Постанова
від 10.04.2014 по справі 822/332/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/332/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2014 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіПетричковича А.І. при секретаріПольовій В.Є. за участі:представника позивача ОСОБА_3, представника відповідача - 1 Халавчук О.М., представника відповідача - 2 Лукова А.В. представника третьої особи (ОСОБА_6) ОСОБА_7 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_8 до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області (Відповідач - 1) , Реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції (Відповідач - 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог: Сасанівська сільська рада, Центр державного земельного кадастру Хмельницька регіональна філія, ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13, про визнання протиправними та скасування наказів, скасування свідоцтв про право власності та державної реєстрації права власності, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 17.02.2014 року, після усунення позивачем недоліків позову, суд відкрив провадження у справі за адміністративним позовом від 28.01.2014 року у якому ОСОБА_8 просив визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 30.09.2013 року: №ХМ/6823687000:03:011/00000586 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_14"; №ХМ/6823687000:03:011/00000587 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_13"; №ХМ/6823687000:03:011/00000588 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_6"; №ХМ/6823687000:03:011/00000589 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_11".

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що йому стало відомо, що згідно з наказами Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 30.09.2013 року затверджено документацію із землеустрою та надано у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства: №ХМ/6823687000:03:011/00000586 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_14"; №ХМ/6823687000:03:011/00000587 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_13"; №ХМ/6823687000:03:011/00000588 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_6"; №ХМ/6823687000:03:011/00000589 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_11". Такі рішення відповідача, як суб'єкта владних повноважень, є протиправними і такими, що порушують права та інтереси позивача, адже він є у списку громадян-членів КСП "Перше травня" (с. Сасанівка), а відтак співвласником землі переданої у колективну власність сільськогосподарському підприємству. Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області визнало протиправність своїх дій, що стверджено його листом №10-08-06/11866 від 20.11.2013 року.

Заявою про усунення недоліків позовної заяви від 13.12.2014 року, позивач пояснив, що відповідачем порушені такі його права: позбавлено права брати участь у розпорядженні земельною ділянкою під багаторічними насадженнями, яка знаходиться у колективній власності громадян; зменшується частка, яку він вправі отримати при прийнятті рішення загальними зборами співвласників про розподіл земельної ділянки під багаторічними насадженнями (т.1 стор. 24 - 25 справи).

До початку судового розгляду, позивач заявою про уточнення позовних вимог від 24.02.2014 року доповнив позов вимогою до Реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції у якій просить: скасувати державну реєстрацію та свідоцтва на право власності на земельні ділянки, надані згідно з наказами Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 30.09.2013 року: №ХМ/6823687000:03:011/00000586 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_14"; №ХМ/6823687000:03:011/00000587 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_13"; №ХМ/6823687000:03:011/00000588 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_6"; №ХМ/6823687000:03:011/00000589 "Про затвердження документації та надання земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_11" (т.1 стор. 54 справи).

У суді представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав, покликаючись на ті ж докази, які вказав у своїх заявах. Додатково надав суду письмове заперечення проти доводів відповідача та третіх осіб від 27.03.2014 року ( т.2 стор. 31 - 32 справи), яке підтвердив у суді.

Представник Відповідача-1 при вирішенні спору покладалася на розсуд суду і пояснювала, що на її думку оскаржувані накази є законними. На виконання протокольної ухвали суду надала офіційну позицію Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області щодо оскаржуваних наказів і дій цього органу щодо вирішення питання надання земельних ділянок 4-ом громадянам за підписом першого заступника начальника ОСОБА_16 №0-22-0.8-1573/2-14 від 10.04.2014 року.

Представник Відповідача-2 просив відмовити у задоволенні позову, так як Реєстраційна службу Полонського районного управління юстиції при реєстрації спірних земельних ділянок не порушила закон.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог (ОСОБА_6) просить відмовити у позові, про що надав письмові пояснення від 27.03.2014 року ( т.2 стор. 30 справи) і від 03.04.2014 року ( т.2 стор. 56 - 57 справи), які підтвердив у суді.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Сасанівська сільрада Полонського району неодноразово надсилала клопотання про розгляд справи без участі її представника і не висловлювала свою позицію щодо позовних вимог. Інші треті особи: ОСОБА_11; ОСОБА_14; ОСОБА_13 і Центр державного земельного кадастру Хмельницька регіональна філія, неодноразово були належно повідомлені про час і місце розгляду справи, однак не з"явилися і не повідомили суд про причину цього.

Заслухавши учасників судового розгляду і дослідивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Згідно наказів Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 14.08.2013 року №ХМ/6823687000:03:011/00000198, №ХМ/6823687000:03:011/00000197, №ХМ/6823687000:03:011/00000196, №ХМ/6823687000:03:011/00000195 "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою", наказано надати дозвіл гр. ОСОБА_11, ОСОБА_6, ОСОБА_14, ОСОБА_13 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Наказом №ХМ/6823687000:03:011/00000586 від 30.09.2013 року "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність" вирішено: 1.Затвердити "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з послідуючою передачею у власність гр. ОСОБА_14 для ведення особистого селянського господарства розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району". 2.Надати у власність гр. ОСОБА_14 земельну ділянку, площею 2.0000 га (кадастровий номер 6823687000:03:011:0058) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району.

Згідно наказу №ХМ/6823687000:03:011/00000587 від 30.09.2013 року "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність" вирішено: 1.Затвердити "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з послідуючою передачею у власність гр. ОСОБА_13 для ведення особистого селянського господарства розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району". 2.Надати у власність гр. ОСОБА_13 земельну ділянку, площею 2.0000 га (кадастровий номер 6823687000:03:011:0056) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району.

Наказом №ХМ/6823687000:03:011/00000588 від 30.09.2013 року "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність" вирішено: 1.Затвердити "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з послідуючою передачею у власність гр. ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району". 2.Надати у власність гр. ОСОБА_6 земельну ділянку, площею 2.0000 га (кадастровий номер 6823687000:03:011:0059) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району.

Згідно наказу №ХМ/6823687000:03:011/00000589 від 30.09.2013 року "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність" вирішено: 1.Затвердити "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з послідуючою передачею у власність гр. ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району". 2.Надати у власність гр. ОСОБА_11 земельну ділянку, площею 2.0000 га (кадастровий номер 6823687000:03:011:0057) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Сасанівської сільської ради Полонського району.

Відповідно до Акту перевірки, викладеної у колективному зверненні громадян Сасанівської сільської ради Полонського району Хмельницької області від 12.11.2013 року, комісією Відповідача-1 встановлено: 1) відсутність проекту організації території земельних часток (паїв) на території Сасанівської сільради; 2) земельні ділянки, які надані громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_13 належать до земель, які перебували у колективній власності КСП "1 травня"; 3) не виявлено жодного документа (рішення чи розпорядження), який би підтвердив факт передачі цих земельних ділянок у державну власність після розпаювання земель колишнього КСП "1 травня" та передачі земельних ділянок у власність громадянам, які є власниками сертифікатів на право на земельну ділянку (пай); 4) ці ділянки використовуються громадою для потреб школи, дитячого садка та церкви. Комісія рекомендує клопотати перед Головою Держземагенства України щодо скасування наказів Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_13 ( т.1 стор. 8 - 11 справи).

Державний акт на право колективної власності на землю серії ХМ21, виданий колективному сільськогосподарському підприємству "1 Травня", який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за №21. Землю передано у колективну власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, відповідно до рішення Сасанівської сільської Ради народних депутатів від 01.03.1995 року №2 (т.1 стор. 103 - 106 справи).

Відповідно до вимог ст.67 КАС України, суд протокольною ухвалою залучив до участі в розгляді справи спеціаліста з метою правильного читання картографічних матеріалів, які дають змогу суду встановити чи земельні ділянки надані оскаржуваними рішеннями громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_13 знаходяться (розташовані) на землі переданої на праві колективної власності КСП "1 травня", частку (пай) на якій має позивач і інші члени цього КСП.

Спеціаліст ОСОБА_18, який має кваліфікаційний сертифікат інженера - землевпорядника №010202 ( т.2 стор. 92 справи) у суді пояснив, що з урахуванням матеріалів справи і даних державної земельної карти (т.2 стор. 94 справи), яка є доступною для всіх в мережі інтернету, він робить однозначний висновок про те, що передані у приватну власність земельні ділянки громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_13 розташовані на землі на яку виданий Державний акт на праві колективної власності КСП "1 травня". Для підтвердження цього свого висновку надає суду Схему розташування земельних ділянок на території Сасанівської сільської ради Полонського району Хмельницької області (т.2 стор. 95 справи).

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №13090514, на підставі свідоцтва про право власності від 20.11.2013 року ОСОБА_13 є власником земельної ділянки за межами населених пунктів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (стор. 140 справи, 1 том).

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №13095755, на підставі свідоцтва про право власності від 20.11.2013 року ОСОБА_6 є власником земельної ділянки за межами населених пунктів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (стор.167 справи, 1 том).

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №13093317, на підставі свідоцтва про право власності від 20.11.2013 року ОСОБА_14 є власником земельної ділянки за межами населених пунктів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (стор. 197 справи, 1 том).

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №13098024, на підставі свідоцтва про право власності від 20.11.2013 року ОСОБА_11 є власником земельної ділянки за межами населених пунктів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (стор.224 справи, 1 том).

Згідно листа №0-22-0.8-1509/2-14 від 07.04.2014 року, Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області повідомляє суд, що проведеною комісією Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області не виявлено жодного документа, який би підтвердив факт передачі земель, які залишились після розпаювання колишнього КСП "1 травня" у державну власність. Комісією встановлено, що земельні ділянки, які надані громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_13 належать до земель, що перебували у колективній власності КСП "1 травня". Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області прийнято наказ про застосування дисциплінарного стягнення до заступника начальника відділу Держзеагенства у Полонському районі Хоменко Н.М.(стор. 68 справи, 2 том).

Законом України "Про форми власності на землю" (втратив чинність на підставі Закону N 1377-IV від 11.12.2003) в Україні запроваджено поряд з державною - колективну і приватну форми власності на землю.

Згідно ч.1 ст.7 Закону України № 2114-XII від 14.02.1992 року "Про колективне сільськогосподарське підприємство" (далі - Закон № 2114-XII) визначено, що об'єктами права колективної власності підприємства є земля, інші основні та оборотні засоби виробництва, грошові та майнові внески його членів, вироблена ними продукція, одержані доходи, майно, придбане на законних підставах. Об'єктами права власності підприємства є також частки у майні та прибутках міжгосподарських підприємств та об'єднань, учасником яких є підприємство.мМайно у підприємстві належить на праві спільної часткової власності його членам.

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону № 2114-XII, право власності підприємства охороняється законом. Належне йому майно може бути передано державним, кооперативним та іншим підприємствам, організаціям і громадянам за рішенням загальних зборів членів підприємства або зборів уповноважених.

Згідно частин 1, 3 ст.10 Закону № 2114-XII, земля може належати підприємству на праві колективної власності, а також може бути надана у постійне або тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди. Право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, а право тимчасового користування землею, в тому числі на умовах оренди, оформляється договором. Право підприємства на земельну ділянку або її частину може бути припинено в порядку і на підставах, встановлених Земельним кодексом України.

Пунктами 1 - 2 Указу Президента України від 08.08.1995 року № 720/95 "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" визначено, що паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Паювання земель радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств здійснюється після перетворення їх на колективні сільськогосподарські підприємства. Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості). Право на земельну частку (пай) мають члени колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю. При паюванні вартість і розміри в умовних кадастрових гектарах земельних часток (паїв) всіх членів підприємства, кооперативу, товариства є рівними.

Відповідно до Указу Президента України від 03.12.99 року N 1529 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки", передбачено реформувати протягом грудня 1999 - квітня 2000 р. р. колективні сільськогосподарські підприємства на засадах приватної власності на землю та майно шляхом: забезпечення всім членам колективних сільськогосподарських підприємств права вільного виходу з цих підприємств із земельними частками (паями) і майновими паями та створення на їх основі приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських (фермерських) господарств, господарських товариств, сільськогосподарських товариств, господарських товариств, сільськогосподарських кооперативів, інших суб'єктів господарювання, заснованих на приватній власності.

Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства. Право на земельну частку (пай) мають члени такого підприємства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю. У разі виходу власника земельної частки (паю) з колективного сільськогосподарського підприємства за його заявою здійснюється відведення земельної ділянки в натурі в установленому порядку і видається державний акт на право приватної власності на цю земельну ділянку. Після видачі громадянинові державного акта на право приватної власності на земельну ділянку сертифікат на право на земельну частку (пай) повертається до районної державної адміністрації. Такі положення викладені у п. 2, п. 6 Указу Президента України від 08.08.95 р. N 720/95.

Отже, право на землі, передані у колективну власність КСП "1 травня", належить позивачу і особам, які мають право на земельні частки (паї), і включені як члени КСП до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землі, а також їх спадкоємці у разі смерті осіб, які мають право на земельні частки (паї).

Пунктом 1 Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженого постановою КМ України від 17.11.2004 року № 1553 визначено, що Державний фонд документації із землеустрою (далі - Державний фонд) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами. Згідно пунктів 5 - 6 цього Положення, регіональний фонд створюється, формується і ведеться Рескомземом Автономної Республіки Крим, обласним, Київським та Севастопольським міським головним управлінням земельних ресурсів Держземагентства. Регіональний фонд призначений для обліку і зберігання документації із землеустрою, проведеного на регіональному рівні, та обліку відомостей про документи місцевих фондів. Місцевий фонд створюється, формується і ведеться районним (міським) відділом (управлінням) земельних ресурсів Держземагентства. Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.

Згідно листів Сасанівської сільради №56 від 28.03.2014 року (т.2 стор. 58 справи), Відділу Держземагаенства у Полоноському районі №07-03-10/624 від 25.03.2014 року (т.2 стор. 28 справи) і ДП "Центр державного земельного кадастру" Хмельницька регіональна філія №41/353 від 03.04.2014 року (т.2 стор.55 справи), Проект організації території земельних часток (паїв) на території Сасанівської сільської ради у них відсутній.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай) є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією. Тобто сертифікат на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, є правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на виділені земельні частки (паю) в натурі (на місцевості).

Частинами 1 - 2 ст.3 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" визначено, що підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Згідно ч.1 ст.8 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", документація із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) включає: проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв) здійснюється землевпорядною організацією, яка виконала землевпорядні роботи щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Частиною 1 ст. 81 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Згідно із ч. 5 ст. 116 ЗК України надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

З огляду на вищенаведені положення закону громадянин може порушувати питання про одержання ним безоплатно у власність чи в користування земельної ділянки, яка є вільною, тобто такою, що не перебуває у власності чи в користуванні іншої особи.

Надання громадянину в користування чи у власність земельної ділянки, що вже перебуває у власності або у користуванні іншої особи, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому ЗК України.

Таким чином, завідомо безпідставним є ініціювання громадянином питання про одержання ним у власність чи в користування земельної ділянки, яка не є вільною, що повинен був знати Відповідач -1 при прийнятті оскаржуваних наказів.

З урахуванням положень ст. ст. 125, 126 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯБ №374792 від 10.03.2006 року позивач є власником земельної ділянки площею 1,55 га на території Сасанівської сільської ради ( т.2 стор. 6 справи).

Листом Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №С-55/0-86/6-14 від 28.02.2014 року стверджено, що позивачу виданий сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ХМ №0095003, який зареєстрований в книзі №2 від 20.01.1997 року, розміром 2,01 га в умовних кадастрових гектарах. Під час паювання земельних ділянок колективної власності, зокрема, земельні ділянки під багаторічні насадження не були включені до розподілу на земельні частки (паї) (т.2 стор. 36 справи).

Отже, позивач, (інші члени КСП також), маючи право на підставі сертифікату на оформлення Державного акту на право власності на земельну ділянку, як власник частки (паю) в колективній власності у розмірі 2,01 га не реалізував його у повному обсязі, що є порушенням його права щодо цього. В цей же час, на думку суду, безпідставно частина не включеної землі колективної власності, яка не вилучена відповідно до ч.5 ст.116 ЗК України у встановленому порядку з колективної власності і на якій крім цього є багаторічні насадження (сад), які є також власністю членів КСП, але у такому випадку не зрозуміло чому безоплатно їх передали разом із землею 4-м жителям м. Хмельницького, які (треті особи у цій справі) не надали суду жодних доказів про їх членство у КСП і щодо їх права на цю землю, однак отримали її для ведення особистого селянського господарства на підставі оскаржуваних наказів. Тобто, суд погоджується з Відповідачем-1 про незаконність оскаржуваних наказів, висновок щодо чого, також зроблений цим відповідачем у Акті перевірки, викладеної у колективному зверненні громадян Сасанівської сільської ради Полонського району Хмельницької області від 12.11.2013 року.

Згідно ст.126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Суд вважає, що Відповідач - 2 не порушив прав позивача, так як він проводить лише технічну дію щодо реєстрації на підставі документів, визначених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", так як він не знав і не міг знати, що оскаржувані накази, Відповідачем -1 винесені з порушенням закону. Однак, державна реєстрація земельних ділянок, яка проведена на підставі протиправних наказів Відповідача -1, повинна бути скасована Відповідачем -2, адже суд не повинен підміняти компетентний орган у реалізації його функцій, тому суд з урахуванням вимог ч.2 ст.162 КАС України зобов"язує Відповідача -2 це зробити з метою належного захисту прав позивача.

У статті 8 Конституції України закріплено принцип верховенства права, який, у свою чергу, є підґрунтям принципу правової певності.

Відповідно до статті 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року кожна особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Частиною 1 ст.71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач частково довів свої позовні вимоги і суб"єкти владних повноважень, також частково довели що діяли у межах закону, тому з урахуванням встановлених судом обставин, позов частково задовольняється, що підтверджено доказами, які перевірено судом.

На підставі викладеного, керуючись Законами України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", ЗК України та Указами Президента України від 08.08.1995 року № 720/95 і від 03.12.99 року N 1529 та ст.ст. 4-15, 70-71, 94, 99, 122, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними і скасувати накази Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 30.09.2013 року: №ХМ/6823687000:03:011/00000586 "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність"; №ХМ/6823687000:03:011/00000587 "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність"; №ХМ/6823687000:03:011/00000588 "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність"; №ХМ/6823687000:03:011/00000589 "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність".

Зобов'язати Реєстраційну службу Полонського районного управління юстиції скасувати державну реєстрацію земельних ділянок за кадастровими номерами: 6823687000:03:011:0056;6823687000:03:011:0057;6823687000:03:011:0058;6823687000:03:011:0059.

В решті позовних вимог відмовити.

Копії постанови надати сторонам, повний текст якої виготовлено 15.04.2014 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/А.І. Петричкович "Згідно з оригіналом" Суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2014
Оприлюднено23.04.2014
Номер документу38296392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/332/14

Ухвала від 09.02.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 20.02.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 27.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні