Постанова
від 09.10.2007 по справі 2-а-25/07
КЕЛЬМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2-а-25/07

Справа №2-а-25/07

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

09

жовтня 2007 року Кельменецький районний суд Чернівецької області в складі:

головуючого

- судді:                                                    Харабари

І.В.

при

секретарі:                                                              Мардар

Л.Е.

з

участю:

позивачки:                                                                   ОСОБА_1

третьої

особи на стороні позивачки:                         ОСОБА_2

представника

відповідача:                                          Гуменного О.О.

розглянувши

в відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.  Кельменці Чернівецької області справу за

адміністративним позовом ОСОБА_1до Сокирянської міської ради Чернівецької

області про визнання протиправним рішення виконкому Сокирянської міської ради

та зобов'язання вчинити дії,  -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Позивачка

ОСОБА_1 подала до Кельменецького районного суду адміністративний позов до

виконавчого комітету Сокирянської міської ради Чернівецької області в якому

просить визнати протиправним рішення виконкому Сокирянської міської ради від 27

червня 2007 року №178 та дії виконкому Сокирянської міської ради по його

прийняттю. Скасувати як прийняте з порушенням чинного законодавства рішення

виконавчого комітету Сокирянської міської ради від 27 червня 2007 року №178

щодо відмови у задоволенні заяви позивачки про передачу у спільну сумісну

власність (приватизацію) квартири АДРЕСА_1. Зобов'язати виконком Сокирянської

міської ради як орган приватизації м. 

Сокиряни прийняти рішення щодо передачі у спільну сумісну власність

(приватизацію) ОСОБА_1та ОСОБА_3. квартириАДРЕСА_1. Зобов'язати відповідача

відшкодувати позивачці понесені нею витрати у зв'язку із розглядом справи.

Представник

відповідача Гуменний О.О. позов не визнав та пояснив,  що спірна квартира була придбана за кошти

Чернівецької обласної ради як відомча. Після передачі квартири Сокирянській

міській рада,  рада не видавала ОСОБА_2.

та членам його сім'ї ордера на вселення у цю квартиру. Тому квартира не може

бути приватизована.

Позивачка

ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримала позов та пояснила суду,  що 20 серпня 2003 року її чоловік ОСОБА_2.

отримав ордер на вселення у житлову квартиру АДРЕСА_1. Ця квартира належала

Сокирянській районній державній адміністрації. Позивачка,  її чоловік ОСОБА_2. та їх донька ОСОБА_3.

вселилися у цю квартиру та проживають в ній по даний час.  На початку 2007 року ОСОБА_2. у зв'язку із

зміною місця роботи знявся з реєстрації в цій квартирі і в даний час проживає у

гуртожитку в м.  Чернівці.

26       серпня 2003 року ОСОБА_2.

уклав з Сокирянським ВУЖКГ типовий

договір найму житла у будинках державного і комунального житлового фонду.

Згідно

розпорядження голови Сокирянської районної державної адміністрації №366-р від

05 вересня 2003 року дана квартира була передана в комунальну власність

територіальної громади м.  Сокиряни.

Згідно

рішення Сокирянської міської ради №157-9/03 від 05 вересня 2003 року

Сокирянська міська рада прийняла у комунальну власність квартиру АДРЕСА_1.

08

вересня 2003 року був складений акт приймання - передачі цієї квартири.

15

травня 2007 року позивачка ОСОБА_1 звернулася до Сокирянської міської ради із

заявою в якій просила приватизувати вищевказану квартиру. Власниками квартири

мали стати вона та її донька ОСОБА_3.,  оскільки ОСОБА_2. вданий час уже проживав в м.  Чернівці.

27       червня 2007 року виконавчий

комітет Сокирянської міської ради

відмовив ОСОБА_1 у приватизації вищевказаної квартири у зв'язку з тим,  що

вона придбана за кошти виділені з обласного бюджету.

Позивачка

вважає,  що Сокирянська міська рада

неправомірно відмовила їй у призиватизації житла без посилання на будь - які

нормативно-правові акти. Тому така є необґрунтованою.

Раніше ні

позивачка ні члени її сім'ї житла не приватизовували.

Вона

звернулася до суду із позовом у власних інтересах та в інтересах своєї

неповнолітньої доньки ОСОБА_3. ІНФОРМАЦІЯ_1 року народження.

Третя

особа на стороні позивачки ОСОБА_2. пояснив, 

що він раніше працював у фінансовому відділі Сокирянської РДА та

протягом 11 років перебував на черзі на житло. 20 серпня 2003 року ОСОБА_2.

отримав ордер на вселення у житлову квартиру АДРЕСА_1. Ця квартира була

відомчою та належала Сокирянській районній державній адміністрації. Позивач та

його сім'я вселилися у цю квартиру. На початку 2007 року ОСОБА_2. у зв'язку із

зміною місця роботи знявся з реєстрації в цій квартирі і в даний час проживає у

гуртожитку в м.  Чернівці.

26

серпня 2003 року ОСОБА_2. уклав з Сокирянським ВУЖКГ типовий договір найму

житла у будинках державного і комунального житлового фонду.

Зараз у

квартирі проживає його дружина та донька. ОСОБА_2. на приватизацію цієї

квартири на його ім'я не претендує.

Судом

були досліджені наступні докази: копія рішення виконавчого комітету

Сокирянської міської ради №178 від 27 червня 2007 року,  копія типового договору найму житла у

будинках державного і комунального житлового фонду укладеного між ОСОБА_2. та

Сокирянським ВУЖКГ 26

 

серпня

2003 року,  копія протоколу №1 спільного

засідання Сокирянської РДА та профспілкового комітету Сокирянської РДА

Чернівецької області від 12 серпня 2003 року, 

копія листа Сокирянської РДА №1892/5 від 12 серпня 2003 року,  копія протоколу №2 спільного засідання

Сокирянської РДА та профспілкового комітету Сокирянської РДА Чернівецької

області від 02 вересня 2003 року,  копія

розпорядження голови Сокирянської РДА №366-Р від 05 вересня 2003 року,  копія рішення виконавчого комітету

Сокирянської міської ради №204 від 20 серпня 2003 року,  копія рішення Сокирянської міської ради

№157-9/03 віл 05 вересня 2003 року, 

копія акту прийому - передачі квартири АДРЕСА_1 Сокиряни від 08 вересня

2003 року,  копія заяви ОСОБА_1 від 15

травня 2007 року,  копія довідки про

склад сім'ї ОСОБА_1,  копія технічного

паспорту на квартиру АДРЕСА_1,  копія

договору купівлі - продажу квартири АДРЕСА_1 укладеного 14 квітня 2000 року між

Сокирянської РДА та ОСОБА_4.,  довідка

видана комунальним підприємством „Сокиряни -благоустрій" №390 від 05

жовтня 2007 року,  копія корінця ордера

на житлове приміщення №212 від 20 серпня 2003 року виданого ОСОБА_2.,  копія свідоцтва про народження ОСОБА_3. серії

НОМЕР_1виданого відділом ЗАГС Сокирянської райдержадміністрації Чернівецької

області.

Судом

встановлено: що ордера №212 від 20 серпня 2003 року ОСОБА_2. та члени його

сім'ї дружина ОСОБА_1 та донька ОСОБА_3. вселилися у житлову квартиру АДРЕСА_1.

На момент вселення квартира належала державі в особі Сокирянської РДА та мала

статус відомчої.

26       серпня 2003 року ОСОБА_2.

уклав з Сокирянським ВУЖКГ типовий

договір найму житла у будинках державного і комунального житлового фонду.

Згідно

розпорядження голови Сокирянської районної державної адміністрації №366-р від

05 вересня 2003 року дана квартира була передана в комунальну власність

територіальної громади м.  Сокиряни.

Згідно

рішення Сокирянської міської ради №157-9/03 від 05 вересня 2003 року

Сокирянська міська рада прийняла у комунальну власність квартиру АДРЕСА_1.

08

вересня 2003 року був складений акт приймання - передачі цієї квартири.

15

травня 2007 року позивачка ОСОБА_1 звернулася до Сокирянської міської ради із

заявою в якій просила приватизувати вищевказану квартиру. Власниками квартири

мали стати вона та її донька ОСОБА_3.,  оскільки ОСОБА_2. вданий час уже проживав в м.  Чернівці.

27       червня 2007 року виконавчий

комітет Сокирянської міської ради

відмовив ОСОБА_1 у приватизації вищевказаної квартири у зв'язку з тим,  що

вона придбана за кошти виділені з обласного бюджету.

Вказані

вище обставини стверджується взаємним зв'язком наявних у справі доказів,  досліджених судом,  у їх сукупності.

 

Згідно

до  ст. 1 Закону „Про приватизацію

державного житлового фонду" приватизація державного житлового фонду - це

відчуження квартир (будинків),  кімнат у

квартирах та одноквартирних будинках,  де

мешкають два і більше наймачів,  та

належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів,  сараїв і т.ін.) державного житлового фонду на

користь громадян України. Державний житловий фонд - це житловий фонд місцевих

Рад народних депутатів та житловий фонд, 

який знаходиться у повному господарському віданні чи оперативному

управлінні державних підприємств, 

організацій,  установ.

Згідно

до  ст. 

2 цього закону до об'єктів приватизації належать квартири

багатоквартирних будинків,  які

використовуються громадянами на умовах найму. Не підлягають приватизації

квартири-музеї; квартири (будинки), 

розташовані на територіях закритих військових поселень,  підприємств, 

установ і організацій,  природних

та біосферних заповідників,  національних

парків,  ботанічних садів,  дендрологічних,  зоологічних, 

регіональних ландшафтних парків, 

парків-пам'яток садово-паркового мистецтва,  історико-культурних заповідників,  музеїв-заповідників; кімнати в гуртожитках;

квартири (будинки),  які перебувають в

аварійному стані (в яких неможливо забезпечити безпечне проживання людей);

квартири (кімнати,  будинки),  віднесені у встановленому порщдку до числа

службових,  а також квартири

(будинки),  розташовані в зоні

безумовного (обов'язкового) відселення, 

забрудненій внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

Згідно

до  ст. 

З цього Закону приватизація здійснюється шляхом безоплатної передачі

громадянам квартир (будинків) з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр

загальної площі на наймача і кожного члена його сім'ї та додатково 10

квадратних метрів на сім'ю та продажу надлишків загальної площі квартир

(будинків) громадянам України,  що

мешкають в них або перебувають в черзі потребуючих поліпшення житлових умов.

Згідно

до  ст. 

5 цього закону право на приватизацію квартир (будинків) державного

житлового фонду з використанням житлових чеків одержують громадяни

України,  які постійно проживають в цих

квартирах (будинках) або перебували на обліку потребуючих поліпшення житлових

умов до введення в дію цього Закону. Кожний громадянин України має право

приватизувати займане ним житло безоплатно в межах номінальної вартості

житлового чеку або з частковою доплатою один раз.

Згідно  ст.  8

Закону приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на

це органами,  створеними місцевою

державною адміністрацією,  та органами

місцевого самоврядування,  державними

підприємствами,  організаціями,  установами, 

у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких

знаходиться державний житловий фонд. Передача займаних квартир (будинків)

здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх

повнолітніх членів сім'ї,  які постійно

мешкають в даній квартирі (будинку),  в

тому числі тимчасово відсутніх,  за якими

зберігається право на житло,  з

обов'язковим   визначенням   уповноваженого   власника  

квартири   (будинку).

 

Передача квартир (будинків)

у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів

приватизації,  що приймаються не пізніше

місяця з дня одержання заяви громадянина. Державний житловий фонд,  який знаходиться у повному господарському

віданні або оперативному управлінні державних підприємств,  організацій та установ,  за їх бажанням може передаватись у комунальну

власність за місцем розташування будинків з наступним здійсненням їх

приватизації органами місцевої державної адміністрації та місцевого

самоврядування згідно з вимогами цього Закону.

Органи

приватизації не мають права відмовити мешканцям квартир (будинків) у

приватизації займаного ними житла,  за

винятком випадків,  передбачених пунктом

2 статті 2 цього Закону.

Спори,  що виникають при приватизації квартир

(будинків) державного житлового фонду, 

вирішуються судом.

Враховуючи

наведене,  суд вважає,  що позов ОСОБА_1 слід задовольнити.

Згідно

до  ст. 

9 КАС України,  суд при вирішенні

справи керується принципом законності, 

відповідно до якого органи державної влади,  органи місцевого самоврядування,  їхні посадові і службові особи зобов'язані

діяти лише на підставі,  в межах

повноважень та у спосіб,  що передбачені

Конституцією та законами України. Разом з тим, 

Законом України „Про приватизацію державного житлового фонду" не

передбачено можливості відмови у приватизації житла у зв'язку з тим,  що воно придбане за кошти обласного бюджету.

Згідно

до  ст. 

71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини,  на яких ґрунтуються її вимоги та

заперечення,  крім випадків,  встановлених статтею 72 цього Кодексу. В

адміністративних справах про протиправність рішень,  дій чи бездіяльності суб'єкта владних

повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення,  дії чи бездіяльності покладається на

відповідача,  якщо він заперечує проти

адміністративного позову. Разом з тим, 

відповідач не надав суду доказів правомірності свого рішення.

Суд

вважає з відповідача на користь позивачки слід стягнути 82 гривні 01 копійку

судових витрат.

Суд

також вважає,  що по даній справі немає

підстав для негайного виконання постанови.

Враховуючи

наведене,  керуючись Законом України „Про

приватизацію державного житлового фонду",  

ст.  2,  5, 

7,  9,  14, 

86,  94,  158, 

159,  160,  161,  162,  163 Кодексу адміністративного судочинства

України,  суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Позовні вимоги

ОСОБА_1задовольнити повністю.

Визнати

протиправним рішення виконкому Сокирянської міської ради від 27 червня 2007

року №178 та дії виконкому Сокирянської міської ради по його прийняттю.

 

Скасувати

як прийняте з порушенням чинного законодавства рішення виконавчого комітету

Сокирянської міської ради від 27 червня 2007 року №178.

Зобов'язати

виконком Сокирянської міської ради як орган приватизації м.  Сокиряни прийняти рішення щодо передачі у

спільну сумісну власність (приватизацію) ОСОБА_1 та ОСОБА_3 квартири АДРЕСА_1.

Стягнути

з Сокирянської міської ради на користь ОСОБА_1 82 гривні 01 копійку в рахунок

відшкодування судових витрат.

 

постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку на подання заяви про

апеляційне оскарження,  якщо заяву про

апеляційне оскарження не було подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне

оскарження,  але апеляційна скарга не

буде подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне

оскарження, 

постанова

суду набере законної після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної

скарги, 

постанова,  якщо її не буде скасовано,  набере законної сили після апеляційного

розгляду справи.

Заяву

про апеляційне оскарження постанови суду може бути подано протягом десяти днів

з дня проголошення постанови до Кельменецького районного суду. Апеляційна

скарга на постанову може бути подана до Львівського апеляційного

адміністративного суду протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження через Кельменецький районний

суд.

Копія

апеляційної скарги одночасно надсилається особою,  яка її подає, 

до Львівського апеляційного адміністративного суду.

СудКельменецький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення09.10.2007
Оприлюднено20.06.2009
Номер документу3865847
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-25/07

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 06.10.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 23.12.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гаманко О.І.

Ухвала від 20.12.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гаманко О.І.

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 12.09.2007

Адміністративне

Старосамбірський районний суд Львівської області

Бонецький Л.Й.

Постанова від 06.08.2007

Адміністративне

Нижньосірогозький районний суд Херсонської області

Панкєєв В.М.

Постанова від 21.09.2007

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Лігус С.М.

Постанова від 09.10.2007

Адміністративне

Кельменецький районний суд Чернівецької області

Харабара І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні