Постанова
від 11.04.2014 по справі 812/302/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.3.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/302/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого: Твердохліба Р.С.,

при секретарі: Андріасяні Е.А.,

представників сторін:

від позивача - Колотович Н.О. (довіреність від 22.12.2013 б/н),

від відповідача - Басакін В.В. (довіреність 18.06.2013 № 16013/10),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Атлас» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20 січня 2014 року відкрито провадження по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Атлас» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ «КК «Атлас» отримано податкове повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201, яким визначено до сплати суму податку на додану вартість у розмірі 2379006,00 грн. та нараховано штрафну санкцію у розмірі 594751,50 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201 винесене на підставі акта від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КК «Атлас» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва» за грудень 2011 року, січень, березень-червень 2012 року».

Відповідно до акту перевірки від 08 січня 2014 року № 000012201 відповідач дійшов до висновку про порушення позивачем вимог п. 198.1, п.198.2, п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «КК «Атлас» завищено податковий кредит по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва» на загальну суму 2379006,00 грн.

Позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201 є незаконним та підлягає скасуванню, а висновки акта перевірки від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767 є надуманими та такими, що суперечать матеріальним нормам діючого податкового законодавства України.

Позивач звертає увагу на те, що відповідачем при прийнятті наказу, на підставі якого проведено перевірку, порушено алгоритм визначення підстав для проведення ймовірної перевірки позивача та порушено порядок здійснення певних дій, що належать до обов'язків податкового органу пр. реалізації своїх повноважень, передбачених п. 79.2 ст.79 Податкового кодексу України.

Згідно п.п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Так, позивачем отримано такий запит від 26 лютого 2013 року № 04283/221 та надано відповідь своєчасно, а також повідомлено податковий орган про намір надати усі необхідні документи на підтвердження правомірності та фактичності укладення угод з ПП «Женевьєва», але у зв'язку із великим документообігом позивач просив надати додатковий час для підготовки таких документів. Надалі позивачем було надано до податкового органу усі необхідні документи, що підтверджують правомірність та фактичність укладення угод з ПП «Женевьєва», цей факт визнається відповідачем, з огляду на зміст акта перевірки, тобто позивачем дотримано строк, встановлений п.п.78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

З огляду на вищевикладене, позивач вважає, що посадовими особами відповідача грубо порушені права ТОВ «КК «Атлас», відповідач не мав жодних підстав для видачі і виконання наказу № 315 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «КК «Атлас» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва» за грудень 2011 року, січень, березень-червень 2012 року, а посилання відповідача в наказі № 315 на п.п. 78.1.1 п. 78 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України безпідставні та незаконні.

Крім того, в акті перевірки від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767відповідачем зазначено, що в ланцюгах постачання ПП «Женевьєва» значаться контрагенти, які мають ознаки фіктивності, господарські операції ПП «Женевьєва» не підтверджуються стосовно реального часу їх здійснення, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів та інше.

З урахуванням викладеного, відповідач зробив висновок про те, що аналіз господарських операцій між позивачем та його контрагентом свідчить про відсутність реальності фактичного придбання товарів, робіт, послуг, у зв'язку з чим позивач не має права на податковий кредит з податку на додану вартість у перевіряємому періоді по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва».

Позивачем в повній мірі підтверджується реальність та фактичність укладення угод з вказаним контрагентом первинними бухгалтерськими та податковими документами, а саме: договорами, податковими та видатковими накладними, рахунками-фактурами, актами приймання-передавання, банківськими виписками, товарно-транспортними накладними. Вказані документи в повному обсязі бали надані до перевірки, а відтак податковий орган мав змогу їх дослідити та зробити висновок про відсутність порушень з боку позивача. Висновки відповідача про наявність таких порушень ґрунтуються лише на тому, що ПП «Женевьєва» має негативний податковий стан.

З приводу цього позивач зазначає, що він не може та не зобов'язаний нести відповідальність за своїх контрагентів. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання зі сплати податку до бюджету, це тягнене відповідальність і негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для скасування платнику податку на додану вартість см вказаного податку, у разі якщо останній виконав усі передбачені законом обов'язки по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) та має всі документи на підтвердження задекларованих сум.

Крім того, на час здійснення господарських операцій, за якими податковий орган не визнав обґрунтованим внесення ТОВ «КК «Атлас» до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість, контрагент позивача був включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також мав свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість. За таким обставин покупець не може нести відповідальність ні за несплату податків продавцями, ні за можливу недостовірність відомостей, наведених у наданих первинних документах.

Відповідачем не спростовується факт того, що ТОВ «КК «Атлас» та його контрагент на момент здійснення угод та складання податкових накладних були включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Посилання відповідача на те, що вказані угоди суперечать моральним засадам суспільства, а також порушують публічний порядок, спрямований на заволодіння майном держави, дохідної частини бюджету, на думку позивача, є необґрунтованими.

Відповідачем не доведено обставин, які підтверджують той факт, що укладаючи договори сторони діяли з метою, яка суперечить інтересам держави і суспільства, порушували публічний порядок, були спрямовані на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина,знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним, і їхні наміри були спрямовані на ухилення від сплати податків, а у тому висновки відповідача щодо нікчемності укладених правочинів є безпідставними.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201, яким ТОВ «КК «Атлас» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2973757,50 грн., з якої за основним платежем 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 594751,50 грн.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеному у позові, просив задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні надав письмові заперечення на адміністративний позов, у яких зазначив, Алчевською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, вивчивши матеріали передвіки, викладені в акті від 26 вересня 2012 року № 412/22-417/37093017 та дослідивши податкову звітність ПП «Женевьєва», відповідачем встановлено численні ознаки нереальності здійснення господарської діяльності ПП «Женевьєва», які стосуються діяльності ТОВ «Атлас», зареєстрованого як платника податків у Перевальському відділенні Алчевської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області. Крім того, зазначив, згідно акту перевірки Західної МДПІ від 26 вересня 2012 року № 421/22-417/37093017, ПП «Женевьєва не встановлено за місцезнаходженням, аналіз податкової звітності свідчить про те, що майже кожний податковий період надавалися уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість, переважно із зміною контрагентів з відображенням суми податку на додану вартість менш ніж 10000,00 грн., що не вимагало їх реєстрації у Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

У своїй відповідні на запит відповідача ТОВ «КК «Атлас» не висвітлило питання, які були поставлені Алчевською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області стосовно взаємовідносин з ПП «Женевьєва» за період грудень 2011 року, січень, березень-червень 2012 року, описавши загальні відомості та реєстраційні данні, первинні документи надані не у повному обсязі.

Роблячи висновки про відсутність у ТОВ «КК «Атлас» права на податковий кредит, Алчевська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області пов'язує виникнення цього права не тільки з документальним оформленням, а і з реальністю здійснення господарських операцій між суб'єктами господарювання.

Відповідач зазначає, що жодна з наданих до перевірки видаткових накладних не містить місця складання, а також посад осіб, відповідальних від ТОВ «КК «Атлас» за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, відсутність таких даних, прізвища та інших даних, за наявності підпису не дозволяє ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції.

Зі змісту актів здачі-приймання робіт (послуг), які не містять місця складання, факт виконання робіт та поставки товару підтверджує рахунок, наданий ПП «Женевьєва» на адресу ТОВ «КК «Атлас», яки не дозволяє визначити конкретний зміст та обсяг господарської операції та одиницю її виміру, що передбачено ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та визначається актами виконаних будівельних робіт встановленої форми № КБ-3, КБ-2.

Що стосується поставки товару, то на її підтвердження до перевірки крім видаткових накладних, які не відповідають вимогам ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ТОВ «КК «Атлас» нічого не надано, тоді як наказ Міністерства транспорту України «Про затвердження правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14 жовтня 1997 року № 363 передбачає, що товарно-транспортна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Відповідач зазначає, що як свідчить аналіз наданих до позову копій договорів, то практично всі вони містять ідентичні умови щодо поставки товарів та виконання робіт, які не дозволяють конкретно визначити асортимент, ціну товару, що у відповідності до ст. 180 ГК України, є істотними умовами договору. Відсутні умови поставки, від яких залежить вартість товару з урахуванням витрат на транспортування, разом з тим, тексти договорів не передбачають ніяких специфікацій або інших документів, які б дозволяли це визначити, являючись невід'ємною частиною цих договорів.

Також зазначено, що ПП «Женевьєва», як встановлено перевіркою, на території Луганської області не мало своїх філій чи представництв, а кількість працівників 4 особи, тоді як тільки у травні на виконання задекларованого обсягу виконання будівельних робіт, об'єкти яких знаходили на різних територіях і навіть у різних містах, згідно документації, наданої ТОВ «КК «Атлас» потрібно понад 30 тис.людино/годин, що відповідач майже 190 особам.

Аналіз актів виконання робіт свідчить, що деякі роботи проводились з використанням матеріалу замовника, тобто ТОВ «КК «Атлас», первинні документи, які свідчать про передачу цих матеріалів від ТОВ «КК «Атлас» до ПП «Женевьєва» до перевірки не надано.

У зв'язку з вищевикладеним, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні надав пояснення аналогічні, викладеному у запереченнях проти позову, просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду, товариство з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія «Атлас» зареєстровано Перевальською районною державною адміністрацією Луганської області 09 січня 1998 року, перебуває на обліку в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області з 01 березня 2005 року за № 1, є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 200019211 (т.1 а.с. 20, 21, 24).

На підставі наказів Алчевської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області від 27 листопада 2013 року № 315, від 04 грудня 2013 року № 329 та згідно п.п.78.1.1. п.78.1 ст. 78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Атлас», (код за ЄДРПОУ 243557670, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва» (код за ЄДРПОУ 37093017), результати якої оформлені актом від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767 (т.1 а.с. 44-55).

Згідно висновків акта від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767, перевіркою встановлено порушення п.198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, ТОВ «КК «Атлас» при відсутності фактичного придбання товарів, робіт (послуг) безпідставно завищено суму податкового кредиту по взаємовідносинам з ПП «Женевьєва» (код 37093017), в результаті чого завищено податок на додану вартість за період грудень 2011 року, січень, березень-червень 2012 року на загальну суму 2379006,00 грн., у тому числі по періодах: грудень 2011 року - 818417,00 грн., січень 2012 року - 52684,00 грн., березень 2012 року - 46647,00 грн., квітень 2012 року - 555071,00 грн., травень 2012 року - 523758,00 грн., червень 2012 року - 382429,00 грн.

На підставі акта перевірки від 18 грудня 2013 року № 1040/12-06-22-05/25355767 Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України та відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України винесено податкове повідомлення - рішення від 08 січня 2013 року № 0000012201, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «КК «Атлас» за платежем податок на додану вартість у розмірі 2973758,50 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 594751,50 грн. (т.1 а.с. 67).

За результатами судового розгляду справи суд прийшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області від 08 січня 2014 року № 0000012201 про збільшення ТОВ «КК «Атлас» суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 2973758,50 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 594751,50 грн., підлягає скасуванню з огляду на нижчевикладене.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із статтею 198 Податкового кодексу України:

- право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (пункт 198.1);

- датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2);

- податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3);

- якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника (пункт 198.4);

- не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу) (пункт 198.6).

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено статтею 200 Податкового кодексу України.

Згідно із статтею 200 Податкового кодексу України:

- сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1);

- при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (пункт 200.2);

- при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (пункт 200.3);

- якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (пункт 200.4).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, яка згідно з пунктом 201.6 статті 201 Податкового кодексу України є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Згідно з частиною 2 статті 3 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (частина 2 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Відповідно пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (пункт 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час судового розгляду, 20 вересня 2011 року між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» укладено договір поставки № 8-09 (т.1 а.с. 115-116).

На виконання умов зазначеного договору ПП «Женевьєва» видало ТОВ «КК «Атлас» податкові накладні від 02 травня 2012 року № 33 на суму 17771,94 грн., у тому числі податок на додану вартість 2961,99 грн., від 03 травня 2012 року № 79 на суму 40000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 6666,67 грн, від 04 травня 2012 року № 133 на суму 20788,90 грн., у тому числі податок на додану вартість 3464,82 грн., від 24 травня 2012 року № 551 на суму 38502,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 6417,00 грн., від 30 травня 2012 року № 301 на суму 114862,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 19143,80 грн., від 31 травня 2012 року № 77 на суму 16362,47 грн., у тому числі податок на додану вартість 2727,08 грн., від 30 грудня 2011 року № 541 на суму 98670,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 16445,00 грн., від 04 січня 2012 року № 22 на суму 48636,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8106,00 грн., від 18 січня 2012 року № 191 на суму 56712,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 9452,00 грн., від 02 січня 2012 року № 2 на суму 54018,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 9003,00 грн., від 18 січня 2012 року № 193 на суму 4248,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 708,00 грн., від 01 червня 2012 року № 269 на суму 32400,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 5400,00 грн., від 01 червня 2012 року № 268 на суму 49798,37 грн., у тому числі податок на додану вартість 8299,73 грн., від 01 червня 2012 року № 267 на суму 59716,51 грн., у тому числі податок на додану вартість 9952,75 грн., від 01 червня 2012 року № 266 на суму 50868,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8478,00 грн., від 01 червня 2012 року № 270 на суму 17550,41 грн., у тому числі податок на додану вартість 2925,07 грн., від 04 червня 2012 року № 293 на суму 56617,91 грн., у тому числі податок на додану вартість 9436,32 грн., від 14 червня 2012 року № 452 на суму 14671,61 грн., у тому числі податок на додану вартість 2445,27 грн., від 25 червня 2012 року № 557 на суму 7588,36 грн., у тому числі податок на додану вартість 1264,73 грн., від 04 червня 2012 року № 300 на суму 38388,61 грн., у тому числі податок на додану вартість 6398,10 грн., від 26 червня 2012 року № 598 на суму 20796,96 грн., у тому числі податок на додану вартість 3466,16 грн., від 01 червня 2012 року № 14 на суму 6552,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1092,00 грн., від 12 червня 2012 року № 421 на суму 47520,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 7920,00 грн., від 13 червня 2012 року № 430 на суму 48240,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8040,00 грн., від 14 червня 2012 року № 450 на суму 48240,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8040,00 грн., від 14 грудня 2011 року № 283 на суму 210546,62 грн., у тому числі податок на додану вартість 35091,10 грн., від 06 грудня 2011 року № 153 на суму 1166,99 грн., у тому числі податок на додану вартість 194,50 грн., від 01 грудня 2011 року № 24 на суму 52778,47 грн., у тому числі податок на додану вартість 8796,41 грн., від 01 грудня 2011 року № 18 на суму 104532,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 17422,00 грн., від 01 грудня 2011 року № 17 на суму 169011,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 28168,60 грн., від 01 грудня 2011 року № 26 на суму 52778,47 грн., у тому числі податок на додану вартість 8796,41 грн., від 01 грудня 2011 року № 79 на суму 13562,35 грн., у тому числі податок на додану вартість 2260,39 грн., від 02 грудня 2011 року № 0 на суму 145728,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 24288,00 грн., від 05 грудня 2011 року № 114 на суму 96535,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 16089,20 грн., від 12 грудня 2011 року № 234 на суму 51868,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 8644,80 грн., від 30 грудня 2011 року № 103 на суму 98670,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 16445,00 грн., від 30 грудня 2011 року № 542 на суму 81330,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 13555,00 грн., від 02 грудня 2011 року № 85 на суму 145728,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 24288,00 грн., (т.1 а.с. 234, 235, 236, 238, 247, т.2 а.с. 3-6, 10, 11, т.4 а.с. 201-211, 214-216, т.12 а.с. 138-146, 148, 149, 166, 167, 173, т.15 а.с. 146-147), які включені позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за грудень 2011 року, травень, червень 2012 року (т.1 а.с. 71-73, 96, 102-103, 109-111).

20 вересня 2011 року між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» укладено договір підряду № 8-09 (т. 1 а.с. 124-126).

На виконання умов зазначеного договору ПП «Женевьєва» видало ТОВ «КК «Атлас» податкові накладні від 04 травня 2012 року № 133 на суму 20788,90 грн., у тому числі податок на додану вартість 3464,82 грн., від 26 травня 2012 року № 311 на суму 517370,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 86228,33 грн., від 30 травня 2012 року № 310 на суму 135750,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 22625,07 грн., від 30 травня 2012 року № 309 на суму 183054,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 30509,00 грн., від 30 травня 2012 року № 308 на суму 165782,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 27630,40 грн., від 30 травня 2012 року № 307 на суму 113601,86 грн., у тому числі податок на додану вартість 18933,64 грн., від 30 травня 2012 року № 306 на суму 102587,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 17097,98 грн., від 30 травня 2012 року № 303 на суму 146006,52 грн., у тому числі податок на додану вартість 24334,42 грн., від 30 травня 2012 року № 300 на суму 137928,06 грн., у тому числі податок на додану вартість 22988,01 грн., від 30 травня 2012 року № 304 на суму 433010,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 72168,40 грн., від 30 травня 2012 року № 305 на суму 234507,31 грн., у тому числі податок на додану вартість 39084,55 грн., від 31 травня 2012 року № 302 на суму 699024,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 111504,00 грн., від 31 травня 2012 року № 22 на суму 55635,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 9272,50 грн., від 30 січня 2012 року № 249 на суму 49713,48 грн., у тому числі податок на додану вартість 8285,58 грн., від 30 січня 2012 року № 250 на суму 58357,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 9726,30 грн., від 30 квітня 2012 року № 247 на суму 546098,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 91016,37 грн., від 30 квітня 2012 року № 246 на суму 1094800,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 182466,67 грн., від 30 квітня 2012 року № 245 на суму 135720,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 22620,00 грн., від 30 квітня 2012 року № 249 на суму 15785,14 грн., у тому числі податок на додану вартість 26130,86 грн., від 30 квітня 2012 року № 148 на суму 236386,09 грн., у тому числі податок на додану вартість 39397,68 грн., від 30 квітня 2012 року № 244 на суму 148399,99 грн., у тому числі податок на додану вартість 24733,33 грн., від 30 квітня 2012 року № 243 на суму 175999,99 грн., у тому числі податок на додану вартість 29333,33 грн., від 30 квітня 2012 року № 242 на сум 100477,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 16746,30 грн., від 30 квітня 2012 року № 240 на суму 85140,72 грн., у тому числі податок на додану вартість 14190,12 грн., від 30 квітня 2012 року на суму 104522,45 грн., у тому числі податок на додану вартість 17420,41 грн., від 30 квітня 2012 року № 469 на суму 546098,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 91016,37 грн., 29 березня 2012 року № 332 на суму 24884,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 4147,40 грн., від 29 березня 2012 року № 333 на суму 52059,91 грн., у тому числі податок на додану вартість 8676,66 грн., від 29 березня 2012 року № 334 на суму 49063,66 грн., у тому числі податок на додану вартість у розмірі 8177,28 грн., від 29 березня 2012 року № 335 на суму 32523,19 грн., у тому числі податок на додану вартість 5420,54 грн., від 29 березня 2012 року № 336 на суму 27001,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 4500,20 грн., від 29 березня 2012 року № 337 на суму 7945,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 1324,20 грн., від 29 березня 2012 року № 338 на суму 29998,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 4999,80 грн., від 29 березня 2012 року № 339 на суму 56402,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 9400,40 грн., від 27 червня 2012 року № 648 на суму 38348,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 6391,40 грн., від 27 червня 2012 року № 649 на суму 11512,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 1918,80 грн., від 27 червня 2012 року № 650 на суму 9586,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 1597,80 грн., від 27 червня 2012 року № 651 на суму 30367,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 5061,20 грн., від 27 червня 2012 року № 652 на суму 41024,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 6837,40 грн., від 27 червня 2012 року № 653 на суму 39800,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 6633,40 грн., від 27 червня 2012 року № 654 на суму 46100,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 7683,40 грн., від 27 червня 2012 року № 655 на суму 47780,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 7963,40 грн., від 27 червня 2012 року № 656 на суму 35998,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 5999,80 грн., від 27 червня 2012 року № 657 на суму 41998,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 6999,80 грн., від 27 червня 2012 року № 658 на суму 20098,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 3349,80 грн., від 27 червня 2012 року № 659 на суму 29091,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 4846,60 грн., 27 червня 2012 року № 660 на суму 7138,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 1189,80 грн., від 27 червня 2012 року № 661 на суму 16146,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 2691,00 грн., від 27 червня 2012 року № 662 на суму 10459,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 1743,20 грн., від 27 червня 2012 року № 663 на суму 1641,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 9849,60 грн., від 27 червня 2012 року № 664 на суму 17997,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 2999,60 грн., від 27 червня 2012 року № 665 на суму 18876,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 3146,00 грн., від 27 червня 2012 року № 81 на суму 17990,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 2998,40 грн., від 27 червня 2012 року № 667 на суму 41996,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 6999,40 грн., від 27 червня 2012 року № 668 на суму 10789,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 1798,20 грн., від 27 червня 2012 року № 669 на суму 3496,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 582,80 грн., від 27 червня 2012 року № 670 на суму 3553,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 592,20 грн., від 27 червня 2012 року № 674 на суму 56246,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 9374,40 грн., від 27 червня 2012 року № 675 на суму 23760,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 3960,00 грн., від 28 червня 2012 року № 702 на суму 50990,72 грн., у тому числі податок на додану вартість 8498,45 грн., від 29 червня 2012 року № 705 на суму 48000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8000,00 грн., від 29 червня 2012 року № 706 на суму 47500,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 7916,67 грн., від 29 червня 2012 року № 89 на суму 50100,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8350,00 грн., від 29 червня 2012 року № 137 на суму 144135,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 24022,00 грн., від 29 червня 2012 року № 138 на суму 450363,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 75060,40 грн., від 30 червня 2012 року № 104 на суму 122250,90 грн., у тому числі податок на додану вартість 20375,15 грн., від 06 червня 2012 року № 350 на суму 50100,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8350,00 грн., від 07 червня 2012 року № 366 на суму 49838,96 грн., у тому числі податок на додану вартість 8306,49 грн., від 22 червня 2012 року № 540 на суму 39880,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 6646,67 грн., від 22 червня 2012 року № 541 на суму 49710,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 8285,00 грн., від 25 червня 2012 року № 561 на суму 59082,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 9847,00 грн., від 25 червня 2012 року № 562 на суму 39424,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 6570,80 грн., від 25 червня 2012 року № 563 на суму 37935,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 6322,50 грн., від 26 червня 2012 року № 598 на суму 20796,96 грн., у тому числі податок на додану вартість 3466,16 грн., від 26 червня 2012 року № 599 на суму 47079,38 грн., у тому числі податок на додану вартість 7846,56 грн., від 26 червня 2012 року № 600 на суму 40387,09 грн., у тому числі податок на додану вартість 6731,18 грн., 26 червня 2012 року № 602 на суму 58938,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 9823,00 грн., від 26 червня 2012 року № 603 на суму 35359,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 5893,20 грн., від 26 червня 2012 року № 604 на суму 43639,76 грн., у тому числі податок на додану вартість 7273,29 грн., від 27 червня 2012 року № 641 на суму 2521,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 420,20 грн., від 27 червня 2012 року № 642 на суму 29986,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 4997,80 грн., від 27 червня 2012 року № 643 на суму 29988,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 4998,00 грн., від 27 червня 2012 року № 644 на суму 29989,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 4997,80 грн., від 27 червня 2012 року № 645 на суму 13976,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 2329,40 грн., від 27 червня 2012 року № 646 на суму 32102,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 5350,40 грн., від 27 червня 2012 року № 647 на суму 44989,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 7498,20 грн., від 02 грудня 2011 року № 93 на суму 18000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 3000,00 грн., від 13 грудня 2011 року № 263 на суму 387345,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 64557,53 грн., від 13 грудня 2011 року № 264 на суму 467223,23 грн., у тому числі податок на додану вартість 77870,54 грн., від 14 грудня 2011 року № 284 на суму 427490,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 71248,33 грн., від 15 грудня 2011 року № 306 на суму 245620,43 грн., у тому числі податок на додану вартість 40936,74 грн., від 19 грудня 2011 року № 344 на суму 106146, 30 грн., у тому числі податок на додану вартість 17691,05 грн., від 21 грудня 2011 року № 381 на суму 99618, 67 грн., у тому числі податок на додану вартість 16603,11 грн., від 27 грудня 2011 року № 478 на суму 464928,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 77488,00 грн., від 27 грудня 2011 року № 479 на суму 158995,19 грн., у тому числі податок на додану вартість 26499,20 грн., від 27 грудня 2011 року № 480 на суму 228330,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 38055,10 грн., від 28 грудня 2011 року № 496 на суму 99900,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 16650,00 грн., від 28 грудня 2011 року № 497 на суму 99900,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 16650,00 грн., від 28 грудня 2011 року № 498 на суму 99000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 16500,00 грн., від 29 грудня 2011 року № 516 на суму 143195,57 грн., у тому числі податок на додану вартість 23865,93 грн., від 29 грудня 2011 року № 517 на суму 80275,85 грн., у тому числі податок на додану вартість 13379,31 грн., від 29 грудня 2011 року № 518 на суму 77465,99 грн., у тому числі податок на додану вартість 12911,00 грн., від 29 грудня 2011 року № 519 на суму 212736,43 грн., у тому числі податок на додану вартість 35456,07 грн., від 30 грудня 2011 року № 544 на суму 80000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 13333,33 грн., від 31 грудня 2011 року № 628 на суму 13500,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 2250,00 грн. (т.1 а.с. 237, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 248, 249, 250, т.2 а.с. 1, 7, 8, 12-22, т.3 а.с. 85-92, т.4 а.с. 167-200, 212, 213, 217-234, т.12 а.с. 147, 150-165, 168, 169), які включені позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за грудень 2011 року, березень, квітень, травень, червень 2012 року (т.1 а.с. 69-73, 89, 95-96, 102-103, 110-111).

30 вересня 2011 року між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» укладено договір поставки № 300911 (т. 1 а.с. 114).

На виконання умов договору поставки від 30 вересня 2011 року № 300911 ПП «Женевьєва» видало ТОВ «КК «Атлас» податкові накладні від 10 січня 2012 року № 134 на суму 44418,88 грн., у тому числі податок на додану вартість 7403,15 грн., від 04 червня 2012 року № 300 на суму 38388,61 грн., у тому числі податок на додану вартість 6398,10 грн., від 01 грудня 2011 року № 31 на суму 13562,36 грн., у тому числі податок на додану вартість 2260,40 грн., від 01 грудня 2011 року № 32 на суму 11318,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 1886,40 грн., від 15 грудня 2011 року № 305 на суму 99580,80 грн., у тому числі податок на додану вартість 16596,80 грн., від 21 грудня 2011 року № 380 на суму 90199,20 грн., у тому числі податок на додану вартість 15033,20 грн., від 23 грудня 2011 року № 433 на суму 174000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 29000,00 грн., (т.2 а.с. 9, т.4 а.с. 235, т.12 а.с. 171, 172, 174-177, т.15 а.с. 143-145), які включена позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за грудень 2011 року, червень 2012 року (т.1 а.с. 71-72, 109).

03 жовтня 2011 року між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» укладено договір поставки № 03/10-11 (т.1 а.с. 112).

На виконання умов договору поставки від 03 жовтня 2011 року № 03/10-11 ПП «Женевьєва» видало ТОВ «КК «Атлас» податкові накладні від 01 червня 2012 року № 271 на суму 6552,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1092,00 грн. (т.4 а.с. 237), які включена позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за червень 2012 року (а.с. 109).

28 жовтня 2011 року між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» укладено договір поставки № 28/10-11 (т. 1 а.с. 113).

На виконання умов договору поставки від 28 жовтня 2011 року № 28/10-11 ПП «Женевьєва» видало ТОВ «КК «Атлас» податкові накладні від 01 червня 2012 року № 272 на суму 46800,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 7800,00 грн. (т.4 а.с. 236), які включена позивачем до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за червень 2012 року (т.1 а.с. 107-111).

Крім того, на виконання умов вищезазначених договорів між ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» складені видаткові накладні, акти здачі-приймання виконаних робіт (надання послуг), акти приймання виконаних будівельних робіт, розрахунки-фактури, акти приймання виконаних підрядних робіт по ремонту, довідки про вартість виконаних будівельних робіт (т.1 а.с. 127-200, т.2 а.с. 91-125, т. 3 а.с. 61-84, 170, т.4 а.с. 1-29, 34-64, 238-250, т.5 а.с. 1-125, т. 9 а.с. 48-226, т.8 а.с. 48-226, т.11 а.с. 139-250, т.12 а.с. 1-11, 178-204, 217-253, т.13 а.с. 1-135).

Факт оплати ТОВ «КК «Атлас» отриманих товарно-матеріальних цінностей, робіт (послуг) придбаних у ПП «Женевьєва» підтверджується виписками з банку (т. 15 а.с. 1-35).

Використання у подальшому товарно-матеріальних цінностей, робіт (послуг), отриманих ТОВ «КК «Атлас» від ПП «Женевьєва» підтверджується довідками про вартість виконаних будівельних робіт, актами приймання виконаних будівельних робіт, актами здачі приймання-робіт (надання послуг), актами приймання виконаних підрядних робіт по ремонту, довідками про вартість виконаних підрядних робіт, видатковими накладними, податковими накладними, розрахунками-фактурами, накладними, договорами, специфікаціями, товарно-транспортними накладними (т.2 а.с. 125- 234, т.3 а.с. 1-60, 93-169, 171-252, т.4 а.с. 30-33, 65-166, т.5 а.с. 126-251, т.6 а.с. 1-254, т.7 а.с. 1-251, т.8 а.с. 1-250, т.8 а.с. 1-47, 227-250, т. 10 а.с. 1-253, т.11 а.с. 2-138, т.12 а.с. 12-137, 205-216, т.13 а.с. 136-252, т.14 а.с. 1-153

На підтвердження обставин перевезення товарно-матеріальних цінностей, придбаних ТОВ «КК «Атлас» у ПП «Женевьєва» за договорами поставки, позивачем надані товарно-транспортні накладний договір про надання послуг від 18 квітня 2011 року б/н, договір найму (оренди) транспортного засобу від 22 жовтня 2009 року б/н, товарно-транспортні накладні (т.14 а.с. 154-160, 194-241).

Згідно податкових декларацій з податку на додану вартість до складу податкового кредиту грудня 2011 року, січня, березня, квітня, травня, червня 2012 року згідно додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» позивачем включено по господарським операціям з ПП «Женевьєва» податок на додану вартість у розмірі 818416,65 грн., 52684,03 грн., 46646,46 грн., 5555071,43 грн., 523757,66 грн., 379430,89 грн. відповідно(т.1 а.с. 76-77, 80, 86, 92, 99, 106).

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем податковий кредит з податку на додану вартість у грудні 2011 року, січні, березні, квітні, травні, червні 2012 року по фінансово-господарським операціям з ПП «Женевьєва» сформовано з дотриманням вимог Податкового кодексу України.

Суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно того, що видаткові накладні не містять місця складання, а також посади відповідальних осіб від ТОВ «КК «Атлас» та ПП «Женевьєва» оскільки податковий кредит формується на підставі сум, які зазначені у податковій накладній, а не у видатковій накладній.

Крім того, у судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи реальність здійснення господарських операцій ТОВ «КК «Атлас» з ПП «Женевьєва», а наявність у видаткових накладних не повних даних не може бути підставою для не віднесення до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість за вищезазначеними договорами.

Стосовно тверджень відповідача щодо відсутності у позивача товарно-транспортних накладних, суд зазначає, що в матеріалах справи на підтвердження транспортування товарно-матеріальних цінностей знаходяться товарно-транспортні накладні (т.14 а.с. 194-241).

Крім того, відповідно п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. Товарно-транспортна накладна за своєю суттю є підтвердженням придбання автотранспортних послуг і єдиною підставою для включення до складу валових витрат сплачених сум за автотранспортні послуги. Відсутність товарно-транспортної накладної свідчить про відсутність підстав для віднесення до складу валових витрат, витрат за автотранспортні послуги, а не витрат з придбання товарів. Тобто товарно-транспортні накладні не є обов'язковими документами, відповідно до яких платник податків має право на нарахування податкового кредиту.

Стосовно посилання відповідача на акт від 26 вересня 2012 року № 421/22-417/37093017 «Про результати документальної невиїзної перевірки ПП «Женевьєва» (код за ЄДРПОУ 37093017) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 січня 2011 року по 30 червня 2012 року», суд зазначає, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2012 року у справі № 2а-11452/12/2070, яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 16 січня 2013 року, визнано протиправними дії Західної міжрайонної ДПІ м. Харкова Харківської області ДПС щодо проведення документальної невиїзної перевірки ПП «Женевьєва» (код за ЄДРПОУ 37093017), в результаті якої складено акт від 26 вересня 2012 року № 421/22-417/37093017 «Про результати документальної невиїзної перевірки ПП «Женевьєва» (код за ЄДРПОУ 37093017) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 січня 2011 року по 30 червня 2012 року (т.15 а.с. 135-138, 139-142).

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, відповідач не може посилатися на обставини встановлені у акті перевірки від 26 вересня 2012 року № 421/22-417/37093017 «Про результати документальної невиїзної перевірки ПП «Женевьєва» (код за ЄДРПОУ 37093017) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 січня 2011 року по 30 червня 2012 року».

Крім того, на момент укладення договорів позивачем з ПП «Женевьєва» та здійснення господарських операцій за цими договорами ПП «Женевьєва» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та було платником податку на додану вартість (т. 1 а.с. 217-225).

Також суд зазначає, що порушення норм податкового законодавства контрагентом позивача породжує негативні наслідки безпосередньо для контрагента позивача і не може впливати на право позивача на включення сплачених сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

Жодних порушень правил бухгалтерського та фінансового обліку зі сторони позивача відповідач не довів. Відсутність доведення факту правопорушення та неналежна оцінка міжгосподарських відносин призвела до невідповідності висновків контролюючого органу фактичним обставинам справи.

Стосовно відсутності пропусків та дозвільних документів на проведення робіт на територіях та об'єктах ПАТ «АМК» та ПАТ «Алчевськкокс», суд зазначає, що при фактичному виконанню робіт, наданню послуг, придбанню товарно-матеріальних цінностей, при наявності всіх підтверджуючих це документів, відсутність пропусків та дозвільних документів не може бути підставою для виключення сплачених сум податку на додану вартість з податкового кредиту.

З урахуванням вищевикладеного, суд прийшов до висновку, що позивач правомірно нарахував податок на додану вартість, а у податкового органу відсутні підстави для збільшення ТОВ «КК «Атлас» суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 2973757,50 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 594751,50 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог щодо скасування податкового повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201 про збільшення ТОВ «КК «Атлас» суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 2973757,50 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 594751,50 грн.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень, на якого частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов'язок щодо доказування правомірності своїх дій та рішень, не довів суду правомірності свого рішення, що є підставою для задоволення адміністративного позову.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 11 квітня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 15 квітня 2014 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст.ст.2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Скасувати податкове повідомлення-рішення від 08 січня 2014 року № 0000012201 про збільшення ТОВ «КК «Атлас» суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у розмірі 2973757,50 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 2379006,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 594751,50 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Атлас» (ідентифікаційний код 25355767, місцезнаходження: 94300, Луганська область, Перевальський район, м. Перевальськ, вул. Побєди, буд. 50) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 487,20 грн. (чотириста вісімдесят сім гривень двадцять копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 15 квітня 2014 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2014
Оприлюднено18.04.2014
Номер документу38248284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/302/14

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні