС України , суд, -

                                                    

                                                  ПОСТАНОВИВ:

1.   Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з  Відкритого акціонерного товариства "Агрофірма "Стасі", 38541 с.Стасі Диканського району Полтавської області  (р/р  26007100216105, МФО 331605, код 00857924 ПОД "Райффайзен Банк "Аваль"):

- на користь Управління Пенсійного фонду України в Диканському районі, 38500, смт.Диканька, вул.Леніна, 70 (р/р  25606301278  в ОПЕРВ Полтавського Облуправління ВАТ "Державний Ощадбанк України", МФО 331467, код  22534564) - 4498,03  грн. суму боргу.

Видати виконавчий документ  з набранням цією постановою законної сили за наявності  відповідної  заявою сторони.

            .

Постанова набирає законної сили  після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАСУ, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження  та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.   

               Суддя                                                   Плеханова Л.Б.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення20.05.2008
Оприлюднено12.06.2009
Номер документу3801161
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/164

Ухвала від 07.07.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 26.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 26.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 15.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 25.05.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Сініцина Л.М.

Ухвала від 03.03.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 22.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 12.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 29.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні