Постанова
від 21.05.2014 по справі 826/3327/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 травня 2014 року 08 год. 15 хв. № 826/3327/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІК-Монтаж» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «АСС БУД ГРУП», - про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26 лютого 2013 року № 0002402201 і № 0002392201, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ІК-Монтаж» (далі - позивач, ТОВ «ІК-Монтаж») з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби (далі - відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26 лютого 2013 року № 0002402201 і № 0002392201.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.04.2013р., яка була залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.09.2013р. у задоволенні позову було відмовлено.

За наслідками розгляду касаційної скарги ТОВ «ІК-Монтаж», ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.02.2014р. зазначені судові рішення скасовані, а справу направлена на новий розгляд до суду першої інстанції.

При цьому, направляючи справу на новий розгляд, суд касаційної інстанції зазначив про необхідність витребування у сторін, а у разі ненадання, витребувати з власної ініціативи докази, які підтверджують реальність або фіктивність спірних господарських операцій, допитати осіб, що відповідальні за ведення фінансово-господарської діяльності контрагента позивача. Крім того, суд зазначив про необхідність врахування під час нового розгляду справи, що документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки такої операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються тощо. При цьому, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

В силу ч. 2 ст. 227 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов'язковими для суду першої чи апеляційної інстанції при розгляді справи (ч. 5 ст. 227 Кодексу адміністративного судочинства України).

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що висновки Акта ДПІ у Шевченківському районі міста Києва ДПС від 14.02.2013р. №412/22-01/34965004, складеного за результатами проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «ІК-Монтаж» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «АСС БУД ГРУП» за період грудень 2011 року, документально та нормативно не підтверджуються. Зокрема, позивач наголошує на тому, що позиція податкового органу щодо нереальності (нікчемності) господарських правочинів, укладеного між ТОВ «ІК-Монтаж» і ТОВ «АСС БУД ГРУП» (договір субпідряду №19 від 25.11.2011р. та №23 від 30.11.2011р.) фактично ґрунтується на неналежних доказах - акті іншого податкового органу про неможливість проведення зустрічної звірки відносно контрагента позивача. Натомість, реальність спірних фінансово-господарських операцій підтверджується всіма необхідними та належним чином складеними первинними і розрахунковими документами, та безпосередньо пов'язанні із господарською діяльністю ТОВ «ІК-Монтаж» (а саме: здійснення будівельних робіт). Крім того, в періоди укладення та виконання вказаних договорів всі його Сторони (тобто Підрядник і Субпідрядник) були зареєстровані як юридичні особи та платники податку на додану вартість. Що ж до віднесення відповідачем зазначених вище договорів підряду до правочинів, що порушують публічний порядок, а тому й до нікчемних правочинів, напряму суперечить змісту норми ст. 228 Цивільного кодексу України.

Відповідач проти позову заперечував, надавши до суду письмові заперечення б/н від 12.04.2013р. В обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що працівником ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ІК-Монтаж» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «АСС БУД ГРУП» (код ЄДРПОУ 36251336) за період грудень 2011 року, за результатами якої складений Акт від 14.02.2013р. №412/22-01/34965004. Згідно висновків цього Акта перевірки ТОВ «ІК-Монтаж» допустило порушення наступних норм податкового законодавства України: п. 138.2, 138.4 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження цим Товариством податку на прибуток в 2 кварталі 2011 року на 160 998, 70 грн. та заниження податку на додану вартість за грудень 2011 року на 140 000, 00 грн. На думку відповідача, висновки Акта перевірки являються правомірними та ґрунтуються на достовірних і належних доказах, а саме: Акті ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС від 31.06.2012р. № 241/7/22-05/36251336 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСС БУД ГРУП» (код ЄДРПОУ 36251336) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2011р. по 31.05.2012р.».

За наслідками проведеної перевірки відповідачем винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 26.02.2013р. № 0002392201 і № 0002402201, що повністю відповідає вимогам податкового законодавства.

В судових засіданнях по справі представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судових засіданнях заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні.

Представник третьої особи у призначені судові засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, будь-яких документів, заяв до суду не подавав.

14 травня 2014 року суд ухвалив про перехід розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на таке.

В ході судового розгляду було встановлено, що протягом періоду з 08.02.2013р. по 14.02.2013р. згідно з нормами п. 79.1, 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України на підставі наказу начальника ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 08.02.2013р. № 314/22.1-04 працівником ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «ІК-Монтаж» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «АСС БУД ГРУП» (код ЄДРПОУ 36251336) за період грудень 2011 року, за результатами якої складений Акт від 14.02.2013р. № 412/22-01/34965004 (далі - Акт перевірки).

Перелік документів та відомостей, використаних працівником відповідача під час проведення вказаної документальної перевірки міститься на стор. 3 та 4 цього Акта перевірки.

В ході проведення вказаної документальної перевірки працівником податкового органу встановлені взаємовідносини ТОВ «ІК-Монтаж», зокрема, з таким суб'єктом господарської діяльності як ТОВ «АСС БУД ГРУП» (код ЄДРПОУ 36251336) - договір субпідряду №19 від 25.11.2011р. та договір субпідряду №23 від 30.11.2011р. За результатами таких фінансово-господарських відносин позивачем до складу валових витрат за ІV квартал 2011 року віднесено суму витрат у розмір 699995,25 грн., а до складу податкового кредиту за грудень 2011 року - податок на додану вартість в сумі 139999,05 грн.

При цьому під час дослідження економіко-правового статусу контрагента ТОВ «ІК-Монтаж» працівником відповідача було виявлено розбіжність між податковим кредитом позивача та податковими зобов'язаннями його контрагента, яка виникла за рахунок того, що суму податкового зобов'язання ТОВ «АСС БУД ГРУП» зменшено за результатами перевірки останнього. Так, під час зазначеної перевірки, на підставі акту ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС не доведена реальність операцій між ТОВ «АСС БУД ГРУП» та його контрагентами постачальниками, не підтверджена реальність часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, виробничо-складських приміщень та іншого майна (технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобі), які економічно необхідні для виконання постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності названих господарюючих суб'єктів.

Оскільки реальність вчинення господарських операцій між ТОВ «АСС БУД ГРУП» та його контрагентами постачальниками відсутня, на думку податкового органу, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, а не задекларований на папері, у ТОВ «АСС БУД ГРУП» не було підстав для податкового обліку вказаних операцій, а тому останнє є вигодотранспортуючим суб'єктом (транзитером) - суб'єктом господарювання платником ПДВ, що здійснює посередницьку функцію між вигодоформуючими суб'єктами та вигодонабувачем (ТОВ «ІК-Монтаж»).

В розділі «Висновок» Акта перевірки від 14.02.2013р. № 412/22-01/34965004 перевіряючий встановив порушення ТОВ «ІК-Монтаж» наступних норм законодавства України:

- п. п. 138.2, 138.4 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження цим Товариством податку на прибуток в період, що перевірявся на загальну суму 160998,70 грн., що підлягає сплаті до бюджету та до заниження суми податку на додану вартість у відповідний період у розмірі 140000,00 грн.

26.02.2013р. ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС на підставі Акта перевірки від 14.02.2013р. № 412/22-01/34965004 прийняла наступні спірні податкові повідомлення-рішення (форми «Р»):

- за № 0002402201, яким згідно з п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 цього Кодексу, за порушення вимог п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, визначило ТОВ «ІК-Монтаж» суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 175000,00 грн., в т.ч. 140000,00 грн. - основний платіж, 35000,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції;

- за № 0002392201, яким згідно з п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 цього Кодексу, за порушення п. 138. 2, 138.4 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, визначило ТОВ «ІК-Монтаж» суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 160998,70 грн.

При вирішення даного спору суд виходить з наступного.

В розумінні пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) «витрати» - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Одночасно згідно пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу «господарська діяльність» - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до п 138.1 ст. 138 ПК України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку (пп. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 цього Кодексу).

Згідно абз. 1 п. 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Підпунктом 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України визначено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Отже, наведені правові норми дозволяють платнику податку формувати валові витрати у зв'язку з реальним придбанням товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності що, в першу чергу, має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами. Документи, які не мають статус первинних, самі по собі не можуть підтверджувати реальність здійснення господарської операції та, відповідно, валові витрати. При цьому неодмінною характерною рисою господарської діяльності в рамках податкових відносин є її направлення на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах.

Крім цього, податковим кредитом у розумінні підпункту 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України визнається сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.

Відповідно до підпункту «а» п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

В силу п. 198.2 ст. 198 цього Кодексу датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 ст. 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) (п. 201.1 ст. 201 ПК України).

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби (п. 201.2 ст. 201 ПК України).

В силу п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201 ПК України).

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.8 ст. 201 ПК України встановлено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011р. № 1379, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1333/20071, (який набрав чинності 16 грудня 2011 року та втратив чинність 01 березня 2014 року)(далі - Порядок) податкову накладну заповнює особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Пунктом 5 Порядку встановлено, що сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг продавця у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

Податкова накладна є підставою для віднесення до податкового кредиту витрат зі сплати податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку (п. 6.2 Порядку).

Одночасно відповідно до положень п. 6.3 цього Порядку не дає права покупцю на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту: відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; порушення порядку заповнення податкової накладної; податкова накладна виписана платником, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.

Отже, виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, ПК України визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема це відсутність зв'язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб'єктності, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником податку на додану вартість. Таким чином, із зазначеного вище також випливає те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

При цьому у листі від 02.06.2011р. № 742/11/13-11 Вищий адміністративний суд України одночасно зазначає, що за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів

Сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце . Водночас наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції (про що також було зазначено в листі Вищого адміністративного суду України від 01.11.2011р. № 1936/11/13-11).

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. № 996-ХІV (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі - Закон № 996-ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

В розумінні Закону № 996-ХІV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 996-ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996-ХІV).

Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі - Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (установи), первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. (п. 2.2 Положення).

Згідно з п. 2.3 Положення первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

В силу п. 2.4 Положення первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

Усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою. Поряд з українською мовою може застосовуватися інша мова у порядку, визначеному статтею 11 Закону України «Про мови в Україні» (п. 1.3 Положення).

Аналіз викладених норм свідчить про те, що валові витрати та податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків, що також було зазначено в листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011р. № 742/11/13-11.

В ході судового розгляду також встановлено, що 25.11.2011р. між ТОВ «ІК-Монтаж» (Підрядника), в особі директора Соколова О.В., і ТОВ «АСС БУД ГРУП» (Субпідрядника), в особі директора Самсона С.О. було укладено письмовий договір субпідряду №19, відповідно до умов якого Субпідрядник зобов'язується виконати за завданням Підрядника монтажні роботи по монтажу сантехнічних мереж на об'єкті на розі вулиць Заболотного та Столичного шосе в м. Києві.

Згідно п. 1.2. названого Договору вартість робіт зафіксовано в розмірі 4 480 883,51 грн., в тому числі ПДВ 74 681, 42 грн.

Пунктом 2.1. Договору субпідряду встановлено строк виконання робіт - грудень 2011 року.

Також Договором №19 до обов'язків субпідрядника, зокрема, віднесено: виконання робіт згідно з вимогами затвердженої проектно-кошторисної документації, будівельних норм і правил та графіку виконання робіт; дотримуватись порядку та режиму змінності, встановлених Підрядником та погоджених сторонами; нести відповідальність в питаннях охорони праці, пожежної безпеки, промсанітарії та технологічних вимог згідно чинного законодавства України; провести інструктаж під розпис всіх робітників Субпідрядника, що працюють на об'єкті, та забезпечити організацію робіт у відповідності до вимог Сніп ІІІ-4-80 і протипожежної безпеки; 25-го числа звітного місяця подавати на розгляд Підрядника акт (форма №КБ-2в) та довідку про вартість (форма №КБ-3) виконаних робіт за поточний місяць.

Пунктом 3.2. Договору за Підрядником закріплено обов'язок: забезпечити Субпідрядника необхідною проектно-кошторисною документацією, матеріалами, виробами та конструкціями; протягом 5-ти календарних днів перевірити акти (форма №КБ-2в) та довідки про вартість (форми №КБ-3) виконаних робіт, підписати їх у частині фактично виконаних робіт та відповідно правильно розрахованої вартості, передбачених проектною документацією.

На підтвердження факту виконання Сторонами своїх договірних зобов'язань (виконання будівельних робіт та відповідно оплати їх вартості) за вказаним Договором позивачем були надані суду наступні оригінали та копії первинних і розрахункових документів:

- договору субпідряду від 25.11.2011р. за № 19;

- акту приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року (форма №КБ-2в) на суму 448 088, 51 грн. (в т.ч. ПДВ - 74681,42 грн.);

- довідки про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2011р. (форма «КБ-3) на суму 448,08851 тис. грн. (в т.ч. ПДВ 74,68142 тис. грн.);

- податкової накладної від 30.12.2011р. №942 на суму 448088,51 грн. (в т.ч. ПДВ - 74681,42 грн.);

- свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «АСС БУД ГРУП»;

- свідоцтва №100326630 про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «АСС БУД ГРУП»;

- ліцензії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, виданої ТОВ «АСС БУД ГРУП» на право здійснення господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури на період з 03.06.2011р. по 03.06.2014р.;

- акту приймання технічної документації по об'єкту: на розі вулиць Заболотного та Столичного шосе в м. Києві;

- накладної на передачу ТМЦ №27 від 29.11.2011р.;

- наказу №75 від 29.11.2011р. про надання дозволу працівникам ТОВ «АСС БУД ГРУП» використовувати побутові приміщення та основні засоби позивача;

- листа від 02.12.2011р. вих. №02/12 про надання дозволу ТОВ «АСС БУД ГРУП» залучати інших контрагентів (субпідрядників) для забезпечення умов та своєчасного виконання робіт по договору №19 від 25.11.2011р.

За результатами дослідження вище перелічених первинних і розрахункових документів суд дійшов висновку, що вони оформлені у відповідності до вимог Закону № 996-ХІV та Положення. Також наявні в матеріалах податкові накладні, що були виписані ТОВ «Альянс будівельників України» на адресу позивача за результатами поставки товару, за своїм змістом цілком відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 ПК України.

Відповідно до письмових пояснень ТОВ «ІК-Монтаж» від 11.04.2014р. б/н, наданих суду по даній справі, придбання у ТОВ «АСС БУД ГРУП» робіт по монтажу сантехнічних мереж на об'єкті на розі вулиць Заболотного та Столичного шосе в м. Києві зумовлене виробничою діяльністю позивача, а саме необхідністю виконання зобов'язань по договору підряду №20 від 05.03.2011р., укладеного між позивачем та ТОВ «Бізнес Інформація Технологія».

Додатково на обґрунтування своїх позовних вимог ТОВ «ІК-Монтаж» надало суду наступні документи, які підтверджують факт використання придбаного товару в подальшій господарській діяльності, економіко-правовий статус позивача та наявність у нього адміністративно-господарських можливостей для здійснення протягом перевіряємого періоду господарської діяльності: копії договору підряду №20 від 05.03.2011р., Договірної ціни, визначеної згідно з ДБН Д.1.1-2000, актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011р., виписки з банку на підтвердження проведення замовником розрахунків з підрядником (позивачем) за монтажні роботи, виконані контрагентом останнього, копії видаткових накладних, на підтвердження придбання позивачем товарів, які були використані Субпідрядником (ТОВ «АСС БУД ГРУП») під час виконання договору субпідряду №19 від 25.11.2011р.

Також 30.11.2011 року між позивачем та ТОВ «АСС БУД ГРУП» було укладено Договір субпідряду №23, згідно з яким Субпідрядник зобов'язується виконати за завданням Підрядника монтажні роботи по монтажу сантехнічних інженерних мереж на об'єкті Житлово-офісний комплекс з вбудованими приміщеннями господарського, соціального та торгівельного призначення, з підземним та наземним паркінгами на вул. Регенераторній, 4 у Дніпровському районі м. Києва.

Згідно п. 1.2. названого Договору вартість робіт зафіксовано в розмірі 391905,79 грн., в тому числі ПДВ 65317,63 грн.

Пунктом 2.1. Договору субпідряду встановлено строк виконання робіт - грудень 2011 року.

Також Договором №23 до обов'язків субпідрядника, зокрема, віднесено: виконання робіт згідно з вимогами затвердженої проектно-кошторисної документації, будівельних норм і правил та графіку виконання робіт; дотримуватись порядку та режиму змінності, встановлених Підрядником та погоджених сторонами; нести відповідальність в питаннях охорони праці, пожежної безпеки, промсанітарії та технологічних вимог згідно чинного законодавства України; провести інструктаж під розпис всіх робітників Субпідрядника, що працюють на об'єкті, та забезпечити організацію робіт у відповідності до вимог Сніп ІІІ-4-80 і протипожежної безпеки; 25-го числа звітного місяця подавати на розгляд Підрядника акт (форма №КБ-2в) та довідку про вартість (форма №КБ-3) виконаних робіт за поточний місяць.

Пунктом 3.2. Договору за Підрядником закріплено обов'язок: забезпечити Субпідрядника необхідною проектно-кошторисною документацією, матеріалами, виробами та конструкціями; протягом 5-ти календарних днів перевірити акти (форма №КБ-2в) та довідки про вартість (форми №КБ-3) виконаних робіт, підписати їх у частині фактично виконаних робіт та відповідно правильно розрахованої вартості, передбачених проектною документацією.

На підтвердження факту виконання Сторонами своїх договірних зобов'язань (виконання будівельних робіт та відповідно оплати їх вартості) за вказаним Договором позивачем були надані суду наступні оригінали та копії первинних і розрахункових документів:

- договору субпідряду від 30.11.2011р. за № 23;

- акту приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року (форма №КБ-2в) на суму 391905,79 грн. (в т.ч. ПДВ - 65317,63 грн.);

- довідки про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2011р. (форма «КБ-3) на суму 391,90579 тис. грн. (в т.ч. ПДВ 65,31763 тис. грн.);

- податкової накладної від 30.12.2011р. №943 на суму 391905,79 грн. (в т.ч. ПДВ - 65317,63 грн.);

- свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «АСС БУД ГРУП»;

- свідоцтва №100326630 про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «АСС БУД ГРУП»;

- ліцензії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, виданої ТОВ «АСС БУД ГРУП» на право здійснення господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури на період з 03.06.2011р. по 03.06.2014р.;

- акту приймання технічної документації по об'єкту: Житлово-офісний комплекс з вбудованими приміщеннями господарського, соціального та торгівельного призначення, з підземним та наземним паркінгами на вул. Регенераторній, 4 у Дніпровському районі м. Києва;

- накладної на передачу ТМЦ №28 від 01.12.2011р.;

- наказу №75 від 29.11.2011р. про надання дозволу працівникам ТОВ «АСС БУД ГРУП» використовувати побутові приміщення та основні засоби позивача;

- виписки з банку за 25.01.2012р. на підтвердження проведення перерахування грошових коштів ТОВ «АСС БУД ГРУП» за виконані роботи в сумі 170000,00 грн.

За результатами дослідження вище перелічених первинних і розрахункових документів суд дійшов висновку, що вони оформлені у відповідності до вимог Закону № 996-ХІV та Положення. Також наявні в матеріалах податкові накладні, що були виписані ТОВ «Альянс будівельників України» на адресу позивача за результатами поставки товару, за своїм змістом цілком відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 ПК України.

Відповідно до письмових пояснень ТОВ «ІК-Монтаж» від 11.04.2014р. б/н, наданих суду по даній справі, придбання у ТОВ «АСС БУД ГРУП» робіт по монтажу сантехнічних інженерних мереж на об'єкті Житлово-офісний комплекс з вбудованими приміщеннями господарського, соціального та торгівельного призначення, з підземним та наземним паркінгами на вул. Регенераторній, 4 у Дніпровському районі м. Києва зумовлене виробничою діяльністю позивача, а саме необхідністю виконання зобов'язань по договору будівельного підряду №ВН-29/ОВ від 18.10.2010р., укладеного між позивачем та ТОВ «К.А.Н. Строй».

Додатково на обґрунтування своїх позовних вимог ТОВ «ІК-Монтаж» надало суду наступні документи, які підтверджують факт використання придбаного товару в подальшій господарській діяльності, економіко-правовий статус позивача та наявність у нього адміністративно-господарських можливостей для здійснення протягом перевіряємого періоду господарської діяльності: копії договору будівельного підряду №ВН-29/ОВ від 18.10.2010р., актів приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011р., виписки з банку на підтвердження проведення замовником розрахунків з підрядником (позивачем) за монтажні роботи, виконані контрагентом останнього, копії видаткових накладних, на підтвердження придбання позивачем товарів, які були використані Субпідрядником (ТОВ «АСС БУД ГРУП») під час виконання договору субпідряду №23 від 30.11.2011р., копії актів технічного приймання вводів водопроводу, підписані представниками позивача, замовника та ПАТ «АК «Київводоканал».

На підтвердження можливості контрагента позивача здійснювати роботи, зазначені в договорах субпідряду, також підтверджується наданими на вимогу суду Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві документами, зокрема, Експертним висновком №239-11 щодо спроможності суб'єкта будівельної діяльності виконати роботи, які пов'язані зі створенням об'єктів архітектури ТОВ «АСС БУД ГРУП», затвердженим 18.05.2011р., в якому зазначено, що на підприємстві загальна чисельність ІТП - 7 чоловік та робітників - 24 чоловіки. Виробничо-технічна база товариства складається з виробничого приміщення за адресою: Київська обл., м. Вишневе, вул. Київська, 2, загальною площею 300 кв.м., будівельної техніки, обладнання, устаткування. В наявності у суб'єкта господарювання є офісне обладнання. У зв'язку з викладеним експерти дійшли висновку про спроможність суб'єкта господарювання виконувати роботи, зазначені в Додатку №1 до висновку, які забезпечені необхідними ресурсами та відповідними фахівцями.

Натомість відповідачем не надано доказів відсутності у контрагента позивача спеціальної податкової правосуб'єктності на момент укладення і виконання вищевказаних правочинів, зокрема того, що вказане підприємство не були зареєстровано в якості платника податку на додану вартість або того, що його реєстрація платником податку на додану вартість була анульована в період укладення і виконання спірних правочинів. Також відповідачем не доведено облік контрагентом позивача операцій, які мають на меті отримання економічної вигоди за рахунок уникнення податкового навантаження. Відтак, наявні в матеріалах справи копії податкових накладних, на підставі яких позивач сформував податковий кредит за грудень 2011 року, відповідають вимогам, встановленим ст. 201 ПК України.

Також відповідачем не було надано до суду належних доказів, які б свідчили про відсутність у названого підприємства умов для здійснення господарської діяльності (відсутність майна, складських приміщень, обладнання та виробничих потужностей, в т.ч. орендованих , а також трудових ресурсів, тощо), в т.ч. із залученням третіх осіб .

В силу п. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Частиною другою ст. 61 Конституції України встановлений індивідуальний характер юридичної відповідальності.

Так, безпосередньо в Акті перевірки від 14.02.2013р. № 412/22-01/34965004 не наведено правову норму, в силу якої на платника податку (Підрядника) покладена відповідальність за недекларування та несплату податкових зобов'язань платником податку - контрагентом Субпідрядником, шляхом позбавлення його права на податковий кредит та валові витрати.

Додатково суд звертає увагу на те, що в названому акті перевірки містяться посилання на віднесення позивачем до складу валових витрат сум, сплачених ТОВ «БК «БМР-СЕРВІС», з яким у підконтрольного суб'єкта договірні відносини у перевіряємий період були відсутні. Крім того, суд звертає увагу на зазначення у висновках акта перевірки сум податку на додану вартість та податкового період, в якому завищено валові витрати позивачем, які не відповідають зазначеним в описовій частині акта.

Згідно правової позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної в його ухвалі від 10.10.2012р. за № К-24491/10, «за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху грошових коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальників по ланцюгу для одержання Підприємством незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу. Поняття «добросовісний платник», яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов'язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентами податкових зобов'язань».

Також, у своїй іншій ухвалі від 22.08.2012р. по справі № К/9991/14668/11, Вищий адміністративний суд України, зокрема, вказує на те, що витребування у контрагента документів про державну реєстрацію і реєстрацію платником податків на додану вартість є достатнім доказом розумності дій та обачності підприємства при обранні того чи іншого контрагента.

Крім того, під час розгляду даної справи суд враховує положення ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якого суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Нормами ч. 1 ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006р. № 3477-IV визначено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Зокрема, при розгляді Європейським судом з прав людини податкових спорів в мотивувальній частині рішення найчастіше застосовується ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав і основоположних свобод від 04.11.1950 року. Даною статтею гарантується право на мирне володіння своїм майном. У ній, зокрема, визначено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У контексті податкових спорів (в т.ч. даного конкретного спору) позбавлення права отримати податкову вигоду (податковий кредит) розглядається як позбавлення власності.

Так, у своєму Рішенні від 09.01.2007р. у справі «Інтерсплав проти України» Європейський суд з прав людини зазначає, що якщо державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб'єкта, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку.

У Рішення цього суду у справі «Булвес» АД проти Болгарії (2009 рік, заява № 3991/03) наводяться висновки про те, що позбавлення податковим органом права платників податків ПДВ на податковий кредит/бюджетне відшкодування з причини виявлення зловживань з боку їх їхніх постачальників є порушенням ст. 1 Протоколу до Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод. Адже немає доказів залучення платника податку на додану вартість до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування, чи доказів того, що йому було відомо/повинно було відомо про таку діяльність його постачальників. В цьому випадку недотримується принцип пропорційності, тобто справедливого балансу між вимогами публічного інтересу та захистом прав приватних осіб, у реалізації яких здійснюється втручання держави.

В ході розгляду даної справи в суді відповідачем не було пред'явлено до суду будь-які належні докази нікчемності правочинів, укладених між ТОВ «ІК-Монтаж» та ТОВ «АСС БУД ГРУП», а також жодних достовірних документальних доказів на підтвердження фактів підписання спірного правочинів не уповноваженими на те особами.

Зокрема, в Акті перевірки від 14.02.2013р. № 412/22-01/34965004 також відсутні посилання на ухиляння контрагентом позивача від сплати податків та зборів, визначення йому сум податкових зобов'язань, винесення вироків посадовим особам ТОВ «АСС БУД ГРУП» за фактом ухиляння від сплати податків в результаті конкретних господарських операцій, або будь-які інші відомості, які можуть бути визначені як підстави та докази укладення угоди з метою, що порушує публічний порядок.

В силу ч. 1 ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Аналогічну норму містить ч. 2 ст. 2 Кримінального кодексу України.

Доказами в адміністративному судочинстві, за визначенням ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

У відповідності до ч. 1, ч. 4 ст. 70 цього Кодексу належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

При цьому, зокрема, у п. 18 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009р. № 9 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» зазначено, що при кваліфікації правочину за ст. 228 Цивільного кодексу України має враховуватися вина, яка виражається в намірі порушити публічний порядок сторонами правочину або однією зі сторін. Доказом вини може бути вирок суду, постановлений у кримінальній справі, щодо знищення, пошкодження майна чи незаконного заволодіння ним тощо.

Разом з тим, відповідачем не надано суду, по-перше, будь-які інші достовірні відомості з документальним підтвердженням про притягнення до кримінальної відповідальності або пред'явлення обвинувачення посадовим особам ТОВ «ІК-Монтаж» або його контрагента - ТОВ «АСС БУД ГРУП», безпосередньо відповідальних за укладення і виконання спірного правочину, з направлення матеріалів відповідних кримінальних справ до суду, у скоєнні злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України.

З урахуванням того, що по справі було встановлено реальне здійснення господарських операцій та їх зв'язок з господарською діяльністю позивача, наявність належним чином оформлених первинних документів, податкових накладних, виданих зареєстрованим платником податку на додану вартість, суд дійшов висновку про протиправність донарахування позивачу сум податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість, застосування штрафних (фінансових) санкцій спірними податковими повідомленнями-рішеннями.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

За таких обставин, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про необхідність на підставі ч. 2 ст. 11, п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України визнання протиправними та скасування спірних у справі податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України на користь позивача фактично здійснені та документально підтверджені судові витрати в розмірі 3 359, 99 грн.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. 11, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ІК-Монтаж» задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби від 26 лютого 2013 року № 0002402201 і № 0002392201.

3. Присудити з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІК-Монтаж» (місцезнаходження: 04050, м. Київ, вул. Мельникова, буд. 12, код ЄДРПОУ 34965004) 3 359 (три тисячі триста п'ятдесят дев'ять) грн. 99 коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно .

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.05.2014
Оприлюднено27.05.2014
Номер документу38879656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3327/13-а

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 21.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні