Ухвала
від 28.04.2014 по справі 823/1118/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

28 квітня 2014 року справа № 823/1118/14

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Гаврилюк В. О., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держземагенства у Черкаській області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання неправомірними відмов та визнання недійсними договорів,

встановив:

24 квітня 2014 року ОСОБА_1 подав позов, в якому просить:

- визнати неправомірною відмову Головного управління Держземагенства у Черкаській області від 01.04.2013 в наданні ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 13,86 га в оренду на 20 років в адміністративних межах Антонівської сільської ради Шполянського району для ведення фермерського господарства;

- визнати неправомірною відмову Головного управління Держземагенства у Черкаській області від 01.04.2013 в наданні ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 20,9 га в оренду на 20 років в адміністративних межах Антонівської сільської ради Шполянського району для ведення фермерського господарства;

- визнати неправомірною відмову Головного управління Держземагенства у Черкаській області від 05.07.2013 в наданні ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 32,9 га в оренду на 20 років в адміністративних межах Антонівської сільської ради Шполянського району для ведення фермерського господарства;

- визнати недійсним договір оренди землі від 01.07.2013, укладений між Головним управлінням Держземагенства у Черкаській області з однієї сторони та ОСОБА_3 з другої сторони відносно земельної ділянки з кадастровим номером 7125780400:05:001:0019 загальною площею 14 га, розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Антонівської сільської ради Шполянського району Черкаської області;

- визнати недійсним договір оренди землі від 26.07.2013, укладений між Головним управлінням Держземагенства у Черкаській області з однієї сторони та ОСОБА_2 з другої сторони відносно земельної ділянки з кадастровим номером 7125780400:04:001:0036 загальною площею 42,99 га, розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Антонівської сільської ради Шполянського району Черкаської області.

Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у справі в частині позовних вимог до ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання недійсними договорів, суддя виходить з такого.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 7, 9 частини 1 статті 3 зазначеного Кодексу суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Частина 1 статті 17 цього Кодексу передбачає, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Згідно частини 2 вказаної статті юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.

Тобто, справою адміністративної юрисдикції може бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

Як свідчать матеріали справи, позивач подав позов про визнання недійсними договорів до фізичних осіб, які в даному випадку не є суб'єктами владних повноважень та не здійснюють вказані владні управлінські функції щодо позивача.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Частиною 6 статті 109 вказаного Кодексу передбачено, що у разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.

З урахуванням зазначеного, суддя роз'яснює, що справа в частині позовних вимог ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання недійсними договорів має розглядатися в порядку цивільного судочинства.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 107, 109, 165, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,

ухвалив:

Відмовити у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання недійсними договорів.

Позовну заяву з усіма доданими до неї матеріалами повернути позивачеві.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38470437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1118/14

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 23.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні