ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26.03.2015р. м. Київ К/800/260/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Конюшка К.В.
суддів: Гончар Л.Я., Чалого С.Я.
розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 листопада 2014 року
у справі № 823/605/14
за позовом Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради
до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області
третя особа Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради
про визнання протиправними вимог
В С Т А Н О В И В :
У березні 2014 року Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, третя особа: Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, про визнання протиправними вимог про сплату боргу.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 29.04.2014, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.11.2014 позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано вимоги ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області від 05.03.2014 № Ю-662-17 повністю та від 06.02.2014 № Ю-662-17 в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 8 119,77 грн.
Не погоджуючись зі вказаними рішеннями судів попередніх інстанцій в частині задоволення позову, ДПІ у м. Черкасах оскаржила їх у цій частині у касаційному порядку.
У касаційній скарзі скаржник просив скасувати рішення судів попередніх інстанцій з мотивів порушення цими судами норм матеріального та процесуального права, прийняти рішення про відмову у задоволенні позову.
Касаційна скарга обґрунтована тим, що суди попередніх інстанцій безпідставно не взяли до уваги порушення Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради установлених законодавством вимог щодо порядку заповнення платіжних документів.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження, установленому пунктом 1 частини першої статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи і правильність застосування судами норм процесуального права, судова колегія дійшла висновку про те, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Як установлено судами попередніх інстанцій, відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридична особа - Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради з 06.06.2013 перебуває в стані припинення юридичної особи на підставі рішення засновників.
Рішенням Черкаської міської ради від 23.05.2013 №3-1682 «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради» утворено юридичну особу - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради шляхом злиття Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради; припинено Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради в результаті злиття з Департаментом містобудування Черкаської міської ради в Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради; визначено Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради правонаступником майнових прав та обов'язків Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради.
Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради подано до ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіти зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2013 року на суму 5 516,77 грн., за грудень 2013 року на суму 9 261,91 грн. З облікової картки платника податку Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради установлено, що станом на 31.12.2013 переплата становить 1456,48 грн.
На підставі вищевказаних звітів відповідачем винесена вимога про сплату боргу від 06.02.2014 № Ю-662-17, відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 13 322,19 грн.
Також Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради було подано до ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіт з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року на суму 917,35 грн., враховуючи який, відповідач виніс вимогу про сплату боргу від 05.03.2014 №Ю-662-17, відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 14 239,54 грн.
Водночас, судами попередніх інстанцій установлено, що Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради сплачувався єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджується копіями відповідних платіжних доручень за листопад 2013 року - січень 2014 року та відмітками на них Державної казначейської служби України «оплачено».
У полі «Призначення платежу» указаних платіжних доручень зазначено код за ЄДРПОУ 26423502, за яким зареєстрований Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради, що підтверджується копією спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Крім того, у платіжних дорученнях №156 від 14.11.2013, №157 від 14.11.2013; №17 від 30.12.2013; №34 від 29.01.2014; №35 від 29.01.2014 також було зазначено найменування позивача.
Приймаючи рішення в частині задоволення позову, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради було правомірно здійснено сплату єдиних внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради, які згідно з відміткою Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області «оплачено» було зараховано до бюджету.
Водночас, суди попередніх інстанцій виходили з того, що механічна помилка, а саме зазначення у вказаних платіжних дорученнях знаку «#» замість знаку «;» не може бути підставою для не зарахування сплаченого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Приймаючи рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що у платіжних дорученнях № 228 від 27.12.2013 на суму 746,69 грн. за грудень 2013 року та № 230 від 27.12.2013 на суму 4 455,73 грн. за грудень 2013 року у полі «Призначення платежу» не зазначено код ЄДРПОУ або найменування Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради, а тому позовні вимоги про визнання протиправною та скасування вимоги відповідача від 06.02.2014 № Ю-662-17 в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 5202,42 грн. не підлягають задоволенню, оскільки з вищезазначених платіжних доручень не вбачається сплата Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування саме за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується зі вказаними висновками судів попередніх інстанцій з огляду на таке.
Частиною восьмою статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з частиною одинадцятою статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Правила заповнення розрахункового документа при сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 № 609 (далі - Порядок).
Пунктом 1 Порядку установлено, що при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином: поле № 1: друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу); поле № 2: друкується розділовий знак «;»; друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число); поле № 3: друкується розділовий знак «;»; друкується один з нижченаведених реквізитів: а) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8); б) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) і має відповідну відмітку у паспорті; в) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється Міндоходів (завжди має 9 цифр); у разі здійснення платником податків - юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата;
Згідно з пунктом 3 Порядку код виду сплати « 101» - сплата суми податків і зборів / єдиного внеску
Відповідно до пункту 8 Порядку у разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ береться до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання (код виду сплати « 101»).
Зважаючи на викладене, суд касаційної інстанції погоджується з висновком судів попередніх інстанцій щодо відсутності у відповідача правових підстав для не зарахування сплачених Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради сум єдиних внесків за позивача до облікової картки платника збору - Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради відповідно до платіжних доручень, в яких міститься код клієнта за ЄДРПОУ, що відповідає коду позивача.
Зважаючи на викладене, доводи касаційної скарги спростовуються вище переліченими нормами права та установленими обставинами справи, у зв'язку з чим відсутні підстави для її задоволення та скасування чи зміни рішень судів попередніх інстанцій.
Відповідно до частини першої статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями 210 - 231 КАС України, суд касаційної інстанції
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 листопада 2014 року в цій справі залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України у строк та у порядку, визначеними статтями 237 - 239 1 КАС України.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43408039 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Конюшко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні