Україна
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
03 квітня 2014 р. Справа № 820/6095/14
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши матеріали адміністративного позову Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління Держземагентства у місті Харкові, Харківської міської ради про визнання незаконними дій, визнання незаконними та скасування рішень ,-
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Фізична особа - підприємець ОСОБА_1, з адміністративним позовом до Управління Держземагентства у місті Харкові, Харківської міської ради в якому просив суд визнати незаконними дії Управління Держкомзему в місті Харкові в особі Управління Держземагентства в місті Харкові щодо підготовки, оформлення та видачі ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ» (код 35589041) державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЛ № 185083 від 09.03.2011 року; визнати незаконним та скасувати державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЛ № 185083 від 09.03.2011 року виданий ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ» (код 35589041); визнати незаконними та скасувати рішення 41 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд» від 24.02.2010 року № 20/10 в частині, яка стосується: припинення СПДФО ОСОБА_1 права користування земельною ділянкою площею 0,3744 га по АДРЕСА_1 за її добровільною відмовою, припинення дії договору оренди землі, реєстраційний № 63203/04 від 27.10.2004 р. з дня державної реєстрації договору оренди землі з новим землекористувачем - ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ», надання ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ» в оренду строком до 01.02.2059 року земельної ділянки площею 0,3744 га за рахунок земель житлової та громадської забудови по АДРЕСА_2 в межах, які визначені договором оренди земельної ділянки, реєстраційний № 632033/04 від 27.10.2004 року, для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі, зобов'язання ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ» розробити та узгодити в установленому порядку технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки по АДРЕСА_2 в натурі (на місцевості), а саме п. 34 Додатку 2 рішення 41 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок ДЛЯ експлуатації та обслуговування будівель і споруд» від 24.02.2010 року №20/10; визнати незаконним та скасувати рішення 43 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про продаж земельних ділянок юридичним та фізичним особам України» від 29.04.2010 року в частині, що стосується продажу ТОВ «ЗЕТ ЛЮДИ» земельної ділянки площею 0,3744 га з земель житлової та громадської забудови, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 (кадастровий номер 6310136300:09:001:0018) в Дзержинському районі, за ціною 525 059 грн. 00 коп. для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі; припинення дії договору оренди землі від 27.10.2004 року № 63203/04 з моменту реєстрації Державного акту на право власності 43 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про продаж земельних ділянок юридичним та фізичним особам України» від 29.04.2010 року.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, та чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними)
Так, відповідно до вимог ч.1 ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно до положення ч. 1 ст. 100 КАС України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Відповідно до ч.1 ст. 99 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
З позовної заяви позивача вбачається, що державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯЛ № 185083, дії по підготовці, оформлення та видачі якого позивач просить визнати незаконними, та крім того, який позивач просить визнати незаконним та скасувати, датується 09 березня 2011 року, отже з цієї дати розпочався перебіг процесуального строку на звернення до суду, а позов до Харківського окружного адміністративного суду подано лише 02.04.2014 року, тобто з пропущенням ч.2 ст. 99 КАС України шестимісячного строку звернення до адміністративного суду. Доказів поважності пропущення строку звернення до суду позивачем не надано.
Крім того, позивачем пропущено строк звернення до суду в частині визнання незаконними та скасувати рішення 41 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд» від 24.02.2010 року № 20/10 та рішення 43 сесії Харківської міської ради 5 скликання «Про продаж земельних ділянок юридичним та фізичним особам України» від 29.04.2010 року, оскільки з вищевказаних дат розпочався перебіг процесуального строку на звернення до суду, а позов до Харківського окружного адміністративного суду подано лише 02.04.2014 року, тобто з пропущенням встановленого ч.2 ст. 99 КАС України шестимісячного строку звернення до адміністративного суду. Доказів поважності пропущення строку звернення до суду позивачем не надано. Суд не бере до уваги твердження позивача про те, що про спірні рішення міської ради він дізнався у квітні 2013р. та відповідно не пропустив строку звернення до суду, оскільки рішення Харківської міської ради як органу місцевого самоврядування належним чином оприлюднюються у відповідних засобах масової інформації, є загальнодоступними для ознайомлення. Крім того, позивач не могла бути не обізнана про вказані рішення оскільки ними було припинено її право користування земельною ділянкою площею 0,3744 га по АДРЕСА_1 за її добровільною відмовою.
Статтею 99 КАС України передбачені строки звернення до адміністративного суду, а саме ч.2 ст. 99 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Суд вважає за необхідне зазначити, що поважними причинами пропуску строку на звернення до суду можуть бути визнані лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій, які повинні бути підтверджені належними доказами. В матеріалах позовної заяви докази таких обставин відсутні.
Слід зазначити, що позивач не вказав жодних документально підтверджених, поважних, об'єктивних причин пропуску строку звернення до суду з вказаним позовом, додані до позову матеріали не свідчать про наявність поважних причин, документів підтверджуючих поважність причин пропуску строку позивач до суду не подав.
Таким чином, позивачем не зазначено обґрунтованих підстав та не надано належних доказів поважності причин пропуску строку звернення до суду.
Приписами ч. 2 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.
Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 155 КАС України про залишення позовної заяви без розгляду суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про залишення позовної заяви без розгляду може бути оскаржена.
Особа, позовна заява якої залишена без розгляду, після усунення підстав, з яких заява була залишена без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.
З урахуванням викладеного, оскільки позивачем не зазначено поважних причин пропущення строку на звернення до адміністративного суду, суддя не вбачає підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними та дійшов до висновку про залишення адміністративного позову Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління Держземагентства у місті Харкові, Харківської міської ради про визнання незаконними дій, визнання незаконними та скасування рішень без розгляду.
Керуючись положеннями ст. 99, 100, 155, 160, 165, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління Держземагентства у місті Харкові, Харківської міської ради про визнання незаконними дій, визнання незаконними та скасування рішень - залишити без розгляду.
Роз'яснити позивачу, що після усунення підстав, з яких заява була залишена без розгляду, позивач має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 08.04.2014 |
Номер документу | 38075616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні