Постанова
від 18.05.2009 по справі 18/198-08
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

18/198-08

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.05.2009                                                                                       Справа№  18/198-08

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого Павловського П.П.

суддів: Чус О.В. (доповідача), Швеця В.В.

при секретарі судового засідання: Марунич Н.В.

за участю представників сторін:

позивач:  Батюк Д.В. юрисконсульт, довіреність №4  від 16.01.09;

відповідач - 2:  Альохіна Н.І. нач. сектору правової роботи, довіреність №5538  від 07.11.08;

Представник відповідача- 1 у судове засіданя не з"явився, про час та місце розгляду справи повідомлен.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р

по справі №18/189-08

за позовом: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ

до відповідачів:

1- Відкритого акціонерного товариства „Перещепинський елеватор” м. Перещепино

2- Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ

про зобов'язання вчинити певну дію.

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2008 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ звернулось в господарський суд Дніпропетровської області з позовом до відповідача 1- Відкритого акціонерного товариства „Перещепинський елеватор” м. Перещепино 2- Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ про зобов'язання вчинити певну дію.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р.по справі №18/198-08 (суддя- Петрова В.І.) позовні вимоги задоволенні.

При винесені оскаржуваного рішення господарський суд виходив с того що, шість зазначених спірних об'єктів державної власності є об'єктами мобілізаційного призначення та цивільної оборони, які мають спеціальний статус і призначення, і їх передача саме на баланс Міністерства надзвичайних ситуацій України буде сприяти утриманню їх в належному стані, відповідно до цивільного призначення, що відповідає принципам реалізації державної політики у сфері захисту населення і території.

Не погодившись з зазначеним рішенням господарського суду, Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ звернулось до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою та доповненням до апеляційної скарги, вважає що оспорюване рішення винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв”язку з чим просить рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р. –скасувати.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, що відповідач безпідставно посилається на відсутність підстав віднесення спірних об'єктів до об'єктів мобілізаційного призначення та цивільної оборони. До того ж наголошує що відповідач-2 за урахуванням його визначеної чинним законодавством компетенції є уповноваженим органом щодо управління, утримання та розпорядження майном цивільної оборони, до якого належать спірні об'єкти.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р.- підлягає скасуванню з наступних підстав:

Як вбачається з матеріалів справи Відкрите акціонерне товариство „Перещепинський елеватор” було створено шляхом перетворення Перещепинського державного елеватора Новомосковського району Дніпропетровської області.

Наказом регіонального відділеня від 07.05.98р. № 12/10-ПП було затверджено план приватизації Перещепинського державного елеватора Новомосковського району Дніпропетровської області.

Відповідно до пункту 4 плану приватизації передбачено шість об'єктів мобілізаційного призначення та цивільної оборони, що не підлягають приватизації, загальна вартість яких складає 324509 грн., а саме:

ь          будівля матеріального складу (склад ЦО), інвентаризаційний № 3036 (вартість –585 грн.),

ь          каналізація складу, інвентаризаційний № 4007 (вартість –950 грн.),

ь          водопровід складу, інвентаризаційний № 4006 (вартість - 7345),

ь          пожежна машина, інвентаризаційний № 8001 (вартість –14058 грн.),

ь          пожежне депо, інвентаризаційний № 1023 (вартість - 0).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 10.04.08р. по справі № Б24/408-07 відкрите акціонерне товариство „Перещепинський елеватор” м. Перещепино було визнано банкрутом, відносно нього було відкрито ліквідаційну процедуру строком до 10.04.09р., також призначено ліквідатора –арбітражного керуючого –Родь А.О.

Згідно ч. 3 ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” до складу ліквідаційної маси не можуть бути включені речі, індивідуально визначеного характеру (саме до такого типу належить спірне майно), які належать банкруту на підставі речових прав, крім права власності і повного господарського відання.

          Відповідно до ст. 3 Закону України „Про управління об'єктами державної власності” об'єктами управління державної власності є, в тому числі, державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних фондів або залишилось після ліквідації підприємств та організацій.

          За статтею 4 зазначеного закону, суб'єктами управління об'єктами державної власності є Фонд державного майна України, міністерства та інші органи виконавчої влади, органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремим законодавством, тощо.

          Відповідно до ст. 7 закону, визначені повноваження Фонду Державного майна України щодо управління об'єктами державної власності, зокрема, приймати рішення про подальше використання окремого індивідуально визначеного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій, але перебуває на їх балансі.

          Згідно п.1.4. Положення, затвердженого наказом Фонду державного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.99 р. № 908/68 одним із способів управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, є передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98р. N 1482.

          Відповідно до п.п.2.4.1. п. 2.4. Положення передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади здійснюється, передусім, у випадках, за яких майно не підлягає приватизації, не може бути передано в оренду. Визначення конкретного органу управління здійснюється з урахуванням функціонального призначення майна та компетенції відповідного органу, до сфери управління якого передається майно.

          Відповідно до п. 1.4.2 зазначеного  Положення, при необхідності обрання такого способу управління майном як передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади є необхідність створення державними органами приватизації Комісії, до складу якої входять фахівці відповідного органу приватизації, відповідного галузевого міністерства (іншого центрального органу виконавчої влади), органу місцевого самоврядування (місцевої державної адміністрації) та представники господарських товариств тощо. На підставі комісії видається відповідний наказ державного органу приватизації, яким визначається спосіб управління майном.

          До того ж умовою передачі майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади є висновки інвентаризаційної комісії про результати проведення інвентаризації державного майна яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі (п. 1.4.1).

          На підставі вищезазначеного, колегія суддів вбачає недотримання позивачем процедури, здійснення передачі майна, яке не підлягає приватизації  в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади, передбаченої чинним законодавством, у зв”язку з чим колегія суддів вважає вимоги викладені в позовній заяві  необґрунтованими та передчасними, а оскаржене рішення господарського суду, винесеним з порушенням норм матеріального права та неповним з'ясування обставин, що мають значення для справи, що згідно статті 104 Господарського процесуального кодексу України є підставою для скасування рішення.

З врахуванням вищезазначеного, судова колегія вважає, що рішення господарського суду Дніпропетровської області підлягає скасуванню, а апеляційна скарга задоволенню.

Керуючись ст.ст. 101-104 ГПК України, апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастроф у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р - задовольнити.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 21.10.08р. у справі № 18/189-08- скасувати.

В позові –відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду.

Головуючий суддя                                                                      П.П.Павловський

Суддя                                                                                          О.В. Чус

          Суддя                                                                                          В.В. Швець

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.05.2009
Оприлюднено15.06.2009
Номер документу3822315
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/198-08

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Першиков Є.В.

Постанова від 17.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Першиков Є.В.

Ухвала від 21.08.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Першиков Є.В.

Постанова від 18.05.2009

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чус О.В.

Ухвала від 02.12.2008

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чус О.В.

Рішення від 24.10.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 08.08.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 07.10.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні