Постанова
від 17.04.2014 по справі 905/835/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

ПОСТАНОВА

ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2014р. Справа № 905/835/14

за заявою кредитора (заявника) Гр. ОСОБА_1, м. Маріуполь

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ

про банкрутство

арбітражний керуючий Чернов В.І.

Суддя М.О. Лейба

Представники:

від кредитора: не з'явився

від боржника: не з'явився

арбітражний керуючий: Чернишов В.О. - за довіреністю

Гр. ОСОБА_1, м. Маріуполь звернувся до господарського суду Донецької області із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ внаслідок його фінансової неспроможності.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 11.02.2014р. заяву гр. ОСОБА_1, м. Маріуполь про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ прийнято до розгляду та підготовче засідання суду призначено на 21.02.2014р.

Господарським судом Донецької області ухвалою від 21.02.2014р. порушена справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м.Красноармійськ внаслідок його фінансової неспроможності; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів; введена процедура розпорядження майном боржника та розпорядником майна призначений арбітражний керуючий Чернов В.І. Встановлений строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 01.04.2014р.; встановлена дата складення розпорядником майна реєстру вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду - 01.04.2014р. ; встановлена дата попереднього засідання суду з розгляду реєстру вимог кредиторів на 08.04.2014р. та строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника встановлений до 01.04.2014р.

Офіційне оприлюднення на веб - сайті Вищого господарського суду України повідомлення про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м.Красноармійськ було здійснено 25.02.2014р.(№1115)

Ухвалою суду від 08.04.2014р. за результатами попереднього засідання затверджений реєстр вимог кредиторів та дата підсумкового засідання встановлена на 17.04.2014р. Розпорядника майна зобов'язано подати до суду звіт розпорядника майна, аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; протокол засідання комітету кредиторів, на якому розглянутий аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, вирішено питання щодо подальшої процедури у справі та визначена кандидатура арбітражного керуючого; комітет кредиторів зобов'язано надати суду клопотання щодо подальшої процедури у справі про банкрутство (санація, ліквідація чи укладання мирової угоди).

11.04.2014р. проведені загальні збори кредиторів у справі №905/835/14, на яких обраний комітет кредиторів у складі 1 кредитора.

Розпорядником майна 15.04.2014р. до господарського суду надані наступні документи: протокол №1 загальних зборів кредиторів від 11.04.2014р.; протокол №1 засідання комітету кредиторів від 11.04.2014р.; протокол №2 зборів кредиторів від 11.04.2014р.; звіт про хід процедури розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН, аналіз фінансово - господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», проведений розпорядником майном Черновим В.І., який містить оцінку фінансово-господарського стану боржника, аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного банкрутства та доведення до банкрутства, висновки щодо базової діагностики фінансово-господарського стану боржника та щодо можливостей відновлення платоспроможності боржника; заява арбітражного керуючого Чернова В.І. про участь у справі в якості ліквідатора відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

15.04.2014р. до господарського суду Донецької області від голови комітету кредиторів супровідним листом №б/н від 14.04.2014р. надійшло клопотання про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Чернова В.І.

Розглянувши в судовому засіданні 17.04.2014р. клопотання голови комітету кредиторів, аналіз фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», перевіривши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників кредиторів, господарський суд встановив:

Відповідно до проведеного аналізу фінансового стану підприємства боржника встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», має ознаки надкритичної неплатоспроможності; у підприємства відсутні економічні ознаки дій, які можна кваліфікувати як фіктивне банкрутство; відсутні економічні ознаки дій щодо доведення до банкрутства чи приховуваного банкрутства; у підприємства відсутня можливість погасити кредиторську заборгованість за рахунок майна, грошових коштів та поточних фінансових інвестицій. Досліджуючи фінансово-майновий стан боржника, розпорядником майна було встановлено, що майнові активи підприємства боржника для погашення кредиторських вимог відсутні, та матеріали справи підтверджують неоплатність боржника.

На протязі всієї стадії розпорядження майном, виявлення кредиторів, пропозицій щодо укладання мирової угоди або санації боржника, в тому числі заяв від інвесторів та інших осіб бажаючих прийняти участь у санації боржника з метою поліпшення фінансового стану боржника в передбачений законом строк до суду не надходило; будь-які пропозиції від засновників боржника щодо виходу боржника з стану неплатоспроможності також не подано, внаслідок чого підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні. На підставі проведеного аналізу можна характеризувати фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», як нестійкий, підприємство як фінансово залежне та неплатоспроможне.

Таким чином, за результатами проведеного аналізу фінансово-господарського стану боржника, враховуючи викладене зроблено висновок, що відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних коштів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН» ліквідаційної процедури згідно положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Неплатоспроможність боржника підтверджується матеріалами справи у зв'язку з чим визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є обґрунтованим.

Згідно з вимогами ч.6 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.

З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом.

В силу ч.8 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до компетенції комітету кредиторів належить зокрема, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).

Одже, саме комітет кредиторів визначає подальший напрямок провадження у справі про банкрутство боржника.

Згідно ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.

Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.

Процедура ліквідації застосовується у випадках, якщо після виявлення кредиторів, затвердження реєстру вимог кредиторі, та створення комітету кредиторів, до суду не надійшло пропозицій щодо санації боржника або укладання мирової угоди

За матеріалами справи обраним у справі комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН» банкрутом, відкриття процедури ліквідації та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Чернова В.І. (протокол №1 від 11.04.2014р.).

Дослідивши надані матеріали, суд вважає, що надане головою комітету кредиторів клопотання не суперечить діючому законодавству та підлягає задоволенню з огляду на наступне:

При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.

В силу приписів абз.3 ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.

Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.

Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.

Приписи Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" покладають на розпорядника майна обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.

Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів та на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.

Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.

Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.

Як встановлено матеріалами справи та згідно наданого розпорядником майна аналізу фінансово стану, значення балансових збитків боржника за період, що аналізувався, свідчить про те, що підприємство накопичує борги, погіршуючи свій фінансовий стан та інвестиційну привабливість. Наведені в аналізі показники свідчать про негативну динаміку по збільшенню розміру збитків.

Проаналізувавши фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», враховуючи відсутність інвестиційних пропозицій поновити платоспроможність боржника неможливо. Крім того, за підсумками попередніх років коефіцієнт покриття витрат менший за нормативне значення і підприємство отримало збитки, такий стан характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.

У такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника судом враховано наступне:

Статтею 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено загальний порядок призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

За приписами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів.

Арбітражними керуючими не можуть бути призначені особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Ч.2 п.2 ст.4 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає, що одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону.

З огляду на приписи ч.8 ст.26 вказаного закону рішення про погодження кандидатури ліквідатора приймає комітет кредиторів.

Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норам звернення до господарського суду з клопотанням щодо кандидатури ліквідатора є виключною прерогативою комітету кредиторів, а не окремих кредиторів.

При цьому, згідно приписів спеціального Закону, остаточне рішення щодо призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) приймає господарський суд, тобто право призначити арбітражного керуючого на посаду розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора банкрута належить виключно господарському суду.

Як вбачається з матеріалів справи, комітет кредиторів запропонував господарському суду призначити ліквідатором банкрута Чернова В.І., за згодою останнього.

Арбітражним керуючим Черновим В.І. до господарського суду подано заяву про участь у даній справі відповідно до ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Заяви інших арбітражних керуючих про згоду на призначення ліквідатором по даній справі до суду не надходили.

Рішення щодо призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Чернова В.І. прийнято комітетом кредиторів на засіданні 11.04.2014р.

За таких обставин, господарський суд беручи до уваги встановлене Законом про банкрутство право комітету кредиторів для надання господарському суду пропозицій щодо кандидатури ліквідатора, а також наявність у матеріалах справи згоди арбітражного керуючого Чернова В.І. на призначення ліквідатором по справі №905/835/14 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», вважає за можливе призначити ліквідатором по справі арбітражного керуючого Чернова В.І., як особи, яка виконувала повноваження розпорядника майна та обізнана про фінансовий стан боржника, його господарської діяльності на протязі провадження у справі про банкрутство.

Враховуючи викладене, з урахування положень ч.8 ст.26 та ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", наявного фінансового стану боржника та прийнятого комітетом кредиторів рішення, суд дійшов висновку про достатність підстав для задоволення розпорядника майна, визнання боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 4 місяці та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Чернова В.І.

Керуючись ст.1, ч.1 ст.2, ч.2 п.2 ст.4, ч.6 п.4, ч.8 ст.26, ст.ст.37-41, ст.114, п.1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI (в редакції Закону №5405-VI від 02.10.2012р.), ст.4 -1 , 34, 43Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

П О С Т А Н О В И В:

Припинити процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ

Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ (код ЄДРПОУ 34266911), що зареєстровано за адресою: 85300, Донецька область, м.Красноармійськ, вул.Добропільська, б.2 - банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності.

Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 4 місяці до 17.08.2014р.

Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН», м. Красноармійськ арбітражного керуючого - Чернова В.І. (свідоцтво НОМЕР_2 на право провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), видана Міністерством юстиції України 06.08.2013р..; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 адреса місця проживання: АДРЕСА_1).

Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСФАРМАДОН» (що зареєстровано за адресою: 85300, Донецька область, м.Красноармійськ, вул.Добропільська, б.2), текст якого додається.

Ліквідатору до закінчення ліквідаційної процедури представити до суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення17.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38291445
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/835/14

Ухвала від 25.09.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 22.08.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 27.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 28.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 28.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Постанова від 17.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 08.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 21.02.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні