ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 квітня 2014 року м. Київ К/9991/50049/11
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Вербицької О.В.
Островича С.Е.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.06.2011
у справі № 2а-3351/10/1270
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг»
до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську
про визнання протиправними дії, скасування рішення, зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промислова група «Трансмашхолдинг» звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську про визнання протиправними дії, скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 позов задоволено.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.06.2011 постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 залишено без змін.
Не погоджуючись з зазначеними рішенням суду першої та апеляційної інстанції, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку. В скарзі просить скасувати оскаржувані рішення, ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішення спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи судами попередніх інстанцій встановлено, ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» зареєстровано як суб'єкт господарювання юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 16.09.2005, реєстраційний запис №13821020000005756, код ЄДРПОУ 33765937, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 487133.
Ленінською МДПІ у м. Луганську складено акт № 170/23/33765937 від 08.03.2011 про неможливість проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» з питань правомірності нарахування податкових зобовязань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за січень 2011 року. В акті вказано, що перевірки провести не можливо у зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за юридичною особою.
11.04.2011 Ленінською МДПІ у м. Луганську складено довідку № 495/16/33765937 про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки достовірності повноти заявлених обсягів реалізації платникам податку на додану вартість. Згідно висновку довідки від 11.04.2011 № 495/16/33765937 при проведені документальної невиїзної (камеральної) перевірки було встановлено, що ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» протягом 12 послідовних податкових місяців подавало податкові декларації, які свідчать про відсутність постачання (придбання) товарів (послуг, здійсненних з метою формуванні податкових зобов'язань та податкового кредиту.
14.04.2011 Ленінською МДПІ у м. Луганську винесено Рішення № 146 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937. Згідно висновку комісії: анулюється реєстрація платника податку на додану вартість згідно п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України у зв'язку з тим, що протягом 12 послідовних податкових місяців платник не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість або подає таку декларацію, яка свідчить про відсутність постачання (придбання) товарів, здійсненних з метою формування податкових зобов'язань чи податкового кредиту, що підтверджено довідкою від 11.04.2011 року № 495/16/33765937 про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки достовірності повноти заявлених обсягів реалізації платникам податку на додану вартість.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, та суд апеляційної інстанції, залишаючи без змін рішення суду першої інстанції, виходили з того, що у податкового органу відсутні підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість з огляду на подання позивачем відповідної податкової звітності протягом визначеного 12 місячного періоду.
Колегія суддів погоджується з рішеннями судів попередніх інстанцій, виходячи з наступного.
У відповідності до абз. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Згідно з п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу анулювання реєстрації на підставі, визначеній пп. «б» - «и» п. 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників податків на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. № 1394.
Відповідно до п. 5.2 зазначеного Положення, анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Згідно з пп. 5.5.2 п. 5.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Таким документом, зокрема, є довідка підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава -пп. «г» п. 184.1 ст. 184).
У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до податкового органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Як встановлено судами, податковим органом не надано довідки підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та реєстрів (переліків) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів.
В той же час з матеріалів справи вбачається, що протягом періоду з березня 2010 року по лютий 2011 року подавались податкові декларації з податку на додану вартість не з нульовими показниками об'єкта оподаткування..
Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.06.2011 у справі № 2а-3351/10/1270 слід відхилити, а судові рішення залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 221, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську відхилити.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.06.2011 у справі № 2а-3351/10/1270 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді О.В. Вербицька С.Е. Острович
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 29.04.2014 |
Номер документу | 38442257 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні