Постанова
від 29.04.2014 по справі 823/605/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2014 року справа № 823/605/14

м. Черкаси

12 год. 48 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Каліновської А.В.,

при секретарі судового засідання Будченку А.Ю.,

за участю:

представників позивача: Пухир Л.Ю., Стойка А.Ю.,

представника відповідача: Юревича С.В.,

представників третьої особи: Пухир Л.Ю., Панченка В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, про визнання протиправною вимоги про сплату боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним позовом, у якому враховуючи збільшення позовних вимог просить визнати нечинними вимоги державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 06.02.2014р., від 05.03.2014р.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до рішення Черкаської міської ради №3-1682 утворено юридичну особу - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради шляхом злиття Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради. Оскільки позивач перебуває в стані припинення, його рахунки закриті, а кошти на рахунках відсутні, а тому єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сплачується Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, що підтверджується копіями платіжних доручень.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та заяві про збільшення позовних вимог.

Представник відповідача позов не визнав, подав письмові заперечення, у яких зазначив, що у зв'язку з несплатою самостійно задекларованих сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у позивача виникла недоїмка, а тому, відповідно до ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" державною податковою інспекцією у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області винесені оскаржувані вимоги. Платіжні доручення Департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування заповнені з порушенням правил, які передбачені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України №609 від 22.10.2013р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2013р. за №1878/24410, а тому кошти на рахунок Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради не зараховувались.

Представники третьої особи зазначили, що позов підлягає задоволенню, оскільки Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради здійснювалась сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради, що підтверджується копіями платіжних доручень.

Заслухавши пояснення та доводи сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.

Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради як юридична особа зареєстрований 30.12.2008р., ідентифікаційний код - 26423502.

Рішенням Черкаської міської ради «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради» від 23.05.2013р. №3-1682 утворено юридичну особу - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради шляхом злиття Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради; припинено Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради в результаті злиття з Департаментом містобудування Черкаської міської ради в Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради; визначено Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради правонаступником майнових прав та обов'язків Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради.

Частиною 1 ст. 67 Конституції України закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року №2464-VI (далі - Закон №2464-VI).

У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону №2464-VI єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України №2464-VI, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Єдиний внесок, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону №2464-VI нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VI орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради подано до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіти з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2013 року на суму 5516 грн. 77 коп., за грудень 2013 року на суму 9261 грн. 91 коп.

З облікової картки платника податку Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради станом на 31.12.2013р. вбачається переплата в сумі 1456 грн. 48 коп.

Враховуючи вищезазначені звіти та переплату, державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Черкаській області винесена вимога про сплату боргу №Ю-662-17 від 06.02.2014р., відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 13322 грн. 19 коп.

В подальшому Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради подано до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіт з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року на суму 917 грн. 35 коп.

Враховуючи вищезазначений звіт, державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Черкаській області винесена вимога про сплату боргу №Ю-662-17 від 05.03.2014р., відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 14239 грн. 54 коп.

Правила заповнення розрахункового документа при сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України №609 від 22.10.2013р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2013р. за №1878/24410 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 8 Порядку у разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ береться до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання (код виду сплати "101").

Як вбачається з матеріалів справи, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сплачувався Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, що підтверджується копіями платіжних доручень, а саме: №156 від 14 листопада 2013 року на суму 198 грн. 71 коп. за І половину листопада 2013 року; №157 від 14 листопада 2013 року на суму 1182 грн. 48 коп. за І половину листопада 2013 року; №183 від 28 листопада 2013 року на суму 594 грн. 98 коп. за листопад 2013 року; №184 від 28 листопада 2013 року на суму 3540 грн. 60 коп. за листопад 2013 року; №196 від 13 грудня 2013 року на суму 213 грн. 50 коп. за І половину грудня 2013 року; №197 від 13 грудня 2013 року на суму 1270 грн. 50 коп. за І половину грудня 2013 року; №212 від 26 грудня 2013 року на суму 206 грн. 23 коп. за грудень 2013 року; №214 від 26 грудня 2013 року на суму 1805 грн. 81 коп. за грудень 2013 року; №215 від 26 грудня 2013 року на суму 530 грн. 49 коп. за грудень 2013 року; №17 від 30 грудня 2013 року на суму 31 грн. 96 коп. за грудень 2013 року; №34 від 29 січня 2014 року на суму 131 грн. 98 коп. за січень 2014 року; №35 від 29 січня 2014 року на суму 785 грн. 37 коп. за січень 2014 року.

Як вбачається з вищезазначених платіжних доручень, у полі «Призначення платежу» зазначено код ЄДРПОУ 26423502, за яким зареєстрований Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наявною в матеріалах справи та не заперечується сторонами.

Крім того, у платіжних дорученнях №156 від 14 листопада 2013 року; №157 від 14 листопада 2013 року; №17 від 30 грудня 2013 року; №34 від 29 січня 2014 року; №35 від 29 січня 2014 року, окрім коду ЄДРПОУ в полі «Призначення платежу» зазначено найменування позивача, а тому суд приходить до висновку, що Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради здійснено проплату за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради.

Посилання представника відповідача на зазначення в платіжних дорученнях знаку «#» замість знаку «;», суд розцінює як механічну помилку та не бере до уваги.

Крім того, суд звертає увагу, що на вищезазначених платіжних дорученнях міститься відмітка управління Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області «оплачено», що спростовує позицію відповідача щодо незарахування відповідних коштів у зв'язку з порушенням порядку заповнення платіжних доручень.

В той же час, суд звертає увагу, що у платіжних дорученнях №228 від 27 грудня 2013 року на суму 746 грн. 69 коп. за грудень 2013 року та №230 від 27 грудня 2013 року на суму 4455 грн. 73 коп. за грудень 2013 року у полі «Призначення платежу» не зазначено код ЄДРПОУ або найменування Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради, а тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправною та скасування вимоги державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 06.02.2014р. в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 5202 грн. 42 коп. не підлягають задоволенню, оскільки з вищезазначених платіжних доручень не вбачається сплата Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування саме за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради.

Положеннями ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представник державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області в суді частково обґрунтував свою позицію з посиланням на норми законодавства України.

Сукупність вищенаведених встановлених обставин справи дає суду підстави визнати позовні вимоги частково обґрунтованими та доведеними матеріалами справи.

Керуючись ст.ст. 14, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адмністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати вимогу державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 05.03.2014р.

Визнати протиправною та скасувати вимогу державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 06.02.2014р. в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 8119 грн. 77 коп.

В іншій частині позовних вимог - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Каліновська

Повний текст постанови виготовлено 30 квітня 2014 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено27.05.2014
Номер документу38835533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/605/14

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 29.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні